چشم اندازهفته نامه

دور صاعقه 2022، رقابت داغ‌ترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا

زمانی که در سال ۲۰۰۶ رقابت‌های دور صاعقه را آغاز کردیم، قصد داشتیم یک آزمایش پرفورمنس را ایجاد کنیم که نه‌تنها بتوان طبق آن داغ‌ترین خودروهای هرسال را مقایسه کرد بلکه به معیاری برای سنجش پیشرفت خودروها در طول زمان تبدیل شود. الهام‌بخش ما برای این برنامه، مجلهٔ آلمانی اسپرت اتو بود که ماهانه یک سوپرتست را منتشر می‌کرد. این برنامه شامل تایم زنی خودروها در پیست افسانه‌ای ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگ‌رینگ می‌شد. آنجا با ۱۸۰ پیچ و تغییر ارتفاع زیاد، یکی از چالش‌برانگیزترین پیست‌های جهان محسوب می‌شود ولی متأسفانه نوربرگ‌رینگ یک اقیانوس از آمریکا فاصله دارد و ما به مکان نزدیک‌تری نیاز داشتیم.

بنابراین تصمیم گرفتیم پیست بین‌المللی ویرجینیا یا به‌طور مخفف VIR را انتخاب کنیم که با ۶.۶ کیلومتر طول، یکی از طولانی‌ترین پیست‌های آمریکا محسوب می‌شود. این پیست مجموعاً ۳۵ پیچ دارد که تعدادی از آن‌ها سرعت بالا و برخی سرعت پایین هستند و همین ویژگی چالش سختی را پیش روی خودروها می‌گذارد. برای خودروها نیز پنج کلاس قیمتی مختلف از LL1 تا LL5 ایجاد کردیم که بازهٔ قیمتی این کلاس‌ها در طول سال‌ها طبق تورم بروز شده است. همچنین برای عادلانه شدن رقابت، فقط خودروهایی می‌توانند در دور صاعقه شرکت کنند که کاملاً استاندارد کارخانه‌ای بوده و مردم بدون محدودیتی بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

امسال در رقابت دور صاعقه ۲۱ خودرو حضور دارند که توسط پنج رانندهٔ مختلف آزمایش شدند. در طول آزمایش‌ها، لاستیک‌های خودروها هم با نمونه‌هایی از سازندگان مختلف تعویض می‌شود تا بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند. واضح است که خودروسازان دور صاعقهٔ کارانددرایور را بسیار جدی گرفته‌اند و طی پانزده سال، این رقابت به یک معیار تبدیل شده است. این همان چیزی است که از زمان آغاز دور صاعقه به دنبال آن بودیم. حال در پانزدهیم سفر به پیست VIR با بیست و یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس بازار تایم زنی کردیم. امسال طی سه روز دود کردن لاستیک‌ها و تمام کردن ترمزها در طاقت‌فرساترین پیست آمریکا، چند رکورد شکسته شد.

سوبارو BRZ

تایم: ۳:۱۲.۴

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۱,۴۵۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۱,۴۵۵ دلار
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
وزن ۱۲۸۹ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۶ کیلو/اسب بخار

شخصیت بازیگوش با پاسخ‌های سریع و تمایل انتهای خودرو به لیز خوردن که رانندگی با BRZ را در خیابان‌ها بسیار جذاب می‌کند، در VIR هم وجود دارد. این خودرو با لیز خوردن در پیچ‌ها راننده را هیجان‌زده می‌کند حتی اگر کندترین لپ تایم سال را ثبت کند.

فولکس‌واگن گلف GTI

تایم: ۳:۱۲.۱

کلاس LL2
قیمت پایه ۳۹,۷۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۰,۱۸۵ دلار
قدرت ۲۴۵ اسب بخار
وزن ۱۵۰۲ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۶.۲ کیلو/اسب بخار

عملکرد نسل هشتم گلف GTI در سال جاری چیزی که مدت‌ها است میدانیم را دوباره تأیید کرد: هندلینگ گلف شگفت‌انگیز است. GTI جدید در یک دور پیست ویرجینیا ۲.۵ ثانیه از نسل هفتم خود که در سال ۲۰۱۵ در همین‌جا آزمایش کردیم سریع‌تر است.

تویوتا GR 86

تایم: ۳:۱۱.۸

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۱,۳۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۱,۷۵۰ دلار
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
وزن ۱۲۸۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۶ کیلو/اسب بخار

تویوتا GR 86 و سوبارو BRZ دوقلوهایی هستند که در بدو تولد از هم جدا شده‌اند. این موضوع تأثیر پرورش و تربیت را نشان می‌دهد! این دو خودرو DNA یکسانی دارند اما هرکدام از والدین چگونه فرزند خود را تربیت کرده و روی رشد آن چه تأثیری داشته‌اند؟

آکورا TLX تایپ S

تایم: ۳:۰۶.۷

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۴,۹۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۵,۴۴۵ دلار
قدرت ۳۵۵ اسب بخار
وزن ۱۹۰۶ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۳ کیلو/اسب بخار

TLX شروع پرقدرتی دارد و از پیچ اول با ۱ جی چسبندگی عبور می‌کند اما لاستیک‌های پیرلی P Zero PZ4 آن به‌قدری سخت تلاش می‌کنند که خیلی زود داغ می‌شوند. به همین دلیل خودرو فقط می‌تواند یک دور خوب در پیست بزند و در دورهای بعدی تایم آن افزایش پیدا می‌کند.

لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس

تایم: ۳:۰۴.۹

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۸,۵۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۳,۶۲۰ دلار
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۸ کیلو/اسب بخار

آزمایش IS500 F اسپرت پرفورمنس یک نقص بزرگ را نشان داد. پس از شش توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و سه توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، پدال ترمز بشدت نرم و اسفنجی می‌شود و اعتمادبه‌نفس راننده را می‌گیرد. وقتی یک موتور ۵ لیتری ۴۷۲ اسب بخاری زیر کاپوت دارید، عملکرد ترمزها بسیار مهم خواهد بود.

فولکس‌واگن گلف R

تایم: ۳:۰۴.۳

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۵,۴۴۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۴۴۰ دلار
قدرت ۳۲۰ اسب بخار
وزن ۱۵۲۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۸ کیلو/اسب بخار

در پیست مسابقه مهم نیست که خودرو شبیه یک جت جنگنده باشد یک جعبه با چند پنجره. چیزی که در دور صاعقه اهمیت دارد سریع طی کردن پیست است؛ بنابراین، گلف R ممکن است خودرویی جعبه‌ای شکل با ریشه‌های اقتصادی باشد اما با قدرت و هندلینگ آغشته شده تا بتواند رانندگی سریعی را فراهم کند.

ب‌ام‌و M240i xDrive

تایم: ۳:۰۳.۰

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۹,۵۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۷,۱۲۰ دلار
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
وزن ۱۷۴۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

M240i نتوانست بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد زیرا فقط با یک دست لاستیک پای به رقابت گذاشت. برای جلوگیری از فرسودگی لاستیک‌ها، ما این ب‌ام‌و را فقط چهار بار در روز برای تایم زنی به پیست فرستادیم و سریع‌ترین دور در جلسهٔ سوم ثبت شد یعنی زمانی که لاستیک‌ها ساییده شده بودند. این منجر به بروز بیش‌فرمانی عجیبی شد که مقداری به تایم خودرو اضافه کرد.

ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن

تایم: ۳:۰۲.۹

کلاس LL3
قیمت پایه ۸۱,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۱۴۵ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۲۰۶۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۱ کیلو/اسب بخار

مثل دیگر ب‌ام‌وهای امسال، X4 M کامپتیشن هم لاستیک اضافه نداشت ولی بااین‌حال توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. البته در پیچ‌ها تنگ، به دلیل مرکز ثقل بالا، چرخ‌های عقب X4 M خیلی زود از آسفالت جدا می‌شوند و این واقعاً ترسناک است. البته زمانی که خودرو به آسمان بلند نمی‌شود، سامانهٔ چهارچرخ محرک ب‌ام‌و ۵۱۰ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ شش سیلندر را به شتاب بی‌امانی تبدیل می‌کند.

آئودی RS Q8

تایم: ۳:۰۲.۲

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۲۳,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۸,۳۴۰ دلار
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
وزن ۲۴۹۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۲ کیلو/اسب بخار

هیچ‌کس از حضور شاسی‌بلندها در دور صاعقه هیجان‌زده نمی‌شود زیرا این خودروها خیلی سنگین، خیلی بلند و خیلی بزرگ هستند اما دیدن یک فیل قدرتمند که افسار پاره می‌کند و سپس برای متوقف شدن تلاش می‌کند واقعاً لذت‌بخش است. RS Q8 با ۲.۵ تن وزن، سنگین‌ترین خودرو در تاریخ دور صاعقه محسوب می‌شود.

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

تایم: ۳:۰۰.۷

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۵,۰۱۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۰۱۰ دلار
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
وزن ۱۳۹۹ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

پیش‌بینی می‌کردیم که سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن با کاهش چند کیلوگرمی وزن و جایگزینی لاستیک‌های خود با نمونه‌های مخصوص پیست میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ بتواند رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی دور صاعقه که سال گذشته توسط مینی کوپر JCW GP ثبت شد را بشکند و همین‌طور هم شد. سیویک با اختلاف ۳.۱ ثانیه مینی را ضربه‌فنی کرد و حتی از تایپ R معمولی هم ۳.۲ ثانیه سریع‌تر بود.

ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

تایم: ۳:۰۰.۵

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۱۵,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۲۶,۲۹۵ دلار
قدرت ۶۲۵ اسب بخار
وزن ۲۴۲۱ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۹ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و همیشه از توزیع وزن به‌عنوان عنصری جادویی برای بهبود کنترل و هندلینگ محصولات خود استفاده می‌کند و وقتی از پشت آئودی RS Q8 پشت X5 M بنشینید کاملاً این موضوع را حس خواهید کرد. در ب‌ام‌و ۵۰.۶ درصد از وزن روی چرخ‌های جلو قرار دارد درحالی‌که این عدد در آئودی ۵۶.۴ درصد است. به همین دلیل، در X5 M بجای کم‌فرمانی شاهد بازیگوشی هستیم.

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

تایم: ۲:۵۶.۲

کلاس LL5
قیمت پایه ۲۸۰,۲۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴۳,۸۹۰ دلار
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
وزن ۲۲۹۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

قوی‌ترین کانتیننتال GT تاریخ ممکن است در پلت‌فرم با پورشه پانامرا مشترک باشد اما زمانی که در حال دود کردن لاستیک‌ها هستید، به آن W12 قدرتمند گاز می‌دهید و در کابینی پر از چرم و آلومینیوم باکیفیت محصور شده‌اید، تجربهٔ رانندگی نمی‌تواند متفاوت‌تر از این باشد.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۵۵.۶

کلاس LL3
قیمت پایه ۶۷,۵۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۸,۹۸۵ دلار
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۷ کیلو/اسب بخار

بلک‌وینگ کوچک کادیلاک با بازخورد عالی و هندلینگ مطمئن، یک ستارهٔ پیست است. این خودرو با سیستم مدیریت کشش پرفورمنس در حالت مسابقه و تعویض دندهٔ اتوماتیک، پیچ‌ها را یکی‌یکی می‌بلعد و یک دور پیست را نزدیک به ۱۱ ثانیه از CT4-V معمولی سریع‌تر طی می‌کند. البته علیرغم برتری بلک‌وینگ نسبت به M3 در چند نقطه از پیست، کادیلاک فقط در سکتور چهار زمان سریع‌تری ثبت کرد زیرا در پیچ‌های طولانی و پرسرعت، لاستیک‌های عقب مغلوب قدرت پیشرانهٔ V6 می‌شوند.

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive

تایم: ۲:۵۳.۵

کلاس LL3
قیمت پایه ۸۹,۸۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۴,۵۹۵ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۱۷۷۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن در درجهٔ اول کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ را مغلوب می‌کند زیرا در قسمت‌های فنی و کم‌سرعت پیست پابه‌پای رقیب آمریکایی پیش می‌رود و در مسیرهای مستقیم و پیچ‌های پرسرعت از ۳۸ اسب بخار قدرت بیشتر خود استفاده می‌کند.

پورشه کاین توربو GT

تایم: ۲:۵۲.۶

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۴,۶۱۴ دلار
قیمت تست‌شده ۲۰۱,۱۳۴ دلار
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
وزن ۲۲۴۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۵ کیلو/اسب بخار

کاین توربو GT در ظاهر مثل یک شاسی‌بلند به نظر می‌رسد اما وقتی در پیچ اول چسبندگی ۱.۰۸ جی را ثبت می‌کند و در برخی جاها حتی از M5 CS هم سریع‌تر است، مطمئناً مثل هیچ شاسی‌بلندی که تاکنون دیده‌ایم رفتار نمی‌کند. به همین دلیل، توربو GT با وجود قدرت کمتر نسبت به لامبورگینی اوروس، با اختلاف ۳.۲ ثانیه رکورد همتای ایتالیایی خود را شکست و سریع‌ترین شاسی‌بلند تاریخ دور صاعقه لقب گرفت.

فورد موستانگ مک‌وان

تایم: ۲:۵۱.۴

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۰,۲۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۰,۷۴۰ دلار
قدرت ۴۸۰ اسب بخار
وزن ۱۷۲۸ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۶ کیلو/اسب بخار

فورد موستانگ مک‌وان یک‌شبه به وجود نیامده است. این خودرو نقطهٔ اوج سال‌ها توسعهٔ نسل ششم موستانگ است که در یک پکیج واحد جمع شده است. این خودرو با دقت وارد پیچ‌ها می‌شود و در پیچ اول چسبندگی ۱.۱۳ جی را ثبت می‌کند. پرفورمنس مک‌وان آن‌قدر چشمگیر است که در پیست VIR حتی از شلبی GT350R هم نزدیک نیم ثانیه سریع‌تر بوده است.

ب‌ام‌و M5 CS

تایم: ۲:۵۰.۳

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۴۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۸,۹۹۵ دلار
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
وزن ۱۸۶۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۰ کیلو/اسب بخار

ب‌ام‌و M5 CS از M5 کامپتیشن با تایم ۲:۵۴.۰ در ویرجینیا ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۵۷ کیلوگرم وزن کمتری دارد. به این ترکیب، تعلیق اصلاح‌شده و لاستیک‌های مخصوص پیست پیرلی هم اضافه شده که چسبندگی ۱.۰۴ جی را در پیچ یک به همراه دارد. در ادامهٔ پیست، M5 CS شانه‌به‌شانهٔ CT5-V بلک‌وینگ پیش می‌رود ولی در سه سکتور بعدی، ب‌ام‌و کمتر از یک ثانیه از کادیلاک عقب می‌افتد.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۴۹.۴

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۰۱,۲۶۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۵,۶۶۵ دلار
قدرت ۶۶۸ اسب بخار
وزن ۱۸۷۴ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۸ کیلو/اسب بخار

مهندسان کادیلاک برای توسعهٔ CT5-V بلک‌وینگ زمان زیادی را در VIR سپری کردند و بهترین تایمی که موفق به ثبت آن شدند ۲:۴۹.۵ بود. آن‌ها امیدوار بودند ما بتوانیم با این خودرو سریع‌تر دور بزنیم تا با شکست رکورد ۲:۴۹.۳ مرسدس AMG GT63 S، کادیلاک سریع‌ترین سدان VIR لقب بگیرد. البته اگر پیست کمی تمیزتر بود این اتفاق ممکن بود ولی حتی اگر CT5-V بلک‌وینگ مرسدس را هم مغلوب می‌کرد، حریف پادشاه جدید سدان‌های دور صاعقه یعنی پورشه پانامرا توربو S نمی‌شد.

پورشه پانامرا توربو S

تایم: ۲:۴۸.۸

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۱,۳۴۴ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۲,۰۵۴ دلار
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
وزن ۲۱۳۸ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۴ کیلو/اسب بخار

این تایم کمی غیرمنتظره است زیرا پانامرا توربو S با ۲۱۳۸ کیلوگرم وزن، ۴۰ کیلوگرم از مرسدس AMG GT63 S سنگین‌تر بوده و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن‌هم ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد. این یعنی سدان پورشه از لحاظ نسبت قدرت به وزن ضعیف‌تر از رقیب اشتوتگارتی است ولی ۱.۵ ثانیه زودتر پیست را به پایان می‌رساند. به نظر می‌رسد این سدان بزرگ موتور جلو زیر پوست خود یک سوپراسپرت موتور وسط دارد!

پورشه ۹۱۱ GT3

تایم: ۲:۴۰.۶

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۱,۰۶۲ دلار
قیمت تست‌شده ۱۸۸,۸۶۲ دلار
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
وزن ۱۴۶۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۹ کیلو/اسب بخار

این پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی ۹ هزار rpm را به‌راحتی می‌توان یک شاهکار در جهان خودرو توصیف کرد. البته هرچند این پیشرانه تقریباً بهترین موتور حال حاضر دنیا است اما وقتی GT3 روی پیست می‌رود، این شاسی است که شایستهٔ بیشترین تحسین خواهد بود.

مرسدس AMG GT سری سیاه

 تایم: ۲:۳۷.۰

کلاس LL5
قیمت پایه ۳۲۷,۰۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴۰,۸۲۰ دلار
قدرت ۷۳۰ اسب بخار
وزن ۱۶۴۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۲ کیلو/اسب بخار

AMG GT سری سیاه واقعاً یک سلاح مطلق برای پیست است. برای توضیح این موضوع همین بس که هیولای مرسدس با چسبندگی ۱.۲۵ جی در پیچ اول، رکورد جدیدی را ثبت می‌کند. این ماشین زیر کاپوت فیبر کربنی خود نسخهٔ میل‌لنگ تخت از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو را دارد که تا ردلاین ۷,۲۰۰ rpm پیش می‌رود. گیربکس دوکلاچهٔ سری سیاه آن‌قدر خوب برنامه‌ریزی شده که تنها دلیل استفاده از پدال‌های تعویض دنده می‌تواند غرور راننده باشد. این سوپرکار موتور جلو بسیار به رکورددار VIR یعنی مک‌لارن سنای میلیون دلاری با تایم ۲:۳۴.۹ نزدیک شده است. اگر برتری سنا در مسیرهای مستقیمی طولانی را در نظر نگیریم، سری سیاه اساساً پابه‌پای آن پیش می‌رود. به همین دلیل، این مرسدس با نصف قیمت سنا، دومین تایم سریع VIR را ثبت کرده است تا برای دیدن عملکرد هایپرکار AMG وان در این پیست نتوانیم صبر کنیم.

رتبه

خودرو

تایم

۱ سوبارو BRZ ۳:۱۲.۴
۲ فولکس‌واگن گلف GTI ۳:۱۲.۱
۳ تویوتا GR 86 ۳:۱۱.۸
۴ آکورا TLX تایپ S ۳:۰۶.۷
۵ لکسس IS500 F اسپرت ۳:۰۴.۹
۶ فولکس‌واگن گلف R ۳:۰۴.۳
۷ ب‌ام‌و M240i xDrive ۳:۰۳.۰
۸ ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن ۳:۰۲.۹
۹ آئودی RS Q8 ۳:۰۲.۲
۱۰ هوندا سیویک تایپ R ۳:۰۰.۷
۱۱ ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن ۳:۰۰.۵
۱۲ بنتلی کانتیننتال اسپید ۲:۵۶.۲
۱۳ کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ ۲:۵۵.۶
۱۴ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن ۲:۵۳.۵
۱۵ پورشه کاین توربو GT ۲:۵۲.۶
۱۶ فورد موستانگ مک‌وان ۲:۵۱.۴
۱۷ ب‌ام‌و M5 CS ۲:۵۰.۳
۱۸ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ ۲:۴۹.۴
۱۹ پورشه پانامرا توربو S ۲:۴۸.۸
۲۰ پورشه ۹۱۱ GT3 ۲:۴۰.۶
۲۱ مرسدس AMG GT سری سیاه ۲:۳۷.۰

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. Arman

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عجیبه! تایم پانامرا از سری۵ بهتر بود! فکر میکردم برعکس باشه

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1083 ديدگاه)

      مهندسی پورشه معرکس تو جنگ جهانی دومم موتور تانکهای آلمان بخصوص تایگر ۱ و تایگر کینگ را پورشه میزد و آئودی بدنه می‌ساخت بنز زره بی ام و هم که هواپیما میساخت گیربکسم که zf بود و اینجوری شد که در ازای نابودی هر ۵ تانک تایگر ۶۴ تانک متفقین میرفت هوا در اینترنت بزنی میاره مقالشو

      موافقم 36
      مخالفم 12
      1. کافر مقدس

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        چه ربطی به مهندسی یک کمپانی داره جنگ . تهش که ترکیدن توسط روسیه . ژاپن هم کلی مهندسی داشت تو جنگ تهش اونم ترکید اصلا ربط گیربکس امروز به جنگ و تانک و ……. چیه آخه !!

        الان که همه کشورهای دنیا در هوا و اللخصوص فضا فرسنگ ها با آمریکا فاصله دارن خوب که چهه . خوده بنیان گذار پورشه متولد مجارستان هست و اصالت کامل مجارستانی داره آقای فردیناند پورشه . آلمان در واقع اتریش ـه که یکم جدا شده .خیلی از آلمانی های قدیم اصالت اتریشی و مجارستانی و حتی اهل چک بودن .

        اصلا مشخص نیست جنگ و پورشه اون موقع و.. چه ربطی به صنعت خودرو امروز داره . اینجوری باشه که روس ها در جنگ مهندس های بهتری داشتن چون آلمان رو شکست دادن ولی الان لادا میسازه روسیه

        موافقم 14
        مخالفم 39
        1. Arman

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          داداش روسیه آلمان رو شکست نداد،سرمای روسیه نازی هارو شکست داد! وگرنه اگه سرمای روسیه نبود که نازی ها همینطور میروفتن میرفتن جلو،بیست میلیون روس رو کشتن
          هیچ کشوری حریف آلمان نمیشد و فقط فقط آب و هوای روسیه به داد متفقین رسید وگرنه هیتلر از همه رهبران متفقین یه ماچ میکرد شخصا!

          موافقم 26
          مخالفم 10
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10460 ديدگاه)

          کافر مقدس

          بار معلومات و دانایی زیادی را بر دوش میکشی ، کمی بر خود مسلط باش و کنترل خود در دست بگیر !

          هیچ کشوری به آبادانی نمیرسد مگر یک تحول اساسی در آن شکل بگیرد و هر جنگی یا انقلابی یک نشانه‌ی پیشتازی در تحول برای بشریت دارد ( البته نه همه ) که از سر اجبار دست به نوآوری و شکوفایی میزنند و میشه دید که تمام کشورهایی که روزگاری در جنگ جهانی اول و دوم نابود شدند ، امروز از ترسِ برنگشتن به گذشته حرکتی جهادی تلاش پشت تلاش را ترجیح میدهند و شده‌اند حُکام جهانی چون به توانایی‌هایی رسیده‌اند که از امتحان ، پشتکار ، دانایی به همراه بی‌باک ثمره گرفته !

          آلمان ، پدر خودروسازی جهان است و امروز در این مقاله دیدیم سلطان خودروسازی چه کشورهایی هستند !

          موافقم 20
          مخالفم 9
        3. امین

          ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (615 ديدگاه)

          آلمان در واقع اتریش هست که جدا شده؟؟؟!!
          تاریخ که عوض کردی هیچ فدای سرت، دیگه چرا مبنای سرزمین و نژاد عوض میکنی.

          اولا آلمان نامی هست که در کشورهای خاور میانه شهرت داره.
          در انگلیسی Germany و در اصل
          اسمش Deutschland هست. یعنی کشور Deutsch ها. دوما همین الان که صحبتش میشه
          در سه کشور آلمان سوئیس اتریش میگن زبان Schweiz Deutsch , Deutschland Deutsch . Österreich Deutsch که در واقع یکی هست و تفاوت در گویش مثل زبان پارسی دارند
          (لهجه متفاوتی بسیاری دارند)
          قبل از قرن بیستم (قبل جنگ جهانی اول) ، امپراطوری اتریش مجارستان و امپراتوری آلمان بودند .
          خیلی قبلترش نیز اسم امپراطوری آلمان ، امپراتوری روم شرقی بود. و مردمش دویچ خوانده می‌شدند.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Porsche 911

          ۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          نمردیم و فهمدیم که حضرت کافر مقدس میفرماید آلمان جزوی از اتریشه
          آلمان همون اتریشه؟
          مهندس بر عکس گفتی
          به دلیل سی سال جنگ این دو تا از هم جدا شدن
          اگه بخونی در زمان قبل بیسمارک اتریش یکی از ایالت های آلمان بوده و این جنگ ها باعث ایجاد تفرقه بینشون شد
          بعد هم پورشه مجارستانی بود؟
          لطفا کمتر جک بگین
          پورشه زاده اتریش بود
          که میگم اگه بری بخونی میفهمی اتریش همون آلمانه مجارستانو از کجا در آوردی

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. محمد امین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2180 ديدگاه)

      حدود ۵۰ هزار دلار گرون تره

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      عجیب تر اینه تویوتا از سوبارو سریعتره

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    همونطور که می‌بینیم از ۲۱ مورد ۱۲ مورد آلمانی بوده و سه تای اول آلمانی هستند از لحاظ تایم حالا دم از تکنولوژی میشه زد خدا میدونه amg one چی میشه ؟؟؟ فکر کنم اون ۲۰: ۲ را بزنه

    موافقم 29
    مخالفم 9
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      تمام تلاش ام 5 بعد کلی مدل هزینه تجربه هنوز به گرد پای کدیلاک ct5 v نمیرسه حالا فکر کن کدیلاک مثل ام5 هر سال بخواد تغییرات بده قدرت اضافه کنه.فکر کن سال بعد این ماشین با انجین 755 اسبی کوروت zr1 بیاد نسل جدید تعلیق کوروت z06 رو براش کار کنن سبکش کنن.نگو آلمانی زیاد بود.دلیلش علاقه این گروه به آلمانی هست در حالی که نه تسلا پلاد اس هست نه ایکس پلاد که اگر بودن بی سک رکوردهای خوفی میزدن.به هر حال ببینید کدیلاک به قیمت بسیار کمتر چجوری ام5 رو که دیگه آخرین ارتقا ممکن بود رو پودر کرد رفت اونم با اولین مدلش.نکته مهم اینه که هر دو کدیلاک در اصل برا رقابت با ام3 و ام 5 اومدن نه مدلهای cs.

      موافقم 25
      مخالفم 43
      1. viper2

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        کاملا باهات موافقم گ حالا فرض کن اگه کادیلاک برای رقابت با نسخه های cs میومد چی میشد؟ دیگه کی میتونست جلو کادیلاک رو بگیره؟
        کادیلاک دوباره داره به اوج خودش بر میگرده ولی به نظرم اصالتش رو داره از دست میده . چون یه کادیلاک باید بیشتر لوکس باشه تا پر شتاب و سرعتی . نمیگم الان لوکس نیست ولی در حد بنز مایباخ هم نیست

        موافقم 17
        مخالفم 15
    2. M.Kkarimi

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      AMG ONE با این کلاس مقایسه نمیشه

      موافقم 13
      مخالفم 2
  3. GMA

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اون پنج تایی که تایم ٢.۵٠ به پایین زدن همشون پادشاه هستند👌
    و عجب شاهکار هایی ساخته اشتوتگارت مخصوصا بلک سریز، خیلی جذاب بود مقاله ممنون

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. is that a.........Supraaaa

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    ماشین های کندی از ژاپنی ها آوردن ولی بازم خوبه

    اون هوندا تایمش نزدیک یه بنتلی کانتینال جی تی بود !!!!!

    باز بگین ژاپن بده !!!!!

    بنتلی لعنتی خدا میدونه چند تا سیلندر داره!!!! 6 لیتره حجمش ولی فقط 4 ثانیه سریغ تر از سیویک!!!!!!!

    فک کن رو ژاپنی 10 سیلندر بزار چی میشه

    پرواز میکنه!!!!!!!!!

    این بدبخت 4 سیلندر تایمش نزدیک اون بود!!!!

    ولی واقعن عاشق این ماشینای آلمانی شدم :)

    خصوصا ای ام جی جی تی

    خلاصه این که ژاپن خوب عمل کرده با چهار سیلندر نزدیک شده به یه ماشینی که تعداد سیلندراش رو خدا میدونه

    کره ای کجایی دقیقا کجایی تو فکر فروشی داری فخر می فروشی!!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 35
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      خودتون دعوا راه می اندازید
      😐😐😐😐😐

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. HamiD

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2451 ديدگاه)

      اصلا درک نمیکنم …
      خودم حقیقتش ژاپن رو دوست دارم …
      ولی وقتی میگی رو ژاپنی 10 سیلندر بندازی پرواز میکنه خنده ام میگیره!
      الان بنظر شما …
      من بیام انجین مک لارن سنا رو روی سیویک بندازم …
      رکورد میزنه؟!
      واقعا ما رو گرفتی داداش؟
      جدی میگم …
      فکر کردی همه چی انجینه؟!
      در ضمن مگه همه چیز سیلندره!؟
      اگه اینطوره پس چون لامبورگینی مورسیه لاگو 12 سیلندره باید از اس اف نود و سنا سریع تر باشه!
      خداییش یکم منطقی نگاه کن …
      سیویک اصلا جای قرار گرفتن انجین 12 سیلندر داره ناموسا؟!

      موافقم 27
      مخالفم 1
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        ایشون از اون آدم متعصب هاس
        هی تیکه های بی ارزشی میندازه
        دعوا راه میندازه
        هیچی هم از منطق حالیش نیس

        موافقم 12
        مخالفم 0
      2. is that a.........Supraaaa

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        خودت میدونی که منظورم کلا سوپر کاری مثل nsx بود ولی بازم دعوا راه میندازی

        ببین

        به چی ربط داره ت بگو؟

        به اسب بخار؟

        660 در برابر 310

        طور ممکنه؟

        به جرمه؟

        170 در برابر 1400 و خورده ای

        دلیل بیار منم بدون دعوا قبول میکنم

        موافقم 6
        مخالفم 21
        1. HamiD

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2451 ديدگاه)

          داداش فک کردی من بیکارم دعوا راه بندازم؟!
          مهم تر از همه این هست که ببینیم ماشین برای چی ساخته شده …
          ببین نمیشه یه انجین 2000 اسبی سنگین بزاری رو یه چمیدونم تویوتا سوپرا و انتظار داشته باشی رکورد نوربر رو باهاش بزنی …
          قضیه خیلی پیچیده تر از این حرف هاست و اگه ژاپنی ها بخوان همچین کاری بکنن باید هزینه بسیااااار زیادی بکنن که در نتیجه کلا ماشین از این کلاسی که داره خارج میشه و قیمتش هم حداقل 10 برابر …
          ببین از تایر گرفته تا سیستم تعلیق و تنظیمات ECU همه چی باید واسه یه ماشین پیست محور آماده باشه …
          و یه نکته خیلی مهم که بهش توجه نکردی آیرودینامیک خودرو هست …
          ببین چقدر جی تی بلک سریز با نسخه جی تی اس تفاوت داره در این زمینه!!! زمین تا آسموووووون!!!
          همینطور پی وان و پی وان جی تی آر مثلا … نمیدونم تجربه روندنش رو توی شبیه ساز داشتی یا نه ولی واقعا متفاوته!!!
          بشدت داون فورسی که اون باله عقب بزرگ ایجاد میکنه رو حس میکنی و تنظیمات پیست محور بودن رو … کلا یه تازه کار بشینه پشت پی وان جی تی آر خیلی راحت تر میتونه اشتباهاتش رو جبران کنه (اعم از دیر ترمز گرفتن یا تا آخر پدال گاز رو فشار دادن!) … اما پشت پی وان بشینی اولین اشتباه باعث میشه از پیست خارج بشی … مهار اون قدرت زیاد واقعا سخته!
          در ضمن چرا فکر میکنی کسی که انتقاد میکنه میخواد دعوا راه بندازه؟!
          صرفا گفتم اگه ژاپنی ها میخوان خودروی 12 سیلندر بسازن که خب بسازن … کسی حرفی نمیزنه!
          اما اینکه میگی سیویک اگه 8 سیلندر داشت پرواز میکرد یه جوک بیشتر نیست …
          پسر خوب اینجا بحث پیست مسابقه هست … نه چسب و رکورد 400 متر!
          اگه پیست درگ بود که خب حرفت درست بود ، ژاپنی ها واقعا اونجا حرف اول و آخر رو میزنن (تیون شده ها البته!)
          اما همه چیز مسیر مستقیم نیست …
          البته که منظورم اصلا این نیست که ژاپن نمیتونه یه ماشین واسه پیست بسازه که خب همه میدونیم ساخته و تعدادش هم واقعا کم نیست و تو مسابقات سطح اول هم حضور داره …
          ولی بحث من بیشتر همین سیویک اینا بود … کاری با NSX که واقعا اسطوره هست ندارم …

          موافقم 14
          مخالفم 1
        2. is that a.........Supraaaa

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          داش ما داریم در مورد ماشینای فابریک حرف میزنیم نه اونایی که تا بن دندم مسلح ان

          موافقم 5
          مخالفم 2
    3. new RAMIN

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (ماشین های کندی از ژاپنی ها آوردن ولی بازم خوبه اون هوندا تایمش نزدیک یه بنتلی کانتینال جی تی بود !!!!!باز بگین ژاپن بده !!!!!بنتلی لعنتی خدا میدونه چند تا سیلندر داره!!!! ۶ لیتره حجمش ولی فقط ۴ ثانیه سریغ تر از سیویک!!!!!!!)

      😐اون 4 ثانیه رو عکس های زیر تبدیل میکنه به40 ثانیه🙂
      https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-21.jpg

      https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-33.jpg

      https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-31.jpg

      https://www.alainclass.com/wp-content/uploads/2020/07/2019-Bentley-Continental-GT-First-Edition-WHITE-1626-47.jpg
      (پدال لطفا عکس هارو تایید کن🙏)

      جدا میگی 10سیلندر بزاریم یم روی ژاپنی ها پرواز میکنه؟ ژاپن فلانه؟ بعد آخر گفتی کره کجاس و بهمانه؟ نمیدونم چرا تنش رو دوست دارید. یه کمی رعایت کنید خواهشا.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. is that a.........Supraaaa

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        صد در صد

        این بنتلی خیلی لوکس و زیباست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. MOHAMMAD.n.r

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      جناب سوپرا
      شما وزن بنتلی رو هم حساب کردید؟؟؟
      تویوتا و سوبارو کوپه های اسپورت کوچک هستن ولی فلسفه بنتلی اسپورت بودن نیست و روی لوکس بودن و آرامش تمرکز داره.
      از نظر من رقبای سیویک دو هاچبک فولکس هستن که سیویک واقعا بهتر عمل کرده ولی مقایسه سیویک با بقیه کاملا اشتباهه.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. Aboalfazl demon

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    کادیلاک اینجا هم بالاتر از سری M5cs بود
    این نشون میده که کادیلاک واقعا عالی مینوازه
    تایم مک وان هم عالی
    و دوست داشتم کوروت هم باشه بین این ها

    موافقم 20
    مخالفم 7
  6. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    از این کلاس بندیشون خوشم اومد.همین llفلان.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. HamiD

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2451 ديدگاه)

    باز هم مهندسی فورد!
    با 60 هزار دلار قشنگ ما رو رو سفید کرد!
    تقریبا 2 برابر ارزون تر از بی ام و ، حدودا دو سوم قیمت کادیلاک و دیگه خیلی خیلی کمتر از پورشه و مرسدس هست …

    مرسدس و پورشه هم که بی نظیرن!
    راستش ما که به اینها دسترسی نداریم …
    اما توی شبیه ساز واقعا روندن جی تی بلک سریز لذت بخش بود …
    خیلی گنگش بالاست!

    در ضمن با توجه به رکورد سنا در این پیست ، اگه مک لارن ؛ سنا رو به جهنم سبز ببره بی شک رکورد مرسدس رو میزنه … اما گویا اصلا از اونجا خوشش نمیاد!!!

    موافقم 20
    مخالفم 6
  8. Sina10

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    رکورد خیره کننده پانامرا
    بعدشم CT5-V و M5 CS عالی بود ، بازهم کادیلاک پیروز شد بر ب‌ام‌و ولی فاصله هنوزم میلیمتریه و دارن ثانیه به ثانیه با هم پیش میرن ، جالب اینجاست توی خط مستقیم قضیه کاملا برعکس میشه ، این ب‌ام‌و است که جلوتره و کادیلاک سعی میکنه بهش برسه
    واسه همین رقابت این سه تا ( یا بهتر بگم با مرسدس میشه این چهارتا) خیلی نزدیکه
    GT بلک سریز هم مثل همیشه خوب بوده
    انتظار نداشتم پانامرا اول بشه ، حدس این بود که ب‌ام‌و یا کادیلاک اول میشن با توجه به چندتا رکورد قبلی ولی خب نتیجه جالبی بود
    یادمون نره GT63S هنوزم هست بعلاوه نسخه جدیدش
    به نظرم کادیلاک بابت قیمت خیلی کمتر و عملکرد درپیست فوق العاده و ب‌ام‌و بابت قیمت کمتر نسبت اون دو تای دیگه و سرعت بالای خط مستقیم ، گزینه های بهتری هستن ، البته این نظر منه ، رقابت این ۴ تا سدان خیلی میلیمتریه ، توی خیلی از رکورد های قبلیشون هم فاصله بسیار اندکه ، چه توی پیست چه توی خط مستقیم ، تنها جایی که رقابت از میلیمتر به کیلومتر میرسه قیمته! که مرسدس و پورشه تقریبا بی ارزش میشن
    مطمئنا رقابت های دیگه ای از این سه تا شاهکار در راهه
    منتظر رقابت های بعدی هستیم
    در سطح پایین تر ، کادیلاک از ب‌ام‌و M3 شکست میخوره ، M3 همچنین m5 کامپتیشن رو هم شکست میده!
    هیمن باعث میشه به نظرم رکورد های VIR یکم عجیب به نظر بیان
    البته M4 قبلا تونسته بود توی نوربرگرینگ به M5 CS خیلی نزدیک بشه
    نمیدونم عیب M5 چیه همچیش عالیه ولی انگار توی پیست یه مشکل کوچیکی داره ، به نظرم استعدادش خیلی بیشتر از این حرفاست ، شاید لازم باشه خود ب‌ام‌و یه رکوردی باهاش بزنه تا قابلیت واقعیشو بفهمیم ، رکورد هاش نسبت به خط مستقیم برام کمتر از حد انتظار بوده
    با اینکه هنوز ماشین مورد علاقه امه

    به نظرم مک وان فوق العاده عالی بود
    با اینکه اولش شاید به نظر برسه یه شکست واسه فورده ولی نشون داده چه کارایی میتونه بکنه
    رکورد BRZ و GR86 واقعا عجیب بود! فکر میکنم یا مشکل پیسته یا راننده ، نباید این دو تا تایمشون اینجوری بشه

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Sina10

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      نمیدونم چند سال به عمر این نسل M5 مونده ولی خب ب‌ام‌و باید یکم رو M5 کار کنه تا تنها عیبش عملکرد متوسط توی پیسته رو باید برطرف کنه ، مثل پکیج پلاگین هیبریدی که بنز برای GT63 ارائه کرده ، فکر میکنم اگه M5 سال 2025 بیاد تا اون موقع برای نسخه CS باید یه اپدیت بده ، مشکل اینه که وقتی ب‌ام‌و CS رو میسازه یعنی این دیگه آخرشه و تمام
      این نسل m5 رو خیلی دوست دارم در همه موارد شاهکاره ولی میتونه توی پیست بهتر از این باشه
      عملکردش حتی نسبت به M3 هم باید بهتر از این باشه
      خوشبختانه با توجه به تصاویر جاسوسی
      سری ۵ جدید قیافش شییه همین نسله ، امیدوارم نقاط قوت سری ۵ کنونی رو تقویت کنه و نقاط ضعف رو کاهش

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      در مورد ct4 v اینو یادت باشه که ام3 رو زیر چرخش له میکنه و ام3 اصلا در حد اندازه ct4 v نیست این نسخه بالا رده cs هست که اوج تواناییهای بیمر هست که تونسته کمی از نسخه پایه کدیلاک بهتر تایم بزنه.کدیلاک میتونه مثل بیمر نسخه بالا رده در سالهای بعد رو کنه.خیلی راحت میتونه انجین وی8 داخل ct4 بزاره با کم کردن قدرت انجین lt4 به مثال 550 اسب اونوقت قشنگ رکوردش به 2.40 هم میرسه

      موافقم 6
      مخالفم 16
      1. 1123

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        دوست من چرا نمیخوای متوجه بشی، نهایت کادیلاک همین هست اگه بخواد تغییرات آیرودینامیکی برای داون فورس بیشتر بذاره درگش خیلی میره بالا و و خط مستقیم ازینی که هست هم کند تر میشه
        نسخه پایه تر کادیلاک سی تی 5 میشه ct5v که معادلش میشه M5 معمولی بدون پکیج کامپتشن
        کادیلاک اگه میتونست نسخه کوپه ش رو هم تولید میکرد که نتونسته
        تو بحث سی تی 4 هم باید بگم که کدیلاک هم اینجا و هم و مقایسه چند هفته پیش موتور ترند از ام 3 شکست خورد، اگه هم بخوان درگ برگزار کنن خودت بهتر از من میدونی که بیمر با اختلاف برده
        2:40 هم که گفتی دوج با سوپرکار 650اسبی و فوق سبک بدست اورده دیگه چجوری از کادیلاک همچین انتظاری داری

        موافقم 8
        مخالفم 4
  9. RKH7787

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    هرچی وزن به اسب بخار کمتر باشه بهتره؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بله
      برای مثال دو ماشین داریم ماشین اول 1000 کیلویی با 10 اسب و ماشین دوم 1000 کیلویی با 100 اسب داریم قطعا دومی سریعتره
      اولی به ازای هر 100 کیلو یه اسب قدرت داره و دومی به ازای هر 10 کیلو یک اسب
      اما اصل کاری اینجاست در بعضی مواقع بر عکس حساب میش و درواقع اسب بخار بر کیلو گرم هست ولی میگن کیلو گرم بر اسب بخار هست که اینطوری هرچی بیشتر باشه بهتره
      مثلا یه ماشین داریم 1100 اسب با 1000 کیلو اسب به وزن میشه 1.1 اما وزن به اسب میشه 0.90909090
      و حالا یه ماشین داریم 1000 اسب با 1100 کیلو اسب به وزن میشه 0.90909090 اما وزن به اسب میشه 1.1
      دقیقا بر عکس شد مهم اینه چجوری حساب کنی و درستش باید وزن رو بر اسب بخار تقسیم کنی و بگی وزن به اسب بخار
      ولی در آینده ماشینا برعکس سابق دیگه وزنشون بیشتر اسب بخارشون نیست و برای فهمیدن بهتر در آینده باید بخار به وزن بگیم نه وزن به بخار اما بعضی اوقات مردم بخار به وزن حساب میکنن و میگن وزن به بخار که این باعث شک شما شده
      بدرود

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. امین

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (510 ديدگاه)

        نینجا یعنی ۴۰ سطر لازم بود واسه این سوال؟

        موافقم 2
        مخالفم 5
    2. امین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (510 ديدگاه)

      نه داداش هر چی وزن بیشتر باشه و اسب بخار کمتر سریع تره😏

      موافقم 2
      مخالفم 7
  10. شاهرخ

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    واقعا نسبت به قیمت جی آر 86 ماستنگ مک وان و کادیلاکct5v بلک وینگ از همه بهتر بودن

    موافقم 13
    مخالفم 5
  11. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    یک سوال چرا همه برای پیست نوربرگرینگ را انتخاب میکنن واقعا برام سواله مگه توش چی هست که تو بقیه پیست ها نیست که حاضرن حتی پیست‌های خفن امریکایی را بهش ترجیح نمیدن ؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  12. new RAMIN

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    زدید قیمت پایه کانتینانتال 280هزار دلار.مطمئنید؟ نسخه V8 قیمت پایه 202هزار دلاره نسخه W12 قیمت 222هزار دلاره نسخه اسپید هم 230هزار دلاره.چرا زدید 280هزار دلار نسخه پایه؟مدل مولینیر هست؟

    چندتا نکته باید اشاره کنم=
    CT4 و CT5 بلک وینگ انصافا شاهکار هستن هرچیزی که یه آمریکایی دوست،لازم داره و نداره رو داره. البته تولید محدود هم بودن دیگه نمیشه خرید.

    برام عجیبه هیچ وقت 911توربو اس رو تو پیست نمیبرن. خیلی کم پیش میاد 911توربو اس رو ببرن تو پیست معمولا GT3یا GT2رو میبرن.به نظرم بخاطر شتاب سریع911توربو اس بعد خروج از پیچ ها میتونه سریع دور بگیره تو پیچ هم فکر کنم خوب بتونه بره/نکته بعدی برام جایگاه جالب پانامرا توربو اس و کاین توربوGT هست!درکل پول برند میخواهی بدی ترجیحا بهتره به پورشه بدی تا کلی برند دیگه که اسم نمیارم…

    نکته بعدی جایگاه و تایم موستانگ مک وان خیلی جالبه! دیفرانسیل عقب و دنده ای و اون نسبت قدرت به وزن واقعا تایم عالی ای زده.

    انتخاب من بین این همه خودرو بنتلی هست. چون آدم همیشه تو پیست نیست،همیشه تو خط درگ نیست،همیشه مشغول کل کل تو اتوبان نیست. اما همیشه در داخل ماشین نشسته و داخل ماشین هست پس بهتره از زندگی لذت ببره. قیمتش زیاده ولی بنظرم بنتلی تنها کمپانی هست همه تولیداتش ارزش پرداخت پول رو داره البته اگه بتونی با افت قیمت شدیدش و استهلاکش کنار بیایی!

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. زیزیگولو

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6016 ديدگاه)

    خیلی از کمپانیای خودروسازی و برندها دارن تلاش‌ میکنن تا محصول جذابی داشته باشن ولی چون به همه عوامل جذابیت توجه نمیکنن به نتیجه دلخواهشون نمیرسن و در نتیجه از کارشون دلسرد میشن و در نهایت تو گذر زمان محو میشن …. جذابیت یه برند مثل شورلت یا پورشه یا مرسدس یا تویوتا یا ….. بقیه برندهای جذاب احساس مثبتی مثل عشق و تحسین و دوست داشتن رو به ماشین بازا و خریدارا القاء میکنن ولی برندهایی مثل برندهای چینی آتو آشغال چون جذاب نیستن و این حس هایی که گفتم رو منتقل نمیکنن محکوم به شکستهای متوالی تو بازارای بزرگ خودرویی مثل اروپا و آمریکا هستن و هر چقدر زمان میگذره کمرنگ تر میشن و در نهایت تو صفحات تاریخ محو میشن و هیچ نشونی ازشون باقی نمیمونه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  14. محمد امین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2180 ديدگاه)

    من اکثرا توی شبیه ساز ها با ماشین های کلاس gt3 و lmp1 یا fc رانندگی میکنم ، برای همین کلا از رانندگی با ماشین های جاده ای توی پیست بدم میاد…
    مثلا توی ماشین gt3 با سرعت بالای ۲۵۰، از ۵۰ تا ۱۰۰ متری پیچ ترمزگیری رو شروع میکنی ، ولی توی ماشینی های جاده ای ، حتی پیست محور ترینشان، باید از چهارصد کیلومتر قبل تر ترمز بگیری ، و سرعتشون توی پیچ آنقدر کمه که خوابت میگیره ، و حتی اونایی که دانفورس زیادی هم دارن ، توی پیچ های تخت گاز سریع در میرن و اصلا کنترل بسیار سختی دارن ….
    ماشبن های فرمول c و lmp3 با کمتر ۲۰۰ اسب قدرت ، توی این پیست یه تایم زیر ۲ و ۳۰ میزنن ….
    و همیشه برای خودم سوال بوده کا چرا با وجود پیشرفت تکنولوژی های ریسینگ ، هنوز ماشین های جاده ای ، توی پیست به دهه هفتاد و هشتاد های ریسینگ هم نمی‌رسن‌ و حدود ۵۰ سال عقب ترن

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      چون که دوام و راحتی مطرح نیست
      اون لاستیک های سافت مسابقه ای چند کیلومتر توی دنیای واقعی دوام میارن ؟
      موتور های مسابقه ای چند کیلومتر دوام دارن ؟
      صدایی که تولید میکنن هم مطرحه واسه همین گیربکس های با دنده برش صاف توی جاده استفاده نمیشه
      از طرفی وزن کمترشون که از نبود امکانات رفاهی میاد هم مطرحه
      راحتی تعلیق هم که باز مهم نیست
      معلومه وقتی یه ماشین فقط برای یه هدف ساخته میشه اون کارو خوب انجام میده

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2180 ديدگاه)

        خب داداش قبول دارم ، ولی ۵۰ سال زمان کافی هست برای اینکه ماشین های اسپرت سطح بالای امروزی در حد فرمول یک های دهه هفتاد باشن ، تازه با اینکه دو برابر قدرت دارن
        توی پنجاه‌ سال از کامپیوتر های با چند ده تن وزن به پردازنده های نانومتری رسیدن ، پس چرا نمیشه حتی به دهه هفتادی های ریسینگ رسید ….

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. امین

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (510 ديدگاه)

          چون به قول کلارکسون «الان هوراکان از جگوار ایکس جی کند تره و این یعنی
          ما تو این ۴۰ سال به هیچ چیز نرسیدیم چون اون موقع دی وی دی نبود اینترنت نبود و آمازون هم فقط یک روذ بود و دنیا در کل جای بهتری برای زندگی بود»
          😄اینارو در بررسی جگوار XG220 و بوگاتیEB110 میگفت😄😄😄 واقعا درست میگه الان هم در گوشی های هوشمند این قضیه رو میبینم و عملا نو آوری و پیشرفتی نیست دوربین ۵ بود میشه ۸ سی پی یو سرعتش مثلا ۵ بوده میشه ۹ چیز جدیدی نیست دیگه ۱۰ سال قبل نوآوری خیلییییییی زیاد تر بود در مورد خودرو هم ۳۰ سال قبل تر

          ۵۰ سال قبل فکر میکردن سال ۲۰۲۰ بشر به مریخ بره کار های عجیب کنه و… و… ولی الان میبینیم چقدررر رشد علم و سطح زندگی کند هست

          موافقم 3
          مخالفم 1
  15. ارش

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از رکوردهای بی ام و ناامید شدم سه تا شونم بد گند زدن بر عکس پورشه که فوق العاده بوده و مرسدس. کادیلاک هم که رکورد خیلی خوبی زده هوندا سیویک هم نسبت به توان موتور ش عالی بود .

    موافقم 11
    مخالفم 0
  16. hssn

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (487 ديدگاه)

    تفاوت تایم BRZ و GR86 برام واقعا عجیب بود ، دور از انتظارم بود این تفاوت
    و اینکه عملکرد بهتر CT5 بلک وینگ نسبت به M5CS هم برام جالب توجه بود و با توجه به قیمت کمتری که وجود داره کادیلاک خودشو نشون میده و میگه آینده روشنی داره ، کاش میشد AMG-GT سدان هم به این جمع اضاف میشد تا رقابت جالبی با پانامرا داشته باشه
    از طرفی M3 رکورد بهتری نسبت به CT4 میزنه که بازم نسبت به قیمت من CT4 رو انتخاب میکنم هرچند BMW هم محصول جذابی رو ارائه کرده
    انتظار اول شدن Black Series رو هم داشتم و اختلاف نسبتا خوبی با 911 داره که نشون میده مرسدس برای این خودرو کم نذاشته
    و تبریک به پورشه که با کاین توربو GT و پانامرا خودشو دوباره ثابت کرد ، همینطور فورد با مک وان ، چون به نسبت انتظار شخصیم خیلی بهتر عمل کرد و این جذابه
    نسبت به هوندا سیویک تایپ آر هم بی انصافی نکنیم چون عملکردی درخور قیمت و انتظارات داشت
    و اما بابت لکسس که جای توجیحی نداره ، امیدوار بودم عملکردش کمی بهتر از این باشه که نبود متاسفانه
    درکل مطلب عالی و سراسر جذابی بود واسه من بشخصه ، تک تک خودروهای توی لیست رو دوست داشتنی بود واسه من

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. Scuderia Ferrari

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3965 ديدگاه)

    آیا فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه در پیست میتونه AMG GT سری سیاه رو شکست بده ؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Mf1

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (243 ديدگاه)

      شایدsf90 بتونه شکستش بده ولی ۸۱۲ سخته بتونه amg شکست بده من که دوست دارم رکوردها همیشه جابجا بشن اینجور رقابت قشنگتر وخودروسازها تلاش بیشتری میکنن برای شکست همدیگه

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2180 ديدگاه)

        812cیک و نیم ثانیه توی پیست کوچیک فیورانو از 488 پیستا سریع تره…. میتونم پیست های زیادی مثال بزنم که 488 پیستا از بلک و gt2rs سریع تره به طور رسمی ، 488 پیستا تنها سوپرکاری هست که به فاصله ی زیر یک ثانیه هایپر کار مکلارن سنا رسیده
        یا مثلا اونتدورsvj که توی نوربرگ ماشین بسیار سریعی هست ، ولی توی پیست های دیگه حتی زورش به 650s هم به سختی میرسه
        کلا نوربرگ ملاک سرعت ماشین ها نیست ، از یه کارشناس فرمول یک پرسیدن چرا مسابقه های فرمول یک دیگه توی نوربرگ برگزار نمیشه ، چند تا دلیل گفت ، که مربوط به ایمنی و مدت زمان زیاد پیست و عدم جایگاه مناسب و امن برای طرفدار ها بود ، و یک دیلی دیگه هم که گفت این بود که پیچ های نوربرگ ساده ترین نوع پیچ برای یک ماشین محسوب میشن و به هیچ وجه نمی‌تونن چالشی رو برای ماشین f1 داشته باشن ….
        بهترین پیست ها ، پیست سوزوکا و اسپا و مونت کارلو و دایتونتا و ایمولا و مونزا و پیست بارسلونا و بحرین و پیست جده عربستان هستن ، این پیست ها جزو فنی ترین پیست های روی زمین محسوب میشن
        اکر دقت کرده باشید ، هیچ گروه ریسینگ برای تست خودرو به پیست نوربرگ نمیره ، بلکه اینطور پیست هارو انتخاب میکنن
        تنها نکته‌ ی مثبت نوربرگ این هست که پایداری دمایی ترمز ها و مخصوصا موتور رو به چالش میکشه و چون طولانی هست، حافظه ی ماهیچه ای راننده رو درگیر میکنه
        اگر در شبیه ساز برای بار اول در نوربرگ رانندگی کنید ، متوجه میشید خیلی آسونه و یه تایم خوب میزنی ، ولی توی پیستی مثل مونته کارلو باید یک سال تمرین کنی تا بتونی یک دور سریع و بدون اشتباه داشته باشی ، اگر بخوای بعد از این دور یک دور صحیح دیگه هم بزنی ، باید یک سال دیگه هم تمرین کنی ، چون فشاری که به مغز و ماشین میاد ، نمیتونه دو تا دور تمیز رو پشت سر هم ساپورت کنه
        شرط میبندم هیچ کس بین شما نمی‌تونه یک دور اصولی و صحیح توی پیست سوزوکا بزنه … حتی کسی که چند سال تجربه داره ، حتی خود راننده های فرمول یک هم گاها اشتباه‌ میکنن …
        همیشه جایزه ی تاج سه گانه برای کسی بوده که ۲۴ ساعته ی لمانس و f1 موناکو و ایندی ۵۰۰ رو می‌برده و تا به حال هیچ کس نتونسته سه تاش رو موفق بشه
        و هیچ اسمی از نوررگ برده نشده
        از هر متخصص درست حسابی هم سوال کنید حرف های من رو میزنه

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Sina10

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          تا حد زیادی باهاتون موافقم
          توی بازی شبیه ساز
          نوربرگرینگ بیشتر یه پیست استقامته
          مونته کارلو پیست خاصیه و بسیار سخت تر اما نوربرگرینگ چند تا مشخصه داره که خاصش میکنه
          شاید یه دور توش زدن کلا واسه یه سوپرماشین ۷ دقیقه طول بکشه ، ولی اون ۷ دقیقه واسه راننده ، مثل ۷ ساعته! فشار زیاد و طولانی مدتی به خودرو و راننده وارد میشه که کارو سخت میکنه
          نوربرگرینگ پیست استقامته نه پیست شناسایی عملکرد فنی و هندلینگ ، اما بازهم مسابقات ۲۴ ساعته اش به شهرت لمانز نیست!
          به نظر من خودروساز بسیار بسیار روی نوربرگرینگ تمرکز کردن و اونجا بیشتر از اینکه پیست مسابقات و خودرو های موتوراسپرت باشه بهترین مکان برای تست خودرو های در حال توسعه است

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Sina10

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          هرچند اینو یادمون نره مهم ترین عامل عدم حضور نوربرگرینگ توی فرمول وان دلایل امنیت ماشیناست

          موافقم 1
          مخالفم 0
  18. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    از نظر من تفاوت سوبارو و تویوتا بیشتر به خاطر تفاوت رانندگیه ، نه خود خودروها

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      سلام و درود جناب روحانی!
      خودرویی که در تصویر نمایه(فرنگی : پروفایل) شما قرار گرفته است ، به شدت زیباست!
      جستارتاً میپرسم ، نام این خودرو چیست؟
      سید ها باهوشند و حافظه ی قوی از مشخصه ی یک شاهزاده است.
      البته رگ سیدی بنده بریده نشده باشد جای شکرش باقیست لازم نیست شاهزاده باشم.
      پدال عزیز اگر قصد مسدودی این دیدگاه را دارید ، حداقل بخشی از آن را حذف کنید.
      یا علی🌷

      موافقم 2
      مخالفم 1
  19. Mf1

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    رکوردهای عالی زدن اکثر امریکایی ها نسبت به قیمتشون هوندا سیوک هم عالی بود مرسدس هم مثل همیشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  20. ARMAN

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    درود بر همشون
    مخصوصا بلک وینگا و پانامرا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. Amir Machine

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    خب بیایید یه آنالیزی داشته باشیم از این تایم‌ها و مقایسه با ماشینای سال‌های قبل
    اول اینکه تایم ضعیف لکسس IS500 برام خیلی عجیبه چون با قدرتی دقیقاً یکسان با کادیلاک CT4 و نسبت وزن به قدرت تقریباً برابر، نزدیک 10 ثانیه کندتر بوده که اختلاف خیلی زیاد و عجییه

    نکته بعدی تایم فوق‌العاده موستانگ مک وان که حتی از شلبی GT350 R هم سریعتر بوده و این عالیه اونم با این قیمت، این واقعاً سطح مهندسی درجه یک نسل ششم موستانگ رو نشون میده که با نسلای قبلی اصلاً قابل مقایسه نیست

    کادیلاک CT5-V هم فوق العاده عمل کرده، حریف M5 CS شدن اصلاً آسون نیست و نکته جالبتر اینکه تایم CTS-V تو این پیست 2:56.8 ثانیه بوده و CT5-V با همون موتور و پلتفرم حدود 7 ثانیه این زمان رو بهتر کرده که واقعاً چشمگیره، این موضوع در مورد CT4-V هم هست که حدود 4 ثانیه از ATS-V با تایم 2:59.8 سریعتر بوده

    بعد میرسیم به پورشه GT3 که با وجود قدرت خیلی کمتر، 2 ثانیه از توربو S با تایم 2:42.5 سریعتر بوده که البته طبیعی هم هست چون GT3 برای پیست طراحی شده، GT3 اینجا فقط حدود 3 ثانیه از GT2 RS با تایم 2:37.8 کندتر بوده که خیلی عالیه و نشون میده GT3 RS و GT2 RS بعدی چه هیولاهایی خواهند بود

    البته فعلاً مرسدس بلک سریز جایگاه دوم پیست VIR رو با اختلاف جزئی 0.8 ثانیه از GT2 RS گرفته ولی مطمئناً پورشه ساکت نمیشینه، البته عملکرد بی‌نظیر بلک سریز رو هم نباید نادیده گرفت که حتی از مک لارن 765LT با تایم 2:38.4 هم سریعتر بوده، سریعترین ماشین موتور جلوی این پیست بعد از بلک سریز هم کوروت ZR1 با تایم 2:39.5 هست که 2.5 ثانیه از مرسدس کندتر بوده و با توجه به قیمتش تایم خیلی خوبیه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  22. Mf1

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    دقیقا حرفت درسته محمد امین این لیست خودروها بهترین هندلینگ داخل اکثر بازیهای پیست محور دارن که سرآمد همشون لوتوسGT1 افسانه‌ایی هستش که هیچ خبری هیجا ازش نشنیدم دوست دارم یه خبری از لوتوسGT1 افسانه ایی تهیه کنن پدال واقعا خودرویی که آنچان در موردش صحبت نشده
    فراریf40c
    مکلارنf1 gtr
    لوتوس gt1
    مرسدس clk gtr
    پورشه gt1
    فراری f50 gt
    لامبو Diablo gtr

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2180 ديدگاه)

      دقیقا
      Clk lm هم فوق‌العاده هست
      آدم وقتی با این کلاس ماشین ها رانندگی میکنه ، و بعد با ماشین های جاده ای ، یکمی براش سخته چون انگار کند شده همه چیز

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود!
        همینطور است ، اوایل که ما وارد دنیای خودرو شدیم اول با سوپراسپورت ها و هایپرکاران خو گرفتیم ؛ یکی از دوستان را هم سر این موضوع بسیار آزار دادیم.
        البته بنده به دلیل بیماری ، با دیدن بعضی خودرو ها حالت تهوع وجودم را فرا می‌گرفت!
        خدا را شکر الان بهبود پیدا کردم.
        یا علی🌷

        موافقم 2
        مخالفم 0
  23. ماکسیمیلیان

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    شاهکار پورشه ، اسب سلطنتی دنیای خودرو!
    یا علی 🌷

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      کادیلاک تنها خودروساز آمریکاییست که این‌چنین آن را تحسین می‌کنم ،
      هم از لحاظ تاریخچه ، هم از لحاظ کیفی و…
      زمانی زبانزد بوده و إنشاء الله دوباره خواهد درخشید.
      اندکی صبر سحر نزدیک است…
      یا علی 🌷

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. امین

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (510 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂😂 جرررررر خوردم از کامنت هات تک تکشون

        موافقم 3
        مخالفم 4
  24. Mf1

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    یکی از بهترین خبرهای پدال هستش تو این چند وقت اخیر اگه امکانش هست تایم بقیه پیست مطرح جهان هم کار کنیین عالی میشه تشکر از پدال

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      بله بله
      من به شخصه خیلی علاقه دارم بدونم تو پیست های مطرح و حرفه ای چه ماشینی سریعتره و بقیه چه وضعیتی دارن…
      یا اگرم کسی میدونه یه سایتی رو که سریعترین ماشین هارو توی پیست ها گفته لطفا لینکشو یا اسمشو بگه…🌹

      موافقم 2
      مخالفم 0
  25. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    جای جی آر یاریس و نیسان z جدید خالی بود به جای gr86 و tlx تایپ s

    موافقم 5
    مخالفم 0
  26. مازیار

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3007 ديدگاه)

    بنظرم کار کاین توربو جی تی از همه بزرگتر بود
    یه SUV با ۵۰۰ کیلو وزن بیشتر سریعتر از CT4V و M3
    واقعا هیولاست

    موافقم 6
    مخالفم 0
  27. amir Benz

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    وقتی gt bs این تایمو بزنه ، پروژه ۱ چی میشه…..
    ولی شخصا از تایمای پورشه و کادیلاک شوکه شدم عالی بودند .

    موافقم 5
    مخالفم 0
  28. R@m!n

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ورای این بحث ها تایم گیری سالانه کارانددرایو با رکوردهای رسمی محصولات کاملا متفاوته و هر چه یه خودرو سطح بالاتر باشه تایم ها کندتر میشه (بین ۲ تا ۱۵ ثانیه بسته به کلاس).

    دلیلش هم نبود تیم مهندسی اون خودرو و ثبت رکورد رسمی هست. البته یه تیم پشتیبانی میاد برای هر برند اما صرفا برای نظارت هستن و ست آپ ماشین رو انجام نمیدن.

    بارزترین نمونه همین امسال و تایم بلک سریز و GT3 که به طرزه احمقانه ای فقط سه ثانیه فاصله دارن اما تایم های رسمی در نوربرگرینگ اختلاف بیشتر از ده ثانیه ای رو نشون میده. درسته شرایط متفاوته اما به هیچ وجه این اختلاف نزدیک رو توجیه نمی کنه و نشون دهنده اهمیت تیم پرفورمنس یه محصول هست. یا سال ۲۰۱۶ فورد جی تی جدید به طور رسمی تایم ۲:۳۸ زد در صورتی که این مجله تایمه ۲:۴۵ زد!!!!

    در کل این تایم ها معیار قابل قبول و حرفه ای نیست و صرفا همون جنبه فان و جلب توجه سایته کارانددرایو هست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Amir Machine

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      رامین جان طول نوربرگ رینگ 20 کیلومتره که خیلی بیشتر از VIR هست، حدود سه برابر طولانی تره و خب طبیعیه که اونجا اختلاف بین GT3 و بلک سریز بیشتر باشه، وقتی اینجا اختلافشون سه ثانیه هست منطقیه که تو نوربرگ رینگ حدود سه برابر بیشتر یعنی 10 ثانیه باشه و این اصلا عجیب نیست

      همونطور هم که خود کارانددرایور گفته، خودروسازها این رقابت رو اخیراً خیلی جدی گرفتن و هر سال ماشینهاشون رو با چند دست لاستیک اضافه و حتی تیم مهندسی برای این رقابت میفرستن که این یعنی تایم های اینجا رفته رفته خیلی به تایم رسمی خود سازنده نزدیک میشه، نمونش هم گفته شده تایم رسمی CT5-V بلک وینگ که 2:49.5 بوده اما اینجا 49.4 ثبت شده!

      در کل بنظر من شاید تایم های چند سال قبل لایتنینگ لپ خیلی نزدیک به تایم های رسمی نبود اما تو سال های اخیر شرایط خیلی فرق کرده و این رقابت برای خودروسازها مهم شده

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        تایم ربطی به اندازه پیست نداره، برای مثال وقتی خودرو A از یه پیچ ۶۰ درجه با سرعت n کیلومتر وارد و خارج میشه در صورتی تایم خودرو B بهش نزدیک میشه که همون پیچ رو باسرعتی نزدیک به خودرو A رد کنه. پیست ویرجینا هم بسیار تاکتیکی هست. در ضمن هیچ برندی تیم مهندسی نفرستاده، این تو خوده سایتشون هست، تیم پشتیبانی فرستادن که برای حفظ وجهه برنده و نظارت. چهارتا لاستیک اضافه که اسمش تیم مهندسی نیست. CT4 بلک وینگ تایمه رسمی ۲:۵۲ داره که سه ثانیه اختلاف هست. اون تایم ct5 بنظرم باز هم می تونه سریع تر بشه.

        در ضمن زمانی که برندی تایم رسمی میزنه اول از همه خودش منتشر می کنه نه اینکه بده دسته یه راننده مستقل و مجله خودرو !

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. Amir Machine

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1232 ديدگاه)

          بنظر من حرفت در مورد طول پیست اشتباهه
          ببین مثلا پورشه تو هر پیچ n ثانیه تایم نسبت به مرسدس از دست میده، خب هرچی تعداد پیچ‌ها بیشتر باشه پورشه زمان بیشتری از دست میده
          یا تو کفی مرسدس بخاطر قدرت بیشتر خیلی سریع‌تر عمل میکنه و هرچی کفی طولانی‌تر یا تعداد کفی‌ها بیشتر باشه قطعاً مرسدس اختلاف خودشو بیشتر میکنه، خیلی سادس این موضوع، قطعا اختلاف تایم دو ماشین تو یه پیست 20 کیلومتری و 6 کیلومتری نمیتونه یکسان یا حتی نزدیک باشه

          در مورد تیم‌های لایتنینگ لپ هم شاید با تایم رسمی سازنده اختلاف داشته باشه اما بنظر من عادلانه‌تره، لااقل در مورد ماشین‌هایی که هر سال باهم آزمایش میشن چون اینجا شرایط آب و هوا، آسفالت، راننده‌ها و کلا همه چیز برای همه ماشینا یکسانه اما تایم‌های رسمی معلوم نیست تحت چه شرایطی زده شدن، در اون تایم‌ها قطعاً شرایط ماشینا باهم یکسان نیست ولی اینجا همه چیز برای همه یکسانه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          طبق تفسیر تو مک لارن سنا که سه ثانیه از مرسدس سریع تر هست اگر تو نوربریگرینگ تایم بزنه باید این تایمو سه برابر کرد که میشه حوالی 9 10 ثانیه !!!!
          واقعا سنا می تونه همچین اختلافی بندازه ؟؟؟

          به شخصه معیارم همیشه خود کمپانی هست تو این موارد.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. viper2

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          رامین عزیز . ما بعضی از پدالی ها یه گروه توی واتساپ داریم و در این گروه مباحث فنی به اشتراک گذاشته میشه .‌ شما هم اگه افتخار بدید و دعوت ما رو به این گروه بپذیرید خیلی خوشحال میشیم
          . این شماره من هست اگه خواستید به این شماره پیام بدید در واتساپ
          ۰۹۳۶۹۵۷۵۷۲۴
          (این پیام رو من امروز دوبار تو صفحه شخصی فرستادم ولی پدال پاک کرد)

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. R@m!n

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          viper عزیز سلام

          راستش بخاطر مشغله کاری زمانی برای حضور موثر ندارم و اگرم عضو شم شاید کامنتی از من نبینی. همین که 1 ساعتی که در روز در این سایت وقت می گذرونم خودش برام شاهکاری هست. از صمیم قلب ازت عذرخواهی می کنم. اگر دوست داشتی مبحثی رو به شخصه با من مطرح کنی تو همین سایت حتما همرایت می کنم.
          قبلا هم توسط بعضی دوستان به گروه پدال دعوت شده بودم اما خب با فضای اونجا ارتباط برقرار نکردم (با احترام به همه اعضا).

          همین که منو قابل دونستی پیشتون باشم برام ارزشمنده. ممنونم ازت ❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. viper2

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خواهش میکنم . ناراحتی نداره . اصلا مشکلی نداره . 🌺🌺🌺

          موافقم 1
          مخالفم 0
  29. B.A.E Systems

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    پورشه 911 gt3
    AMG GT B.S
    پورشه کاین توربو GT
    کادیلاک CT5-V
    بهترین عملکرد رو داشتن مخصوصا کادیلاک

    موافقم 2
    مخالفم 1
  30. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ببینید چقدر بی ام وی X5 زشته و بی ام وی سری ۲ و بی ام وی m3 زیباستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا