تویوتا

معرفی هیولای ترسناک تویوتا سوپرا هایپربوست ادیشن

رولج وود، تحلیلگر مسابقات ناسکار و مجری اسبق نسخه آمریکایی تاپ گیر به حدی تویوتا سوپرا را دوست دارد که از این خودروساز درخواست تولید مدلی سفارشی برای نمایشگاه SEMA امسال را داشته است. نتیجه‌ی نهایی تولد خودرویی با نام تویوتا GR سوپرا هایپربوست ادیشن است که قدرت ۷۵۰ اسب بخاری، بدنه‌ای فیبر کربنی و برخی ویژگی‌های برجسته دیگر را دارد.


بدنه‌ی فیبر کربنی این خودرو از ۲۰ قطعه مختلف تشکیل شده و در واقع بر پهنای این کوپه ژاپنی افزوده است. این پهنای بیشتر در بخش عقب یعنی جایی که درپوش سوخت فاصله خود با کیت بدنه را نشان می‌دهد برجسته‌تر شده است. تویوتا می‌گوید این کیت بدنه درست همانند کیت‌های افترمارکتی به بدنه متصل می‌شود. سقف فلزی نیز جای خود را به نمونه‌ای فیبر کربنی داده تا وزن خودرو بیش از پیش کاهش یابد.


آنچه که زیر خودرو نصب شده رینگ‌های ۲۰ اینچی سه‌تکه و سبک‌وزن است که لاستیک‌های کانتیننتال اکستریم کانتک اسپورت آنها را در آغوش گرفته‌اند. ارتفاع خودرو نیز به لطف سیستم تعلیق قابل تنظیم KW پایین آمده است.

کمپانی LL17 موتور اسپورت که یکی از بازیگران اصلی این پروژه بوده قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی سوپرا را کاملاً ارتقا داده است. با توجه به تغییرات وسیعی که در نیروگاه آهنین این خودرو صورت گرفته شاهد قدرت بیشتر از ۷۵۰ اسب بخاری سوپرا هایپربوست ادیشن هستیم.

این خودرو نهایتاً با رنگ خاکستری TRD معرفی شده است. حتی رینگ‌های قرمزرنگ هم برای چنین خودرویی تا حدی عادی به نظر می‌رسند. تویوتا GR سوپرا هایپربوست ادیشن از امروز به همراه چندین محصول تیون شده دیگر روانه نمایشگاه SEMA می‌شود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3418 ديدگاه)

    بریم SEMA ، میعادگاه عاشقان دنیایِ خودرو
    طوفان ماشین های آمریکایی و ژاپنی
    در بهترین نمایشگاه تیونینگ دنیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. vahid evo

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (474 ديدگاه)

      پس ب ام و با زد فور کجاست چه میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. MOHAMAD.n.r

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (832 ديدگاه)

    توی عکس اول و دوم چقدر جذاب شده.
    این رنگ خیلی بهش میاد ولی رینگ ها میتونستند بهتر باشند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. کافر مقدس

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    سما چیه . وعده ما مصلی تهران . . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      خخخخخخخ دمت گرم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. OMID

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    باید از اول اینطوری رونمایی میشد
    خیلی خوب شده?
    نمای عقب هم عالی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Mohammadreza

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (855 ديدگاه)

    کجاست اون سوپرا که جوایز و تحسینات مجلات و سایت های سراسر دنیا رو درو می‌کرد؟

    کجاست اون موتور ۲jz که توسط اکثرمجلات جز برترین موتورهای دهه ۹۰ دنیا انتخاب شد؟ وهنوزم جز موتورهای محبوب تیونرهاست؟ (سوپرا A80 با موتور ۲jz تیون شده تونسته مسافت ۴۰۰ متر رو ۴.۸ثانیه تایم بزنه)

    کجاست سوپرا که تو نسخه استوک کارخونه ۹۱۱ شکار میکرد؟( با اینکه سوپر بخلاف ۹۱۱ ا با هدف تیون تولید میشد و اکثر مالکانش تیونش میکردن).

    این مدل ۷۵۰ اسب بخاری باید قدرت نسخه پایه سوپرا میبود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Mohammad amin

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    عجب چیزی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حسین وی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ۹۰% کسایی که این خودرو معرفی شده بود ازش متنفر بودند الان عاشقشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهرداد فرهنگیان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سوپرا بدون۲JZ اصلا معنی نمیده
    هرکاری هم بکنی عین یه دورگه ست که میخواد بره و بین اصیل ترین ماشینا برا خودش جا باز بکنه
    هنوز هم تو شوک م که چرا تویوتا موتور و شاسی Z4 رو برا این ماشین انتخاب کرد؟
    هرچند الان یکم شبیه یه سوپرای واقعی شده…
    ولی هنوز دل خیلی از ژاپنی بازا باهاش صاف نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا