تویوتالکسوس

فراخوان بزرگ تویوتا و لکسس، نشت سوخت و احتمال آتش‌سوزی

تویوتا با فراخوان جدیدش که بسیار بزرگ و قابل‌توجه است، تعداد ۱,۶۷ میلیون دستگاه از خودروهایش را در سراسر جهان به این فراخوان خواسته است، طبق اعلام تویوتا، سه دورهٔ کلی فراخوان برای خودروها وجود دارد و به بررسی و تعمیر عیوب سیستم ترمز و سیستم سوخت‌رسانی منتهی می‌شود. حدود ۱,۰۵ میلیون دستگاه خودرو در ژاپن فراخوان داده می‌شوند و۶۱۵,۰۰۰ دستگاه، در دیگر نقاط جهان.

2009 Toyota Crown Majesta
۲۰۰۹ Toyota Crown Majesta
مدل‌های آسیب‌دیده تویوتا نیز ۸۰۲,۰۰۰ دستگاه از خودروهای زیر می‌باشند که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ تولید شده‌اند:

  • Crown Majesta
  • Crown
  • Noah
  • Voxy
  • Corolla Rumion
  • Auris

این خودروها در سیستم ترمز نقص فنی دارند و روغن در بوستر ترمز نشت می‌کند که در این فراخوان بوستر و سیلندر معیوب ترمز جایگزین خواهد شد.

toyota noah
toyota noah
فراخوان دوم شامل ۷۵۹,۰۰۰ دستگاه خودرو در سطح جهان می‌باشد که سیستم سوخت‌رسانی معیوب دارند و می‌توانند با نشت سوخت خطر آتش‌سوزی و انفجار را به دنبال داشته باشد.

Toyota Auris 2010
Toyota Auris 2010
فراخوان سوم شامل ۱۹۰,۰۰۰ مدل کرولا و Auris در ژاپن می‌باشند که بین اکتبر ۲۰۰۶ و اکتبر۲۰۱۴ تولید شده‌اند و نیاز به فراخوان برای تعمیر سیستم سوخت‌رسانی و واحد کنترل آن دارند.

Lexus GS 300
Lexus GS 300
لکسس نیز خطر نشت سوخت و آتش‌سوزی در خودروهایش را به طور رسمی برای ۴۲۳,۰۰۰ دستگاه در بازار ایالات‌متحده فراخوان اعلام کرد. البته این فراخوانی بخشی از فراخوانی بزرگ‌تر ۷۵۹,۰۰۰ دستگاه تویوتا و لکسس است که تمام خودروهای موجود این شرکت در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

Lexus IS-F EU Version 2008
Lexus IS-F EU Version 2008
اتومبیل‌ها در بخش فنی سوخت آسیب دیده‌اند. لوله‌ها و اتصالات سوخت در محفظهٔ موتور، دچار اشکال می‌باشند؛ و یا واشر لاستیکی بین شلنگ و سنسور فشار سوخت به طور مناسب آب‌بندی نشده است که نشت سوخت در محفظهٔ داخلی موتور و خطر آتش‌سوزی و انفجار را در پی دارند.

Lexus IS 250 F-Sport 2010
Lexus IS 250 F-Sport 2010
اگر چه لکسس می‌گوید که هیچ گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی موتور و یا آسیب‌های ناشی از آن را ندارد، ولی قصد دارد به یاد اتومبیل‌های آسیب دیده، از حادثه جلوگیری به عمل آورد. لکسس در این فراخوان اتصالات سوخت را بررسی می‌کند و اقدام به تعمیر و تعویض واشرهای لاستیکی قدیمی می‌نماید.

این فراخوان شامل خودروهای:

  • لکسس LS مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰
  • لکسس GS مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱
  • لکسس IS مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱
  • لکسس ISC کانورتیبل مدل‌های ۲۰۱۰
  • لکسس IS F مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰

همچنین، حدود ۱۰.۰۰۰ دستگاه لکسس دیگر در کشور بریتانیا که شامل مدل‌های IS، GS و LS می‌باشند در این فراخوان برای تعمیر و بررسی لوله‌های سوخت‌رسانی معیوب، خواسته شده‌اند.

2010 lexus is 350c f-sport
۲۰۱۰ lexus is 350c f-sport
مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی لکسس و مشاهده نمودن خودروهای مورد فراخوان و ثبت نام خودروی خودشان از این موضوع مطلع شوند.

Lexus LS 600h L 2008
Lexus LS 600h L 2008
در اوایل سال جاری، تویوتا ۱.۲ میلیارد دلار به دولت فدرال ایالات‌متحده، ناشی از جبران خسارت تأخیر در فراخوان خودروهای معیوب پرداخت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    شما دو تا نمیشه اینقدر دلبری نکنید؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 911

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      تویوتا کیفیت رو فدای کمیت کرده بزرگترین خودروساز به چه قیمتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        من تویوتا اولی رو تو ایران ندیدم شما دیدین؟؟؟
        دومی هم همینطور

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد حسین

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (184 ديدگاه)

          داداش اون ماشین اولیه مال سال 2009 هست نبایدم ببینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اشکالی نداره قسمتی از مشتری مداریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      عکس اولی و دومی مخصوص بازار خود ژاپن هستن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. پوری پوریا!

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      مسعود پسر عاششششق آواتارتم :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اون لکسوس IS کروکی چقدر خوشگله!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. arman

      ۲۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      خودروی سال 2006 رو فراخوان میدن
      ما همون موقع خرید ماشینمون 100 تا عیب اساسی داره !!
      خدایا تفاوت تا کجا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بفرما…اینم یه دست گل دیگه!!!

    بعد حالا بگین تویوتا اله تویوتا بله!!!

    فرید تو که میگی تویوتا و لکسوس میخوان مرسدسو منحل کنن اول باید یکی خودشونو بگیره منهدم نشن…..آقا سالی 9 میلیون ماشین میزنه 1.5 میلیون بیشتر رو فراخوان میده…خسته نباشی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3468 ديدگاه)

      به این میگن مشتری مداری
      رضا جان یه طوری میگی که انگار خودرو سازهای آلمانی تا حالا فراخوان نداشتن
      فراخوان های فولکس هنوز از یادمون نرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        کاری به مشتری مداری ندارم این وظیفشونه…
        بحثم اینه که چرا باید اینقدر پشت سر هم ماشینشون مشکل داشته باشه که مجبور بشن فراخوان بدن!!!

        در مورد ماشینای آلمانی هم نمیگم نداشتن ولی کدومشون به اندازه تویوتا و لکسوس تا حالا فراخوان دادن؟؟؟!!!خودت بگو….

        تویوتا یه مدت دیگه اسمش میره تو گینس به خاطر این همه فراخوان……….

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3468 ديدگاه)

          خوب کدوم یکشون تولیدشون به اندازه تویوتاست
          تولیدش بیشتر تعداد فراخوانش هم بیشتره

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          datsun جان مگه به تعداده؟؟؟ باید درصد گرفت:

          نسبت ماشین های فراخوان داده شده تقسیم بر ماشین های تولید شده…

          تازه درسته که توید تویوتا از فولکس واگن بیشتره ولی اینقدر هم نیست که تو میگی…تویوتا مثلا سالی 9.800.000 ماشین میزنه، جنرال سالی 9.500.000 و فولکس هم سالی 9.150.000 !!! اختلافشون فقط در همین حده…باورت نمیشه برو سرچ کن!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. DRAGONBORN

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          داتسون رضا متعصبه بی خیال!!!

          هیچی از ارزش تویوتا کم نمیکنه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          تو چی میگی نیما این وسط؟!؟!؟!

          چه ربطی به تعصبم داره من دارم رو آمار حرف میزنم نه از رو تعصب…

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        گند میزنه میگی مشتری مداری؟؟؟ اگه بنز و بی ام و . حتی هیوندایی هم اینقدر فاجعه بار بیاره میگی مشتری مداری والله اگه بگی!! میگی بی کفایتی بی کیفیتی و…… خودتم میدونی خرابکاریه ولی چه کنی؟؟ […]

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      نمیدونم چرا این کمپانی اینقدر فراخوان میدن؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      رضا به تویوتا چیزی نگو!!!!!!!
      یه کمری داشتیم سال 1387 هنوز خاطره خوشش باهامه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. وحید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      چند روز پیش هم باز فولکس فراخوان داده. این یعنی مشتری مداری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        الکی گیر دادن فراخوان انگار یدونه از این ماشینا رو بهشون بدن دست از پا نمی شناسن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. احسان آرسنالی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      به نظر من تعداد فراخوان زیاد مهم نیست. مهم اینه که اونا قبل از حادثه تشخیص میدن و فراخوان میدن که خودش اصل مهمی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۲۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (378 ديدگاه)

        به نظرم آمار فراخوان تویوتا واسه این زیاده که تویوتا خیلی حساسه رو ماشیناش
        وگرنه همین is که تو لیست بالاست تو ایران هم هست و تو ایران که کسی جوابگو نیست ولی تا 20 سال دیگه هم واسشون مشکلی پیش نمیاد و تو ایران رفت و آمد میکنن.
        شایدم من اشتباه کنم

        موافقم 0
        مخالفم 1
    6. فرید

      ۲۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      آقا رضا ما با فراخوانمون از آتیش سوزی جلوگیری میکنیم نه که سلطان تون رو که اینقدر بهش میبالین و خدای ماشین و تکنولوژی میبینین به ۱ ماه نکشیده آتیش گرفت و آبروتون رو توی دنیا برد…به شما هم پیشنهاد میکنم فراخوان بدین تا تو دنیا سکه یه پول نشین با سلطااااااااااااانتووووووون :-D :-D :-D :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. محمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    آخر این فراخوان ها کار دست تویوتا میده، تزلزل نزدیک میشه احتمالا، به نظرم خیلی بیشتر از بقیه کمپانی ها فراخوان میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      نمیدونم چرا با اینهمه فراخوان ارزش برندش نمیاد پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        تو معلومه با خودت چند چندی؟؟؟!!!

        بالاخره نظرت راجب این قضیه مثبته یا منفی؟من که نفهمیدم خودت اگه فهمیدی به ما هم بگو بی زحمت ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          رضا جون واقعا نفهمیدی؟؟؟؟آقا بگو تویوتا و لکسوس اخ و پیف تا این دوستمون راضی شن…چقدر حسودن این متعصبااااااااااااا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۲۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        آخ گفتیییییییییی…آخه برند ما مثل بقیه ذغال نیست…اگه همه ماشین های تولیدیمونم فراخوان بده بازم ما توی فروش،توی کیفیت،توی ارزش برند، توی رضایت مشتری و از همه مهمتر میشیم مورد اعتمادترین ماشین های جهان…بزار دلشون به این فراخوانا خوش باشه….دلم واسشون میسوزه طفلی ها چیزی واسه گفتن و رقابت کردن ندارن دلشون به اینا خوش میکنن بزار خوش باشن سرگرم میشن… :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          یک شبه میای انتحاری این همه پست میذاری خب بگو برند ذغال کیه؟!؟!؟!
          مرسدس؟! بی ام و؟! فولکس؟!

          بعدشم که میگی مرسدس آتیش گرفت تو میای سیستمای اس کلاس رو با این آشغالا مقایسه میکنی؟
          لامبورگینی هرسال چن تاشون آتیش میگیره یعنی آشغاله؟؟؟
          مرسدس چون خاصه همه نگاه ها روشه ولی تویوتا اگه جایی آتیش بگیره کسی صداش هم درنمیاره…چون خیلی مهم نیست مثل اینکه یه پیکان تو ایران آتیش بگیره…

          در ضمن اون آتش سوزی هم که میگی هیچقت تایید نشد اشکال از خود ماشین بوده چون قسمت عقب تر موتور آتیش گرفته بود و حتی به داخل کابین زده بود خیلی ها میگفتن امکان نداره از موتور باشه چون کاپوت بالای موتور سالم بود ولی عقب ترش سوراخ شده بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          برو از میلاد بپرس بهت میگه ذغال کدومشونه :-D

          ببخشیدا فقط شما سیییییییییییستم داری لکسس سیستم نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما خدای تکنولوژی هستین و همه دارن سماق میمکن…منطقی صحبت کن نه متعصبانه…شما هم مثل اینکه خیلی متعصبیا…داداشه من زیاد حرص نخور،میدونم سخت قبول کنی که سلطانتون آتیش بگیره…در ضمن برو یکم سایت های خبری رو ببین و از دوستای عشق بنزت بپرس مشکلش چی بود بعد بیا بگو از عقب موتور بود…بابا تعصب تااااااا این حد…بسه دیگههههههههه.
          از این به بعد هم قبل پست گذاشتنم میام از شما اجازه میگیرم بعد پست انتحاری میزارم،…

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          عمو فرید منظورمو نگرفتی!!!

          مرسدس چون خاصه هرجا کوچکترین مشکلی برای یه دونه مرسدس پیش بیاد همه جا بوق راه میندازن که نگاه کن فلان مرسدس آتیش گرفته ولی در مورد تویوتا اینطوری نیست…نگو که میخوای بگی که تویوتا و لکسوس تا حالا آتیش نگرفتن…همه ماشینا سابقه آتش سوزی داشتن لامبو فراری مزدا بنز BMW و مطمئن باش لکسوس…
          تویوتا چون زیاده و ارزانه صداش درنمیاد کسی هم اهمیتی نمیده یکی به خودت بگن فلان 405 آتیش گرفته اهمیت میدی؟نه…فوقش چهار تا بار ایرانخودرو کنی ولی اگه یه مازراتی آتیش بگیره چی؟اون موقع دیگه اوضاع فرق داره…
          مرسدس بنز خاصه داداش خاص نمیگم لکسوس خاص نیست ولی این کجا و آن کجا!!!اوباما اگه یه عطسه بزنه همه خبر گذاری ها روش زوم میکنن ولی من اگه بمیرم هم کسی توجه نمیکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          در مورد مرسدسی هم که تو آلمان آتیش گرفته بود باید بگم هیچوقت علتشئ نفهمیدن…کاری به بقیه حادثه ها ندارم ولی اینو بدون چون مرکز آتش سوزی موتور نبوده همه گیج شده بودن نمیتونستن علتو بفهمن کمپانی مرسدس هم هیچوقت تایید نکرد که اتش سوزی از موتور بوده…

          دارم فقط در مورد اون یه حادثه حرف میزنم نه بقیه…حرف نذاری دهنم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. فرید

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا رضا…عمو صدات نکردم چون لحن کوچه بازاریاست.
          ببخشید فقط تو ایرانه که اینجوری مردمش خودشون رو برای بنز تیکه پاره میکنن این از زمان قدیم بوده و همینطوری نسل به نسل هم میچوخه…هیچ جای دنیا اینطوری نیست…طرفدار دارن ولی نه مثل ایران گه چشماشون رو روی همه چی میبندن و فقط تعصبه که صحبت میکنه.
          آخه آقا رضا واقعا تعجب آوره برند بنز رو با تویوتا مقایسه میکنی؟؟؟؟؟من دیگه هیچ حرفی ندارم.
          شما هم هر وقت یه LS تونستی بهم نشون بدی که آتیش گرفته باشه بهت یه جایزه میدم…بابا سلطانتون که با تکنولوژی هاش کردینش تو بوق و کرنا همین اول راه به یه ماه نشد آتیش گرفت…لااقل تویوتا و لکسس قبل آتیش سوزی جلوش رو میگیره…خیلی از کارخونه ها وجود فراخوان رو ندارن ولی تویوتا و لکسس داره.
          آقای خااااااااااااااااااااااااااص اینقدر متعصب نباش…این بنزیا همه متعصبن و چشماشون رو روی همه چی میبندن…موفق باشی آقای خاااااااااااص.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. فرید

          ۲۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          اون S کلاسم که اصلا از موتورش نبوده از صندوق عقبش بوده :-D :-D :-D … کار این استکبار جهانی هم بوده :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          نه عزیزم اون اس کلاس جلوش آتیش گرفته بود من عکساشو دیدم…

          در ضمن نگفتم که کار داعش بوده ولی هرچی بوده از موتور نبوده سیستمای دیگه شاید مورد پیدا کرده بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محسن

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تویوتا هم دیگه شورشو در آورده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      از شوری هم گذشته محسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حامد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حلا بگین تویوتا تویوتا تویوتا .تویوتا فقط تا 2010 خوب بود از اون به بعد خراب کرد از لحاظ طراحی هم همینطور. مثلا کمری 2008کجا کمری های 2014 کجا.!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      بسیار زیبا و درست گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. عباس

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    یاد فراخوان ویران خودرو برای تعویض سیستم سوخت پژو افتادم بعد اینکه چندتا آتیش گرفت با کلی منت سر مشتری اقدام به تعویض سیستم سوخت رسانی کردن!!!!اگه دوستان به سال فراخوان توجه کنن بعضی از مدل ها از سال ٢٠٠۶ تا الان فراخوان شدن!فراخوان الزاما به دلیل نقض فنی نیست گاهی بخاطر بازدید مدل های جدیده تا عیبی نداشته باشند،بعدشم ماشینی که از سال٢٠٠۶ داره کار میکنه حتما باید تا آخر عمر باید سالم بمونه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. e36

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فراخوان های تویاتا دیگه خیلی زیاد شده
    کار داره به جاهای باریک میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      خیلی ناراحت میشم وقتی برند محبوبم اینقدر فراخوان میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اصلا ناراحتی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 1
  8. یه پسر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اون دوستانی که اغلام فراخوان کارخونه ای رو نشون ضعفش می دونن

    ینی سایپایی که تا حالا هیچ فراخوانی نداشته لابد خیلی بیسته دیگه

    این یه جور مشتری مداری

    حالا از بین 100 تا ماشین لابد یکی مشکل داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. DRAGONBORN

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    فکر میکنین مدل هایی که وارد ایران میشن اونا هم فراخوانین؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. لاکی استریک

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    هیچی از ارزش هاشون کم نمیشه بازم ماشینای خرابشون از این فرقون هایی که دستمون میدن بهتره بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حامد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خاک بر سر تویوتا.این مدلهای اشغالی هم که تو ایرانه فراخوانیه واقعا که انشالله تا چند سال دیگه تو لیست بهترین برند های ماشین سازی اسم تویوتا در کنار سایپا و ایران خودرو خواهیم دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمدرضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    فعلا که تویوتا با کیفیت ترین ماشین دنیاست و خواهد بود
    معلوم نیست همین کیا و هیوندا و بنز ویا هر شرکت دیگری چند مدل خراب داره ولی فراخوان نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Iman1199

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      فعلا که درستش اینجاست بخون تا متوجه واقعیت شید
      باکیفیت ترین ماشین دنیا مرسدس بنز آلمان از اروپا و کادیلاک و بیوک از امریکا هستن که در همه چیز هم اینها کلا بهترین و باکیفیت ترین و اول هستن و تا ابد خواهند بود خداییش

      موافقم 4
      مخالفم 0
  13. feri

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اینم یه تو دهنی شیک به کسانی که یه جوری از تویوتا دفاع میکنن انگار ماله باباشونه.البته هر سال یکی دو بار فراخوان میده DDDDDDD

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      البته منظورم فقط خوده تویوتا بود نه لکسس.به نظره من لکسس در حدو اندازه بنز و بی ام دبلیو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. feri

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      این کسانی دیس کردن یا هنوز فکر میکنن تویوتا همون تویوتا چند ساله پیشه که واقعا خوب بود یا داشتن مدل هایه جدیدشو تجربه نکردن یا از ماشین چیزی حالیشون نمیشه یا خیلی چیزا دیگه.حاضرم قسم بخورم که 99% این افرادی که اینجوری سنگه تویوتارو به سینه میزنن وقتی بخان خودشون پول بدن و ماشین بخرن تویاتا نمیخرن و بجاش یه ماشینه دیگه تو اون قیمت میخرن.از تمامه محصولاته الانه تویوتا فقط لند کروز قابله تحمله که آلبته دیگه یکم قدیمی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پوری پوریا!

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    بچه ها فک کنید سایپا فراخوان بده. خخخخخ :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hrf

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      سایپا فراخوان بده دیگه ماشین تو خیابون نمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. پوری پوریا!

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    تویوتا کمپانی که ماشین زیاد تولید میکنه ولی جدیدا بی کیفیت شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      پوری این طور نیست به نظر ما مشکل بزرگ میاد ولی اینطور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. soroushshirazi

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام یه سوال:اگه این تویوتا و لکسس هایی که تو ایرانن جزه این فراخوان ها باشن چی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      باید برن نمایندگی اگه اون سری از ماشین که مخصوص بازار ایران فرستاده شده هم دارای این مشکل باشه برگشتش میدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        البته نمایندگی تویوتا تو ایران رسمی نیست نمیدونم قبول کنن یا نه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. 4MATIC

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    ازتویوتابعیدبود
    بعله دیگه تویوتا فقط امارفروش داره وگرنه هنوز واسه المان جوجس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      جوجه نیست اشتباه نکن. اگه تحقیق کنی خیلی از فراخوان هایی که تویوتا داده حتی یک مورد شکایت هم نداشته و مشکلشو شرکت دونسته و قبل اینکه مشکل عمومیت پیدا کنه با فراخوان جلوشو گرفته. خیلی از سوپر اسپرتا با تولید خیلی اندک هم حتی آتش سوزی داشتن..

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. فرید

      ۲۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      حاضریم جوجه باشیم ولی سلطانمون آتیش نگیره… :-D :-D :-D هی هی هی…

      موافقم 0
      مخالفم 1
  18. سام

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    با سپاس از احمد عزیز.امروز توی مجله سرعت این مطلب رو درباره تویوتاهای جدید خوندم که کاملا قابل تامله.

    ” آوالون را باید گل سرسبد سدان های تویوتا دانست که برخلاف آریون که برای بازار استرالیا ساخته و پرداخته شده بود،برای بازار آمریکای شمالی و خاورمیانه طراحی شده است. نخستین امتیاز در خصوص نسل جدید آوالون، کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار گرفته شده در این سدان است که سبب می شود تا مدیران تویوتا از آن به عنوان یک « لکسس ارزان قیمت » یاد کنند. البته در روزگاری که تویوتا دیگر آن کیفیت مشهور سنوات گذشته را نداشته و کیفیت پایین مونتاژ محصولاتی چون RAV4 و کمری، حسابی داد مالکان این محصولات را در آورده است این ادعا کمی اغراق آمیز و به دور از واقعیت است.( به نقل از مجله سرعت،شماره 80 ، نیمه مهرماه 93،صفحه 42 و 43 ، نوشته مهندس ارسلان سلیمانیان)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سام عزیز ممنون از توجهت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پرهام

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    جالب اینجاست تا کار به جای باریک نکشه فراخوان نمی ده! این فراخوان ها عمومی زوری هستن و نه دلبخواهی که می گید مشتری مداری! کدوم مشتری مداری؟! در آمریکا NHTSA مسئول این قضیه است. که زور می کنه خودروساز ها رو به فراخوان. فراخوان قبلی تویوتا برای مدتی فروش کمری رو قطع کرد

    پاراگراف آخر بخونید، کاملا روشنه که هیچ مشتری مداری در کار تویوتا نیست>>>

    “”در اوایل سال جاری، تویوتا 1.2 میلیارد دلار به دولت فدرال ایالات‌متحده، ناشی از جبران خسارت تأخیر در فراخوان خودروهای معیوب پرداخت کرده است.””

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مرتضی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    الان این دوستداران جهان سومی که گلوشونو واسه تویوتا جر میدن دارن اتیش میگیرن!! البته میتونین با دادن منفی به مطلبی که نوشتم کمی خودتونو آروم کنین!! ساده لوحی نوشته بود خدا میدونه بنز و بقیه چقدر ایراد دارن و صداشو در نمیارن! (استاد احمد رضا) استاد پروفسور مگه دست خودشونه که صداشو در نیارن اونا هم باید فراخوان بدند کیلویی نیست که! قانون داره هر کشوری. مثلا تویوتا لوتی و با مرام خودرو سازاست!!؟ :D :)) یا تنش میخواره زیر سوال بره؟؟ جز چند تا تویوتا سوار نشده عاشق شده!! بقیه میفهمند با چی طرفند والا بلا کیفیت مونتاژ تویوتا خیلی پایین تر از چیزیه که فکرشو میکنین تقصیر خودتون نیست نه تویوتا سوار شدین نه مرسدس یا بی ام و این به خودی خود ایراد نیست! ایراد موقعیه که از حس تخیلتون استفاده میکنین (تویوتا خراب نمیشه اصلا واسش تعریف نشده تویوتا با کیفیت ترین اتومبیل جهان :D) استاد احمد رضا تو به کیفیت چی میگی؟؟؟ تصورت از کیفیت چیه؟؟ دیگه باید چکار کنه که بفهمی ایراد اساسی داره ؟ اقا الان چند روزیه وحید نیسان داره خودشو واسه فراخوان کلاس سی به در و دیوار میزنه یه مطلبی هم درباره کلاس سی بزنین آروم شه!! الان اونایی که واسه لکسوس افسانه ساختن و خودشون باور کردند خیلی راحت […] گرفتند سکوتتون واسه چیه؟؟ فقط وقتی بنز یه ماشین جدید میزنه طرف میاد چرت و پرت میگه و رجزهای بچگانه می خونه ومیره!! و وقتی لکسوس طبق معمول گند بالا میاره اصلا […] میگیره اساسی یه عده هم با کمال وقاهت دارن توجیح میکنند و یا فراخوان بقیه رو مثال میزنند اقا تمام فراخوان های تاریخ اتومبیل سازی آلمان یک چهارم فراخوان های یکی دو سال اخیر تویوتا هم نمیشه!! حالا با هوندا و میتسوبیشی و ……اصلا کار نداریم! وقتی میگم تویوتا حلبیه! الکی رگ عیرتتون باد نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali reza

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      آقا مرتضی!!!
      شما همون پژو 405 و یا چینی ها رو سوار شو که افتخار فراخوان دادن ندارن

      وگرنه در مورد برندی که طبق آمار مستند در هر رتبه ای برترینه این جور قصه نمی گفتی

      فراخوان یعنی با همه بزرگی ، احترام به مشتری

      تویوتا کم استهلاکترین، با ارزش ترین، سبز ترین، پر فروشترین خودروی دنیا (در همین 2014) ست

      برا همینه که با وجودی که توی هر کلاس اقلا 50 درصد از کره ای های اسباب بازی گرون تره باز هم پر فروشترینه. بازار دنیا خوب تشخیص می ده

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. فرید

        ۲۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        علی جان..یکی هست هر وقت که کامنت میزاره اینقدر با ادب هستش که خود پدال هر سری توی هر کامنتش کمه کم ۲ جاش رو سانسور میکنه…همه دیگه فهمیدن و باهاش کل کل نمیکنن،بزار واسه خودش خوش باشه…
        همه پیکان سوارن و این آقا هر روز لیموزین جلوی در خونشون این آقارو سوار میکنه…مطمئن باش هر کی همین حرف رو میزنه پیاده اینور اونور میره :-D :-D :-D …زیاد خودتو خسته نکن عزیز دلم.ارزش کامنت گذاشتن هم نداره چه برسه به کل کل.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          علی رضا جان بزار روشنت کنم:

          اینکه تویوتا پرفروش ترینه دلیل نمیشه که حتما بهترین باشه
          یه مثال میزنم برات:
          تو ایران دو تا ماشین تویوتا کمری و هوندا آکورد رقیب هم محسوب میشن.این دو خیلی با هم از نظر دینامیک فرقی ندارن و فقط آکورد یه ذره رانندگی باهاش اسپرت تره و کمری رسمی تر!!!ولی خب تو بازار ایران چن نفر که میخوان ماشین بخرن یا حتی اونایی که خریدن از وجود آکورد خبر دارن؟؟؟اونا رو با ما مقایسه نکن که 24 ساعته تو دنیای خودرو پرسه میزنیم….برای یه نفر که میخواد کمری بخره بیا از هوندا آکورد حرف بزن مطمئن باش اول میگه مگه هوندا هم ماشین میسازه؟؟؟ اگه یه دره سطح بالاتر باشه میگه نه بازم تویوتا بهتره چون من دیدم چه طوریه… بیچاره فک کرده میخواد بزنه به کوه و بیابان و همه مدلای تویوتا عین هایلوکس میمونن….اگه بازم برای چن ساعت براش توضیح بدی بازم در نهایت میره کمری رو میخره میدونی چرا؟؟؟
          چون ملت ایران و خیلی از کشورای دیگه شدیدا محافظه کارن و اصلا حاضر نیستن به نظر خودشون و پولشون ریسک کنن…با خودشون میگن ما دنبال دردسر نمیگردیم و میریم همون کمری رو میخریم…

          و این تماما به دلیل نداشتن اطلاعات کافیه اگه پدر مادرای ما دائم تو کله ما نمیکردن که تویوتا به به چه ماشین خوبیه عین تانک میمونه از همه جا میکشه بالا مطمئن باش این کمپانی اینقدر پرفروش نمیشد…
          مردم با عدد و رقم سر و کار ندارن حتی نمیدونن ماشینی که سوارن چن اسبه فقط با اون تصوری که جامعه براشون ساخته میرن ماشین میخرن….

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      آخرین باری که مرسدس فراخوان داد اعلام کرد ممکنه(!) 6000 تا ماشین دچار یه مشکل کوچولو باشن که اون مشکل تو 15 دقیقه پیدا میشه و اگه دارای مشکل باشه تو 3.5 ساعت رفع میشه…

      برین خوش باشین!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرهاد

      ۲۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      الان فقط شما اینجا جهان اولی هستی دیگه ما هم جهان سومی
      به خدا این بچه بازی ها چیه
      برند برتر,آمار فروش,رضایتمندی بالا و… حالا تویوتا حلبی
      تویوتا هم واسه محکم کاری فقط فراخوان میده الان لکسوس is تو ایران هست دیگه هر کی هم داره نمیتونه کاری کنه چون ایرتویا نماینده ی رسمی نیست
      ولی با این حال تا 10 سال دیگه هم بدون هیچ مشکلی کار میکنن همون جور که تا الان کار کردن
      والا من ماشینای المانی هم خیلی دوست دارم خصوصاً آیودی و بی ام ولی
      قرار نیست الکی گیر بدیم به یه برند اونم برندی که جزو بهترین هاست
      با کلی سابقه ی درخشان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. HILUX

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    با اینکه برند باارزش و اعتباری هست ولی اگه این فراخوانها ادامه پیدا کنه میتونه براش بد تموم بشه.من که الان نمیتونم مثل سابق به یه تویوتا نگاه کنم و بگم به به عجب ماشین معرکه ای…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اتفاقا تو این دهه بیشترین فراخوان برای برندای ژاپنی بوده از تویوتا لکسوس گرفته تا مزدا هوندا نیسان و…
    آمارشو به 1 سرچ ساده تو گوگل میتونید در بیارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. HILUX

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    اقا مرتضی تمام حرفات تقریبا درسته بجز تیکه ی اخرش ( تویوتا حلبیه!)درسته فراخواناش زیاد بوده ولی باور کن هنوزم خیلی با ارزشه نمیگم بهترین خودروساز دنیاس ولی واقعا سخت جونه،کاربردی و وقتی میخوای ماشین بخری توهر رنج وکلاسی از ماشین های کوچک و کم مصرف تا وی هشت های پر قدرت و هر چیز دیگه ای نمیتونی بهش فکر نکنی.درکل به اون بدی که شما میگی نیست و در ضمن اون طوری هم که بعضی دوستان میگن نیست.من خیلی دوسش دارم ولی تعصب نه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. سعید

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بگو اوج مشتری مداریه تویوتا و لکسوس

    و گرنه کی توی دنیا دیده تویوتا آتیش بگیره !

    سطح استاندارد های شون اونقدر بالاست که نمی ذارن داد ماشین در بیاد

    و گرنه همین کرولا پر فروشترین ماشین کل تاریخ نمی شد !!!

    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. hrf

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اقا اصلا تویوتا و لکسس مضخرف. بهت دادن بفروش برو بنز بخر. من ترجیح میدم تو یه لکسس منفجر بشم ب جا اینکه پشت پراید باشمو ذره ذره جونمو بگیره. یه سری فقط منتظر هستن یه مطلب در مورد تویوتا بیاد رو سایت حالا چه ازش تعریف بشه چه انتقاد فقط میخوان بکوبنش. اگر تویوتا بد بود دو سال پشت سر هم با ارزش ترین برند نمیشد اونم با 20% پیشرفت نسبت به سال قبل. لکسس هم بحثش جداس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بهزاد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    این دوست جهان اولی نمیتونه رفتارهای مشتری مداری به سبک جهان مدرن رو درک کنه و تعمیم میده به ذهن جهان سوم و فکر میکنه قبول اشتباه توسط یک شرکت و رفع مشکل کاری عقب افتادس و احتمالا در افکارش افسوس میخوره از فروش این شرکتها!
    شاید ندونه که مشتری مداری جزو قوانین در چارت فعالیت اون شرکت هست و براش فرقی نکنه محصول در کدام کشور فروخته شده و رضایت مشتری از قوانین کشورها اهمیت بیشتری داره.
    جالبترین بخش داستان و اون قسمت از مغز ایشون که گاهی زیادی فعال میشه این هست که آمار فراخوان رو دقیق داره و به استنادهای موسسات پیگیر این وقایع پایبنده اما به آمار کیفی دیگر موسسات این کشور مشکوکه و از بیخ اشتباه میدونه!
    اگر شرکتی در این سطوح از کیفیت مونتاژ پایینی برخوردار باشه در کوتاه ترین زمان ممکن مشتری نسبت به خرید از اون شرکت بدبین میشه و آمار فروش دچار سقوط خواهد شد و همتایان جهان اولی ایشان چشم خریدارانی که قصد خرید دارند رو در میارن!
    علیرضا جان در حال حاضر بسیاری از خودروهای ژاپنی در رده های مختلف از برخی مدلهای کره ای ارزانتر هم هست و در برخی موارد اختلاف قیمت به 10 درصد هم نمیرسه مگر اینکه برندش از نوع لوکس باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فرید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    احمد جان از سلطانه دل شکسته و آتیش گرفتتونم مطلب بزار دیگه چرا نمیزاری ؟؟؟؟میدونم اگرم بزاری جوری ازش طرفداری میکنی که اصلا مدلشه و جزو آپشناشه آتیش گرفتن اس کلاس…ای ای ای ای
    ولی لازمم نیست همین خبرش از کل فراخوان های تویوتا سروصداش بیشتر بود…زحمت نکش…
    میلاد راست میگفت پدال شده همه اش آلمان…مهم اینه باز با این فراخوان ها تویوتا و لکسس همه جا از آلمانا بالاترن…همین مشت محکمیه بر دهان استکبار :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      چشم فرید جان از اونم میزارم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        احمد فک کنم قبلا گذاشتی!!!!
        البته مطمئن نیستم……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          نه رضا

          باید از اونم بزارم همه ببینن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Iman1199

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      باکیفیت ترین ماشین دنیا مرسدس بنز آلمان از اروپا و کادیلاک و بیوک از امریکا هستن که در همه چیز هم اینها کلا بهترین و باکیفیت ترین و اول هستن و همه جا از زاپنیا بالاترن

      موافقم 4
      مخالفم 0
  28. parseh net30

    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    میگم تویوتام دیگه اون تویوتای قدیم نیست. فکر کنم چشش خورده به تولید کنندگان ایرانی … شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mamad

    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یه چی میگم هرکی میتونه درک کنه..دلیل اعتماد مشتری به تویوتا همین فراخوان ها هستش چون میدونن سعی میکنن از اول ماشین رو به درستی مونتاژ کنن و اگه جایی از کار مشکوک بودن به سرعت فراوخان میدن نه اینکه واسه اینکه اسمشون خراب نشه پشت گوش بندازن…درو بر شرف زاپن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  30. محمد

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا عشق به توان10000000….نمونه نداره
    باارزشمندترین خودروی دنیا….سبزترین خودروی دنیا…باکیفیت ترین خودروی دنیا…رتبه اول تعدادبیشترین فروش خودرو دنیا…رتبه اول سود دهی شرکت دردنیا….و….
    محشره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Iman1199

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      باکیفیت ترین خودروی دنیا مرسدس بنز آلمان از اروپا و کادیلاک و بیوک از امریکا هستن که در همه چیز هم اینها کلا بهترین و باکیفیت ترین و اول هستن و تا ابد خواهند بود خداییش میزان فروش هم نباید دلیلی بر برتری باشه بخصوص برای این برند که بیشتر فروشش با خرده فروشی به کشور های جهان سومه
      ولی تو همون فروش هم
      تو کلاس ها و سگمنت های مطرح و برتر بازم فروش اروپایی ها و امریکایی ها برتری داره
      مثلا پیکاپ تراک های امریکایی
      خودروهای اسپرت
      خودرو های لوکس اروپایی
      و… هم از لحاظ فروش برتری دارن و هم از لحاظ فنی و‌مهندسی برتری کاملی دارن و اول هستن در همه چیز و هر چیزی کلا

      موافقم 4
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا