چشم اندازهفته نامه

بهترین سوپراسپرت‌های سال 2024، از کوروت تا فراری و مازراتی

در اینجا قرار است با بهترین سوپراسپرت‌های جهان آشنا شویم. در این لیست مدل‌های مختلفی از V6 هیبریدی تا V8 و V12 تنفس طبیعی را خواهید دید.

نزدیک به یک‌چهارم از قرن بیست‌ویک را پشت سر گذاشته‌ایم و چشم‌انداز صنعت خودروسازی با سرعتی سرسام‌آور در حال تغییر است. قوانین آلایندگی، الکتریکی‌سازی، هیبریداسیون و صدها تکنولوژی دیگر در حال شکل‌دهی شیوهٔ توسعهٔ خودروها هستند. بااین‌وجود، بازار سوپراسپرت‌ها هنوز هم مملو از خودروهایی است که ارزش نقش بستن روی پوستر اتاق‌ها را دارند. حتی در بحبوحه تشدید قوانین آلایندگی، بازار سوپراسپرت‌ها تنوع بالایی داشته و فرقی ندارد شش سیلندر بخواهید یا ۱۲ دوازده سیلندر، توربو یا تنفس طبیعی و محرک عقب یا چهارچرخ محرک. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم بهترین سوپراسپرت‌هایی که می‌توان در سال ۲۰۲۴ خرید را معرفی کنیم.

شورلت کوروت Z06

شورلت در نسل C8 کوروت و خصوصاً در نسخهٔ Z06 یکی از بهترین سوپراسپرت‌های جهان را ساخته است. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان در حال حرکت به سمت پیشرانه‌های کوچک‌تر هستند، شورلت برای Z06 یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی را توسعه داده است که ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این موتور که تا ۸,۵۰۰ rpm دور می‌گیرد، کوروت Z06 در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خیلی‌ها این ماشین را جایگزینی برای پورشه ۹۱۱ GT3 می‌دانند.

آئودی R8 پرفورمنس

R8 روزهای آخر تولید خود را سپری می‌کند و قرار است در پایان مارس ۲۰۲۴ خط تولید را ترک کند اما نمونه‌های صفرکیلومتر آن هنوز در انبارها موجود است و با پیشرانهٔ V10 در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. هرچند R8 به اندازی رقبای خود هیجان‌انگیز نیست و در سرعت‌های پایین ممکن است شبیه A6 احساس شود اما زمانی که از زنجیر رها شود آن روی خود را نشان خواهد داد. این ماشین در نسخهٔ محرک عقب ۵۷۰ اسب بخار و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۶۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این‌قدر قدرت می‌تواند هر چیزی را زنده کند. جانشین R8 اما الکتریکی خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

GT3 RS بدون شک بهترین نسخهٔ نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود. البته برخی میگویند همان ۹۱۱ کاررا استاندارد کافی خواهد بود و نیاز به پرداخت ۲۴۰ هزار دلار برای خرید GT3 RS نیست ولی ما میدانیم که این نسخه از لحاظ سرعت و چابکی قابل قیاس با کاررا نخواهد بود. GT3 RS با ۵۲۵ اسب بخار قدرت از پیشرانهٔ تنفس طبیعی و آیرودینامیک تهاجمی را می‌توان بهترین پورشهٔ تاریخ دانست.

مازراتی MC20

مازراتی که سابقهٔ پرباری در ساخت خودروهای اسپرت دارد، در سال ۲۰۲۰ سوپراسپرت کاملاً جدید MC20 را معرفی کرد. این ماشین با طراحی جذاب، برند معتبر و رانندگی عالی، بازگشتی پرشکوه برای مازراتی به بازار سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود. همچنین درحالی‌که پیشرانه‌های هیبریدی می‌توانند سوپراسپرت‌ها را سنگین کنند، MC20 با استفاده از یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۶۳۵ اسب بخار قدرت، وزن خود را پایین نگه داشته است. مشکل این خودرو اما قیمت است که با سفارش آپشن‌ها می‌تواند به یک‌چهارم میلیون دلار برسد.

مک‌لارن آرتورا

مک‌لارن که معمولاً فرمول‌های قدیمی خود را خیلی تغییر نمی‌دهد، برای آرتورا همه‌چیز را از نو آغاز کرد. این شرکت شاسی کربنی که از زمان MP4-12C استفاده می‌کرد را کنار گذاشت و پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدیمی را در سطل آشغال انداخت و در عوض سراغ یک مونوکوک جدید و یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 هیبریدی جدید رفت. این قوای محرکه ابتدا ۶۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما این رقم در مدل ۲۰۲۴ به ۷۰۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. فرمان آرتورا مملو از بازخورد است و همه‌چیز خودرو از سواری گرفته تا تحویل نیرو فوق‌العاده احساس می‌شود. هرچند ظاهر آرتورا تکراری به نظر می‌رسد و پیشرانهٔ V6 آن صدا و شخصیت موتور V8 قبلی را ندارد اما این ایرادات جزئی مانع از حضور سوپرکار هیبریدی مک‌لارن در لیست بهترین‌ها نمی‌شوند.

فراری ۲۹۶ GTB

قیمت ۲۹۶ GTB حتی طبق استاندارد سوپراسپرت‌ها هم بسیار گران است. قیمت این خودرو از ۳۴۲ هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به ۹۰ هزار دلار از آرتورا گران‌تر است. آیا به‌اندازهٔ ۹۰ هزار دلار بهتر است؟ پاسخ این سؤال را باید با مقایسهٔ عملی بین دو خودرو دارد اما میدانیم که فراری از هر لحاظ کاملاً عالی است. پیشرانهٔ V6 هیبریدی فراری با ۸۳۰ اسب بخار قدرت عملکردی فوق‌العاده دارد و بازخورد فرمانی بهتر از ۲۹۶ را فقط می‌توان در خودروهای مسابقه‌ای پیدا کرد.

مک‌لارن ۷۵۰S

مک‌لارن در ۷۵۰S جدید، سوپرکار فوق‌العادهٔ ۷۲۰S را گرفته و آن را بهتر کرده است. در این ماشین که از قطعات جدید زیادی بهره می‌برد، قدرت پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ۳۰ اسب بخار افزایش به ۷۵۰ اسب بخار رسیده و وزن خودرو هم ۳۰ کیلوگرم کمتر شده است. به لطف این تغییرات، ۷۵۰S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این درواقع ترکیبی از بهترین قطعات ۷۲۰S با بهترین قطعات ۷۶۵LT است. درحالی‌که آرتورا نمایانگر آیندهٔ مک‌لارن است، ۷۵۰S شبیه آخرین تلاش برای حفظ گذشته به نظر می‌رسد و خوشحالیم که می‌توانیم برای مدتی در این گذشته بمانیم.

لامبورگینی روئلتو

ازآنجایی‌که پیشرانه‌های V10 به V8 تبدیل می‌شوند و موتورهای V6 جای V8 را می‌گیرند، کسی انتظار دیدن یک سوپراسپرت هیبریدی جدید با موتور V12 را ندارد اما لامبورگینی در روئلتو دقیقاً همین کار را انجام داده و با قرار دادن سه موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور، ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت را ارائه کرده است. نتیجهٔ این کار خلق یک سوپرکار پلاگین‌هیبریدی است که شبیه هیچ سوپراسپرت دیگری نخواهد بود. روئلتو می‌تواند چند کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و یا از گشتاور موتورهای الکتریکی به‌عنوان مکمل پیشرانهٔ V12 برای شتاب گیری‌های فوق سریع استفاده کند. هرچند روئلتو خیلی سنگین شده اما مملو از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند است که رانندگی منظمی را فراهم می‌کند.

فراری ۸۱۲ GTS

هرچند همهٔ سوپراسپرت‌های این لیست موتور وسط هستند و شاید فراری ۸۱۲ بیشتر یک سوپر GT به‌حساب آید اما چطور می‌توان خودرویی با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد را سوپراسپرت ندانست؟ علاوه بر این، ۸۱۲ با قیمتی بیش از ۴۰۰ هزار دلار، برچسب قیمتی سوپراسپرت‌ها را هم روی خود می‌بیند. نسخهٔ کوپهٔ ۸۱۲ که با پسوند سوپرفست شناخته می‌شد دیگر تولید نمی‌شود اما نسخهٔ کانورتیبل آن همچنان در حال تولید است و بنابراین در لیست ما جای می‌گیرد.

لامبورگینی هوراکان تکنیکا

متأسفانه لامبورگینی هوراکان به روزهای پایانی عمر خود رسیده است اما آخرین نسخهٔ آن را می‌توان بهترین نسخه دانست. تکنیکا پایان کار سوپراسپرت‌های بنزینی خالص لامبورگینی است و برای ارائهٔ بهترین مجموعه، قطعاتی را از هوراکان STO و هوراکان Evo قرض گرفته است. در اینجا همه‌چیز بهینه شده است تا تکنیکا به بهترین شکل ممکن ساخته شود. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی همچنان ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما ویژگی‌های آیرودینامیکی تهاجمی STO برای کاهش درگ و بهبود تعادل تعدیل شده است. در تکنیکا همچنین کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم کنترل گشتاور، کنترل کشش و فرمان گیری چرخ‌های عقب همگی برای ارائهٔ حداکثر هیجان تنظیم شده‌اند. این یک سوپرکار پیشرفته و درعین‌حال سنتی است که ترکیبی مست‌کننده محسوب می‌شود و وقتی کنار برود غمگین خواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۶ رای
منبع
CarThrottle

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. khashayar

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ GT3 RS و شورلت کوروت Z06 عالین.

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1599 ديدگاه)

      کوروت

      موافقم 11
      مخالفم 13
  2. Amin

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    بهترین پرفورمنس رو 296 داره و ارزش خرید اش بسیار بالا هست …. شاید بشه گفت بهترین سوپرکار فعلی
    Z06 نسل ۸ هم یه انقلاب توی سوپر کارهای ارزون قیمت بود که پرفورمنسی بهتر از هوراکان رو با قیمت خیلی کمتر ارائه میده
    در این بین ، 911 gt3 rs و 812 دو محصول نمادین هستن که بدون توجه به قیمت و پرفورمنس ، جای همیشگی در قلب ماشین بازها خواهند داشت

    موافقم 15
    مخالفم 4
  3. net

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    پورشه gt3 rs 911 طراحی داخلی و طراحی بیرونی اسپرت کوپه داره و در این لیست قرار ندارد و در دسته اسپرت کوپه قرار داره نه سوپر اسپرت و باید با فورد موستانگ و بی ام و سری ۸ و جگوار اف تایپ و لکسوس lc 500 و مازراتی گرن کابریو مقایسه شود . ماشین سوپر اسپرت پورشه ۹۱۸ اسپایدر هست

    موافقم 8
    مخالفم 12
  4. Mr. gt c

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (315 ديدگاه)

    روولتو رو توی یه پارکینگ و زیبا تصور می کنم که ی صندلی گزاشتم توی پارکینگ و یه لیوان چای دستم و روزانه ساعت ها بهش نگاه میکنم

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. پوریا چالش

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      رنگش هم مشکی باشه یا نقره‌ای 🤤

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. Amir

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      یه هیولای بدون حرکت فرقی با یه مجسمه نداره

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2151 ديدگاه)

        فقط لامبورگینی ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. AMANTE

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    به شخصه عاشق سوپرماشین های قبل 2015 هستم، سوپرماشین های مثل فراری 458, F12 Berlinetta یا لامبورگینی Aventador و Gallardo یا کوروت های C7 و C6 ZR1 و….
    توی این لیست هم به نظر خودم بهترین انتخاب کوروت Z06 هست چون توی پیست با موتور V8 تنفس طبیعی آتیش به پا میکنه و هم صدای معرکه ی تولید میکنه در کنار اینکه میشه رانندگی روزمره هم باهاش کرد.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. NGU

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تمام لیست به جز کوروت کپی شده و مازراتی، بهترین های سگمنت خودشون هستن
    بهترین موتور جلوی حال حاضر هم با اختلاف میرسه به amg gt black series

    موافقم 9
    مخالفم 12
  7. OM.01

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    مشکل اینجا هست که اگه یکی از خودروهای بالا آگهی بشن و اونی که پولش میرسه بخواد بخرتش ماشین های دیگه لیست هم داره😂!
    یعنی اینجا بهترین معنا نداره کی از کی بهتره الکی گرون الکی ارزون بی معنی هست…رو کاغذ معنی میده ولی برای خریدار معنی نمیده

    برای یه فرد فقیر اهل انگولا سخت باشه مثلا ساعت های کپی 50 دلاری(3میلیون تومان) کدوم دیزاین و کدوم برند رو بخره رولکس پتک فیلیپ فراری پورشه تگ هویر و… ولی من تو چندین سال تقریبا 5 تا ساعت های کپی خریداری کردم و تقریبا استفاده نمیکنم. دستم میکنم ولی نگاهم نمی‌کنم ساعت رو با گوشی نگاه میکنم!🤣
    ماشینای بالا هم تقریبا همینطوری هستن. برای ما جذابیت دارن ولی متاسفانه برای مالکان وسیله ای برای جلب توجه ای بیشتر نیست.کلا دنیای پولداری خیلی عجیبه.

    پ.ن=یه backdraft racing به ما بدید من قول میدم از پیچ مهره هاش هم هنگام رانندگی لذت ببرم😅
    https://www.vanguardmotorsales.com/inventory/5016/1965-shelby-cobra-backdraft

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. amirboss

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (354 ديدگاه)

    بهترین گزینه نسبت به قیمت و امکانات کوروت هست

    موافقم 10
    مخالفم 6
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تو این لیست روئلتو و۹۱۱ رو بیشتر از بقیه دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 5
  10. BMW

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    زیبایی این مطلب فقط🥲🥳

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. تخت سلیمان

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به امید روزی که دولت بطور رایگان به هر ۱۰ ایرانی یک خودروی آلمانی هدیه بده(از درآمد نفت و گاز و …..)

    موافقم 3
    مخالفم 14
    1. Dark Knight

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (454 ديدگاه)

      اگه منظورت دولت فعلی هست که از نظر اینا حداکثر لیاقت ملت اسباب بازی چینی هست تازه همین چینی های در و پیت هم از توان ۸۰ درصد ملت خارج هستن

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. تخت سلیمان

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        …… هی هی…‌. چی بگم والا پس آخه اینهمه مالیات و درآمد بنزین و…. کجا میره که باید خرج ساخت مسکن رایگان برای همه(مجرد یا با زن) و فضای سبز و… بشه ولی خوب اگرم نه نفری یه ماشین آلمانی بده خوب دولت……

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. ADAK

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          آقا

          من کاری با پلشتی های سیستم و دو.لت ندارم و اصلا هم موافق سیا.ست گذاری هاشون نیستم!!!
          بستر و زیرساخت درست کنن قبول
          شغل ایجاد کنن قبول
          رونق اقتصادی برای مشاغل فعلی ایجاد کنن قبول
          و . . .
          اما مرد مومن ماشین رایگان آلمانی دیگه چه صیغه اییه؟!!

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. فندق

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (684 ديدگاه)

          داداش چیزی مصرف کردی؟
          مالیات ۱۰ درصدی میدی ها توجه داری؟
          تو آمریکا مالیات ۴۰ درصد ، تو کانادا ۴۵ درصد تو اروپا ۵۰ درصد میدن مردم چنین توقعی ندارن
          بنزین هم لیتری ۳ تومن داری میزنی نه ۶۰ هزار تومان! (تو کشور های اروپایی و آمریکا و کانادا).
          شما چون دولت یه سری مشکلات داره دیگه خیلی فاز رویایی برداشتین
          شهروندانی امارات و قطر و سنگاپور هم این آپشن های که شما میخوای ندارن
          متاسفم که سطح فکر یه عده از مردم کشورم اینقدر نابوده

          موافقم 2
          مخالفم 4
    2. خاص

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      چرا ایران نمیتواند مثل امارات باشد؟؟👇🏼👇🏼حتما ببینید
      https://www.aparat.com/v/iuFoU

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. سید محمد مهدی

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        البته ما مثل این عزیز توقع مسکن و ماشین آلمانی رایگان نداریم
        اما خوب حداقل بازار جهانی و آزاد باشه تا کسانی که توان خرید ماشین های برند رو دارن بتونن بخرن تا خودرو های میان رده هم قیمتش کاهش پیدا کنه و مردم عادی هم بتونن ماشین نسبتا خوب سوار بشن
        یا حتی کسانی که عشق موتور هستن راحت تر از موتور های بالای ۳۰۰ سی سی استفاده کنن
        نه اینکه واردات محدود و فقط مختص آقا زاده ها یا عده ای خاص باشه

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. Mercedes

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بارها همین قضیه رو در جواب یه سری دوستان گفتم
        منتهی فایده نداره
        یه عده دوست دارن تو توهم زندگی کنن
        بذار زندگی کنن
        بیخیال
        جماعت ایرانی هیچوقت در کل تاریخش (از همون اول تمدن پارسی بگیر تا همین الان) هیچوقت شعور کافی واسه درک مسائل رو نداشته(بلانسبت بعضی عزیزان عموم جامعه رو میگم) ، همیشه هم یه کاری کرده بعدش پشیمون شده
        هیچکس کارتن خواب های نیویورک آمریکا که میرن تو ایستگاه مترو ش…ش میکنن رو نمی‌بینه ، همه پنت هاوس دار هاش رو که تو وال استریت کار میکنند میبینن
        هیچکس نمیدونه آمریکایی ها یا چوب و مقوا خونه میسازن و با این حال میلیون ها دلار واسه یه خونه ۱۰۰-۲۰۰ متری پرداخت میکنن! همه میگن آمریکایی ها با قسط ۳۰ ساله خونه میخرن
        هیچکس نمیدونه امارات جمعیت بومی حدود ۲ میلیون نفره ولی نصف ایران نفت داره!!! یعنی به نسبت ریاضی بگیریم نسبت نفت به جمعیتش حدود ۴۰ برابر ایرانه! همه فقط میگن امارات پیشرفتس
        همه میگن دبی خیلی مدرن و خفنه زیرساخت هاش محشره و … ولی هیچکس نمیگه کل امارات هر ۷ امارتش با هم ۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع هست ولی ایران ۱ میلیون و ۶۰۰ و خورده ای هزار کیلومتر مربع! (امارات اندازه یک استان ایرانه!) تازه گفتم کل امارات ، دبی که خیلی کوچک تر از این حرفاست
        هیچکس نمیگه آلمانی ها ۴۵ درصد مالیات میدن ، سوئدی ها ۵۵ درصد مالیات میدن ، فقط همه میگن آلمان و سوئد رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی بالایی داره!
        بنزین از ۱۰۰۰ تومن میشه ۳۰۰۰ تومن داد همه می‌ره هوا در حالی که آمریکایی که همه ایرانی ها رویاشو دارن بنزین در بهترین حالت و ارزون ترین دورانش ۱ دلار (۶۰ هزار تومان!) هست و خیلی وقتا توی کانادا و اروپا تا ۱.۳ دلار آمریکا هم می‌ره (تبدیل کنید به یورو یا تومن) کدوم ایرانی حاضره اینقدر مالیات یا پول بنزین بده؟
        همه خوبی های تمام کشور هارو میبینیم پ بدی هاشون رو سانسور میکنیم
        بعد فکر میکنیم تنها ملتی که در حقشون ظلم میشه ما هستیم و همه خوشبختم و همه جا بهشته
        بعد با غر زدن های بیخود هم زندگی خودمون رو نابود میکنیم و همش غر می‌زنیم هم زندگی اطرافیانمون رو
        هر کشوری خوبی و بدی باهم داره ، هیچ کشوری بهشت نیست

        موافقم 0
        مخالفم 3
  12. Mohammad

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    از لحاظ خوب بودن ، همشون خوبن
    انتخابا سلیقه ای هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. GMA

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    کاش به طراحی 720s دست نمیزدن، یا کلا یه بدنه جدید برای 750s طراحی میکردن… نسبت به 720s افت کرده طراحیش
    بهترین گزینه به نظر من 911 GT3 (مدل RS زیاده رویه و GT3 معمولی کاملا در همه زمینه ها تکمیله)، فراری 296 GTB و 812 Competizione هستند.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  14. Dark Knight

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (454 ديدگاه)

    هوراکان خیلی خوشگله ! آونتادور هم شاهکار بود ولی این اواخر دیگه یه جورایی قدیمی شده بوده ولی هوراکان انگار همین دیروز معرفی شده ! فکر نکنم جانشین خوشگلی مثل خودش داشته باشه چون این عکس های جاسوسی یه جوری هستن که انگار روئلتو رو کوچیک کردن ، اما از نظر پرفورمنس gt3rs تو این لیست حرف اول رو میزنه که به خاطر تکنولوژی بی رقیب آلمانی هست که از یه ۶ سیلندر تنفس طبیعی ۵۲۵ اسب قدرت بیرون کشیده و تو پیست هم که همه اعضا این لیست رو شکست میده ( هر چند روئلتو و هوراکان هم تکنولوژی تماما آلمانی دارن و در جواب اون اساتیدی که گفته بودن روئلتو هیچ ربطی به آلمانی ها نداره باید گفت موتور ۱۲ سیلندر آونتادور که الان روی روئلتو هم هست اولین فولکس آلمان ساخته و هوراکان و اوروس هم دو قلو های r8 و q7 آئودی هستن )

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2782 ديدگاه)

      الان دقیق بیا به ما بگو دقیقا تو همین روئلتو چه تکنولوژی های آلمانی وجود داره؟؟
      من که کار به کشورش ندارم فقط میخوام اطلاعاتم بالاتر بره.
      هوراکان اصلا چه ربطی به 12 سیلندر داره.

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. Dark Knight

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (454 ديدگاه)

        پسر خوب تو اگه نمیدونی لامبورگینی از ۱۹۹۸ به فولکس آلمان فروخته شده یا هوراکان دقیقا همون r8 هست یعنی با پلتفرم ، گیربکس و موتور تمام آلمانی یا موتور v12 معروف آونتادور اولین بار توسط فولکس آلمان ساخته شده و حتی روی یک نسل آئودی q7 هم بوده یا اوروس همه دنیا به کاین یا q8 گرون میشناسنش ،

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. Lamberto

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          آخه بچه سال تو هنوز سطحت فکریت همونقدره که هر برندی به یه کشور دیگه فروخته میشه دیگه همه چی تموم میشه. اینجوریه بنزم چین میزنه . نکنه انجین دوکاتی هم داداشی های فولکست طراحی میکنن و مهندس های ایتالیایی همه نقش هویجو دارن؟
          لوییجی مارمیرولی خوب شد پی ۱۴۰ رو طراحی کرد تا فولکس و آئودی بفهمن وی ده ینی چی و چطوری ساخته میشه
          ماسیمو چکارانی و مائوریتسیو رجانی که همه کاره لامبورگینی بودن و مورچیه لاگو و گالاردو رو خلق کردن . رجانی مهندس شماره یک لامبورگینی و پدر وی ۱۲ نوین لامبورگینیه همینطور هوراکان . مهندسای موتور اسپرت دیگه مثل جورجو سانا و لئوناردو گالانته هم همه هویجن که یه نفر بخواد لامبورگینیو همه چیشو به مهندسی آلمانی نسبت وردار همون اوروستو ببر تو خونت شاد باش باهاش

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. R@min

          ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1682 ديدگاه)

          lamberto دوست عزیز

          پروژه baby diablo که رجانی مد نظر داشت و می خواست با موتور هشت سیلندر ABZ و AHC آئودی بسازه با متغیر ده سیلندری از همین موتور که بعدها به خانواده FSI آئودی تغییر نام داد و از تمام تکنولوژی ها و بلوک یکسان با خانواده FSI استفاده کرد و گایاردو و R8 توسعه داده شدن. موتور V12 جدید لامبو هم متغیر دیگه ای از همین خانواده FSI هست.

          موتورسازی آئودی و مهندسیش فرسنگ ها بهتر از تمام زیر مجموعه های فولکس هست. یکی از دلایل اصلی خرید لامبورگینی توسط آئودی هم همین پتانسیل موتورهاش بود که با اسم آئودی به جایی نمی رسید و نیاز به یک اسم خاص تر داشت.

          لامبورگینی تحت مالکیت آئودی هست و مثل خیلی از برندهای کوچک از مهندسی مجموعه مادر استفاده می کنه و اصلا چیز غیر عادی و بدی نیست و کمک زیادی به کاهش هزینه می کنه مثل استون و لندروور که تحت مالکیت فورد بودن و از پلتفرم و تکنولوژی فورد استفاده می کردن و خریدار هم به این توجه نمی کنه. حتی فراری هم خیلی از قطعاتش از آمریکا و کانادا و ژاپن و… تامین میشه، مرسدس، فورد، جی ام و… همین هستن.

          حالا اینکه کی ساخته مهم نیست، مهم تر خروجی کاره که گایاردو و هواراکان محصولات جذابی شدن.

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      تا جایی که من میدونم موتور v12 رو خود لامبورگینی طراحی کرده اونی که شما میگی مهندسی آلمانیه موتور لامبورگینی اوروسه

      موافقم 9
      مخالفم 0
  15. Scuderia Ferrari

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3900 ديدگاه)

    وقتی پشت فرمان 812 سوپرفست بشینی باید احساسات خودتو کنترل کنی و جَوگیر نشی چون ممکنه در کسری از ثانیه خودتو و ماشینو به فنا بدی
    کلیپ های زیادی دیدم که با خاموش کردن کنترل پایداری نتونستن این اسب سرکش رو مهار کنن و تصادفات بدی داشتن
    یه GT وحشی که همه جا باید اسمش باشه ….

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Royal Driver

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      محصولات ناب فراری همیشه همینن. محرک عقب و هندلینگی چالش برانگیز. از همون گذشته 👌🔥
      همیشه میگن ۸۰۰ اسب، اونم V12 و دیفرانسیل عقب، مثل یک نوشیدنی با ۹۰ درصد الکل هست.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  16. حسن

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1354 ديدگاه)

    اینجا استخره چشمات را ببند و شیرجه بزن و لذت ببر همه خوبها هستن انتخابها هم دلیه
    من کوروت را دوس دارم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. حسن

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1354 ديدگاه)

    از نظر تیپ و زیبایی کوروت و مازراتی و فراری ۲۹۶ GTB به نظرم عالی ان

    موافقم 7
    مخالفم 0
  18. Ferrari

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    به نظرم باید بر اساس قیمت بهترینهارو طبقه بندی میکردن.
    از نظر من بین سوپر اسپرتهای ارزون قیمت، کوروت z06
    سوپر اسپرتهای قیمت متوسط: پورشه ۹۱۱gt3rs
    و سوپر اسپرتهای گرون قیمت، فراری ۲۹۶gtb بهترین هستن.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. Ferrari

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    سوپر اسپرت اخر رو اشتباه تایپ کردم
    قبلا یه گزینه ویرایش کامنت وجود داشت چرا حذف کردین؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    در کل استایل جی تی های موتور جلو رو به سوپراسپرتها ترجیح میدم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  21. پوریا چالش

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هوراکان تکنیکا تو درگ فکر نکنم. رقیب داشته باشه حتی اونتادور هرچی مسابقات درگ هرچی ازش میبینم از همشون سریع تره تو پیست با لاستیک مخصوص میترکونه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. sinasvj

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    من از این به بعد به روئلتو میگم شاهرخ

    موافقم 6
    مخالفم 0
  23. Siyavash

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (665 ديدگاه)

    والله این لیست آنقدر عالی هست که نمیشه بینشون یکی یا دوتا حتی سه تا انتخاب کرده..آدم همشونو میخاد..کاشکی فراری f8.. با پورشه ۹۱۱توربو اس..یا حتی sf90..استون مارتین ونتیجه.. هم حضور داشتن که دیگه خیلی خیلی لیست جذابی میشد…در کل عالی بود این مطلب…💯💯💯

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Lamberto

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    رفیق تاریخو تحریف نکن که من نمیدونم این آلمان زدگی چشم و گوش بسته از کجا میاد که فکر میکنن آیه نازل شده و تکنولوژی انجین سازی مال آلمانه و بال و پرم میدن فرسخ هاااا با بقیه فاصله داره وقتی رسانه سوار ذهن مردم بشه همینه دیگه
    گام اول اینو بگم که FSI چیز جدیدی نیس همون سیستم تزریق سوخت مستقیمه از سیستم مدرن common rail ماریو ریکو میاد که در فیات توسعه داد و بوش تحت لیسانس تولیدش کرد .
    گام دوم اینکه بیبی دیابلو چیه دیگه اولین کانسپت های وی ده لامبورگینی مدل های کالا و پی 140 بودن که توسط پاگانی و مارمیرولی توسعه پیدا کردن که اصن استارت وی ده لامبورگینی از اینجا خورده و آئودی اصن اون موقع مال این حرفا نبوده آئودی بعد کواترو رالیش همون ۲۰۰۶ با ار۸ طبق اصول لامبورگینی یاد گرفت سوپر اسپرت بسازه و به لطف خرید این برند افتاد سر زبونا. رجانی سال ۹۵ ملحق شد به لامبورگینی و با چکارانی پنج لیتر وی ۱۰ لامبورگینیو طراحی کردن که اینجا بازم به آئودی هیچ ربطی نداره همینطور وی ۱۲ لامبو که توسط r&d توسعه پیدا کرد و میکنه و رجانی همه کاره بود.
    اصن ما انجین رسمی بنام آئودی وی ۱۰ نداریم آئودی وی ۱۰ سرچ کنی همون لامبورگینی وی ۱۰ اصلی میاد . ار۸ و نسل سوم s6 همشون از ساختار اصلی پنج لیتری لامبورگینی وی ده استفاده کردن و آئودی وقتی فهمید چی به چیه بخاطر اینکه صرفه جویی کنه در هزینه بلوک وی هشتشو میزبان تکنولوژی لامبو قرار داد و اسمشو گذاشت ۵.۲FSI . بعدا خود انجین ۵.۲ لامبورگینی آئودی چون کمپانی مادره و خواست بگه منم تو این تکنولوژی سهم اصلیو دارم گفتن این دوتا انجین شباهت بسیار بهم دارن و لامبورگینی اومده از تزریق چند لایه ای آئودی استفاده کرده . برای هوراکانم خود رجانی طراح اصلی پروژه بود و انجین ۵.۲ لیترو مورد بازنگری ویژه قرار دادن
    اینکه بگین آئودیه برای لامبو انجین می‌سازه خیلی زور داره!!!

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      موتور کالا که اگر اسمشو موتور کامل بزاریم ۴ لیتر بود و کنسل شد اصلا کجاست ؟ چرا خیلی از قطعات موتور و بور و استروک با خیلی از محصولات آئودی یکیه ؟ چرا ۵.۲ لیتری شد ؟ چرا نزدیک بیست مدل متغیر مختلف از چهار تا دوازده سیلندر تو محصولات گروه فولکس با این کد و بلوک ساخته شد ؟ همش بخاطر یه موتور کانسپت ۴ لیتری بود ؟ اصلا همه اینا به کنار چرا رجانی می خواست از آئودی عقب افتاده موتور بگیره مگه ۴ لیتری کالا نساخته بودن ؟ مگه موتور کامل نبود ؟ از سال ۸۷ تا قرن جدید یعنی سیزده سال موتور خاک خورده بود تا آئودی خرید رجانی عصاشو کوبید زمین گایاردو و مورسیه لاگو ساخته شدن ! سیزده سال از یه کانسپت بگذره !!! اصلا میشه همچین چیزی می تونین یه مثال بگی ؟ باز هم همه اینا به کنار چرا مالکیت تمام این قطعات برای آئودی شد ؟ شما هر پتنتی توسعه بدی مالکیت حقوقی و معنوی روش داری و اصلا ربطی به مجموعه مادر نداره مثل تکنولوژی ALA لامبو مگه خاله بازیه چون آئودی می خواست بگه منم سهمی دارم تو ساخت رو کل مجموعه مالکیت بگیره !

      بحث فنی به کنار اینکه یه برند ورشکسته لب گور طوری بازاریابی کنی که در تمام کشورای دنیا نمایندگی داشته باشه و بهترین خدمات ارائه بده با فروش عالی کار کی بود ؟ هر چیزی که لامبو امروز شده بخاطر فولکس هست اینا ربطی به آلمان زدگی و ایتالیا زدگی نداره واقعیته !

      موافقم 0
      مخالفم 4
  25. همایون

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اگر من در قاره امریکای شمالی یا اروپای غربی زندگی میکردم و جیب پر از پول داشتم حتما یه خودروی جی تی رو به سوپر اسپرت ترجیح میدادم شاید یه سوپر اسپرت موتور وسط برای همایش ها و مهمونی های سطح بالا تهیه میکردم ها ولی شک نکنید یه خودرو گرند تور میخریدم و روزمره سوارش میشدم،اصلا سمته اس یو وی و کراس اوور نمیرفتم چون به قول جرمی مثل این میمونه که دوازده ماه سال رو یه کفش کوهنوردی بپوشی چون سالی چند روز میخوای بری کوه،ولی ترکیب رویاییم یک رولزرویس برای رفت و امد هایی به همراه خانم یا مسافرت های خودرویی که نیاز به ارامش و حس لاکشری و اپشن دارم و یه گرند تورر ترجیحا ایتالیایی برای استفاده روزمره به همراه هیجان سرعت بالا و هندلینگ عالی،یه سوپر اسپرت موتور وسط هم برای مهمونی ها که باز به احتمال خیلی زیاد کلاسیک انتخواب میکردم با اینکه فراری رو به لامبورگینی ترجیح میدم ولی خیلی دوست دارم یه لامبورگینی میورا داشته باشم،و یه فراری نیمه کلاسیک نیمه مدرن مثل فراری 612 اسکاگلیتی یا فراری 360 یا 355،حتما یه فراری نیمه مدرن کلاسیک برای لذت پیست که هیج سیستم الکترونیمی محدود کننده ای نداشته باشه و حتما دنده دستی یا نیمه اتوماتیم باشه رو میخریدم و باز حتما یه مازراتی مواتروپورته نسل پنج فقط بخاطر علاقه ای که از دیدنش روز اول تو ایران هنراهن تو قلبم دارمش هم میخریدم که اونور مفت مفته و هزینه نگهداری سالانش احتمالا از قیمت خودش بیشتر میشه رو میخریدم تا تو گاراژم بهش نگاه کنم و لذت ببرم،تو ایران هم یه پورشه بامستر اس یا کیمن اس برای نهایت لذت رانندگی تو شهری با قیمت نه جندان گرون و موتور وسط میخریدم در منار یه مرسدس بنز اس کلاس دبلیو دویست و بیست و یم که هم زیاد ازش هست و اونجوری تو چشم نیست هم از نظر اسطحلام و مکانیک کمر شکن نیست و اپشن های زیاد و خوبی داره برای روزمره میگرفتم،مازراتی تو ایران خیلی گرونه ولی هنوز سدان رویایی من کواتروپورته نسل پنج جی تی اس هستش تحت هر شرایطیو در اخر حتما یه کلاسیک اروپایی هر جی خاص تر بهتر هم میخریدم حالا الفارومئو باشه چه بهتر نشد دیگه میرم سمته اس کلاس های کوپه قدیمی مرسدس بنز،یه جگوار کلاسیک هم تو اینستا دیدم حسابی ازم دلبری کرد ولی دوست دارم کلاسیک راننده محور و اسپرت سوار بشم که لذت واقعی رانندگی و حس یکی بودن با قطعات خودرو رو بچشم ببخشید پرچونگی و پر حرفی کردم دیگه نزدیک سی سالگی هستم ولی به هیچ کدوم از رویاهای خودرویی که داشتم تو زندگیم از نوجوونی تا الان نرسیدم متاسفانه اهان راستی تو ایران ولوو وی چهل آر دیزاین پلاس هم دیوونشم خیلی مهجور هست تو ایران پنج سیلندر از همه بنز و بی ام وو های حتی گرون تر از خودش قدرت و سرعت و شتاب بهتری داره و اپشن هاش هم خیلی خوبه و ایمنیش معرمست و رادار های خیلی خوبی هم داره و قیمتش مناسبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پوریا چالش

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      تموم شد رویا هات یا هنوزم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. آریا

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به نظرم کوروت با 8 سیلندر تنفس طبیعی بودن خیلی خفنه صفرتاصد 2.6 ثانیه ای قیمتشم مناسب
    تو مکلارنم به نظرم طراحی 720 بهتره

    ولی اگه یکی رو انتخاب کنم قطعا 812 خواهد بود
    البته من سوپر فست رو که تولید ندارن بیشتر از کانورتبل دوست دارم واقعا به نظرم ابهتی که 812 داره رو کمتر ماشینی داره با اون صدای 12 سیلندر وحشتناک

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. Monster 765lt

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خوش استایل ترین ها عکسشون رو کاور هست + لامبورگینی روئلتو واقعا زیباس

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا