این کوپه اسپرت از موتور اصلی سوپرا بههمراه یک کپسول نیتروژن سود میبرد.
هنوز هم بسیاری از طرفداران سوپرا از شرکت تویوتا ناراحت هستند؛ چون میتوانست نسل پنجم این خودروی افسانهای را بهصورت مستقل تولید کند اما سراغ بیامو رفت و با تکیهبر پلتفرم و قطعات مشترک Z4، کوپه محبوب خود را بهروزرسانی کرد. از دید این افراد، سوپرا MK4 (نسل چهار) یکی از بهترین خودروهای برند تویوتا به شمار میرود؛ خودرویی که مرکز توجه تیونرهای مختلفی از جمله «اَبفِلاگ» بود.
مقالات مرتبط:
- تویوتا GR86 رالی AWD معرفی شد؛ کوپه رویایی ۳۰۰ اسب بخار!
- تویوتا سوپرا منهارت از یک پورشه ۹۱۱ قدرتمندتر است
- تویوتا سوپرا مسابقهای با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی رونمایی شد
کیت این تیونر ژاپنی روی سوپرای نسل چهار چهرهای جذاب و نوستالژیک را برای کوپه تویوتا به ارمغان آورده است و بهراحتی حالوهوای چند عنوان نخست فیلمهای سریعوخشن را در ذهن بیننده تداعی میکند. این سوپرا بهخصوص که با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند در یک حراجی انگلیسی اگهی شده است، از پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی مشهور 2JZ-GTE سود میبرد. این واحد ۶ سیلندر خطی توان تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.
متاسفانه قدرت موتور از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی خودکار به چرخهای عقب منتقل میشود؛ درحالیکه لذت رانندگی با این دسته از خودروها، به تجهیزشان به جعبهدندههای دستی کلاسیک است. ابفلاگ یک مخزن نیتروژن را هم در بخش عقب سوپرای خود به کار گرفته که اتصال آن به بخشهای اصلی موتور نامعین است.
کیت پهن و زیبای تیونر ژاپنی درکنار ایجاد تغییرات مختلف در بخش بیرونی، کابین را هم دستخوش دگرگونی قرار داده است. پارچه مخملی صندلیها با رنگپردازی دوگانه، رنگآمیزی سفید بخشهای مختلف پنل درها و کنسول مرکزی، نشانگرهای اضافه و فرمان بزرگ و زیبای ابفلاگ از جمله المانهای دگرگونشده کابین به شمار میروند که حسوحال سپرهای برجسته، خطوط ادامهدار و رینگهای دو رنگ نمای بیرونی را در درون سوپرا ایجاد میکنند.
این سوپرای ابفلاگ ۱۹۹۳ با کارکرد حدودی ۱۲۶ هزار کیلومتر، خودرویی دستنخورده و تمیز به شمار میرود که برخلاف سایر نمونههای عادی سوپرای نسل چهار، جزئیات بالایی دارد و میتواند نگاه هر بینندهای را به خود جلب کند. نظر شما درباره این کوپه اسپرت چیست؟ آیا نسل تازه سوپرا موفق شده تا میراث نام خود را بهخوبی حفظ کند؟
amirboss
۲۷ آبان ۱۴۰۳تنها خودرویی که از کمپانی تویوتا بهش اعتقاد دارم همینه.
Sina_carshow
۲۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا هم تویوتا قدیم
واقعا شاهکار هایی مثل تویوتا سورر یا تویوتا چیسر و سنچوری یا حتی همین سوپرا از زمان خودشون خیلی جلوتر بودن
فکرشو بکن تویوتا سی سال پیش کلاستر دیجیتال داشت ماشیناش یا همین سوپرا یا چیسر سقف چرم داشتن عین رولز رویس بعد الان لندکروزش صندلی مخملی و چرم آپشنه توش و بازم کلاستر آنالوگ داره
حتی کمری های قدیمی از نظر آپشن و کیفیت ساخت بهتر بودن که هیچ گویا موتور های قوی تر هم براشون قابل سفارش بود
بعد بازدهی موتورش کمتر از سوپرا سی سال پیشه
چه اتفاقی برا تویوتا افتاد؟ هدفش چیه از اینکارا؟
Cehx
۲۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا از ابتکار و اینجور چیزا کشیده بیرون و فقط روی سود و فروش محصولش فکر میکنه مثالش همین سوپرا mk5 هسته که کلا bmw هست و کلی هم فروش رفت ولی اگه میخواست همین سوپرا رو بزنه کلی باید هزینه میکرد ولی خب کرولا جی ار رو خوب زد gr86 هم همکاری با سوبارو بود از رو اینا میشه فهمید که تویوتا تمرکزش رو فروشه
Sina_carshow
۲۷ آبان ۱۴۰۳متاسفانه تمرکزش شده کاهش هزینه و فروش بیشتر
اره خوب هرچی ماشین کم کاری توش باشه هزینه نگه داریش پایین تر هم میاد چیزی که تویوتا بهش معروفه واقعیت اینه نگه داری خودرویی مثل سوپرا mk4 یا تویوتا سنچوری به لطف مصرف سوخت بالا و قطعات گرون قیمتی که دارن خیلی آسون نیس برخلاف تویوتا های الان
Galant.VR4(JDM)
۲۷ آبان ۱۴۰۳چرا تو دورانی که افت فروش و ضرر هست و کل دنیا درگیر هیبرید و برقیهاس یه برند بخواد ماشین هایی مثل سوپرا بزنه؟ همین الانش تویوتا یکی از خفن ترین سبد محصولات روداره از سری 86 تا لکسوس lfr
MehdiTurbo
۲۸ آبان ۱۴۰۳دنیای عشق خودرو خیلی وقت تموم شده
خودرو تو خارج از ایران کالای مصرفی یعنی مثل موبایل دیگه کسی به فکر داشتن یه خودرو ده دوازده سال نیست
چون شرایط تعویض خیلی راحت شده قبلا اینجوری نبود
و خودرو های گران قیمت هم که کالای مصرفی نیستند دیگه تمرکز زیاد رو رانندگی نیست چون اصلا با وجود اتومات بودن اصلا اون تعریف رانندگی سابقه عوض شده و تو خودرو های گران بیشتر تمرکز روی جلوه ظاهری و چرم دوزی و لاکچری بودن
وقتی خودرو میشه کالای مصرفی که هر چند سال یبار تعویض میشه دیگه بود نبود اون کمری ها با اون کیفیت توجیه نداره و تویوتا هم کیفیتی در حد کالای مصرفی میزنه نه حتی تو داخل کابین همین الان از لحاظ دوام و کیفیت بدنه هم اون تویوتا ها با تویوتا های جدید قابل مقایسه نیست
و این درمورد همه خودروسازا همینجور کودوم یکی از فوردای جدید مثل فوردای کلاسیک و …
Sina_carshow
۲۸ آبان ۱۴۰۳درواقع یعنی خیلی شیک تویوتا تصمیم گرفت پرستیژ خودشو پایین بیاره و لوکس سازی رو به برندای لوکس دیگه و حتی لکسوس واگذار کنه؟ چون من پشت سوپرا نشستم درسته یکمی صدا باد زیاد میده سرعتای بالا ولی تعلیقش از تویوتا های امروزی البته جز لندکروز و پرادو نرم تره صندلیاش هم راحت کیفیت ساختم گفتم بالا که یعنی یه خودرو لوکس بودش زمان خودش سوپرا
ولی خوب چون هزینه ساخت میرفت بالا تویوتا حتی به قیمت میم شدن محصولاتش بین ماشین باز ها ( منظورم میم شدن پریوس و کرولا و … بین آمریکایی هاس ) فروش رو تو اولیت قرار داد تا ابهت برند
از طرفی خوب اگر سوپرای واقعی امروز وجود میداشت دیگه کی به لکسوس lc و rc نگا میکرد؟ یا مثلا سنچوری بود الان کی لکسوس ls میخرید؟ یه جورایی تویوتا ابهتش رو قربانی لکسوس کرد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۳خوشا به حالت
من فقط 2 مرتبه سوپرا MK4 از نزدیک دیدم
Sina_carshow
۲۸ آبان ۱۴۰۳حتی ویدیو تور بررسی هم ازش گرفتم آقای اشتری
اتفاقا تو شهری مث دبی برای جذب دختر ها ماشین بهتری از لامبورگینی هوراکان هستش!
https://s8.uupload.ir/files/20241003_200624_q1k5.jpg
اینم موقعی بود که داشتیم سرویس میکردیمش
ویدیو هم دارم ازش امیدوارم بتونم اپلود کنم یه حالی هم به دوستان بدن
از شبکه های اجتماعی چون ویو بیش از حد پایین بود پاکش کردم
خوشحال میشم کامنتم تایید بشه بقیه دوستان هم ببینن حال کنن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۳ماشا الله
Siyavash
۲۷ آبان ۱۴۰۳خشگله ولی یکم شبیه فراری شده
datsun
۲۷ آبان ۱۴۰۳جالب نیست
Nr
۲۷ آبان ۱۴۰۳خیر کیت کنسل است
Maranello
۲۷ آبان ۱۴۰۳کیت بدنه فراری۸۱۲باشه گل پسر
MRD
۲۷ آبان ۱۴۰۳واقعا چرا باید یک خودرو با فیس زیبا رو با یه همچین بادی کیتی که ماشین رو شبیه هنداnsx قدیمی کرده پوشاند
hosen
۲۷ آبان ۱۴۰۳بنظرم اصلا قشنگ نیست
RGBmai
۲۷ آبان ۱۴۰۳چقدر زشت و بد ترکیبه.
شبیه کیت بدنه های اویل سال 2000 هست که هرکس تو حیاط خلوتش میساخت و فک میکرد خفن ترین ماشینو ساخته.
جلوش شبیه به Mitsubishi FTO تصادفی شده. وااقققعن زشته.
JDM سابق
۲۷ آبان ۱۴۰۳این ماشین به صورت فابریک فقط Lip bumper میخواد تا قیافه جذابی داشته باشه هرچی کیت بدنه زیقی بهش میچسبونن
علی منصوری
۲۷ آبان ۱۴۰۳سوپرا خودش قشنگه، ولی با این کیت اصلا نیستم، وایب خوبی ب آدم نمیده…خز کرده ماشین ، جنگولک بازیه بیشتر تا ی کیت اسپرت و شاخ درست و درمون
90s culture
۲۷ آبان ۱۴۰۳بنظر این ماشین کلاسیک، اتومات بودنشون یه مزیت داره!
اینکه ماشین بازار افراطی دنبالش نیستند و دستکاری نشدن کم کارکرده فابریک هستند و تجربه نزدیک به حس و حال دهه گذشته میلادی دارند…
MohammadPouria
۲۷ آبان ۱۴۰۳اصلا چشمو نگرفت یه جوریه من که باهاش حال نمیکنم (البته با ضاهرش)
یه جوری گفتم انگار می تونم بخرمش😂