سوزوکی

سوزوکی جیمنی پنج درب ۲۰۲۳ با ابعاد بدنه بزرگ‌تر معرفی شد

سرانجام پس از سال‌ها گمانه‌زنی و انتشار اخبار گوناگون، سوزوکی از نسخه پنج درب جیمنی محبوب رونمایی کرد. این آفرودر دوست‌داشتنی هنوز هم از طراحی فریم نردبانی سود می‌برد.

البته اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم باید گفت این خودرو محصول شرکت ماروتی سوزوکی هند بوده و امروز در اتو اکسپو ۲۰۲۳ هند معرفی شده است. اگرچه جیمنی پنج درب همچنان زیرساخت مدل سه درب خود را حفظ کرده اما به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده تا بتواند درب‌های عقب را پذیرا باشد و سرنشینان بتوانند به کابین جادارتر این خودرو دسترسی داشته باشند. درحالی‌که نسخه سه درب جیمنی در ژاپن طول ۳۳۹۵ میلی‌متر دارد، طول مدل جهانی آن به ۳۶۴۵ میلی‌متر می‌رسد و حالا جیمنی پنج درب همه‌چیز را یک مرحله فراتر برده و طول آن به ۳۹۸۵ میلی‌متر رسیده است. فاصله بین محوری این آفرودر جذاب نیز افزایش داشته و به ۲۵۹۰ میلی‌متر رسیده که ۳۴۰ میلی‌متر بیشتر از برادر استاندارد خود است. ماروتی سوزوکی می‌گوید خودروی موردبحث پهنا و ارتفاع به ترتیب ۱۶۴۵ و ۱۷۲۰ میلی‌متری دارد. از این نظر نسخه پنج درب جیمنی تغییری نسبت به مدل سه درب جهانی نداشته است.

خودروی موردبحث ما همچنان استایل سرراست و جعبه‌ای نسخه استاندارد را حفظ کرده و دارای رنگ بدنه اصلی زرد و سقف مشکی است. قوس چرخ های گیرا، چراغ‌های جلوی گرد، جلوپنجره مخصوص جیمنی، لولاهای درب عقب مشهود و لاستیک‌های آفرود جزو برخی از ویژگی‌های مشهور این آفرودر کوچک هستند. جیمنی از رینگ‌های ۱۵ اینچی و لاستیک‌های ۸۰/۱۹۵ استفاده کرده و لاستیک زاپاس آن نیز با پوششی مشکی در پشت خودرو خودنمایی می‌کند.

کابین سوزوکی جیمنی پنج درب تفاوت چندانی با نسخه استاندارد ندارد و این مدل بازار هند از نیمکت عقبی که می‌تواند سه نفر را در خود جای دهد استفاده می‌کند. درصورتی‌که از تمامی صندلی‌ها استفاده شود فضای بار ۲۰۸ لیتری وجود خواهد داشت و با خواباندن نیمکت پشتی این فضا به ۳۳۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند. از جمله تجهیزات خودروی یاد شده نیز می‌توان به نمایشگر ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دوربین دنده‌عقب و سیستم صوتی آرکامیس اشاره کرد. از نظر ایمنی دستیار شروع به حرکت در سربالایی و سرازیری، شش کیسه هوا، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و کنترل پایداری وجود دارند.

نیروبخش شاسی‌بلند کوچک سوزوکی پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. مالکان سوزوکی جیمنی پنج درب خواهند توانست حالت‌های تک دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را انتخاب کنند و با وجود زاویه حمله و فرار ۳۶ و ۵۰ درجه و ارتفاع ۲۱۰ میلی‌متری از سطح زمین مشکل خاصی در آفرود نخواهند داشت. ماروتی سوزوکی این محصول جدید را در کارخانه گوروگرام مونتاژ خواهد کرد و قبلاً پیش‌فروش آن در هند را شروع کرده است. در ماه‌های آینده نیز شاهد عرضه این خودرو در آفریقا، استرالیا و آمریکای لاتین خواهیم بود.

بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم
    خیلی باحاله

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۵
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      دمت گرم سوزوکی ولی این نسخه کم قدرت بدرد هند میخوره و برای بازار جهانی باید موتورش قوی تر باشه

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۸
  2. omid622

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    اینو هم وارد کنن خیلی بهتره

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۳
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (149 ديدگاه)

      شما به چینی ۱۸۰ اسبی میگی خیلی ضعیفه بدرد نمیخوره این ۱۰۵ اسب برا افرود خوبه؟ گیربکس چار سرعته که دیگه ایرانم منسوخ شده

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲۶
      1. دانیال

        ۲۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (502 ديدگاه)

        علی آقا
        باغ داریم تا باغ
        یکی غرق گل
        یکی پر خار
        مرد داریم تا مرد . . .

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
  3. Amir

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    به نظرم موتورشم یه دستی میکشیدن
    ماشین بزرگتر شده و پذیرا وزن بیشتر مسافر باید باشه ولی موتور همون موتور قبلیه
    در کل خوش به حال هندیا
    که با پرداخت مبلغ اندکی یه افرودر خوش نام سوار میشن نه مثله ما که با پرداخت یک میلیارد میتونیم سوار یه خودرو بی نام نشون چینی بشیم
    اینش برام جالبع که ما یه میلیاردم پول میدیم ۶ تا ایربگ برای محافظتمون تو ماشین نیس همون یکی دو تا سابقه

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۵
  4. جنوب

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    قیمتش چنده ؟ اگه زیر ۲۰k هستش عالیه برا واردات خب
    منکه حتما میخرمش اگه وارد شه

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۳
    1. علی

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (149 ديدگاه)

      ایران ماشین بیست هزارتایی مث تیگو هشت میشه دو میلیارد بعد حاضری دو میلیارد بدی برا ماشین ۱۰۵ اسبی گیربکس چهار سرعته

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۰
      1. جنوب

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (249 ديدگاه)

        آقا تو بگو من چی بخرم تو بازار ایران
        دس دومم نمیخوام بخرم خودم ازرا کالیفرنیا داشتم

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۵
        1. امیر علی

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (4 ديدگاه)

          ویتارا
          موتور ژاپنی
          آفرود حرفه ای
          کم هزینه و مطمئن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. Alan.r

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    جیمنی یه گزینه‌‌ی عالی برای وارداته یه آفرودر قوی با قیمت بسیار کم و مناسبه

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۷
  6. Amiro

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    از همون اول قرار بود چهار در بشه ولی یکی دستش خورد چایی ریخت روی نقشه بعد دو در شد 😁

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
  7. GMA

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    بسیار عالیه
    من خیلی دوست داشتم چنین نسخه ای ازش ساخته بشه
    ولی کاش خود سوزوکی یه نسخه جهانی ازش بسازه. نه بخش هندی اش

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۵
  8. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2980 ديدگاه)

    حالا خیلی بهتر شد
    نقطه ضعفش برطرف شد تغریبا

    ولی به درد آدمهای درشت نمیخوره عرض ماشین کمه
    طرف بشینه بادکنکاش منفجر میشن به فنا میره

    موافقم ۵
    مخالفم ۲۴
  9. زیزیگولو

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3572 ديدگاه)

    سوزوکی جیمنی از زمان تولیدش که سال۱۹۷۰ هستش همیشه از تکنولوژی ۴WD استفاده کرده و تنها و تنها ماشین خارج از جاده هستش که کوچیکو سبک وزن هستش و در حال حاضرم مدلای جدیدترش عملکردو توانایی بیشترو ظاهری بروز تری دارن ….. شکلو قیافه ماشین ساده هستش ولی مثل اکثر ماشینای ژاپنی یه بدنه خیلی قوی داره

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
  10. محمدرضا

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    چه جالب نمیدونستم نمونه ژاپنیش کوتاه
    درخواست دارم یه مقاله کامل از تموم نمونه ها و قیمت هاش بزارید

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
    1. سعیدرحیمی

      ۲۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مجله ماشین مقاله کاملی درباره اش داره. ب سایت مجله ماشین سر بزن

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  11. مهردادکمال

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    اگر مشکل اساسی مملکت حل بشه و این اتوموبیل وارد شه من جز اولین نفرها خواهم بود که میخرمش

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  12. Aref

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    عالیه
    ولی این مافیا داخل ایران بازار شاسی بلندها فقط برای چینی ها گذاشتن و احتمالا نگذارند این برند ها وارد بشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  13. جواد

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چقدر جالب

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  14. Hadi

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    عالیه یه آفرودر کاربردی و ارزون و همه جا رو 👌🏼
    امیدوارم بزودی بتونیم بخریمش ✌🏼

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  15. امیر _ اهوازی

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاشکی این ماشین برای واردات آزاد بشه

    فروش خوبی داره داخل ایران

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  16. Reza Waffen SS

    ۲۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4825 ديدگاه)

    حال میده باهاش جنگل گردی کنی

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  17. سعیدرحیمی

    ۲۵ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قطعن سوزوکی از بهترین برندهای خودرویی جهان است، ساختِ ژاپن. ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور هم ناچیز است! هرچند مهندسین ژاپنی همین مقدار را کافی دانسته اند. اما “بز کوهی” سوزوکی چه ۳درب چه ۵ درب گزینه مناسبی برای بازار ایران است به شرط قیمت واقعی و منطقی.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  18. بابای باران

    ۲۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جیمنی می خوام بخرمت اگه بیای ایران و ارزون باشی چون راسته کار منی ولی نه با این قدرت و گشتاور. موتور بایستی حداقل دو لیتر و گشتاور بالای ۲۵۰ اشه. یه ۱۰ سانت دیگه به طولش اضافه کن سوزوکی

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا