پسازاینکه فولکسواگن کراساوور عملکرد بالای تی راک R را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد، حالا آنرا برای فروش در بازار اروپا عرضه کرده است. این اولین کراساوور فولکسواگن محسوب میشود که نشان R را دریافت کرده است. قیمت T-Roc R از ۴۳,۹۹۵ یورو آغاز میشود که مبلغ زیادی برای یک کراساوور سابکامپکت غیرلوکس است ولی بااینحال کراساوور اسپرت فولکسواگن در برابر این مبلغ خصوصاً از لحاظ عملکرد، ویژگیهای قابلتوجهی را ارائه میکند.
تی راک R پیشرانهٔ گلف R را قرض گرفته که این یعنی زیر کاپوت آن یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این پیشرانهٔ توربو به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion متصل شده که هردو بهصورت استاندارد ارائه میشوند. قدرت زیاد در کنار کشش بیشتر ناشی از سامانهٔ چهارچرخ محرک موجب شده تی راک R ظرف تنها ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نکتهٔ جالب اینکه این شتاب یکصدم ثانیه بهتر از عددی اولیهای است که در نمایشگاه ژنو اعلام شد.
اما علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، فولکسواگن ویژگیهای عملکردی دیگری شامل سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای ۱۷ اینچی، سیستم فرمان بهبودیافته، لانچ کنترل، حالت مسابقه، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و… را هم بهصورت استاندارد برای این کراساوور اسپرت در نظر گرفته است. علاوه بر این، برای T-Roc R سیستم اگزوز R پرفورمنس با منبع تیتانیومی به قیمت ۳۸۰۰ یورو، رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی مات با ۸۲۰ یورو، سیستم کنترل پویایی شاسی، سیستم صوتی Beats و تریم تزئینی آبیرنگ هم قابل سفارش است.
(Saeed(peugeot
۲۹ مرداد ۱۳۹۸۴۴/۰۰۰ یورو بابت این…..اصلا چنین ارزشی با این قیمت نخواهد داشت.
رامتین
۲۹ مرداد ۱۳۹۸نسخه R روی تیگوان و سپس آرتئون میاد که روی تیگوان حدود 340 و روی آرتئون 400 اسب میده که واقعا جذابند. بنظرم روی T-ROC ارائه نمیشد بهتر بود.