تویوتا

درگ برادران کوچک و بزرگ: GR یاریس در برابر سوپرا!

تویوتا GR یاریس یکی از بهترین هاچبک هایی است که وارد بازار آمریکا نمی‌شود. CarWow در ویدئوی جدید منتشر شده این فلفل تندوتیز تیون شده را در برابر سوپرا ۳.۰ استوک قرار داده تا عملکرد آن را محک بزند.

این GR یاریس که مشاهده می‌کنید محصول کمپانی لیچفیلد بوده و قدرت آن به ۳۰۲ اسب بخار و گشتاورش به ۳۸۵ نیوتون متر رسیده است. این قدرت برای یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری واقعاً احساس‌برانگیز می‌باشد.

اما برادر بزرگ‌تر GR یاریس تیون شده یعنی سوپرا قدرت ۳۴۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. شایان ذکر است سوپرای بازار آمریکا با قدرت ۳۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۹۹ نیوتون متری عرضه می‌شود.

در درگ از حال سکون GR یاریس واقعاً پرفورمنس خود را نشان می‌دهد. با وجود قدرت زیاد و سیستم چهار چرخ محرک شاهد پیش افتادن راحت این هاچبک کوچک اما قوی هستیم. یاریس هر دو لانچ را پیش می‌افتد اما سوپرا در ادامه می‌تواند جبران مافات کند. البته موضوع مهم اینکه در مسافت ۴۰۰ متر تنها یک‌دهم ثانیه زمان فاصله بین دو خودرو وجود دارد.

در درگ رولینگ گشتاور بیشتر سوپرا تعیین کننده است. GR یاریس در این درگ به تقلا می‌افتد و راننده درباره فاصله بسیار کم بین دنده‌ها و سخت بودن معکوس دادن شکایت می‌کند. البته فردی که مدت زیادی پشت فرمان یاریس نشسته باشد چنین مشکلی را نخواهد داشت.

در نهایت نوبت به تست ترمز هم می‌رسد که GR یاریس در بخش خیس پیست ترمز می‌کند اما بخش ترمزگیری سوپرا تقریباً خشک است. فاصله توقف یاریس بیشتر بوده اما بهتر است این تست در شرایط مشابه انجام شود.

فعلاً نشانه‌ای از عرضه GR یاریس در آمریکا وجود ندارد بنابراین تا زمانی که GR کرولای احتمالی تولید شود بهترین راه برای تجربه این هاچبک داغ تماشای ویدئوهای آن خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سال ۲۰۲۰ یکی از بدترین سال ها بود ولی یه خبر خیلی خوب داشت اونم معرفی تویوتا یاریس جی آر بود

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
    1. GT

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (439 ديدگاه)

      یاریس جی آر : فلفل تیز ژاپنی
      سوپرا: آلمانی ای در لباس ژاپنی
      سوپرای جدید خیلی معمولی تر از سوپرای قدیمی هست

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  2. ツSAMURAIツ

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    یاریس خیلی خوبه و سوپرا خیلی بد
    کاش تویوتا همین قدر که به یاریس اهمیت داد به سوپرا هم اهمیت می داد
    سوپرا که مثلا ماشین پرچمداره فقط ۰.۱ ثانیه سریع تر بود و اگه یه رقابت تو پیست برگزار می کردن قطعا یاریس برنده می شد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      نتیجه رها کردن یاماها همینه تقریبا تمام اسپورتهای گذشته تویوتا با نقش پر رنگ یاماها بود تو ساخت ۲jz یاماها نقش پر رنگی داشت سوپرا ۲۰۰۰gt ال اف ای mr2 سلیکا همگی حاصل همکاری با یاماها بودن

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۰
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (6129 ديدگاه)

        به شخصه یاماها را در ژاپنی‌ها ، استاد ساخت انجین‌های بسیار پربازده و با‌کیفیت برتر میدانم .
        یاماها یه کار قشنگی که میکنه اینه که یک خرگوش را دنبال میکنه و ترجیح میده به جای اینکه خودش خودروساز باشد و به سرگذشت سوزوکی یا میتسوبیشی دچار شود ، بیاید تخصصش را متمرکز روی ساخت انجین بگذارد و اعتبارش گوش فلک را کر کند !

        تخصصش را نداریم ولی تا جایی که میدانم حتی قیمت موتورسیکلت‌های تِرِیل یاماها از باقی رقبای ژاپنی دیگرش قیمت بیشتر ، دوام بالاتر ، استهلاک کمتر و طرفدار بیشتری هم دارند و سپس موتورسیکلت‌های هوندا و بعدش سوزوکی .

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  3. میثم

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    کرولای GR طبق گفته های تویوتا قراره همون نقش یاریس GR رو در آمریکا بازی کنه.
    خبرسازیهایی که یاریس GR تو اروپا به راه انداخت و از کرولای GR تو آمریکا خواهیم دید

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا