تویوتا

دوئل تویوتا پریوس و تویوتا پریوس پرایم

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور پنجم، قسمت پنجم، پنجمین دوئل از گروه خودروهای سبز

نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان لیف و تسلا مدل ۳

مجموع آراء: ۸۱۵

آراء تسلا مدل ۳: ۶۰۲

آراء نیسان لیف: ۲۱۳

پیروز دوئل: تسلا مدل ۳ با کسب ۷۴ درصد از کل آراء

 

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی الکتریکی

هوندا کلاریتی هیدروژنی

فولکس‌واگن گلف GTE

فولکس‌واگن e-Golf

فولکس‌واگن گلف GTE

شورلت ولت

هوندا کلاریتی پلاگین

؟

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس

؟

نیسان لیف

تسلا مدل ۳

تسلا مدل ۳

مرسدس بنز B کلاس EV

شورلت بولت

شورلت بولت

فولکس‌واگن e-UP

رنو Zoe

؟

 

تویوتا پریوس

تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۵

نسل کنونی: چهارم

قوای محرکه: هیبریدی

پلت‌فرم: TNGA

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۵,۶۳۰ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۵۵۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

تویوتا پریوس پرایم

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

قوای محرکه: پلاگین‌هیبریدی

پلت‌فرم: TNGA

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹,۹۵۱ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۲,۰۱۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس پرایم

پیشرانهٔ بنزینی۱.۸ لیتری I4۱.۸ لیتری I4
تنفسطبیعیطبیعی
موتور الکتریکییک عددیک عدد
قدرت موتور بنزینی۹۸ اسب بخار۹۸ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی۷۲ اسب بخار۷۲ اسب بخار
مجموع قدرت۱۲۲ اسب بخار۱۲۲ اسب بخار
مجموع گشتاور۱۶۳ نیوتن متر۱۶۳ نیوتن متر
گیربکسCVTCVT
محور محرکجلوجلو
مصرف سوخت۴.۵ لیتر (ترکیبی)۴.۳ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی۷۳ گرم/کیلومتر۲۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک۴۳ لیتر۴۳ لیتر
باطری۱.۳ کیلووات ساعت۷.۲ کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکیندارد۴۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶۱۰.۵ ثانیه۱۰.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۷.۸ ثانیه۱۷.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر/ساعت۱۶۵ کیلومتر/ساعت
طول۴.۵۴ متر۴.۶۴ متر
فاصلهٔ محوری۲.۷۰ متر۲.۷۰ متر
وزن۱۴۱۲ کیلوگرم۱۵۴۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار۵۰۰ لیتر۳۵۵ لیتر
قیمت پایه آمریکا۲۴,۳۹۵ دلار۲۸,۲۲۰ دلار
قیمت پایه بریتانیا۲۴,۲۴۰ پوند۳۱,۶۹۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. T.H.M

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    آقای دهقان
    لطفا از این به بعد تو قسمت مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبریدی، عدد MPGe رو هم براشون ذکر کنید تا تفاوتشون با یه خودروی هیبریدی معمولی و غیر پلاگین معلوم شه. به عنوان مثال برای این پریوس پرایم که پلاگین هیبریدیه، علاوه بر عدد mpg که ۵۴ یا به طور معادل همون ۴.۳ لیتر تو ۱۰۰ کیلومتر هستش، یه عدد MPGe هم وجود داره که برابر ۱۳۳ یا به طور معادل حدود ۱.۷ لیتر تو ۱۰۰ کیلومتر هستش.
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. me84

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    فکر میکردم مصرف سوخت پریوس پرایم اختلاف بیشتری با پریوس داشته باشهو یه جایی خونده بودم مصرفش ۲ لیتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پویان

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (666 ديدگاه)

      بله عزیز مصرفش کمی از ۲ لیتر کمتره منتها وقتی که باطری هم شارج کامل بشه .
      اون موقع خیلی خوب میشه .نمیدونم چرا نویسنده اینو ننوشته .
      اگه قدرت تبلیغاتی تسلا نبود الان در امریکا از تسلا هم جلو زده بود .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Radin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    من واقعا متوجه این مقایسه ها نمیشم یعنی چی ۲ تا کلاریتیو با هم گذاشتین ۲ تا پریوسو با هم گذاشتین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5365 ديدگاه)

    ازهرنظر عالی هم که باشه ولی ظاهرش خیلی نافرمه.فقط عشق استbmw i3 اونم نسخه جدید بااون جذابت فوق العاده که جرمی عاشقش شده بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حمیدرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    پرایم به نظر گزینه بهتری میاد کلا به اعتقاد من خودرهای هیبریدی با قابلیت شارژ باطری به طور مجزا از خودروهای هیبریدی بهترن چون میتونید خیلی کمتر از موتور بنزینی استفاده کنید و این خیلی به راحتی و هزینه های جانبی کمک می کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. آرین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خنگ و خنگ تر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ساسان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    دوئل فقط دوئل سوپراسپرتها وهایپرکارها…
    ببخشید یکم بی ربطه به این پست دوستان:
    پدال امروز خبری دربرخی ازخبرگزاریها منتشر شده مبنی براینکه SVJتونسته رکورد نوربرینگو۲ثانیه بهبود بده!!
    لینک خبر:
    https://www.topspeed.com/cars/car-news/lamborghini-aventador-svj-rumored-to-be-new-production-ring-record-holder-ar181760.html

    امیدوارم شایعه نباشه
    جانور مذکور:
    http://imgurl.ir/uploads/t95934_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photo.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/x5832_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photo.jpg
    http://imgurl.ir/uploads/g19143_lamborghini-aventador-superveloce-jota-spy-photoq.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mohammad FM480

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    پرایم قیافه بهتری داره ! همین بنظرم اومد فقط مشخصات که ۹۹ درصد یکیه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. بهراد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    ١۵٠٠ کیلو وزن خیلیه،
    باید رو سبک سازی قطعات جدید کار کنن، و قطعات قبلی رو هم بهبود ببخشن،
    رو قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع بیشتر باید مانور بدن.

    و شاید مکانیسم چهار مرحله ای موتور ماشین از زمانی که اختراع شد یکی باشه

    ولی مطمئنا تکنولوژی الکتریکی سازی ماشین ها خیلی جای پیشرفت داره خیلیییی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا