بهترین سوپراسپرت‌های سال 2024، از کوروت تا فراری و مازراتی

پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Supercars-1
در اینجا قرار است با بهترین سوپراسپرت‌های جهان آشنا شویم. در این لیست مدل‌های مختلفی از V6 هیبریدی تا V8 و V12 تنفس طبیعی را خواهید دید.
تبلیغات

نزدیک به یک‌چهارم از قرن بیست‌ویک را پشت سر گذاشته‌ایم و چشم‌انداز صنعت خودروسازی با سرعتی سرسام‌آور در حال تغییر است. قوانین آلایندگی، الکتریکی‌سازی، هیبریداسیون و صدها تکنولوژی دیگر در حال شکل‌دهی شیوهٔ توسعهٔ خودروها هستند. بااین‌وجود، بازار سوپراسپرت‌ها هنوز هم مملو از خودروهایی است که ارزش نقش بستن روی پوستر اتاق‌ها را دارند. حتی در بحبوحه تشدید قوانین آلایندگی، بازار سوپراسپرت‌ها تنوع بالایی داشته و فرقی ندارد شش سیلندر بخواهید یا 12 دوازده سیلندر، توربو یا تنفس طبیعی و محرک عقب یا چهارچرخ محرک. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم بهترین سوپراسپرت‌هایی که می‌توان در سال 2024 خرید را معرفی کنیم.

شورلت در نسل C8 کوروت و خصوصاً در نسخهٔ Z06 یکی از بهترین سوپراسپرت‌های جهان را ساخته است. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان در حال حرکت به سمت پیشرانه‌های کوچک‌تر هستند، شورلت برای Z06 یک موتور 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی را توسعه داده است که 670 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این موتور که تا 8,500 rpm دور می‌گیرد، کوروت Z06 در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خیلی‌ها این ماشین را جایگزینی برای پورشه 911 GT3 می‌دانند.

کپی لینک

آئودی R8 پرفورمنس

R8 روزهای آخر تولید خود را سپری می‌کند و قرار است در پایان مارس 2024 خط تولید را ترک کند اما نمونه‌های صفرکیلومتر آن هنوز در انبارها موجود است و با پیشرانهٔ V10 در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. هرچند R8 به اندازی رقبای خود هیجان‌انگیز نیست و در سرعت‌های پایین ممکن است شبیه A6 احساس شود اما زمانی که از زنجیر رها شود آن روی خود را نشان خواهد داد. این ماشین در نسخهٔ محرک عقب 570 اسب بخار و در نسخهٔ چهارچرخ محرک 620 اسب بخار قدرت دارد. این‌قدر قدرت می‌تواند هر چیزی را زنده کند. جانشین R8 اما الکتریکی خواهد بود.

کپی لینک

پورشه 911 GT3 RS

GT3 RS بدون شک بهترین نسخهٔ نسل 992 پورشه 911 محسوب می‌شود. البته برخی میگویند همان 911 کاررا استاندارد کافی خواهد بود و نیاز به پرداخت 240 هزار دلار برای خرید GT3 RS نیست ولی ما میدانیم که این نسخه از لحاظ سرعت و چابکی قابل قیاس با کاررا نخواهد بود. GT3 RS با 525 اسب بخار قدرت از پیشرانهٔ تنفس طبیعی و آیرودینامیک تهاجمی را می‌توان بهترین پورشهٔ تاریخ دانست.

کپی لینک

مازراتی MC20

مازراتی که سابقهٔ پرباری در ساخت خودروهای اسپرت دارد، در سال 2020 سوپراسپرت کاملاً جدید MC20 را معرفی کرد. این ماشین با طراحی جذاب، برند معتبر و رانندگی عالی، بازگشتی پرشکوه برای مازراتی به بازار سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود. همچنین درحالی‌که پیشرانه‌های هیبریدی می‌توانند سوپراسپرت‌ها را سنگین کنند، MC20 با استفاده از یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با 635 اسب بخار قدرت، وزن خود را پایین نگه داشته است. مشکل این خودرو اما قیمت است که با سفارش آپشن‌ها می‌تواند به یک‌چهارم میلیون دلار برسد.

مک‌لارن که معمولاً فرمول‌های قدیمی خود را خیلی تغییر نمی‌دهد، برای آرتورا همه‌چیز را از نو آغاز کرد. این شرکت شاسی کربنی که از زمان MP4-12C استفاده می‌کرد را کنار گذاشت و پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدیمی را در سطل آشغال انداخت و در عوض سراغ یک مونوکوک جدید و یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 هیبریدی جدید رفت. این قوای محرکه ابتدا 680 اسب بخار قدرت داشت اما این رقم در مدل 2024 به 700 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. فرمان آرتورا مملو از بازخورد است و همه‌چیز خودرو از سواری گرفته تا تحویل نیرو فوق‌العاده احساس می‌شود. هرچند ظاهر آرتورا تکراری به نظر می‌رسد و پیشرانهٔ V6 آن صدا و شخصیت موتور V8 قبلی را ندارد اما این ایرادات جزئی مانع از حضور سوپرکار هیبریدی مک‌لارن در لیست بهترین‌ها نمی‌شوند.

کپی لینک

فراری 296 GTB

قیمت 296 GTB حتی طبق استاندارد سوپراسپرت‌ها هم بسیار گران است. قیمت این خودرو از 342 هزار دلار آغاز می‌شود که نزدیک به 90 هزار دلار از آرتورا گران‌تر است. آیا به‌اندازهٔ 90 هزار دلار بهتر است؟ پاسخ این سؤال را باید با مقایسهٔ عملی بین دو خودرو دارد اما میدانیم که فراری از هر لحاظ کاملاً عالی است. پیشرانهٔ V6 هیبریدی فراری با 830 اسب بخار قدرت عملکردی فوق‌العاده دارد و بازخورد فرمانی بهتر از 296 را فقط می‌توان در خودروهای مسابقه‌ای پیدا کرد.

کپی لینک

مک‌لارن 750S

مک‌لارن در 750S جدید، سوپرکار فوق‌العادهٔ 720S را گرفته و آن را بهتر کرده است. در این ماشین که از قطعات جدید زیادی بهره می‌برد، قدرت پیشرانهٔ V8 توئین توربو با 30 اسب بخار افزایش به 750 اسب بخار رسیده و وزن خودرو هم 30 کیلوگرم کمتر شده است. به لطف این تغییرات، 750S ظرف 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این درواقع ترکیبی از بهترین قطعات 720S با بهترین قطعات 765LT است. درحالی‌که آرتورا نمایانگر آیندهٔ مک‌لارن است، 750S شبیه آخرین تلاش برای حفظ گذشته به نظر می‌رسد و خوشحالیم که می‌توانیم برای مدتی در این گذشته بمانیم.

ازآنجایی‌که پیشرانه‌های V10 به V8 تبدیل می‌شوند و موتورهای V6 جای V8 را می‌گیرند، کسی انتظار دیدن یک سوپراسپرت هیبریدی جدید با موتور V12 را ندارد اما لامبورگینی در روئلتو دقیقاً همین کار را انجام داده و با قرار دادن سه موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور، 1015 اسب بخار قدرت را ارائه کرده است. نتیجهٔ این کار خلق یک سوپرکار پلاگین‌هیبریدی است که شبیه هیچ سوپراسپرت دیگری نخواهد بود. روئلتو می‌تواند چند کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و یا از گشتاور موتورهای الکتریکی به‌عنوان مکمل پیشرانهٔ V12 برای شتاب گیری‌های فوق سریع استفاده کند. هرچند روئلتو خیلی سنگین شده اما مملو از سیستم‌های الکترونیکی هوشمند است که رانندگی منظمی را فراهم می‌کند.

کپی لینک

فراری 812 GTS

هرچند همهٔ سوپراسپرت‌های این لیست موتور وسط هستند و شاید فراری 812 بیشتر یک سوپر GT به‌حساب آید اما چطور می‌توان خودرویی با پیشرانهٔ 800 اسب بخاری V12 تنفس طبیعی که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد را سوپراسپرت ندانست؟ علاوه بر این، 812 با قیمتی بیش از 400 هزار دلار، برچسب قیمتی سوپراسپرت‌ها را هم روی خود می‌بیند. نسخهٔ کوپهٔ 812 که با پسوند سوپرفست شناخته می‌شد دیگر تولید نمی‌شود اما نسخهٔ کانورتیبل آن همچنان در حال تولید است و بنابراین در لیست ما جای می‌گیرد.

متأسفانه لامبورگینی هوراکان به روزهای پایانی عمر خود رسیده است اما آخرین نسخهٔ آن را می‌توان بهترین نسخه دانست. تکنیکا پایان کار سوپراسپرت‌های بنزینی خالص لامبورگینی است و برای ارائهٔ بهترین مجموعه، قطعاتی را از هوراکان STO و هوراکان Evo قرض گرفته است. در اینجا همه‌چیز بهینه شده است تا تکنیکا به بهترین شکل ممکن ساخته شود. پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی همچنان 640 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما ویژگی‌های آیرودینامیکی تهاجمی STO برای کاهش درگ و بهبود تعادل تعدیل شده است. در تکنیکا همچنین کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم کنترل گشتاور، کنترل کشش و فرمان گیری چرخ‌های عقب همگی برای ارائهٔ حداکثر هیجان تنظیم شده‌اند. این یک سوپرکار پیشرفته و درعین‌حال سنتی است که ترکیبی مست‌کننده محسوب می‌شود و وقتی کنار برود غمگین خواهیم شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.