سلام.خسته نباشید من یه ماتیز دارم رادیاتش خیلی اب کم میکنه هر روز باید اب پر کنم جدیدا هم یک صدایی مثل اینکه هنوز موتورگرم نشده اضافه شده تمام قمقمه اینها رو عوض کردم ممکنه مال واشر سرسیلندر باشه؟چون من اگاهی ندارم و دنبال یهرتعمیرگاه منصف و وارد میگردم که بتونم اعتماد کنم.ممنون از لطفتون
سلام. من برای طرح پاره ای توضیحات دارم مینویسم. یکی از بازدیدکننده های سایت که با نام Ilyar کامنت میذاره بارها و بارها در تاپیک “مقایسه تندر ۹۰ و سمند lx” (که جزو سه تاپیک داغ این سایت محسوب میشه) به انواع مختلف اقدام به توهین به خودروی تندر ۹۰ کرده و میکنه.
۱. بارها با ایشون منطقی و محترمانه بحث کردیم و سعی کردیم جو رو دوستانه و آروم کنیم و ازشون خواستیم که توهین رو متوقف کنن، اما ایشون به محض اینکه از پاسخ منطقی دادن درمانده میشن اقدام به توهین میکنن. تا دیشب که بنده عصبانی شدم و کامنتهای تندی در جواب ایشون نوشتم. ضمن عرض پوزش، لطفا سابقه ۱۰ صفحه اخیر کامنتها رو خودتون بررسی بفرمایین و لحن صحبت ما و ایشون رو مشاهده کنین تا به صحت گفته های بنده پی ببرین. به طور مثال به صفحه ۱۱۲ کامنتها نگاه کنین که من سعی کردم توضیح بدم که هر صحبتی میکنم از روی تجربیاتم هست، اما ایشون صرفا دشمنی با ماشینی دارن که حتی سوارش هم نشدن. ۲. ایشون انواع بی انضباطی ها رو در این تاپیک انجام میدن، از جمله مقایسه و تعریف و تمجید از انواع خودروهای دیگه، و آوردن تعدادی کاربر به گذاشتن کامنت های بی ربط (در صفحه ۱۱۱ کامنتها).
ایشون نمیخوان جو سایت و مخصوصا این تاپیک آروم و دوستانه بمونه. لطفا رسیدگی و قضاوت کنین. ممنون
با سلام من از وب سایت رد نرم افزار هستم ما نرم افزار سایت پدال رو درست کریم برای دیدن این نرم افزار به ادرسhttp://rad-n.r98.ir اگر خشتون امد بهم نظر بدید
سلام. خسته نباشید. درمورد زمان تعویض تسمه تایم ریو فرمودید ۶۵۰۰۰کیلومتر .میشه زمان تعویض از نظر سالی را هم بفرمایید؟؟ تعمیرکار میگه ۵۰۰۰۰کیلومتر یا دوسال؟؟ ماشین من فقط ۱۶۰۰۰ رفته ولی ۲سال شده!! متشکرم اگه جواب رو به ایمیل بفرستید.
سلام ۱- لطفا اطلاعاتی در مورد پلاک گذر موقت بدین. مثلا متولی این پلاک ها کیست؟ شرایط ورود؟ هزینه و مدت زمان تردد و شرایط تمدید؟ و… ۲- آیا خودرو های هیبریدی آجازه ی ورود دارند و به آنها پلاک ملی میدهند؟
با سلام و وقت بخیر. سوالی داشتم:آیا می تونیم در شرایطی که تو جاده در حال حرکتیم، نیرویی رو که یک میخ یا یک شیئ تیز که لاستیک رو پنچر می کنه به لاستیک وارد می کنه رو با فرمول محاسبه کنیم؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
با سلام در مورد قیمت روز خودرو که زحمت می کشید و اعلام می کنید. آیا این خودروها همگی موجود می باشد یا خیر ؟ بعنوان مثال من مدتی است دنبال تویوتا اوریون می گردم . ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید کجا میتونم پیدا کنم . با تشکر فراوان از زحمات شما و سایت بسیار عالیتون
سلام.میخواستم ببینم که شرکت ارمان خودرو اتیه معتبر است یا نه؟میشه ازش اقساطی ماشین خرید یا نه؟ چون هم شماره ثبت داره و هم شنامه ملی قوه قضاییه؟ ممنون اگه زود راهنمایی کنید.
امید محمودزاده ابراهیمی: به نظر میرسد جنگ ۳۳روزهی ایران خودرو و شورای رقابت بر سر قیمت خودروی «دنا» در شیب اتمام قرار گرفته است. عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش شرکت ایرانخودرو، روز گذشته از سمت خود برکنار شد و شورای رقابت نیز همچنان محکم پای قیمت ۴۲میلیون تومانی دنا ایستاد. رضا شیوا رییس شورای رقابت اعلام کرده که ایرانخودرو قیمت ۴۲میلیون تومانی دنا را پذیرفته است و این در حالیست که بابایی مدیر بازاریابی ایرانخودرو تا روز آخر قبل از برکناریاش صحبت از توقف تولید دنا میکرد. جدیدترین آمارها و شنیدهها نشان حاکی از آن است تعداد ۲۱۰۰ دستگاه خودروی دنا آماده واگذاری به مشتریان است و در سایت تولید آن فعلا خبری از کاهش یا توقف دیده نمیشود. اینکه شورای رقابت بالاخره توانست حرف خود را به کرسی بنشاند جای خوشحالیست اما سکوت معنادار ایرانخودرو بعد از آنهمه مخالفت با نرخ شورای رقابت؛ اندکی عجیب بنظر میرسد. از روز گذشته، همه این مخالفتها به یکباره با برکناری یک مقام در ایرانخودرو به سکوت تبدیل شد؛ اما کسی نپرسید دلیل این سکوت در کجاست؟! کمی به عقب برمیگردیم؛ در بحبوحه گرانی نرخ دلار در سال ۱۳۹۱ و ورود شورای رقابت به بحث نرخگذاری قیمت خودرو؛ پژو ۲۰۶ پربحثترین خودروی آنزمان بود. ۲۰۶ای که از قیمت ۱۹ میلیونتومانیاش کمکم به بالای ۳۰میلیون تومان پر میکشید و کسی جلودار آن نبود. ایرانخودرو در آن زمان ۲۰۶ را ۳۶ میلیون تومان ارزشگذاری کرده بود و به فروش میرساند اما شورای رقابت قیمت ۲۰۶ را اندکی پایینتر یعنی ۳۴ میلیون تومان تعیین کرد و دستور به کاهش قیمت این محصول داد. فشار رسانهها و مقامات بالا منجر به پذیرش تصمیم شورای رقابت از سوی ایرانخودرو شد و پژو ۲۰۶ با کاهش قیمت به ۳۴میلیون تومان رسید…اما ! کدام ۲۰۶ ؟! دارندگان ۲۰۶ در آن زمان به خوبی به یاد دارند که همه محصولات خودرویی کشور به نوعی با کم شدن برخی قطعات به مشتریان عرضه میشدند. پژو ۴۰۵ و سمند الایکس و پراید بدون ضبط و با رینگهای معمولی بجای رینگهای آلومینیومی به مشتریان تحویل داده می شدند(البته رینگ آلومینیومی مختص سمند الایکس بود و نه دو محصول دیگر). در پاسخ به اعتراض مشتریان گفته میشد که ۲ ماه دیگر به نمایندگی مراجعه کنند تا پولِ «ضبط نگذاشته شده» بر روی خودرو را از نمایندگی بگیرند. اما خبری از پول رینگ آلومینیومی نبود! و عملا سمند الایکس به سمند معمولی تبدیل شده بود! پژو ۲۰۶ هم با خروج پژو از ایران با ECU جدید(طراحی شده توسط شرکت ایرانی «کروز») به بازار عرضه میشد. هرچند در مقطعی تولید ۲۰۶ کاملا متوقف شده بود. رانا هم که برپایه پلتفرم ۲۰۶ تولید شده بود با قیمت جدید و عرضهی بسیار کم(پس از گران شدننرخ ارز)به فروش میرسید. پژوی ۲۰۶ با قیمت شورای رقابت یک ۲۰۶ تمامعیار نبود! ایرانخودرو طبق اطلاعیههایی اعلام کرده بود که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و شیشه بالابر درب عقب آپشن محسوب شده و مشتریان اگر میخواهند این آپشنها را داشته باشند باید هزینه آن را بصورت مجزا بپردازند. این حرف بدین معنی بود که ایران خودرو رسماً پژو ۲۰۶ را با همان قیمت ۳۶ میلیون تومان بفروشد و قیمت شورای رقابت صرفاً قیمت پایه خودرو است و نه خودروی آپشنال! شورای رقابت هم عملا نتوانست جلوی این کار ایران خودرو را بگیرد. حالا هم شورای رقابت در همان پیچ تاریخی قرار گرفته است و قیمت دنا را ۴۲ میلیون تومان است اما ! نگفته است کدام دنا؛ ۴۲ میلیون تومان؟! «دنا»ای که ممکن است کروز کنترل یا دکمههای کنترل روی فرمان و یا تهویه اتوماتیک نداشته باشد؟! این یک ضعف در شورای رقابت محسوب میشود که دقیقاً و به صورت ریز اعلام نمیکند خودروی قیمتگذاری شده باید چه امکاناتی همراه خود داشته باشد. چون این احتمال وجود دارد که ایران خودرو «دنا» را بدون امکانات آپشنال اش عرضه کند و در قبال آپشنها؛ پول دیگری از مشتریان دریافت نماید. کما بر اینکه لیست ریز قیمت و قطعات خودروی دنا در اختیار این شوراست و این شورا براساس همان لیست ارائه شدهی ایران خودرو قیمت ۴۲میلیون تومانی برای دنا در نظر گرفته است. به همین خاطر است که سکوت ایران خودرو معنادار بنظر میرسد. چون ممکن است همان سناریویی که در قبال ۲۰۶ انجام شد در مورد دنا هم اتفاق بیفتد. اصلا هم دوست نداریم توهم توطئه داشته باشیم اما احتمال یک توافق پنهان میان ایرانخودرو و شورای رقابت بر سر قیمت ۴۲میلیون تومانی با تفاسیری که در بالا گفته شد وجود دارد. به هر حال هیچکس دوست ندارد نه روی شورای رقابت زمین بیفتد و نه ایرانخودرو. در این میان آیا باز هم مردم دور خواهند خورد؟! انشالله که چنین نباشد
سلام خسته نباشید برای موتورسیکلت برقی من دنبال باتری و موتور الکتریکی هستم اگر قادر به تهیه هستید قیمت تک و عمده و مدل هایی که دارید رو برام بفرستید ممنون
اگر برایتان امکان دارد مقایسه ای بین دو خودرو پژو۴۰۵ معروف به SLXبا موتور TU5وتندر ۹۰ انجام دهید.باتوجه به نزدیکی مشخصات موتورهای این دوخودرو حتما نجایج تست دیدنی وجالب خواهد بود.
باسلام و خسته نباشید من یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم که ۸۰ هزارتا کارکرده و تسمه تایمش را هم عوض کردم همیشه روغن توتال ۷۰۰۰ استفاده کردم و هر ۱۰ هزار تا یبکار هم عوض کردم البته همیشه ۳.۵ لیتر روغن با تعویض فیلتر داخل ماشین ریخته شده به تازگی صدای موتور از داخل ماشین خیلی خشن و زیاد شده ، درمقایسه با ماشین یکی از دوستان که مشابه همین ماشین با همین کارکرد را داره و البته تسمه تایمش را عوض نکرده خیلی صدای موتور ماشینم زیادتر و ناجوره لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما
سلام به تیم سایت محبوب پدال من سالهاست مخاطب مطالب سایت شما هستم. قصد ندارم طولانی حرف بزنم. فقط خواستم بگم که فضای سایتتون بسیار قدیمی و خسته کننده شده، به نظر من نیاز به به روز سازی داره. شما در این زمینه متاسفانه خیلی ضعیف عمل کردین. باید توی فواصل زمانی کوتاه ظاهر سایت رو به روز کنید که اینطوری خسته کننده نشه. برای این کار میتونین از سایت های تخصصی خارجی الهام بگیرین. مجددا از زحماتتون تشکر میکنم. محمد مرادی
سلام مهندس من دانشجوی ترم اخر مکانیک خودرو هستم دانشگاه ازاد خواستم بپرسم شما که دانشگاه علم و صنعت درس خوانده اید نظرتان در مورد آموزش مجازی مقطع کارشناسی ارشد ( مهارت محور ) آن دانشگاه چیست ؟ میخواستم بودنم که ارزش دارد یا خیر ؟ تشکر
با سلام تقریبا ۵ سال پیش یه خودرویی رو به نام تورینو ۳۸۰ که براساس رنو تورینوی کلاسیک طراحی شده بود مورد بررسی قرار داده بودید میخواستم بدونم که آیا این خودرو هم اکنون تولید می شود یا خیر و اگه تولید میشه تولید محدود هست یا خیر ممنون.
سلام و عرض ادب دوستان بنده تصاویری که برای پیج اینستاگرام خودم لازم دارم رو بیشتر از سایت های Carwalls که حالا فکر کنم مسدود شده ک Netcarshow دانلود میکنم اگر سایتی میشناسید که شبیه به این دو با چند سایز مختلف میشه تصاویر رو دانلود کرد خوشحال میشم راهنمایی کنید ، سپاس از پدال
کیلیپی در یوتیوب منتشر کردین مبنی بر مقایسه ی تست تصادف تیبا و ۲۰۶ این کلیپها و مقایسه های احمقانه در حد پیجها و سایتهای زرد بود از پدال بعید بود این همچین کاری !!! تیبا رو یورو انکپ تست نزده و هیچ ریزالت مستندی از تستهاش منتشر نشده لذا به هیچ وجه قابل اتکا نیست و سرعت واقعی تستها مشخص نیست
با عرض سلام و تبریک بخاطر سایت خوبی که دارید. بنده از طرفداران قدیمی مقوله موتورسیکلت و اتومبیل هستم که البته سالها پیش و در دوران مرحوم دلزنده عضو تیم ملی موتوکراس ایران هم بودم. یادش بخیر. درهمین راستا مجموعه تقریبا کاملی از شماره یک هفته نامه «دنیای خودرو» و همچنین شماره های مربوط به سالهای حدودا ۷۰ تا ۸۰ یا بیشتر مجله «ماشین» و نیز برخی دیگر از نشریات خورویی را ازشماره یک دروضعیت بسیار خوب و سالم دارم. با توجه به رشته کاری شما و اینکه قطعا بکارتان میآید و بدین مناسبت حفظ هم میشوند, میخواستم به شما پیشنهاد خرید بدهم. آیا مورد علاقه شما هست؟ ممنونم . اگر لطف بفرمائید پاسخ بنده را چه منفی و چه مثبت به ایمیل بنده «hmirmoazi@yahoo.com» ارسال فرمائید. حمیدرضا میرمعزی
هلنا
۲۳ مهر ۱۳۹۳سلام.خسته نباشید من یه ماتیز دارم رادیاتش خیلی اب کم میکنه هر روز باید اب پر کنم جدیدا هم یک صدایی مثل اینکه هنوز موتورگرم نشده اضافه شده تمام قمقمه اینها رو عوض کردم ممکنه مال واشر سرسیلندر باشه؟چون من اگاهی ندارم و دنبال یهرتعمیرگاه منصف و وارد میگردم که بتونم اعتماد کنم.ممنون از لطفتون
کامران
۹ اسفند ۱۳۹۹سلام،ببخشید که اظهار نظر میکنم ولی از نظر من صد در یقین ماشین واشر زدست
علیرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام. من برای طرح پاره ای توضیحات دارم مینویسم. یکی از بازدیدکننده های سایت که با نام Ilyar کامنت میذاره بارها و بارها در تاپیک “مقایسه تندر ۹۰ و سمند lx” (که جزو سه تاپیک داغ این سایت محسوب میشه) به انواع مختلف اقدام به توهین به خودروی تندر ۹۰ کرده و میکنه.
۱. بارها با ایشون منطقی و محترمانه بحث کردیم و سعی کردیم جو رو دوستانه و آروم کنیم و ازشون خواستیم که توهین رو متوقف کنن، اما ایشون به محض اینکه از پاسخ منطقی دادن درمانده میشن اقدام به توهین میکنن. تا دیشب که بنده عصبانی شدم و کامنتهای تندی در جواب ایشون نوشتم. ضمن عرض پوزش، لطفا سابقه ۱۰ صفحه اخیر کامنتها رو خودتون بررسی بفرمایین و لحن صحبت ما و ایشون رو مشاهده کنین تا به صحت گفته های بنده پی ببرین. به طور مثال به صفحه ۱۱۲ کامنتها نگاه کنین که من سعی کردم توضیح بدم که هر صحبتی میکنم از روی تجربیاتم هست، اما ایشون صرفا دشمنی با ماشینی دارن که حتی سوارش هم نشدن.
۲. ایشون انواع بی انضباطی ها رو در این تاپیک انجام میدن، از جمله مقایسه و تعریف و تمجید از انواع خودروهای دیگه، و آوردن تعدادی کاربر به گذاشتن کامنت های بی ربط (در صفحه ۱۱۱ کامنتها).
ایشون نمیخوان جو سایت و مخصوصا این تاپیک آروم و دوستانه بمونه. لطفا رسیدگی و قضاوت کنین. ممنون
رَد نرم افزار
۲۷ مهر ۱۳۹۳با سلام من از وب سایت رد نرم افزار هستم ما نرم افزار سایت پدال رو درست کریم برای دیدن این نرم افزار به ادرسhttp://rad-n.r98.ir اگر خشتون امد بهم نظر بدید
دوست
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام
وقت خوش
لطفا قیمت خودروهای گروه نیسان را نیز ذکر نمایید.
با تشکر از لطف شما
parissa
۱ آبان ۱۳۹۳سلام. خسته نباشید.
درمورد زمان تعویض تسمه تایم ریو فرمودید ۶۵۰۰۰کیلومتر .میشه زمان تعویض از نظر سالی را هم بفرمایید؟؟ تعمیرکار میگه ۵۰۰۰۰کیلومتر یا دوسال؟؟
ماشین من فقط ۱۶۰۰۰ رفته ولی ۲سال شده!! متشکرم اگه جواب رو به ایمیل بفرستید.
HAD
۱۰ آبان ۱۳۹۳سلام
۱- لطفا اطلاعاتی در مورد پلاک گذر موقت بدین.
مثلا متولی این پلاک ها کیست؟
شرایط ورود؟
هزینه و مدت زمان تردد و شرایط تمدید؟
و…
۲- آیا خودرو های هیبریدی آجازه ی ورود دارند و به آنها پلاک ملی میدهند؟
نوید
۱۵ آبان ۱۳۹۳بی نهایت ممنون میشم اگه pdf دفترچه راهنمای فارسی ix35 برامون روی سایت خوبتون بذارید خیلیها مشکل دفترچه فارسی ماشین های وارداتی و دارن.ممنون
آیدا
۱۷ آبان ۱۳۹۳با سلام و وقت بخیر. سوالی داشتم:آیا می تونیم در شرایطی که تو جاده در حال حرکتیم، نیرویی رو که یک میخ یا یک شیئ تیز که لاستیک رو پنچر می کنه به لاستیک وارد می کنه رو با فرمول محاسبه کنیم؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
آرمین
۲۵ آبان ۱۳۹۳با سلام
در مورد قیمت روز خودرو که زحمت می کشید و اعلام می کنید. آیا این خودروها همگی موجود می باشد یا خیر ؟ بعنوان مثال من مدتی است دنبال تویوتا اوریون می گردم . ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید کجا میتونم پیدا کنم .
با تشکر فراوان از زحمات شما و سایت بسیار عالیتون
اسد
۵ آذر ۱۳۹۳سلام.میخواستم ببینم که شرکت ارمان خودرو اتیه معتبر است یا نه؟میشه ازش اقساطی ماشین خرید یا نه؟
چون هم شماره ثبت داره و هم شنامه ملی قوه قضاییه؟
ممنون اگه زود راهنمایی کنید.
علی جراح
۱۶ آذر ۱۳۹۳با سلام و خسته نباشی و تشکر از سایت خوبتون… لطفا درباره ی خودروی Savage Rivale GTR مطلب بگذارید.
SAEED
۲۳ آذر ۱۳۹۳من مقایسه ای که از سمند با ال ۹۰ نوشته بودین خوندم .من ال۹۰ تصادف کردم حتی یکی از کیسه هاشم باز نشد. ماشینم ۷۵% خسارت دیده بود
امید محمودزاده ابراهیمی
۱۶ دی ۱۳۹۳کدام دنا؛ ۴۲میلیون تومان؟!
امید محمودزاده ابراهیمی: به نظر میرسد جنگ ۳۳روزهی ایران خودرو و شورای رقابت بر سر قیمت خودروی «دنا» در شیب اتمام قرار گرفته است.
عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش شرکت ایرانخودرو، روز گذشته از سمت خود برکنار شد و شورای رقابت نیز همچنان محکم پای قیمت ۴۲میلیون تومانی دنا ایستاد.
رضا شیوا رییس شورای رقابت اعلام کرده که ایرانخودرو قیمت ۴۲میلیون تومانی دنا را پذیرفته است و این در حالیست که بابایی مدیر بازاریابی ایرانخودرو تا روز آخر قبل از برکناریاش صحبت از توقف تولید دنا میکرد.
جدیدترین آمارها و شنیدهها نشان حاکی از آن است تعداد ۲۱۰۰ دستگاه خودروی دنا آماده واگذاری به مشتریان است و در سایت تولید آن فعلا خبری از کاهش یا توقف دیده نمیشود.
اینکه شورای رقابت بالاخره توانست حرف خود را به کرسی بنشاند جای خوشحالیست اما سکوت معنادار ایرانخودرو بعد از آنهمه مخالفت با نرخ شورای رقابت؛ اندکی عجیب بنظر میرسد.
از روز گذشته، همه این مخالفتها به یکباره با برکناری یک مقام در ایرانخودرو به سکوت تبدیل شد؛ اما کسی نپرسید دلیل این سکوت در کجاست؟!
کمی به عقب برمیگردیم؛
در بحبوحه گرانی نرخ دلار در سال ۱۳۹۱ و ورود شورای رقابت به بحث نرخگذاری قیمت خودرو؛ پژو ۲۰۶ پربحثترین خودروی آنزمان بود. ۲۰۶ای که از قیمت ۱۹ میلیونتومانیاش کمکم به بالای ۳۰میلیون تومان پر میکشید و کسی جلودار آن نبود. ایرانخودرو در آن زمان ۲۰۶ را ۳۶ میلیون تومان ارزشگذاری کرده بود و به فروش میرساند اما شورای رقابت قیمت ۲۰۶ را اندکی پایینتر یعنی ۳۴ میلیون تومان تعیین کرد و دستور به کاهش قیمت این محصول داد. فشار رسانهها و مقامات بالا منجر به پذیرش تصمیم شورای رقابت از سوی ایرانخودرو شد و پژو ۲۰۶ با کاهش قیمت به ۳۴میلیون تومان رسید…اما !
کدام ۲۰۶ ؟!
دارندگان ۲۰۶ در آن زمان به خوبی به یاد دارند که همه محصولات خودرویی کشور به نوعی با کم شدن برخی قطعات به مشتریان عرضه میشدند. پژو ۴۰۵ و سمند الایکس و پراید بدون ضبط و با رینگهای معمولی بجای رینگهای آلومینیومی به مشتریان تحویل داده می شدند(البته رینگ آلومینیومی مختص سمند الایکس بود و نه دو محصول دیگر).
در پاسخ به اعتراض مشتریان گفته میشد که ۲ ماه دیگر به نمایندگی مراجعه کنند تا پولِ «ضبط نگذاشته شده» بر روی خودرو را از نمایندگی بگیرند. اما خبری از پول رینگ آلومینیومی نبود! و عملا سمند الایکس به سمند معمولی تبدیل شده بود!
پژو ۲۰۶ هم با خروج پژو از ایران با ECU جدید(طراحی شده توسط شرکت ایرانی «کروز») به بازار عرضه میشد. هرچند در مقطعی تولید ۲۰۶ کاملا متوقف شده بود. رانا هم که برپایه پلتفرم ۲۰۶ تولید شده بود با قیمت جدید و عرضهی بسیار کم(پس از گران شدننرخ ارز)به فروش میرسید.
پژوی ۲۰۶ با قیمت شورای رقابت یک ۲۰۶ تمامعیار نبود! ایرانخودرو طبق اطلاعیههایی اعلام کرده بود که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و شیشه بالابر درب عقب آپشن محسوب شده و مشتریان اگر میخواهند این آپشنها را داشته باشند باید هزینه آن را بصورت مجزا بپردازند. این حرف بدین معنی بود که ایران خودرو رسماً پژو ۲۰۶ را با همان قیمت ۳۶ میلیون تومان بفروشد و قیمت شورای رقابت صرفاً قیمت پایه خودرو است و نه خودروی آپشنال! شورای رقابت هم عملا نتوانست جلوی این کار ایران خودرو را بگیرد.
حالا هم شورای رقابت در همان پیچ تاریخی قرار گرفته است و قیمت دنا را ۴۲ میلیون تومان است اما ! نگفته است کدام دنا؛ ۴۲ میلیون تومان؟!
«دنا»ای که ممکن است کروز کنترل یا دکمههای کنترل روی فرمان و یا تهویه اتوماتیک نداشته باشد؟!
این یک ضعف در شورای رقابت محسوب میشود که دقیقاً و به صورت ریز اعلام نمیکند خودروی قیمتگذاری شده باید چه امکاناتی همراه خود داشته باشد. چون این احتمال وجود دارد که ایران خودرو «دنا» را بدون امکانات آپشنال اش عرضه کند و در قبال آپشنها؛ پول دیگری از مشتریان دریافت نماید. کما بر اینکه لیست ریز قیمت و قطعات خودروی دنا در اختیار این شوراست و این شورا براساس همان لیست ارائه شدهی ایران خودرو قیمت ۴۲میلیون تومانی برای دنا در نظر گرفته است.
به همین خاطر است که سکوت ایران خودرو معنادار بنظر میرسد. چون ممکن است همان سناریویی که در قبال ۲۰۶ انجام شد در مورد دنا هم اتفاق بیفتد.
اصلا هم دوست نداریم توهم توطئه داشته باشیم اما احتمال یک توافق پنهان میان ایرانخودرو و شورای رقابت بر سر قیمت ۴۲میلیون تومانی با تفاسیری که در بالا گفته شد وجود دارد. به هر حال هیچکس دوست ندارد نه روی شورای رقابت زمین بیفتد و نه ایرانخودرو.
در این میان آیا باز هم مردم دور خواهند خورد؟! انشالله که چنین نباشد
hamed
۱۶ دی ۱۳۹۳ببخشیدقیمت مزدا ۳ نیو تیپ ۳از کجا در میارید ۱۱۸ بعد تیپ ۴, ۱۴۷
خندهدار ۱ صندلی و سپر فوقش ۱۰ میلیون بقیش چیه؟
لطفا توضیح دقیق و منطقی بدید ممنون
مرتضي
۱۶ دی ۱۳۹۳با سلام
تعرفه تبلیغات لطفا؟
معین محمدی
۲۴ دی ۱۳۹۳سلام خسته نباشید
برای موتورسیکلت برقی من دنبال باتری و موتور الکتریکی هستم
اگر قادر به تهیه هستید قیمت تک و عمده و مدل هایی که دارید رو برام بفرستید
ممنون
کویردوست
۱۲ بهمن ۱۳۹۳باسلاموعرض خسته نباشید به شما عزیزان
اگر برایتان امکان دارد مقایسه ای بین دو خودرو پژو۴۰۵ معروف به SLXبا موتور TU5وتندر ۹۰ انجام دهید.باتوجه به نزدیکی مشخصات موتورهای این دوخودرو حتما نجایج تست دیدنی وجالب خواهد بود.
مجتبی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام واسکازین اسو که تو فروشگاه دارین اصل اصله ؟ برای سمند xu7 مناسب؟
امیرحسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۳باسلام و خسته نباشید
من یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم که ۸۰ هزارتا کارکرده و تسمه تایمش را هم عوض کردم
همیشه روغن توتال ۷۰۰۰ استفاده کردم و هر ۱۰ هزار تا یبکار هم عوض کردم البته همیشه ۳.۵ لیتر روغن با تعویض فیلتر داخل ماشین ریخته شده به تازگی صدای موتور از داخل ماشین خیلی خشن و زیاد شده ، درمقایسه با ماشین یکی از دوستان که مشابه همین ماشین با همین کارکرد را داره و البته تسمه تایمش را عوض نکرده خیلی صدای موتور ماشینم زیادتر و ناجوره لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما
محمد رضا امینی فر
۱۴ اسفند ۱۳۹۸سلام قیمت خودرو در سال ۹۷را میتوان از طریق سایت استخراج نموده ،جهت دادگاه حل اختلاف می خواهم
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۹سلام به تیم سایت محبوب پدال
من سالهاست مخاطب مطالب سایت شما هستم.
قصد ندارم طولانی حرف بزنم. فقط خواستم بگم که فضای سایتتون بسیار قدیمی و خسته کننده شده، به نظر من نیاز به به روز سازی داره. شما در این زمینه متاسفانه خیلی ضعیف عمل کردین. باید توی فواصل زمانی کوتاه ظاهر سایت رو به روز کنید که اینطوری خسته کننده نشه. برای این کار میتونین از سایت های تخصصی خارجی الهام بگیرین.
مجددا از زحماتتون تشکر میکنم.
محمد مرادی
رضا
۲۳ دی ۱۳۹۹سلام مهندس
من دانشجوی ترم اخر مکانیک خودرو هستم دانشگاه ازاد
خواستم بپرسم شما که دانشگاه علم و صنعت درس خوانده اید نظرتان در مورد آموزش مجازی مقطع کارشناسی ارشد ( مهارت محور ) آن دانشگاه چیست ؟
میخواستم بودنم که ارزش دارد یا خیر ؟
تشکر
علیرضا ۲۰۰
۱۸ اسفند ۱۳۹۹سلام
یک ۲۰۶ هاچبک سفید تیپ ۵ فول مدل ۹۴ دارم. جاش کوچیکه میخوام بفروشم سمند ال ایکس صفر بگیرم
نظرتون چیه؟موافقین؟
سپاس
داریوش
۱۸ شهریور ۱۴۰۰سلام
برای تهیه لوازم یدکی موتور اورال می تونین راهنمایی بفرمائید
ناشناس
۲۶ مهر ۱۴۰۰با سلام تقریبا ۵ سال پیش یه خودرویی رو به نام تورینو ۳۸۰ که براساس رنو تورینوی کلاسیک طراحی شده بود مورد بررسی قرار داده بودید میخواستم بدونم که آیا این خودرو هم اکنون تولید می شود یا خیر و اگه تولید میشه تولید محدود هست یا خیر ممنون.
Jejejrj
۱۳ آبان ۱۴۰۰سلام و عرض ادب
دوستان بنده تصاویری که برای پیج اینستاگرام خودم لازم دارم رو بیشتر از سایت های
Carwalls که حالا فکر کنم مسدود شده ک
Netcarshow دانلود میکنم
اگر سایتی میشناسید که شبیه به این دو با چند سایز مختلف میشه تصاویر رو دانلود کرد خوشحال میشم راهنمایی کنید ، سپاس از پدال
محسن
۲۱ آبان ۱۴۰۰کیلیپی در یوتیوب منتشر کردین مبنی بر مقایسه ی تست تصادف تیبا و ۲۰۶ این کلیپها و مقایسه های احمقانه در حد پیجها و سایتهای زرد بود از پدال بعید بود این همچین کاری !!! تیبا رو یورو انکپ تست نزده و هیچ ریزالت مستندی از تستهاش منتشر نشده لذا به هیچ وجه قابل اتکا نیست و سرعت واقعی تستها مشخص نیست
جواد عقیلی
۲۲ آبان ۱۴۰۰درود. فکر می کنم اشتباه گرفتین. چنین کلیپی نه توسط ما تهیه و نه منتشر شده و در یوتیوب رسمی پدال هم نیست.
سهند
۵ آذر ۱۴۰۰سلام خدمت تمام عوامل سایت محبوب پدال.
خواهش میکنم که صحبت های وین دیزل رو درباره ماشین محبوب دوج چلنجر دیمون زیرنویس یا دوبله کنید.
با تشکر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آذر ۱۴۰۰با سلام به روی چشم
من پیگیری می کنم
sohipalang
۹ آذر ۱۴۰۰با عرض سلام و تبریک بخاطر سایت خوبی که دارید.
بنده از طرفداران قدیمی مقوله موتورسیکلت و اتومبیل هستم که البته سالها پیش و در دوران مرحوم دلزنده عضو تیم ملی موتوکراس ایران هم بودم. یادش بخیر. درهمین راستا مجموعه تقریبا کاملی از شماره یک هفته نامه «دنیای خودرو» و همچنین شماره های مربوط به سالهای حدودا ۷۰ تا ۸۰ یا بیشتر مجله «ماشین» و نیز برخی دیگر از نشریات خورویی را ازشماره یک دروضعیت بسیار خوب و سالم دارم. با توجه به رشته کاری شما و اینکه قطعا بکارتان میآید و بدین مناسبت حفظ هم میشوند, میخواستم به شما پیشنهاد خرید بدهم. آیا مورد علاقه شما هست؟
ممنونم . اگر لطف بفرمائید پاسخ بنده را چه منفی و چه مثبت به ایمیل بنده «hmirmoazi@yahoo.com» ارسال فرمائید.
حمیدرضا میرمعزی
بی وطن
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سلام وقت بخیر اگه امکانش هست ی مقاله راجع به ماشین های مدل یا همون ماکتها تهییه بفرمایید.ممنون از یایت جامع و کاملتون.