تویوتا

تویوتا سیِنتا به عنوان یک مینی ون هفت‌نفره و هیبریدی در ژاپن معرفی شد

تویوتا سیِنتا جدید در بازار ژاپن معرفی شد. بازار خودرویی این کشور شبیه کشورهای دیگر نیست زیرا پر از خودروهای کوچک است که در جاده‌هایی با عرض کم تردد می‌کنند. نسل جدید خودروی هفت‌نفره تویوتا هم می‌رود به دیگر خودروهای رنگارنگ این کشور ملحق شود. سیِنتا از سپتامبر ۲۰۰۳ تاکنون در بازار حضور داشته و هم‌اکنون ظاهری ترکیبی از مینی ون، خودروی تجاری سبک و یک کراس اوور را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش motor1، تویوتا می‌گوید تیم توسعه این محصول در زمان تصمیم‌گیری درباره ایده کلی سیِنتا جدید از بازخوردهای مصرف‌کنندگان استفاده کرده‌اند و نهایتاً به خودرویی با ارتفاع سقف بالا و قیمت مناسب رسیده‌اند. به این موارد باید ویژگی‌های ایمنی جدید و مصرف سوخت بهتر و همچنین کابین آرام تر با تجهیزات رفاهی بیشتر را اضافه کرد. به همین خاطر طول و پهنای تویوتا سیِنتا جدید تغییری نکرده اما ارتفاع کابین بیشتر شده و ژاپنی‌ها می‌گویند هم‌اکنون فضای کافی در کابین برای نشستن راحت هفت نفر وجود دارد. البته این گفته‌ها شاید کمی خوش‌بینانه به نظر برسند زیرا ابعاد سیِنتا با این اظهارات همخوانی ندارد هرچند تویوتا درعین‌حال می‌افزاید فضای سر و پا در ردیف دوم صندلی‌ها به لطف طراحی جدید صندلی‌ها بهبود یافته است.

اگر در موقعیت راننده قرار بگیرید شاهد داشبورد مدرن با پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگری روی کنسول مرکزی خواهید بود. همچنین دکمه‌های فیزیکی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده و چندین نگه‌دارنده فنجان و سوکت نیز وجود دارد. سرنشینان بخش عقب کابین می‌توانند از سیستم چرخش هوای جدید با ورودی‌های هوای یکپارچه لذت ببرند. آفتاب‌گیرهای روی درب‌های کشویی عقب نیز باعث می‌شوند سرنشینان رفاه بیشتری در سفرها داشته باشند.

نیروبخش تویوتا سیِنتا پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی است که با گیربکس CVT دارای دنده‌های شبیه سازی شده همکاری می‌کند. تویوتا می‌گوید این گیربکس تعویض دنده‌های هیجان‌انگیز و حس کار کردن با گیربکس دستی را تداعی می‌کند. این خودروساز ژاپنی قول مصرف سوخت احساس‌برانگیز حدود ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را داده است. همچنین یک پیشرانه ۱.۵ لیتری پایه و نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس خریداران خواهد بود. این خودروساز انتظار دارد سیِنتا جدید را از اوایل ماه آینده میلادی راهی بازار ژاپن کرده و هرماه حدود ۸۳۰۰ دستگاه از آن را به فروش برساند. قیمت این خودرو برای مدل پایه دیفرانسیل جلو از ۱۴۱۹۰ دلار شروع شده و به ۲۲۶۱۵ دلار برای مدل پرچم‌دار هیبریدی و چهار چرخ محرک می‌رسد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    نسبت به قیمت عالیه

    موافقم 22
    مخالفم 0
  2. حق گوی باطل

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    با این سقف ۲۰ هزاردلاری جدید اینها هم آرزو میشن

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (712 ديدگاه)

      نسخه پایه و یکم بالاتر شاید بیان

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (712 ديدگاه)

        امروز یه خبر خوندم نوشته بود از هر کشوری خودرو می تونه وارد شه حتی از آمریکا نمی دونم راسته یا دروغ

        موافقم 10
        مخالفم 1
  3. aMiRsHaYaN

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اتفاقا اگه با تویوتا مذاکره کنن که فرمون راستشو بزنن گزینه بسیار خوبیه برای واردات
    ظاهرش هم خیلی خوبه

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      تو عکسا کنار اشعه یوی ای ار هم داره که مخففه ایرانه معنیش هم یعنی اینکه دست ایران بهش نمیرسه :)

      موافقم 13
      مخالفم 3
  4. aMiRsHaYaN

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اتفاقا اگه با تویوتا مذاکره کنن که فرمون راستشو بزنن گزینه بسیار خوبیه برای واردات
    ظاهرش هم خیلی خوبه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. سعید

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ژاپن ماشین داخلیش فرمون راست هست برای سفارش اروپا و آمریکا و آسیا فرمون چپ هم تولید می‌کنه اما این ماشین فقط برای ژاپن تولید میشه بنابراین حتی مزایده ایی دست دومش هم بدرد ایران نمیخوره چون ایران فرمون سمت چپ استفاده میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. meysam

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    خیلی کاربردیه
    برای تاکسی تو تهران واقعا گزینه خوبیه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عاشق این ماشینایی هستم که چند کاره ن. هم مینی ونه هم کراس اوور صندلی های عقبش رو جمع کنی راحت میشه باهاش رفت پیک نیک همون عقب هم وسط طبیعت خوابید

    موافقم 21
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      هم عقیده ایم

      موافقم 18
      مخالفم 0
  7. AMANTE

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    فقط من این احساس رو دارم یا کسی دیگه ای هم هست که احساس کنه این ماشین براساس فیات پاندا درست شده‌.

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. phonix

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      بیشتر شبیه مینی ون رنو عه
      ولی خیلی طرف خودشون طرفدار داره این جور ماشین ها یدونه از اینا با یه هوندا ای داشته باشی تو ژاپن
      به به

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. علی

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      دقیقا از روی فیات پاندا کپی کردن ، قطعا بین شرکتهای بزرگ مثل تویوتا و فیات از این بده بستانها زیاده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    خیلی از خودروها کوچیک ژاپنی خوشم میاد هم زیبان و هم کاربردی

    موافقم 9
    مخالفم 0
  9. Kato

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    عالی و جادار
    جون میده برا سفر

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. کیانوش

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا واسه خانواده طبقه متوسط خانواده با سه چهار تا بچه خیلی محصول خوبیه با قیمت عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا