ماه می ۲۰۱۶: فروش خودروهای جدید در اروپا، چین و هند افزایش یافته است درحالیکه این آمار در ایالاتمتحده، ژاپن، روسیه و برزیل پایینتر بوده است. در طول ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶، بازار خودروهای جدید در بازارهای اروپا و چین حدود ۱۰ درصد رشد داشته که این رشد فروش برای هند ۶ درصد و برای بازار آمریکا ۱ درصد بوده است. فروش خودروی جدید در ژاپن ۵ درصد کاهش را نشان میدهد درحالیکه بازار روسیه شاهد کاهش رشد فروش ۱۵ درصدی بوده و در برزیل نیز اوضاع نیز همانند دو کشور یاد شده بوده و کاهش بیش از ۲۵ درصدی در فروش خودروهای جدید را مشاهده میکنیم.
فروش جهانی خودروها در سال ۲۰۱۶ (ژانویه تا می)
فروش خودروهای سبک جدید در ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶ و در نواحی مختلف جهان توسط VDA پایش شده و در جدول زیر تقدیم حضورتان میگردد:
منطقه | می ۲۰۱۶ | درصد تغییر | ژانویه تا می ۲۰۱۶ | درصد تغییر |
اروپا | ۱۳۳۰۶۰۰ | ۱۵.۵ | ۶۵۸۳۴۰۰ | ۹.۷ |
روسیه | ۱۰۷۷۰۰ | ۱۴.۵- | ۵۴۸۱۰۰ | ۱۴.۷- |
ایالاتمتحده آمریکا | ۱۵۲۷۶۰۰ | ۶.۱- | ۷۰۹۱۱۰۰ | ۱.۱ |
ژاپن | ۲۷۵۵۰۰ | ۱.۴- | ۱۷۸۸۳۰۰ | ۵.۲- |
برزیل | ۱۶۲۳۰۰ | ۲۰.۹- | ۷۸۵۶۰۰ | ۲۶.۴- |
هند | ۲۳۱۶۰۰ | ۶.۳ | ۱۱۹۶۸۰۰ | ۴.۸ |
چین | ۱۷۲۸۷۰۰ | ۱۲.۶ | ۸۸۹۰۷۰۰ | ۱۰.۴ |
توضیح: فروش تراک ها نیز در بازارهای ایالاتمتحده آمریکا، برزیل و روسیه منظور گردیده است.
درصد تغییر نسبت به بازهی زمانی مشابه با سال قبل مدنظر است.
رشد ادامهدار بازار خودروی اروپا در سال ۲۰۱۶
بازار خودروی اروپا برای سی و سومین ماه متوالی به رشد خود ادامه میدهد. فروش خودروهای مسافری جدید در اتحادیه اروپا و EFTA در ماه می ۲۰۱۶ رشد ۱۵.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.
به استثنای سوئیس و ایرلند که افت فروش ۵ و ۶ درصد داشتهاند، دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و EFTA فروش بالاتری را در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردهاند. در می ۲۰۱۶، اکثر بازارهای قوی اروپا رشدی قوی را نشان دادهاند: آلمان (۱۲ درصد)، بریتانیا (۲ درصد)، ایتالیا (۲۷ درصد)، فرانسه (۲۲ درصد) و اسپانیا (۲۱ درصد).
رشد فروش در بریتانیا به علت تردیدهای سیاسی و اقتصادی تعدیل شده اما همین رشد محدود نیز پس از رشد زیاد در سه سال گذشته حاصل شده است. افزایش فروش قابلملاحظه در بازارهای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و یونان (۴۹ درصد) عمدتاً به علت افزایش خرید خودروهای اجارهای در فصل تابستان است. بازار دانمارک نیز به علت کاهش مالیاتهای خرید رشد فروش ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.
بازار خودروی ایتالیا دوباره به عنوان سومین بازار بزرگ اروپا در ماه می ۲۰۱۶ مطرح شده است. در طی ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶، تنها ۷۰۲ دستگاه خودروی جدید در بازار ایتالیا بیشتر از بازار فرانسه فروخته شده است.
در ماه می ۲۰۱۶ چین دوباره بزرگترین بازار خودروی جهان بوده است
در ماه می ۲۰۱۶، چین دوباره به عنوان بزرگترین بازار خودرویی جهان شناخته شد اگرچه که رشد فروش آن اندکی از بازار اروپا کمتر بوده است. در طی ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶، بازار چین سریعتر از بازار اروپا رشد کرده و با فروش تقریباً ۹ میلیون دستگاهی، بالاتر از بازار ایالاتمتحده قرار گرفته است.
در می ۲۰۱۶ بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو در چین فروخته شده که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بیش از ایالاتمتحده و ۴۰۰ هزار دستگاه بیش از اتحادیهی اروپا میباشد.
فروش خودروی پایینتر در ایالاتمتحده
فروش خودروهای جدید در بازار آمریکا در ماه می ۶.۱ درصد کاهش را نشان میدهد. نرخ فروش روزانه در ایالاتمتحده در می ۲۰۱۶ حدود ۲ درصد بیشتر از سال پیش و ۱۵ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۱۶ بوده است.
اگرچه که بازار آمریکا در ۵ ماههی اول سال تنها رشد ۱ درصد داشته اما چشمانداز آیندهی آن مثبت باقی مانده است. کاهش ادامهدار بهای سوخت و شرایط پرداخت اعتباری آسان به فروش خودروها در این بازار کمک میکنند.
فروش بالای خودرو در بازار هند
در هند، با رشد فروش ۶.۳ درصد شاهد افزایش پایدار و قوی فروش خودروهای جدید در ماه می هستیم. در ۵ ماههی اول سال ۲۰۱۶ نیز این بازار رشد حدود ۵ درصد را تجربه کرده است. تعداد خودروهای فروخته شده در هند دو برابر خودروهای فروخته شدهی بازار روسیه است اما در برابر بازار عظیم چین حرفی برای گفتن ندارد.
فروش ضعیفتر در بازار ژاپن
بازار خودروی ژاپن باز هم در ماه می کاهش فروش داشته است اگرچه که این مقدار ۱.۴ درصد است. کاهش ۱.۴ درصدی فروش خودرو در ماه می ۲۰۱۶ نسبت به کاهش ۵ درصدی ۵ ماههی اول سال کمتر است. در آوریل ۲۰۱۶، بازار خودروی ژاپن برای اولین بار در ۱۵ ماه گذشته با رشد مواجه شد. چشمانداز بازار منفی نیست اما انتظار نمیرود که شاهد تحرکهای بزرگ در ماههای آینده باشیم.
کاهش فروش بیشتر در بازار خودروی روسیه
فروش خودروهای سبک در روسیه در ماه می ۲۰۱۶ کاهش ۱۴.۵ درصدی داشته است. این بازار یخزده در ۵ ماههی اول سال نیز کاهش فروش ۱۴.۷ درصدی را تجربه نموده است.
سقوط ادامهدار بازار خودروی برزیل
در برزیل، فروش خودروهای سبک جدید دوباره در ماه می کاهش یافته است. در طی ۵ ماههی نخست سال، بازار خودروهای جدید بیش از ۲۵ درصد کاهش فروش را شاهد بوده است. اگرچه که بازیهای المپیک شاید نیاز به تعداد زیادی خودرو داشته باشد اما بعید است که این مورد بتواند فاکتورهای رکودی و تردیدهای سیاسی را که اثری بسیار منفی بر بازار خودروی برزیل داشتهاند برطرف کند.
منبع: best-selling-cars
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵مرسی شاهین جان
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۵مخلصم دوست عزیز
فواد
۱۶ تیر ۱۳۹۵خدایا!!! در این آمریکایی که ما اون را بلاد کفر و ظالم میدونیم چرا مردم انقدر به راحتی ماشین می خرن سوار میشن؟ ولی توی کشور ما مردم با بدبختی سوار ماشین بیست سال پیش میشند؟ دارم در مورد کلمه “”عدل”” فکر میکنم. باور کن تحت فشاریم فقط دلخوشی ماشین رو داریم خودت یه کاریش بکن
نوکرتم.
احسان(احسان سابق)
۱۶ تیر ۱۳۹۵اشتباه از ماست دوست عزیز. انسانیت و عدالت چیزی بیش از یک اسم و چنتا حرفه و دید ضعیف و سطحی ما همیشه عامل عقب موندگی ماست. کفر با ظلم خیلی فرق میکنه و با توجه به اینکه تو خانواده ای مذهبی بزرگ شدم خیلی خوب میدونم ظلم و ظالم صدها بار خطرناکتر از کفر و کافره و جامعه رو به تباهی میکشونه. در ضمن کفر یک چیز نسبی هست و برای ادیان مختلف متفاوته اما ظلم در فطرت انسانی وجود داره.مثال زیر تفاوتش رو به خوبی نشون میده:
چند روز خبر کشته شدن مردی توی تسلا مدل اس تو رسانه ها پخش شد. حالا شرکت تسلا و موسسه ایمنی بزرگراهها بیانیه های مختلفی دادن و دارن روی این قضیه کار می کنن. با این وجود رسانه های امریکایی صفحاتشون رو با این خبر بمباران کردن. حالا اینو مقایسه کن با خانواده هایی که زنده زنده تو 405 سوختن و هیچکس پیگیر خونشون نشد. در هر دو مورد مردم متوجه شدن ظلمی صورت گرفته اما امریکایی ها پیگیر عدالت شدن و بدنبال برطرف کردن مشکل موجود هستن در حالی که تو ایران خون این افراد پایمال شد و عدالتی صورت نگرفت و خشم ایرانیا از خودروسازا و مسئولین به قوه ی خودش باقی موند.
همه میدونیم که بیل گیتس آتئیسته. اما در عین حال بزرگترین خیر دنیا هم هست. میشه گفت از دید ما بیل گیتس یک کافره اما ظالم نیست و بخشنده هست. کفر عمدتا مسئله ای فلسفی و اعتقادیه اما ظلم رو نمیشه اعتقادی و درونی در نظر گرفت و زندگی اجتماعی ما رو در بر میگیره. واسه همین اگر همسایه ی من کافر باشه و ظالم نباشه مشکلی ایجاد نمی کنه اما اگر هرنوع اعتقادی داشته باشه اما ظالم باشه زندگی من در معرض خطر قرار میگیره
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵درباره عقائد صحبت نکنیم بهتره
king 918
۱۶ تیر ۱۳۹۵فواد داش یکم دور و ورت رو خوب نگاه کن ………
بلاد کفر و ظالم رو با وضوح FULL HD خواهی دید ………
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵والا اونا خیلی چیزها بهتر از ما که این همه ادعا داریم رعایت میکنن
احسان(احسان سابق)
۱۶ تیر ۱۳۹۵ماه می تو امریکا بخاطر 2 روز تعطیلی رسمی اخر هفته که به قول امریکایی ها روز فروشه ، فروش ماه می افت زیادی داشته اما تو ماه ژوئن دوباره به رشد زیادی داشته که تو 11 سال گذشته رکوردی رو ثبت کرده. اروپا هم که این اواخر به خاطر رشد اقتصادی بیشتر اوضاع خوب داشته و چین هم با وجود کندتر شدن رشد اقتصادی اما بخاطر بهتر شدن و بزرگتر شدن طبقه متوسط این کشور رشد خوبی داشته.اما ژاپن اوضاع متفاوتی داره.نه اوضاع بد اقتصادی داره نه ناارامی های سیاسی داره. جوون های ژاپنی به دلایلی کمتر از پدرانشون تمایل به خرید خودرو دارن که بیشتر از اینکه بخاطر مشکلات اقتصادی باشه ، بخاطر تفاوت در سرگرمی ها و علاقه ی جوون هاشون هست. برای مثال تو مقاله ای در مورد جوان های ژانی نوشته بود که بیشتر ترجیح میدن با سرگرمی های الکترونیکی مثل اینترنت و بازی های کامپیوتری سرگرم بشن
كاپيتاليسم
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوستان دقت کنند ، طی مدت زمان یک ماه امریکا با جمعیت ۳۱۴ میلیونی درمقایسه با اتحادیه ی اروپای۶۰۰ میلیون نفری(بدون در نظر گرفتن جمعیت روسیه) ، ۲۰۰ هزارخودرو بیشتر فروخته!
امریکا نصف اروپا جمعیت داره اما خودرو بیشتری فروخته ! درسته که همه ی کشور های اروپایی مثل المان و انگلیس و فرانسه نیستند اما… این امار نشون دهنده ی سطح رفاه امریکایهاست!
پویان
۱۶ تیر ۱۳۹۵هم بله هم نه .امریکا به چند دلیل رشد فروشش بالاست
1-مالکیت اونجا مهمه و هم چنین مالیات خودرو در مقایسه با اروپا پایینه
2- فاصله محل کار تا زندگی معمولا خیلی زیاده .خونه ها در حومه شهر هستن مثلا شرکت میدون انقلاب خونه نزدیک ایستگاه مترو اتمسفر (جاده کرج)
3- حمل و نقل عمومی ضعیف در مقایسه با اروپا مثلا قطار پرسرعت tgv سال 1982 در فرانسه افتتاح شد و تمام کشورش مجهز به این خطوط هستن که در زمان خودش در دنیا بی نظیر بوده و تخفیف زیاد حمل و نقل عمومی در اروپا برای شهروندان زیر 28 سال
در کانادا هم حمل ونقل عمومی بسیار قویه
و بر خلاف شما که می فرمایید این نشون دهنده سطح رفاه امریکائیهاست .من این موارد رو مهمتر از عامل سطح رفاه اونا به تنهایی میدونم
احسان(احسان سابق)
۱۷ تیر ۱۳۹۵کاپیتالیسم درست میگه.سطح درامد تو امریکا بالاتر از اروپاست و هزینه های زندگی پایینتره.این در حالیه که امریکایی ها مصرف گراتر از اروپاییها هستن و این کمتر بودن هزینه ی زندگی باعث میشه پول بیشتری داشته باشن و بیشتر خرج کنن و در کنار سیستم وام دهی و اعتباری خیلی بی دردسر امریکا ، مردم امریکا عاشق خرید کردن هستن(بی دلیل نیست که بدهکارترین کشور دنیاست).در مورد سیستم حمل و نقل عمومی هم اروپا قوی تره اما بخاطر اینکه تراکم جمعیت تو اروپا بیشتر هست و به قولی شهرها متراکم تره و سیستم حمل و نقل عمومی در کنار سوخت خیلی گرونتر نسبت به امریکا باعث میشه اروپاییها از سیستم حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنن. این روزا که بنزین امریکا ارزونه ، بعضی پمپ بنزین های تگزاس گالنی رو کمتر از 1.8 دلار میفروشن که تقسیم بر 4 کنی تقریبا لیتری 1300 تومن در حالی که تو مونیخ باید بنزین روگالنی 5.6 دلار بخرن یعنی لیتری 3900 تومن
پویان
۱۷ تیر ۱۳۹۵اختلاف هر لیتر بنزین اروپا و امریکا حدودا 1 دلاره .در مورد هزین هه ای زندگی هر ایالت فرق داره .ولی صحبت کاپیتایست و شما که فقط این موضوع رو به رفاه امریکائیها ربط دادید درست نیست
سارا
۱۶ تیر ۱۳۹۵سلام دوستان من یه سوالی دارم لطفا راهنمایی کنید
این درسته که تمام خودروهایی که درجهان ساخته میشه باید در آمریکا از نظر کیفیت و سایر موارد تایید بشه بعد وارد خط تولید بشه؟ یعنی حتما آمریکایی ها باید تاییدش کنن؟ خواهشا هرکس اطلاعات درستی داره راهنمای کنه .ممنون
پویان
۱۶ تیر ۱۳۹۵سارا خانم همچین چیزی نیست .خودروهای ورودی به امریکا اینطورن که باید از نظر ایمنی بررسی بشن.یعنی بنز یا بی ام و یا لکسوس رو باید امریکائی ها تایید کنن!!!
امیر
۱۶ تیر ۱۳۹۵ژاپن که تواین چندسال فقط افت داشته البته کلا سالهاست تو رکود موندن نمیدونن چکارکنن اروپا هم انقد کاهش داشتن تازه یکی دوساله دارن جون میگیرن مردمشون توان خریدشون رفته بالا آمریکاهم یکم ازپیش بینیا عقب افتاده امسال ولی بازم مثیته چین وهندم هردو طبقه متوسطش داره گنده میشه ورشد بالایی دارن برزیل که رشدش خیلی کم شده وسیاسیم داغون روسیه هم تحریمن وتحت فشار درکل ژاپنی خداروشکر کنن بازار آمریکا رودارن وگرنه آمریکا میخواست تولید داخلیو دستورمصرف فقط بده هیچی دیگه بازارآزاد وتجارت آزادوبعضی معایب وحسناش
پویان
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز امیر .اولا تویوتا در امریکا تولیدات داره .دوما به این راحتی نیست که امریکا جلوی بقیه رو بگیره و خودش تولید کنه به چند دلیل
1- اولا بر خلاف تصورات کیفیتت خودروسازی ژاپن از امریکا اگه بالاتر نباشه کمتر هم نیست در مورد المان که از امریکا بالاتره
2- در صورت بستن فضا به روی خارجی ها انحصار بازار به دست چند شرکت محدود میفته و در دراز مدت کیفیت رو میبره بالا
3- هزینه تولید در امریکا زیاده و قیمت تمام شده خیلی میره بالا مگه اینکه بخوان سود رو کم کنن که با توجه به سیستم سرمایه داری امریکا محاله .مثالش اپل
پویان
۱۶ تیر ۱۳۹۵دراز مدت منظور این بود که کیفیت میاد پایین . تصحیح میکنم
احمد باقری
۱۶ تیر ۱۳۹۵در اکثر بازارها فروش کاهش داشته، البته آینده رو نمیشه خیلی دقیق پیش بینی کرد.
Archi KHAN
۱۸ تیر ۱۳۹۵دقیقا شاید نشه دقیق پیش بینی کرد آینده را ، اما بطور کلی نظرت در مورد آینده چیه احمِد ؟!