تویوتا

معرفی کیت بدنه جدید برای تویوتا سوپرا MK4 در ژاپن

این کوپه اسپرت از موتور اصلی سوپرا به‌همراه یک کپسول نیتروژن سود می‌برد.

هنوز هم بسیاری از طرفداران سوپرا از شرکت تویوتا ناراحت هستند؛ چون می‌توانست نسل پنجم این خودروی افسانه‌ای را به‌صورت مستقل تولید کند اما سراغ بی‌ام‌و رفت و با تکیه‌بر پلتفرم و قطعات مشترک Z4، کوپه محبوب خود را به‌روزرسانی کرد. از دید این افراد، سوپرا MK4 (نسل چهار) یکی از بهترین خودروهای برند تویوتا به شمار می‌رود؛ خودرویی که مرکز توجه تیونرهای مختلفی از جمله «اَبفِلاگ» بود.

مقالات مرتبط:

کیت این تیونر ژاپنی روی سوپرای نسل چهار چهره‌ای جذاب و نوستالژیک را برای کوپه تویوتا به ارمغان آورده است و به‌راحتی حال‌وهوای چند عنوان نخست فیلم‌های سریع‌وخشن را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این سوپرا به‌خصوص که با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند در یک حراجی انگلیسی اگهی شده است، از پیشرانه ۳ لیتری تویین توربوی مشهور  2JZ-GTE سود می‌برد. این واحد ۶ سیلندر خطی توان تولید بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

متاسفانه قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ درحالی‌که لذت رانندگی با این دسته از خودروها، به تجهیزشان به جعبه‌دنده‌های دستی کلاسیک است. ابفلاگ یک مخزن نیتروژن را هم در بخش عقب سوپرای خود به کار گرفته که اتصال آن به بخش‌های اصلی موتور نامعین است.

کیت پهن و زیبای تیونر ژاپنی درکنار ایجاد تغییرات مختلف در بخش بیرونی، کابین را هم دستخوش دگرگونی قرار داده است. پارچه مخملی صندلی‌ها با رنگ‌پردازی دوگانه، رنگ‌آمیزی سفید بخش‌های مختلف پنل درها و کنسول مرکزی، نشان‌گرهای اضافه و فرمان بزرگ و زیبای ابفلاگ از جمله المان‌های دگرگون‌شده کابین به شمار می‌روند که حس‌وحال سپر‌های برجسته، خطوط ادامه‌دار و رینگ‌های دو رنگ نمای بیرونی را در درون سوپرا ایجاد می‌کنند.

این سوپرای ابفلاگ ۱۹۹۳ با کارکرد حدودی ۱۲۶ هزار کیلومتر، خودرویی دست‌نخورده و تمیز به شمار می‌رود که برخلاف سایر نمونه‌های عادی سوپرای نسل چهار، جزئیات بالایی دارد و می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. نظر شما درباره این کوپه اسپرت چیست؟ آیا نسل تازه سوپرا موفق شده تا میراث نام خود را به‌خوبی حفظ کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. amirboss

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (783 ديدگاه)

    تنها خودرویی که از کمپانی تویوتا بهش اعتقاد دارم همینه.

    موافقم 16
    مخالفم 62
  2. Sina_carshow

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تویوتا هم تویوتا قدیم
    واقعا شاهکار هایی مثل تویوتا سورر یا تویوتا چیسر و سنچوری یا حتی همین سوپرا از زمان خودشون خیلی جلوتر بودن
    فکرشو بکن تویوتا سی سال پیش کلاستر دیجیتال داشت ماشیناش یا همین سوپرا یا چیسر سقف چرم داشتن عین رولز رویس بعد الان لندکروزش صندلی مخملی و چرم آپشنه توش و بازم کلاستر آنالوگ داره
    حتی کمری های قدیمی از نظر آپشن و کیفیت ساخت بهتر بودن که هیچ گویا موتور های قوی تر هم براشون قابل سفارش بود
    بعد بازدهی موتورش کمتر از سوپرا سی سال پیشه

    چه اتفاقی برا تویوتا افتاد؟ هدفش چیه از اینکارا؟

    موافقم 26
    مخالفم 13
    1. Cehx

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      تویوتا از ابتکار و اینجور چیزا کشیده بیرون و فقط روی سود و فروش محصولش فکر می‌کنه مثالش همین سوپرا mk5 هسته که کلا bmw هست و کلی هم فروش رفت ولی اگه میخواست همین سوپرا رو بزنه کلی باید هزینه میکرد ولی خب کرولا جی ار رو خوب زد gr86 هم همکاری با سوبارو بود از رو اینا میشه فهمید که تویوتا تمرکزش رو فروشه

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. Sina_carshow

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        متاسفانه تمرکزش شده کاهش هزینه و فروش بیشتر
        اره خوب هرچی ماشین کم کاری توش باشه هزینه نگه داریش پایین تر هم میاد چیزی که تویوتا بهش معروفه واقعیت اینه نگه داری خودرویی مثل سوپرا mk4 یا تویوتا سنچوری به لطف مصرف سوخت بالا و قطعات گرون قیمتی که دارن خیلی آسون نیس برخلاف تویوتا های الان

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      چرا تو دورانی که افت فروش و ضرر هست و کل دنیا درگیر هیبرید و برقی‌هاس یه برند بخواد ماشین هایی مثل سوپرا بزنه؟ همین الانش تویوتا یکی از خفن ترین سبد محصولات روداره از سری 86 تا لکسوس lfr

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. MehdiTurbo

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2383 ديدگاه)

      دنیای عشق خودرو خیلی وقت تموم شده
      خودرو تو خارج از ایران کالای مصرفی یعنی مثل موبایل دیگه کسی به فکر داشتن یه خودرو ده دوازده سال نیست
      چون شرایط تعویض خیلی راحت شده قبلا اینجوری نبود
      و خودرو های گران قیمت هم که کالای مصرفی نیستند دیگه تمرکز زیاد رو رانندگی نیست چون اصلا با وجود اتومات بودن اصلا اون تعریف رانندگی سابقه عوض شده و تو خودرو های گران بیشتر تمرکز روی جلوه ظاهری و چرم دوزی و لاکچری بودن
      وقتی خودرو میشه کالای مصرفی که هر چند سال یبار تعویض میشه دیگه بود نبود اون کمری ها با اون کیفیت توجیه نداره و تویوتا هم کیفیتی در حد کالای مصرفی میزنه نه حتی تو داخل کابین همین الان از لحاظ دوام و کیفیت بدنه هم اون تویوتا ها با تویوتا های جدید قابل مقایسه نیست
      و این درمورد همه خودروسازا همینجور کودوم یکی از فوردای جدید مثل فوردای کلاسیک و …

      1. Sina_carshow

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        درواقع یعنی خیلی شیک تویوتا تصمیم گرفت پرستیژ خودشو پایین بیاره و لوکس سازی رو به برندای لوکس دیگه و حتی لکسوس واگذار کنه؟ چون من پشت سوپرا نشستم درسته یکمی صدا باد زیاد میده سرعتای بالا ولی تعلیقش از تویوتا های امروزی البته جز لندکروز و پرادو نرم تره صندلیاش هم راحت کیفیت ساختم گفتم بالا که یعنی یه خودرو لوکس بودش زمان خودش سوپرا

        ولی خوب چون هزینه ساخت می‌رفت بالا تویوتا حتی به قیمت میم شدن محصولاتش بین ماشین باز ها ( منظورم میم شدن پریوس و کرولا و ‌‌‌… بین آمریکایی هاس ) فروش رو تو اولیت قرار داد تا ابهت برند
        از طرفی خوب اگر سوپرای واقعی امروز وجود می‌داشت دیگه کی به لکسوس lc و rc نگا میکرد؟ یا مثلا سنچوری بود الان کی لکسوس ls میخرید؟ یه جورایی تویوتا ابهتش رو قربانی لکسوس کرد

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (2964 ديدگاه)

          خوشا به حالت
          من فقط 2 مرتبه سوپرا MK4 از نزدیک دیدم

        2. Sina_carshow

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          حتی ویدیو تور بررسی هم ازش گرفتم آقای اشتری
          اتفاقا تو شهری مث دبی برای جذب دختر ها ماشین بهتری از لامبورگینی هوراکان هستش!

          https://s8.uupload.ir/files/20241003_200624_q1k5.jpg

          اینم موقعی بود که داشتیم سرویس میکردیمش
          ویدیو هم دارم ازش امیدوارم بتونم اپلود کنم یه حالی هم به دوستان بدن
          از شبکه های اجتماعی چون ویو بیش از حد پایین بود پاکش کردم

          خوشحال میشم کامنتم تایید بشه بقیه دوستان هم ببینن حال کنن

  3. Siyavash

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    خشگله ولی یکم شبیه فراری شده

    موافقم 3
    مخالفم 18
  4. datsun

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    جالب نیست

    موافقم 29
    مخالفم 4
  5. Nr

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    خیر کیت کنسل است

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. Maranello

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کیت بدنه فراری۸۱۲باشه گل پسر

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. MRD

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا چرا باید یک خودرو با فیس زیبا رو با یه همچین بادی کیتی که ماشین رو شبیه هنداnsx قدیمی کرده پوشاند

    موافقم 3
    مخالفم 5
  8. hosen

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بنظرم اصلا قشنگ نیست

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. RGBmai

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقدر زشت و بد ترکیبه.
    شبیه کیت بدنه های اویل سال 2000 هست که هرکس تو حیاط خلوتش میساخت و فک میکرد خفن ترین ماشینو ساخته.
    جلوش شبیه به Mitsubishi FTO تصادفی شده. وااقققعن زشته.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. JDM سابق

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این ماشین به صورت فابریک فقط Lip bumper میخواد تا قیافه جذابی داشته باشه هرچی کیت بدنه زیقی بهش میچسبونن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. علی منصوری

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (424 ديدگاه)

    سوپرا خودش قشنگه، ولی با این کیت اصلا نیستم، وایب خوبی ب آدم نمیده…خز کرده ماشین ، جنگولک بازیه بیشتر تا ی کیت اسپرت و شاخ درست و درمون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. 90s culture

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    بنظر این ماشین کلاسیک، اتومات بودنشون یه مزیت داره!
    اینکه ماشین بازار افراطی دنبالش نیستند و دستکاری نشدن کم کارکرده فابریک هستند و تجربه نزدیک به حس و حال دهه گذشته میلادی دارند…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. MohammadPouria

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اصلا چشمو نگرفت یه جوریه من که باهاش حال نمیکنم (البته با ضاهرش)
    یه جوری گفتم انگار می تونم بخرمش😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا