تویوتا سنچوری شاسیبلند برای مدل ۲۰۲۵ به شیشههای عقب تیره شونده مجهز شده که بدون جلوگیری از ورود نور معمولی، دید از بیرون را مسدود میکند.
تویوتا سنچوری شاسیبلند یکی از لوکسترین خودروهای دنیا است و حالا به ویژگی جدیدی مجهز شده که آن را خاصتر میکند. تویوتا برای مدل ۲۰۲۵ این خودرو، شیشههای عقب با قابلیت تنظیم شفافیت را بهصورت استاندارد اضافه کرده است. شاید این بهروزرسانی بزرگی نباشد اما برای شاسیبلندی که در اوج تجمل قرار دارد، هر تغییر کوچک اهمیت دارد. این سیستم قابلیت تنظیم شفافیت سهمرحلهای برای شیشههای درهای عقب و شیشههای جانبی عقب را دارد که میتواند بین حالت شفاف، نیمهشفاف و کاملاً مات تغییر کند. تویوتا این قابلیت را با استفاده از یک لایه فیلم مخصوص بین دو صفحه شیشه لمینیت در دو طرف خودرو پیادهسازی کرده است. بااینحال، سقف پانورامیک این ویژگی را ندارد و بهجای آن از یک سایهبان برقی معمولی استفاده میکند.
هدف تویوتا از افزودن شیشههای هوشمند، افزایش حریم خصوصی سرنشینان عقب است؛ این شیشهها دید از بیرون را مسدود میکنند اما همچنان نور طبیعی ملایم را به داخل کابین راه میدهند. در حالت مات، فضای کابین حس و حال یک اتاق سنتی ژاپنی را تداعی میکند. سنچوری شاسیبلند اساساً برای استفاده بهعنوان خودرویی با راننده طراحی شده و تمرکز اصلی آن بر بخش عقب کابین است. امکانات این بخش شامل پلههای برقی جمعشونده، درهای عقب با زاویه باز شدن وسیع، دستگیرههای کمکی، نورپردازی محیطی، میزهای جمعشونده، سطوح آنتیباکتریال، قلابهای مخصوص کت و حتی نگهدارندهای برای پاشنهکش است!
علاوه بر این، صندلیهای عقب مجهز به تکیهگاه و زیرپایی جمعشونده هستند که میتوانند به حالت کاملاً تخت درآیند. سرنشینان عقب همچنین به یک پنل کنترل اختصاصی و سیستم سرگرمی با نمایشگرهای جداگانه دسترسی دارند که به سیستم صوتی پریمیوم ۱۸ اسپیکر متصل است. طراحی بیرونی و داخلی سنچوری شاسیبلند اما تغییری نکرده است. البته این مدل که در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شد، همچنان تازه و مدرن به نظر میرسد. این خودرو با طول ۵,۲۰۵ میلیمتر، بهعنوان پاسخ ژاپن به رولزرویس کالینان توصیف میشود و با مجموعه گستردهای از آپشنهای شخصیسازی، این مقایسه را تأیید میکند.
در بخش فنی، سنچوری شاسیبلند از پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 پلاگینهیبریدی با قدرت کل ۴۰۶ اسب بخار بهره میبرد. نیرو از طریق سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته E-Four به هر چهارچرخ منتقل میشود و باتری آن شعاع حرکتی ۷۰ کیلومتری را در حالت الکتریکی فراهم میکند. تویوتا همچنین تأیید کرده که نسخه GR سنچوری شاسیبلند با بهبودهای پرفورمنس از بخش گازو ریسینگ در راه است.
ویژگی جدید شیشههای هوشمند باعث افزایش ۲ میلیون ینی (۱۳,۶۰۰ دلار) قیمت پایه شده و قیمت کل سنچوری شاسیبلند را به ۲۷ میلیون ین (۱۸۳,۳۰۰ دلار) رسانده است. سفارشهای خرید تنها در نمایندگیهای منتخب تویوتا در ژاپن پذیرفته میشوند و اولویت با مالکان فعلی سدان سنچوری است. البته تویوتا اولین برندی نیست که از شیشههای هوشمند در خودروهای تولیدی استفاده میکند. برندهایی مانند میباخ، مرسدس و مکلارن پیشتر فناوری شیشه هوشمند را در سقف و شیشههای جانبی مدلهای لوکس خود به کار بردهاند.
کسرا
۴ تیر ۱۴۰۴لوکس به زبان شرق
واقعا زیباست
Ahmad
۴ تیر ۱۴۰۴اووه اووه عجب چیزیه خدا از همه ماشینا جذاب تره تاکید میکنم از همه ماشینا بهتره تنها ماشینی هست که دوست دارم داشته باشه ام
Taha Ayoobi
۴ تیر ۱۴۰۴سلستیک سقفش اینجوریه
2646.1
۴ تیر ۱۴۰۴این آپشن اولین بار روی سقف بازشوی MB SL R232 معرفی شد. واقعا آپشن خاص و عجیبی نیست، سال ها از این ویژگی برای دیوایدر شیشه ای حموم استفاده می شود.
net
۴ تیر ۱۴۰۴این ماشین برای کشورهای فقیر جهان سوم و شرقی به غیر از ۶ کشور ثروتمند عربی (عربستان کویت امارات قطر بحرین عمان) رولز رویس و بنتلی محسوب میشه
تویوتا (نیمه لوکس)
لکسوس (لوکس)
سنچوری (فوق لوکس)
net
۴ تیر ۱۴۰۴چراغ دو طبقه روی هم جلو و عقب بد هست و زیر دربها و سپر جلو و سپر عقب رنگش متضاد هست بد شده و روی سقف یک خط سفید کشیده شده و اومده سمت ستون عمود شیشه عقب بد هست و تعجبه چرا این خط سفید روی سقف استفاده کرده.داخل ماشین رنگش یکپارچه مشکی بود بهتر و قشنگتر میشد رنگ کرم و سفید طراحی داخلی زود کثیف میشه. تعجبه بالای صندلی جلو سقف سانروفش کم هست و سقف سانروف بیشتر سمت صندلی عقب هست و اولین بار هست میبینیم ماشین همچین سقف سانروفی داره. زه سفید اطراف شیشه دربها که به یک اندازه هست خوبه و زه سفید اطراف شبشه دربها کالینان در قسمت شیشه مثلثی ستون عمود شیشه عقب پهن شده بد هست. اگر دو اگزوز در سمت چپ و راست زیر سپر بود قشنگتر میشد
net
۴ تیر ۱۴۰۴میشه بگی طراحی داخلی از ائودی a8 کپی کرده
Yaghoob
۴ تیر ۱۴۰۴به نظر در توازن کامله
.nefarus.
۴ تیر ۱۴۰۴عجب گوشتیه
فقط نویگیتور رو به این ترجیح میدم
دکتر
۴ تیر ۱۴۰۴کالینانیه برای خودش❤️
مهدی
۴ تیر ۱۴۰۴طراحیش خیلی بهتر از کالینان هست.
Arash Kashani
۴ تیر ۱۴۰۴لوکسه ولی به تعریف ژاپنی
انتظار داشتم حداقل همون موتور V12 روش باشه با این قیمت
که به نظرم نقطه ضعفشه
همون موتور گیربگس لندکروزه با 100/000 دلار پول بیشتر
البته معیار های لوکسی داره که تو هر تویوتایی نمیبینی
در کل خودشون خوب میدونستن کسی به غیر از ژاپنی جماعت نمیخردش
سطح لوکس بودن آلمانی ها تو این سگمنت
یه چیز دیگس