تویوتا

معرفی تویوتا کراون سیگنیا؛ شاسی‌بلند لوکس با پیشرانه‌ هیبریدی

کراون سیگنیا شاسی‌بلند جدیدی است که از تابستان آینده با پیشرانه هیبریدی ۲۴۳ اسب بخاری در کنار کراون سدان در آمریکا عرضه خواهد شد.

تویوتا با معرفی مدل جدید کراون سیگنیا، خانوادهٔ سری کراون خود را بزرگ‌تر کرده است. این خودرو تابستان آینده در کنار سدان کراون در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. کراون سیگنیا فقط با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به فروش می‌رسد که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. در این ماشین سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است که حالات اقتصادی، مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند درحالی‌که حالت اسپرت واکنش پدال گاز را تیزتر می‌کند.

همچنین در کراون سیگنیا حالت الکتریکی هم وجود دارد که امکان حرکت فقط با استفاده از نیروی برق را در مسافت‌های کوتاه فراهم می‌کند. این قوای محرکه مجموعاً ۲۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. تویوتا در این ماشین سامانهٔ چهارچرخ محرک الکترونیکی خود را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند که با استفاده از موتور الکتریکی عقب، به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. کراون سیگنیا که از گیربکس CVT استفاده می‌کند، می‌تواند تا ۱۲۲۵ کیلوگرم را یدک بکشد.

در داخل خودرو، شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قابل تنظیم به همراه یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر روی داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم و پورت‌های USB-C ازجمله تجهیزات استاندارد این کراس‌اوور ژاپنی هستند درحالی‌که گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها هم قابل سفارش خواهد بود. کراون سیگنیا در دو تیپ XLE و لیمیتد به بازار عرضه می‌شود که XLE با رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و صندلی‌های پارچه‌ای و لیمیتد با رینگ‌های خاکستری ۲۱ اینچی و صندلی‌های چرمی ارائه خواهد شد.

داخل خودرو همچنین با تریم برنزی روی داشبورد، غربیلک فرمان و کنسول مرکزی تزئین شده است. تیپ XLE از سیستم صوتی با شش بلندگو بهره می‌برد درحالی‌که لیمیتد به ۱۱ بلندگو و ساب‌ووفر JBL مجهز است. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، فضای باری به طول ۲ متر فراهم می‌شود که از طریق درب صندوق برقی هندزفری قابل‌دسترسی خواهد بود. تویوتا برای کراون سیگنیا به‌صورت استاندارد پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 خود را هم ارائه می‌کند که شامل سیستم‌های پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروز کنترل راداری پویا، سیستم خواندن علائم جاده، نوربالای خودکار و… می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1422 ديدگاه)

    نمایی جلو چندان خوب نیست
    چراغ های جلو خیلی باریک شدند شبیه چینی ها شده

    موافقم 18
    مخالفم 47
    1. Mercedes

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (941 ديدگاه)

      اتفاقا از نمای جلوش خیلی خوشم اومد
      مدرن تر شده

      موافقم 25
  2. ۰۰۹۸سامورایی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    مثل اینکه پیشرانه با کمری مشترکه فقط ننوشتند موتور بنزینی و موتور الکتریکی چند اسب داره جمعش نوشتند.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1905 ديدگاه)

    برای من طراحی کراون سیگنیا جذابیتی نداره. اینکه تویوتا صندلی پارچه ای برای کراون در نظر گرفته عجیبه.

    موافقم 7
    مخالفم 22
  4. TRD

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی و مشخصات خوبی داره . اگر تریم چرمی در حالت پایه هم ارائه میشد ، میتونست به معنای واقعی کلمه لوکس باشه گرچه این مسئولیت به لکسوس سپرده میشه معمولا . اما برای یه تویوتا واقعا خوبه . یه مسئله دیگه قیمته که امیدوارم مثل سدان کراون ، یه قیمت رقابتی داشته باشه و بدرخشه . گیربکس هم اگر cvt نبود بهتر بود اونم برای یه خودرو نیمه لوکس . البته شاید ecvt باشه یا اصلاح شده باشه .

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. sina

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    تقریبا ماهی یه ماشین جذاب معرفی میکنه تویوتا…
    دست نیافتنی هست فعلا

    موافقم 39
    مخالفم 39
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1456 ديدگاه)

    نمای پشتشو بیشتر می‌پسندم تا جلوش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. amir

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3514 ديدگاه)

    راستشو بخواید قشنگ نیست

    موافقم 6
    مخالفم 16
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خپلو شده

    موافقم 2
    مخالفم 10
  9. کیان

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    چ کرده تویوتا با سری کراون ، واقعا طراحی جذابی دارن مخصوصا کراون اسپرت
    ولی تویوتا یه جورایی داره 3 سطح خودرو عرضه میکنه
    تویوتا
    کراون
    لکسوس

    کراون فاصله بین تویوتا و لکسوس و خیلی کم کرده، تنوع محصول خیلی بالا رفته.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  10. Amirmohammad

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وقتی تویوتا کپی کار میشود!

    موافقم 1
    مخالفم 26
    1. Anti BTS

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی سوزش از حد میگذرد !

      موافقم 17
      مخالفم 1
  11. محمد

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این همه مدل جدید رو چطور می‌خواد بازاریابی کنه. الان تویوتا ونزا تو امریکا فروش چندان خوبی نداره.

    1. سالار فقط فصل

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (372 ديدگاه)

      ونزا سال دیگه برای همیشه کنار میره ، این جانشینش هست

  12. فرشید

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    احساس میکنم یکی از پختته تمرین های طراحی تویوتا رو داره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Mercedes

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (941 ديدگاه)

    تویوتاست دیگه ، جلوش انکار به جای جلونجره سیبیل داره من با چراغاش اوکیم دوست دارم اتفاقا این مدلی ولی جلوش شبیه سبیل پف کره هست 😂 ولی خب در مجموع بد نیست خوب در اومده بنظرم
    من خودم همه کشور هارو با همه برند هاشون دوست دارم هر کدوم در جایگاه خودشون
    با کسی هم پدر کشتگی ندارم
    منتهی کاهی عده متعصب میان از چینی ها همش ایراد میگیرن منم جوابشونو میدم چون چرت میگن
    وگرنه خودم از آمریکایی ها یا ژاپنی ها متنفر نیستم ، ولی خب در جواب اونا اینطوری میگم
    وگرنه شخصا عاشق لکسوس و تویوتا هستم
    یا توی آمریکایی ها GMC و فورد رو خیلی دوست دارم
    توی اروپایی ها بنز و bmw مورد علاقه هام هستن
    تو کره ای ها هم همشون و دوست دارم (هیوندای ، جنسیس ، کیا )
    تو چینی ها هم خیلی هارو دوست دارم مثل byd و هونگچی
    ولی خب هنوزم میگم بین همه اینا اروپایی ها واسم یه جایگاه ویژه و خاصی دارن و از بقیه بیشتر دوستشون دارم ، بعدش بقیه رو به یک اندازه دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. Soroush

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    محصولات تویوتا دارن جذابتر از قبل میشن
    خوشم اومد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Reza Waffen SS

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی خیلی به دلم نشست 👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا