تویوتا

بررسی تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۲، سدانی مقرون به صرفه

ممکن است شما آرزوی یک SUV یا یک پیکاپ بزرگ را داشته باشید؛ اما وقتی به تمام کارهایی که می‌توانید با پولی که هنگام بنزین زدن تویوتا کرولا ذخیره کنید بیاندیشید، این آرزو از سرتان می‌افتد!

تویوتا کرولا هیبریدی 2022

کرولا هیبرید، سدانی که به دلیل مصرف سوخت فوق‌العاده‌اش متمایز است، اغلب در خط تولید گسترده کرولا که شامل هاچ‌بک، ون، کراس‌اوور و حتی یک نسخه SUV جدید است، نادیده گرفته می‌شود. با توجه به اینکه قیمت بنزین بیش از هر زمان دیگری گران شده، حتماً به خودرویی فوق‌العاده کارآمد مانند تویوتا کرولا هیبرید نیاز است.

تویوتا کرولا هیبریدی 2022

شاید کرولا هیبرید ۲۰۲۲ هیجان‌انگیزترین سدان کامپکت موجود در بازار نباشد، اما ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد. اولین و مهم‌تر از همه مصرف سوخت عالی آن است که در رانندگی در شهر و بزرگراه کمتر از ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ما همچنین از طراحی داخلی ساده و ویژگی‌های ایمنی فراوان آن دربرابر پول پرداختی قدردانی می‌کنیم. سیستم تویوتا قدیمی است، اما برای سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافت. کرولا در هر صد کیلومتر ۴.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند؛ که در واقعیت ما به عدد ۴ لیتر هم دست یافتیم! یعنی ازلحاظ تئوری با یک‌بار سوخت‌گیری می‌توانید مسافتی حدود ۹۶۰ کیلومتر را بپیمایید. شاید بگویید که مصرف برخی خودروهای هیبریدی مانند سری هفت ۱.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر است؛ اما اشتباه نکنید، تویوتا کرولا هیبرید با قیمت ۲۵ هزار دلار چندین برابر ارزان‌تر از سری هفت است.

تویوتا کرولا هیبریدی 2022

روزی که ما در حال تست کرولا بودیم دمای هوا ۴۰ درحه بود و حدود ۳۰۰ کیلومتر را بدون وقفه رانندگی کردیم؛ برای همین مجبور بودیم از تمام توان سیستم تهویه استفاده کنیم؛ باید بگویم که در آن شرایط شتابگیری تویوتا کرولا معقول بود و مانند اکثر خودروهای این رده هنگام شتابگیری ناله نمی‌کرد. البته موتورهای الکتریکی کرولا نیز قدرتمند بود و شما می‌توانید در سرعت‌های بالا (به‌آرامی) تنها با الکترون‌ها شتاب بگیرید.

تویوتا کرولا هیبریدی 2022

پیشرانه نرم و عمدتاً بی‌صدا است و فقط زمانی که پدال گاز را زیاد فشار می‌دهید، صدای آن مشخص می‌شود. جدیدترین تست ما نشان می‌دهد که کرولا هیبرید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما اگر حالت “PWR” را انتخاب کنید و دور موتور بالاتر می‌ماند و تا سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت به‌طور شگفت‌انگیزی سریع است. توصیه می‌شود از حالت Eco اجتناب کنید زیرا بیش از حد آرام و تنبل خواهد شد.

تویوتا کرولا هیبریدی 2022

تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ با استفاده از چرخ‌های کوچک (۱۵ اینچی!) و تنظیم فوق‌العاده سیستم تعلیق، حتی در بدترین خیابان‌های شهر نیز بی‌صدا و نرم حرکت می‌کند. صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های جلو LED، کروز کنترل تطبیقی و رادار خطی و نقطه کور از آپشن‌های تیپ پایه هستند. در نسخه پریمیوم آپشن‌هایی نظیر روکش چرمی صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان روکش چرمی و صندلی برقی ۸ حالته به لیست بالا اضافه می‌شود.

داشبورد تویوتا کرولا هیبریدی 2022

سدان تویوتا کرولا هیبریدی مانند پریوس از پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر و هیبریدی برای دسنیابی به قدرت ۱۲۱ اسب بخار بهره می‌برد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ از NHTSA امتیاز ایمنی کلی ۵ را دریافت کرد و پنج ستاره در تست تصادف جلو و جانبی و چهار ستاره در تست واژگونی کسب کرد. سازمان IIHS هم کرولا را انتخاب ایمنی برتر سال ۲۰۲۱ نامید زیرا در تمام تست‌های تصادف آژانس نمرات خوبی کسب کرد.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی و نور بالا خودکار است.

تویوتا کرولا به زیبایی هوندا سیویک طراحی نشده و فضای داخلی بزرگی هم ندارد. برای مثال در کنسول میانی به‌سختی می‌توان یک گوشی متوسط را جا داد و یا دست خود را روی کنسول گذاشت. در ردیف عقب نه خبری از دریچه تهویه است و نه ورودی USB و نه مکانی برای قرار دادن اشیا داخل درب‌ها وجود دارد؛ اما در عوض کیفیت متریال استفاده شده در کابین بسیار مناسب است و علاوه بر تاشو بودن صندلی‌های عقب، محفظه‌ای برای دسترسی به صندوق عقب دارد.

تویوتا کرولا هیبریدی فضای صندوق عقب و فضای پای کمتری نسبت به رقیب هیبریدی جمع و جور خود یعنی هوندا سیویک ارائه می‌دهد.

چراغ تویوتا کرولا هیبریدی 2022

البته باز هم شکایاتی مانند گرافیک مبهم صفحه‌نمایش لمسی (که به‌زودی با سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید تویوتا در مدل ۲۰۲۳ برطرف می‌شود) و یا هندلینگ ضعیف بر کرولا وارد است. در کرولا سواری نرم فدای هندلینگ شده و کرولا بیش‌ازحد معمول سدان‌های کامپکت می‌چرخد و در بحث هندلینگ به‌هیچ‌وجه قابلیت رقابت با سیویک را ندارد.

تویوتا کرولا هیبریدی ارزان‌تر و شیک‌تر از پریوس و هیوندای النترا هیبریدی، کاملاً کارآمد و بی‌عیب نیست. کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ خودرویی مناسب برای استفاده روزمره است و شتابی کافی و ظاهری بهتر از پریوس دارد؛ اما اگر می‌خواهید برخی از ایرادات آن حذف شود، باید منتظر مدل ۲۰۲۳ باشید.

منبع
motortrend

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4299 ديدگاه)

    با هربار سوخت گیری مسافت ۹۶۰ کیلومتر رو می پیماید واقعا مقرون به صرفه هستش

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۳
    1. دکتر استاپ

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (260 ديدگاه)

      ۹ ساله غیر آب و روغن چیزی نریختیم کرولا نه کر و لال

      موافقم ۶۲
      مخالفم ۸
      1. فرامرز

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1560 ديدگاه)

        کرولا جدید آب به چه کاریش میاد؟ یا منظورتون مایع شیشه شوره؟

        موافقم ۸
        مخالفم ۹
    2. مزدا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      آخرش هشت یا نه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۰
      1. دکتر استاپ

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (260 ديدگاه)

        ۲۰۱۳ هست

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۵
      2. Iman99

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        ا جالبه ما کرولا ۲۰۱۴ داشتیم بهشم میرسیدیم ولی موتورش خراب شد تو گرما هم حرارتش بالا میرفت که گفتن طبیعیه و گیربکس هم خراب شد و جلو بندی هم که چند بار خراب شد البته موقع سرویسش اتوکار می‌گفت که قسمتهایی که خراب شدن رو تعویض می‌کنه ولی من بررسی کردم دیدم که میشد بعضی قطعات رو که خراب میشه بجای تعویض تعمیرش هم کرد

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
    3. Kato

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      یه باک بزن برو مشهد 😂

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱
      1. mahdi-es17

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (218 ديدگاه)

        مگه کجایی🤔

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
      2. Iman99

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        موارد زیاد دیگه ای هم هست که مثلا در زمان ۸ یا ۹ سال که گفته شد که مدل سال ۲۰۱۴ هست یا حتی مدل های جدید تر و جدید ترینش خراب شدن و اینطور نیست که مثلا یکی در این مدت ماشین رو داشته باشه و خراب نشه چون موارد مختلفی رو هم وجود داشته و داره و هم خودم دیدم که موتور ماشین خراب شدن و یا گیربکس خراب شده که طبیعی هم هست چون در استفاده های عادی ممکنه این خراب شدن ها هم برای این ماشین پیش بیاد چون در شرایط واقعی این موارد دیده شده و یا مثلا در شهر های گرمسیری دیده شده که خودروی تویوتا کرولا حرارت موتورش بالا رفته و خراب شده میتونید خودتون بپرسید جهت اثبات این موضوع و نیازی به گفتن من نیست

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    4. سامان اذری

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2995 ديدگاه)

      رضا جان
      ما تو شرکمون ۲ تا کرولا داریم
      یکی ۲۰۲۱ هایبرید
      اون یکی ۲۰۱۴ دیزل

      تو شهر هایبرید خیلی عالیه
      ولی تو جاده چون سرعت بالا هست
      دائم موتور بنزینی کار میکنه و مصرف سوخت با مدل عادی هیچ فرقی نمیکنه
      برعکس تو جاده موتور دیزلی تو هر صد تا ۴.۵ الی ۵ لیتر میسورونه

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  2. AMANTE

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (936 ديدگاه)

    برای ماشین اول که زیاد ازش کار بکشید عالیه و در کنار اش یک ماشین بهتر یا اسپرت هم داشته باشی.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۶
  3. افشار

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (531 ديدگاه)

    یکی از بهترینها برای واردات

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۰
    1. hamid

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      الان ماشین های چینی تا نزدیک ۲ میلیارد قیمت میخورن ، فکر میکنی میزارن این ماشین بیاد با ۷۵۰ میلیون ؟

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۲
      1. meysam

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3370 ديدگاه)

        گیریم با ۷۵۰ بیاد
        دست اکثریت جامعه ازش کوتاهه

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۶
        1. امین

          ۲۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (464 ديدگاه)

          تا ۳۰۰ میلیون دست ۹۰ درصد مردم کوتاهه

          موافقم ۲۷
          مخالفم ۷
      2. افشار

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (531 ديدگاه)

        مگر اینکه با تعرفه گمرکی پایین وارد کنند

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. inner truth

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بقدری پولدار داریم که منتظر ورود خودرو خارجی روز هستن که ماشینای ده سال پیششونو رد کنن که با گمرک دویست درصدم بیاد میخرن،برا خیلیا یکی دو میلیارد مثه ده هزار تومنیه جیب منو توئه،تعدادشونم کم نیس،درضمن گمرگ پایین نمیدن که تفاوت قیمت خودروسازی داخلی با این محصول حفظ بشه و داخلیا مشتری خودشو داشته باشن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  4. مزدا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    مزدا سه سلطان سدان های کامپکت

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۴
    1. گلاب

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دقیقا نمی دونم چرا مزدا نمی خرند

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  5. برقیه جارو برقی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    اولین محصول تویوتا که واقعا برام باحاله

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۴
  6. مزدا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    دوستان برای خرید بین آزار و کادنزا و تالیسمان کدوم بهتره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. مزدا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      اشتباه کیبرد بود آزرا

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
    2. Erfan

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      تالیسمان که خب کلا با اون دو تا فرق می‌کنه.
      تالیسمان ۴سیلندر ۱.۶t
      اما آزرا و کادنزا ۶سیلندر که هرچند کادنزا قدرت و حجم بیشتری باز داره.
      شنیدم تالیسمان هم خیلی کوبش داره یعنی برای ورود به ایران متاسفانه کمک فنر های برقی رو برداشتن و فکر کنم الان برای نرم تر کردن ماشین به صورت اصولی باید حدود ۱۰۰تومن خرج کنید.و خب موتورش هم خیلی ازش توان کشیده شده به نظرم چون مدل های ۲۰۱۷و۲۰۱۸داخل ایران هستند الان حدود ۵سال از عمر موتور های توربو اونا گذشته و به نظرم اگه خیلی به ماشین اهمیت ندید در نگهداری تا چند سال آینده موتور به خرج بیوفته.
      پس تالیسمان برای یه خانواده به نظرم خیلی خوب نیست به خاطر کوبش های شدید.
      کادنزا هم چند جا خوندم که میگن ترمز های ضعیف ترس نسبت به جنسیس داره اما خب مشکلی نداره قابله حله.
      آزرا رو هم کلا خودم حال نمیکنم نمیدونم چرا😅موتورش در نمونه های بالای ۲۰۱۱اون طوری که باید نیست و انتظارات رو از یه ۶سیلندر برآورده نمیکنه.
      به نظرم بین این ۳گزینه بهترین همون کادنزا باشه
      موتور قوی.کابین بزرگ.امکانات نسبت به سال تولید خوب.و از عقب هم بگی نگی شبیه مازراتی.
      من نظر خودم کادنزا اما اگه سال تولید جدید تر و مصرف کمتر فقط مد نظره تالیسمان وگرنه کادنزا حرف نداره.

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
      1. مزدا

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (506 ديدگاه)

        خیلی ممنون از راهنمایی شما

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
    3. علی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (283 ديدگاه)

      فقط تویوتا کمری

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. AMIR / ARMI

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    پژو ۲۰۸ با موتور ۱.۲ لیتری تو اروپا موجود
    با کمی هم قیمت بیشتر فورد فوکوس با موتور ۱.۵ لیتری
    سه سیلندر هیبرید و گیربکس دوکلاچه وجود داره
    که قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داره
    کلا به خاطر قیمت پایین نسخه هیبرید که این ماشین ارزش خرید پیدا می‌کنه به طور کلی هیچ مزیت رفاهی نداره نسبت به رقبا ( حتی رقبای ژاپنی )
    کلا کرولا قیافه اصلا جالبی نداره

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۲
    1. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      پس چرا انقدر فروش میره؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
  8. AMIR / ARMI

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    بیشتر از ۱۰ بار امتحان کردم بالای دو خط هرچی می‌نویسم زیر مطالب تویوتا ارسال نمیشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
    1. AMIR / ARMI

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      اینم مدرکش uupload.ir/view/youcut_۲۰۲۲۰۷۱۳_۱۸۳۹۰۲۳۱۵_f5d.mp4/
      حتی بدون vpn هم ارسال نمیشه
      تقریبا هر دفعه هم همین قضیه هست
      ولی زیر مطالب دیگه ارسال میشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۹
      1. mahdi-es17

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (218 ديدگاه)

        مشکل از پروفایلته😂

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۲
    2. mos

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      ۱۰ بار؟
      این وقت و تلاشی که برای ترول بازی تو سایت میزاری رو صرف کار دیگه ای میکردی حتما یه چیزی می‌شدی.

      جواب لینکی که آپلود کردی هم با نگاه کردن به آمار فروش و چیزی که مشتری‌های این جور خودروها میخوان مشخص میشه مثلا فورد فوکِس که در آمریکا توقف فروش خورد و تا ۲۰۲۵ هم تولید و فروشش در اروپا متوقف میشه در مقابل کرولا که بیش از ۱.۳ میلیون فروش جهانی در سال ۲۰۲۱ داشته.
      اگر هم خیلی درگیر اعداد و ارقام رو کاغذی مدل ۲۰۲۳ کرولا هایبرید ۱۹۴ اسب بخار قدرت داره به علاوه AWD و مصرف سوخت بهتر از رقبا.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۸
  9. meysam

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    اگه انتظارات معقول در حد خودش داشته باشی واقعا ماشین خوبیه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  10. JDM lover

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    مقرون به صرفه و اقتصادی با ظاهری جذاب و دوام عالی

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  11. پدرام

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    به نظرم از پریوس ارزش خرید بیشتری داره حداقل اینه نه تنها ظاهر نا متوازنی نداره بلکه زیباتر هم هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  12. علی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با حقوق کارمندی دیکه پراید هم نمیشه خرید بدون تعارف اینا نصیب کسایی میشه که با دلال بازی و احتکار و گرونی خون مردم رو می مکن

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  13. علی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    جونم کرولا ، عاشقشم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا