تویوتادوج

درگ دوج چلنجر R/T و تویوتا GR سوپرا

در ویدئوها معمولاً نسخه‌های قدرتمند سوپرشارژ هلکت و دیمن چلنجر را می‌بینیم و به همین دلیل شاید فراموش کرده باشیم که دوج نسخه‌های تنفس طبیعی V8 و حتی V6 این خودرو را هم تولید می‌کند. حال در این ویدئو، یک چلنجر RT با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی در برابر یک تویوتا GR سوپرا قرار گرفته تا در مسابقه‌های درگ و رولینگ به مصاف هم بروند. پیشرانهٔ V8 چلنجر ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. چلنجر حاضر در این درگ به‌جز برخورداری از سیستم اگزوز افترمارکتی، کاملاً استاندارد است.

سوپرا اما از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیروی موتور را یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شاید با نگاه به این اعداد به نظر برسد که مسابقهٔ نزدیکی را خواهیم دید اما موضوع مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت وزن است زیرا چلنجر بیش از ۴۰۰ کیلوگرم از سوپرا سنگین‌تر است که اختلاف بسیار زیادی است و قطعاً روی نتیجه تأثیر می‌گذارد.

رقابت با درگ سنتی از حالت ایستاده آغاز می‌شود. برای این کار هردو خودرو در حالت اسپرت قرار می‌گیرند و کنترل کشش روشن می‌شود. در ابتدا به‌محض شروع حرکت، چلنجر رقابت نزدیکی را نشان می‌دهد اما در ادامه سوپرا کاملاً فاصله می‌گیرد و رقیب آمریکایی حتی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. رقابت بعدی رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که شاید چلنجر در آن بتواند بهتر عمل کند اما برعکس می‌شود و سوپرا عملکرد حتی بهتری از خود نشان می‌دهد. بعداً دوباره همین مسابقه تکراری می‌شود اما نتیجه دقیقاً یکسان است. البته به گفتهٔ راننده، سوپرا تأخیر توربوی قابل‌توجهی دارد که این می‌تواند در برابر رقبای قدرتمندی مثل نیسان Z مشکل‌ساز شود.

مشخصات فنی

دوج چلنجر RT

تویوتا GR سوپرا

پیشرانه۵.۷ لیتری V8۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت۳۷۲ اسب بخار۳۸۲ اسب بخار
گشتاور۵۴۲ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۹۰۵ کیلوگرم۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت۳۸,۸۲۵ دلار۵۲,۵۶۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (264 ديدگاه)

    زنده باد تویوتا

    خیلی شرف داره به دوج یا …

    از نظر هندلینگ ماشین های آمریکایی میخوره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵۶
  2. PN

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    تو کلا باخت از سوپرا من به شخصه اصلأ انتظار نداشتم
    که چلنجرR/Tببازه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  3. Philipp

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    ۸ سیلندر ۵ لیتر فقط ۴۰۰ اسب؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. شاهرخ

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (266 ديدگاه)

      تنفس طبیعیه تازه مهم گشتاورشه که بازم بیشتره
      اما قیمت رو هم باید در نظر گرفت چلنجر ۱۴هزار دلار ارزون تره که اختلاف قیمتی زیادی با ۵۲هزارتا میتونی هلکت بخری

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۴
      1. Philipp

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        تنفس طبیعی باشه
        همین کوروت با حجم تقریبا برابر ۲۵۰ اسب بیشتر داره
        یا SLS BS مال ۸ سال پیش هم با نیم لیتر بیشتر ۲۵۰ اسب بیشتر قدرت داره
        جفتشونم تنفس طبیعی

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۷
        1. محمد امین

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2036 ديدگاه)

          F355 که حدود ۲۷ سال از سنش میگزره ، از ۲.۲ لیتر حجم کمتر یعنی ۳.۵ لیتر ، ۳۸۱ اسب قدرت میگره
          هر‌چند نباید توقع بیشتر از پلنجر داشت ، چون قیمتش در مقایسه با مشخصات فنی اش خوبه

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
        2. Philipp

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1109 ديدگاه)

          @محمد امین
          اما خب بالاخره اسمش چلنجره
          و درسته که اولین ماسل کار نبود
          ولی از نظر من از موستانگ هم بیشتر به رشد ماسل کار ها کمک کرد
          اون وقت ۴۰۰ اسب؟
          اصلا تو کتم نمیره

          موافقم ۶
          مخالفم ۴
        3. AMIN (M.A.S)

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (746 ديدگاه)

          Philip جان تکنولوژی انجین هارو هم درنظر بگیر
          انجین کوروت یه انجین میل لنگ تخت DOHC برای ارائه قدرت بالا و ردلاین بالا به سبک اروپایی ها هست ولی این ۳۴۵ یه انجین میل لنگ ضربدری OHV برای ارائه گشتاور بالا(البته بازم درنظر بگیرید که مهندسی کمتری براش انجام شده و انجین کمی قدیمی هست)
          یعنی کلا مقایسه شون قیاس مع الفارقه و به نتیجه نمیرسیم
          انجینی مثل مال کوروت که میخواد قدرت رو در دور بالا بده روی ماشینی مثل چلنجر که وزن زیادی داره به هیچ وجه کشش مناسبی نمیده و انجین داج برای که کوروت که دورگیری سریعتر میخواد خیلی جوابگو نیست (البته استفاده ازش غیر منطقی نیست ولی خب ظاهرا هدف شوی ارائه حس و حال شبیه اروپایی ها بوده)
          حس میکنم چیزی که توی ذهن شما میگذره مدل RT اسکات پک چلنجر هست با موتور۴۸۵اسبی و گشتاور ۶۴۴NM
          شایدم بشه یه نیم نگاهی به هلکت کرد!
          این نسخه RT بیشتر مناسب افرادیه که قیمت مناسبتر با سروصدای V8 و ظاهر عضلانی میخوان

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۰
        4. M.Kazem.K

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (838 ديدگاه)

          چشم شما ۷۰۰۰۰ دلار بیشتر خرج کن قول میدم از این تنفس طبیعی ۲۵۰ تا بیشتر که هیچ ، ۵۰۰ تا اسب بیشتر توان بکشن !!! واقعا برچسب قیمتی و رنج قیمت و کلاس خودرو ها رو نمیبینید یا …. ?!!

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
    2. GT

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1660 ديدگاه)

      قیمتش را هم یه نگا بنداز، اگه قدرت چلنجر دو برابر بشه، قیمتش دو برابر میشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    3. RKH7787

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (343 ديدگاه)

      منم تعجب کردم!
      چلنجر مگه ۷۰۰ اسبی نبود؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Taha Malek

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (599 ديدگاه)

        -_- بار علمی کامنتا ماشالا بالا…………

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    4. پارسا عشق ماشین🗿🗿🗿

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      تازه دوج ۲ تن !!!!
      انتظار داشتید ببره؟
      این موتور دوج به درد نخوره

      موافقم ۵
      مخالفم ۹
    5. میلاد

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا اون ۸۰۰ اسبی هارو نیاوردن جای سوال داره؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. mm-yarlou

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    علاوه بر وزن سبک سوپرا آیرودینامیک سوپرا هم به نسبت از چلنجر که حالت کلاسیک وجعبه ای داره بهتر عمل کرد
    ولی بازم چلنجر دوست‌داشتنی

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
    1. hssn

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (426 ديدگاه)

      و همینطور اختلاف وزن قابل توجه ۴۰۰ کیلوگرمی

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  5. Aboalfazl demon

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چلنجر از پراید هم ببازه من عاشقشم
    تنها ماشینی که وقتی میبینمش با قلبم تصمیم میگیرم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  6. AMIN (M.A.S)

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (746 ديدگاه)

    پدال طی این چند وقت اخیر به شدت پیشرفت داشتید و مطالبتون خیلی از قبل بهتر شده و جا داره یه تشکر بکنم از همه دست اندر کاران پدال
    و اما این درگ
    کانال Sam carlegion یکی از فعال ترین کانال های یوتیوب هست با ویدیو هایی که به جز شاید یکی دوتا بقیه نتایجش کاملا قابل استناد هستن مثل همینی که ملاحظه میکنید
    توی این کانال معمولا چون پشت فرمون ماشین های داج صاحباشون میشینن خیلی لانچ های بهتر و بعضا در حد عالی رومیبینیم
    و من تعجب میکنم چرا سایت پدال اونهمه ویدیو که با اسکاتی و هلکت و یا اصلا همین RT(درگ با M3تیون شده،مرسدس کلاس C AMG،کیا استینگر ،اینفینیتی Q50 و Q60 و…) گرفتن رو پوشش نداد ولی این ویدیو و اون ویدیو شکست داج RT از استینگرو پوشش داد
    بگذریم
    از نظر اماری حتی روی کاغذ هم رقابت نزدیک نیست به خاطر اختلاف وزن شدید و ۴۰۰ کیلوگرمی
    چه برسه به اینکه بخوایم اعداد واقعی قدرت سوپرا رو درنظر بگیریم که گفته میشه قدرتش حدود۴۳۰اسب هست!!
    به نظرم خیلی بهتر بود اسکاتی ۱۳۲۰ یا خود اسکاتی جلوی سوپرا قرار بگیره قطعا میشد رقابت جالبتری رو شاهد باشیم
    RT برای کسایی ساخته میشه که توانایی اسپرتی با قیمت مناسب و دوام مناسب میخواد و کلا هدف اولش پرفورمنس نیست (البته قبلا بود الان با رشد سطح پرفورمنس خودرو ها یه کمی جایگاهش پایین تر اومده)
    این ماشین ارزون ترین ماشین V8 دنیا با قیمت پایه ۳۴۰۰۰دلار هست!! و توی رنج های قیمتی حتی فراتر ازش سخت میشه ماشینی با سطح پرفورمنسش پیدا کرد خصوصا بین نسخه پایه سدان ها و کوپه های المانی که از نظر قیمتی نزدیک ترن و شایدم ژاپنی ها (دوستان ژاپنی دوست سطح قیمتی اون ماشینارو بهتر میدونن)
    شاید براتون جای سوال باشه که چرا با۵.۷لیتر حجم فقط ۳۷۰HPقدرت میده
    این انجین ۳۴۵ به جز مساله تنفس طبیعی و پوشراد بودنش کلا انجینیه که اولویت اولش ارائه دوام بالا و گشتاور زیاد هست و برای همین بیشتر به درد پیکاپ های داج میخوره و توی رم ۱۵۰۰ و رم ربل به شدت پرطرفداره
    این انجین در سال۲۰۰۳ معرفی شد و از همون سال تا سال ۲۰۰۶ یعنی چهار سال در لیست ده انجین برتر دنیا بود
    در سال۲۰۰۹ این انجین تغییرات زیادی رو تجربه کرد از جمله افزایش ضریب تراکم از۹.۶:۱ به ۱۰.۵:۱، سیستم میل سوپاپ متغیر و همچنین مانیفولد ورودی فعال بود ولی مهمترینشون تجهیزش به سیستم MDS بود(در همون سال ۲۰۰۹مجددا در لیست ده انجین برتر دنیا قرار گرفت)
    ترتیب پاشش سوخت سیلندر در اکثر انجین های امریکایی به صورت
    ۱-۸-۴-۳-۶-۵-۷-۲ هست و سیستم MDS سیلندر های ۱و۴و۶و۷ رو در دور پایین خاموش میکنه تا مصرف سوخت کاهش پیدا کنه
    که به ماشینی با این وزن و قدرت کمک شایانی میکنه تا جایی که توی تست خودروبانک توی شهر تهران مصرف سوخت داج چارجر RT نسخه چهارچرخ متحرک( مدل های قبل از۲۰۱۵) حدود۱۳لیتر بدست اومد و مصرف سوخت BMW 528i با انجین ۲لیتری توربوچارجر ۲۴۵HPحدود۱۰لیتر که نشون میده مصرف داج نسبت به وزن و AWD بودن و حجم انجینش مصرف اونقدرام زیادی نداشته!
    البته این ویژگی روی سایر مدل ها هم بعدا اضافه شد
    سایر مشخصاتشم مثل بقیه همی ها هست یعنی سیستم تزریق سوخت چند نقطه ای، بلوک چدنی زاویه بین بلوک ها۹۰درجه و…

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. mohamadreza(TESLA)

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      دادا الان وقت این صحبت ها نیس
      دیگ عمر بشکه های نفت خام و پالایشگاه های نفت و سوختی های فسیلی به سر اومده …
      دیگ تموم شد شمع و کوئل و پیستون و شاتون و یاتاقان میلنگ و میلنگ تخت و کراس و ….
      دیگ تموم شد بحث GDi و MPi و کارتل خشک و تر و ….
      یکی یکی مرگ همشون فرامیرسه
      الان وقت صحبت درباره یکی از فجایع مهندسی قرن ( انجین درونسوز ) نیست …
      ۱۰ سال بعد چنین روز هایی کسی از پوشراد یاد نخواهد کرد
      کسی از vvt یاد نخواهد کرد
      بالاخره همه چی یه عمری داره و الان وقت بای بای گفتنه
      هر چند کاش خیلی قبل تر انجین های درونسوز منسوخ میشدن
      به هر حال قژع بهیقین آینده بهتر از این هست
      به عصر جدید سلام کن
      عصر راندمان
      عصر هیجان بینهایت بدون آسیب به محیط زیست
      عصر لذت از تکنولوژی

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۱
      1. AMIN (M.A.S)

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (746 ديدگاه)

        اقای محمد رضا جسارت نباشه ولی از شمایی یه بار با نام عشق بی ام و یه بارم با نام Mercedes Benz SL73 AMG(R129) کامنت میذاری بعیده
        حتی یادمه یه بارم خودتونو طرفدار ژاپنی معرفی کرده بودید و برای کوبیدن هلکت از مزدا RX7 و موتور روتاریش استفاده کردید که البته من خودم عاشق اون موتور لعنتی هستم

        میدونید همون بی ام و که نام کاربری شما هم هست چه انجین هایی ارائه داده؟ از S14B23 براتون بگم یا S55 یا شایدم پرچمدار انجین های بیمر همین N63
        کی گفته درونسوز ها فجایع قرن هستن؟اصلا مگه انجین های درونسوز توی این قرن یا قرن ۲۰ توسعه شون اغاز شده که میفرمایید فاجعه قرن ؟
        جناب یادتون باشه شاید بازار ازاد اسطوره هارو فراموش کنه اما خودروسازی هیچوقت اسطوره هاشو فراموش نمیکنه
        خودروسازی هیچوقت S14رو فراموش نمیکنه هلکت رو فراموش نمیکنه خودروسازی هیچوقت هادسون رو از یاد نمیبره هیچوقت یادش نمیره زمانی ۲JZ وجود داشته
        هیچوقت نمیگه مزدا یه برند کسل کننده هست هیچوقت نمیگه الفارومئو یه برند سطح پایینه….
        دست روزگار این بلاهارو سر خیلیا میاره و تسلا هم قطعا ازین گزند در امان نخواهد بود
        درباره راندمان هم توصیه میکنم به برد ریویان در حین یدک کشی توجه کنید و درباره پاک بودنشون هم توصیه میکنم روش های تولید برق و و میزان استفاده ازشون بیشتر تحقیق کنید تا ببینید کار بشکه های نفت بیشتر هم میشه
        و همچنین اقا محمد رضا برای نشان دادن علاقه تون به تسلا نیازی نیست بقیه رو هیت کنید

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
    2. viper

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (958 ديدگاه)

      خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبتون

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. R@m!n

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      مرسی امین جان لذت بردیم ♥️♥️

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. AMG GT R

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    اختلاف قیمت بین این دو تا نیست گسل قیمت بین این دو هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  8. Philipp

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    درگ موستانگ هونیگان کن بلاک و تسلا پلاد رو هم بذارین نتیجش جالبه…

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  9. امیر

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2879 ديدگاه)

    فقط کامنت دوستانی ک میگن چلنجر با این حجم قدرت کمی داره و اونو با خودروهای ۴سوپاپ و تکنولوژیک مقایسه میکنن😂😂
    مخصوصا اون دوستمون ک چلنجرو با کوروت سی۸ مقایسه کرد!!!!
    واقعا افراد به اصطلاح ماشین باز باحالی در جامعه پرورش دادیم

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
    1. viper

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (958 ديدگاه)

      بابا اون سر سیلندرش نمیکره ای هست نمیتونه دو سوپاپ سرش باشه .🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

      (برین مقاله سریع ترین خودروهای دهه شصت رو بخونین . اون زمان با ۴ دنده دوج چارجر فابریک دو تنی شتاب ۴ و ۸ دهم داشته )

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  10. SRT

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (557 ديدگاه)

    درگ عادلانه ای نبود خب،
    اگه مدل سکات پکو میاوردن بهتر بود

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    پدال عزیز این درگهای احمقانه رو تا کی میخوای کار کنی.چیزی که روشنه این سوپرا نهایت تکنولوژیه تویوتا هست که اونم صدقه گرفته در حالی که نهایت چلنجر میشه دیمون که سریعترین ماشین تولیدی جهانه با ۹.۶ و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۳

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۲
    1. 1123

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      خودروهای زیادی از دیمن سریعترند، نمونش تسلا مدل اس پلد

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
      1. مردیم از خوشی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (912 ديدگاه)

        الکتریکی را با درون‌سوز را نباید با هم مقایسه کرد

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    2. fordgt

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      دیمن سریعترین ماسل کار یا همون (خودرو عضلانی) هست.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  12. ممد فابریک متعال یگانه

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    بیا اینم از دوج :/

    گاومون زایید ……. لامصب چرا سوپرشارژو در اوردی پدر صلواتی :|

    دوج هم ملسمون شد فقط مونده شبح ژاپنی و چند تن از خودرو های بریتانیایی و ایتالیایی دنیای خودرو داره به سمت برقی شدن و صدای مگس دادن حرکت میکنه

    هعی…

    کجایی اسموکی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. میثم

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3380 ديدگاه)

    دوج خیلی ارزونتره
    سوپرا سریعتره و فکر کنم رانندگی لذت بخشتری هم داشته باشه
    هرکدوم هم استایل منحصربفرد خودشونو دارن
    انتخاب سختیه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. viper

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (958 ديدگاه)

    دوستان چرا اینقدر بی احترامی میکنین به دوج؟؟؟

    مگه الان کی بهتون بی احترامی کرد که اینجوری جو گیر شدید

    همه میدونن محبوبیت نسل فعلی دوج چلنجر از سوپرا بیشتره

    بعدشم دوستانی که بدون اطلاعات میان میگن از این همه حجم فقط ۴۰۰ اسب گرفته به خاطر این هست که دوج نمیخواسته خیلی فشار به موتور تنفس طبیعی بیاره
    وگرنه اون سر سیلندر نیم کره ای دوج رو هنه ارزو دارن فقط ببیننش . در ضمن اگه یکم اطلاعات داشتید متوجه میشدید که واسه مصرف درون شهری و الایندگی ۴ زمانه یا ۴ سوپاپه بهتره واسه مسابقات از هر دوش استفاده میشه و با دو زمانه بیشتر قدرت میگیرن .

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  15. viper

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (958 ديدگاه)

    دوستان لطفا اینقدر بی احترامی نکنین

    طبق امار دوج محبوبیت بیشتری نسبت به سوپرا داره در حال حاضر

    و دوستانی هم که میگن چرا از اون همه حجم فقط ۴۰۰ اسب گرفته
    چون دوج نمیخواسته مثل المانی هایی که یه جای کاتاف شاتون میزنن به موتور فشار بیاره (شوخی بود)

    همه ارزو دارن که سر سیلندر نیم کره ای همی رو ببینن
    یکی از علت هایی هم که این اسب بخار کمتر هست اینه که اون موتور سر سیلندر نیم کره ای هست و به خاطر همین نمیتونه ۴ سوپاپ داشته باشه . در ضمن واسه استفاده شهری چهار سوپاپ بهتره ولی واسه مسابقات نسکار بیشتر از دو زمانه استفاده میشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  16. Taha Malek

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (599 ديدگاه)

    درگ از نظر من نابرابر بود
    خب چرا چلنجر هم قیمت سوپرا نیوردن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا