فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس واگن پاسات 2024؛ بزرگ‌تر و قوی‌تر

پاسات جدید با بدنه‌ی استیشن واگن تولید می‌شود و ظاهرا مدل سدان را فراموش خواهد کرد. با این شرایط، مدل ۲۰۲۴ تفاوت‌های جالبی با تویوتا کمری و دیگر سدان‌های خانوادگی خواهد داشت.

رقابت با سدان‌های ژاپنی، چالشی مهم برای خودروسازان اروپایی و امریکایی است. هرچند که نیاز بازار جهانی از سال‌ها پیش به سمت کراس‌اورها و شاسی‌بلندها تغییر جهت داده اما همچنان تقاضا برای انواع سدان وجود دارد. حالا فروش بسیار خوب تویوتا کمری و هوندا آکورد، مدیران فولکس واگن را محبور به تغییر طراحی پاسات کرده‌ است. از سویی دیگر، مردم اروپا و امریکا علاقه وافر به انواع استیشن‌واگن دارند.

فولکس واگن پاسات 2024 نمای پشت

از اواسط سال ۲۰۲۲، عرضه‌ی پاسات در امریکا متوقف شد. این محصول، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ فولکس واگن بعد از بیتل و گلف است. نسل اول پاسات، سال ۱۹۷۳ معرفی شد و تا امروز بیش از ۳۰ میلیون دستگاه فروش داشت. به زودی، تولید نسل نهم آغاز می‌شود و برای اولین‌بار، صرفا بدنه‌ی استیشن واگن خواهد داشت.

بدنه‌ی ۴۹۱۷ میلی‌متر، ۱۴/۵ سانتی‌متر افزایش طول برای پاسات جدید را نشان می‌دهد. مدل ۲۰۲۴، عرض ۱۸۵۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۴۱ میلی‌متر نیز خواهد داشت تا از تمام جهات، بزرگ‌تر از پاسات‌های قبلی باشد. سبک طراحی، نزدیک به خودروهای برقی فولکس‌واگن، خصوصا ID.7 است و طبیعتا، تفاوت‌هایی برای نسخه‌ی R لاین خواهد داشت. چرخ‌های ۱۹ اینچ و چراغ‌های ماتریکس LED مخصوص مدل‌های سفارشی خواهد بود.

فولکس واگن پاسات 2024 نمای کابین

پاسات استیشن واگن، ۶۹۰ لیتر فضای صندوق دارد. اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، امکان حمل بار تا ۱۹۲۰ لیتر فراهم می‌شود. در کابین ارزان‌ترین پاسات ۲۰۲۴، نمایشگر  لمسی ۱۲/۹ اینچ وجود دارد و پشت فرمان، مانیتور ۱۰/۲۵ ارائه می‌شود. خریدار می‌تواند نمونه‌ی ۱۵ اینچ هم برای سیستم سرگرمی سفارش دهد. با این شرایط، پنل‌های سنتی و آنالوگ عقربه‌ای از پاسات حذف خواهد شد. حتی دسته‌دنده یا کلیدگردان هم در کنسول بین صندلی‌ها نیست و از طریق اهرم کوچک پشت فرمان، تغییر عملکرد گیربکس اتوماتیک به راننده ارائه می‌شود. مدل‌های سفارشی، دارای صندلی برقی با تنظیمات ۱۴ جهت و گرم‌کن داخلی هستند.

فولکس واگن پاسات 2024 نمای جانبی

ارزان‌ترین فولکس واگن پاسات، موتور سه سیلندر ۱/۵ لیتر با فناوری هیبرید دارد. این مدل، ۱۴۸ اسب قدرت خواهد داشت. نمونه‌ی ۲ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۱ اسب بخار دو دیفرانسیل نیز تولید خواهد شد. بازار اروپا، پاسات دیزلی با قدرت‌های ۱۲۱ و ۱۴۸ اسب بخار را در کنار مدل‌های بنزینی ارائه خواهد کرد. انواع پاسات، گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ خواهند داشت.

پاسات پلاگین هیبرید، محصول ویژه‌ی فولکس واگن برای بازار جهانی است. این مدل در دو نسخه عرضه می‌شود. قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در نسخه پایه وجود دارد. قوی‌ترین پاسات ۲۰۲۴، پلاگین هیبرید ۲۶۸ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر خواهد بود. به لطف باتری ۱۹/۷ کیلووات ساعت، این خودروها می‌توانندصد کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کنند. همچنین ۲۵ دقیقه اتصال به شارژر DC، ظرفیت باتری‌ها را از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رساند. پاسات پلاگین هیبرید پس از شارژ باتری و تکمیل باک بنزین، امکان رانندگی تا مسافت هزار کیلومتر را فراهم می‌کند.

قیمت انواع فولکس واگن پاسات ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است. این محصول زمستان پیش‌رو برای بازار اروپا عرضه می‌شود. پاسات در آلمان تولید نخواهد شد و محصول کارخانه‌ی فولکس واگن اسلواکی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2648 ديدگاه)

    قشنگه و تنوع موتوری خوبی داره
    البت نسل قبلش زیباتر بود.
    بین این و کمری و آکورد فعلا کمری از بقیه سرتر هست.
    نسل قبل آکورد هم بهترین خودروی تاریخ این سگمنت هست.

    موافقم 61
    مخالفم 19
    1. x.01

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اتفاقا بین این و کمری و آکورد قطعا همین فولکس واگن از بقیه سرتر هست.
      با این مشخصات همین نسل فولکس واگن بهترین خودروی تاریخ این سگمنت هست.
      البته رقبای برتری هم مثل آئودی و بی ام و و کادیلاک و مرسدس هستند

      موافقم 15
      مخالفم 4
  2. mercedesamg

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پاسات در گذشته خیلی زیبا و جذاب بود مثلا همین نسلی که در ایران موجوده،بعضی خودروسازان از تکنولوژی و یک طراحی مدرن پرجزئیات برای اسپرت تر کردن خودروها استفاده میکنن ولی بعضی‌ خودروسازان مدرنیته کردن رو ساده‌تر کردن میبینن،ولی طراحی داخلی جذاب‌تر شده

    موافقم 38
    مخالفم 1
  3. محمد

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ساده ، شیک و کاربردی

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. Amard

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (815 ديدگاه)

    ظرفیت باربریش، از اکثریت قاطع وانت های ایران بیشتر حالا همین بیاد ایران طرف یجور سیس میگیره پشت فرمون انگار فراری لامبو سوار

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2540 ديدگاه)

      توی آلمان هم قطعا با این ماشین سیس می گیرن
      پاسات جدید 35 تا 50 هزار دلار قیمت خواهد داشت و دیگه سدان اقتصادی به حساب نمیاد

      موافقم 39
      مخالفم 1
      1. Amard

        ۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (815 ديدگاه)

        برای ما شاید ولی برای آلمانی که بنز BMW آئودی پورش میباخ با شرایط اقساطی می‌خره خیلی هم گرون نیست ۳۵ هزارتا حقوق یک سالش میده می‌خره ولی یه ایرانی حقوق یکسال جمع کن به زور پراید وانت بش

        موافقم 13
        مخالفم 17
        1. deutschland

          ۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (129 ديدگاه)

          دوست عزیز بعضی از خودروهایی که نماد اشرافیت و لوکس بودن هستن مثل رولزرویس، بنتلی، میباخ و یا فراری و لامبورگینی رو تا جایی که اطلاع دارم حتی توی خود آلمان هم فقط باید نقدی بخری و گزینه خرید قسطی براشون وجود نداره
          البته این ماشین ها به خودی خود بسیار گران هستن و فقط اقشار کمی از مردم اروپا یا آمریکا قادر به خریدشون هستن

          موافقم 20
          مخالفم 3
        2. misha

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (90 ديدگاه)

          میباخ با شرایط اقساط؟دوست عزیز فکر اینکه توی آلمان مردم خیلی راحت و با شرایط اقساطی خودروی لوکس میخرن رو کنار بزارید، تو شهرهای آلمان مالک یک کراس اوور میان سایز لوکس قطعا به عنوان یه فرد پولدار شناخته میشه، منظورم از پولدار قشر بالاتر از متوسط جامعه هست
          به یه فرد عادی از قشر متوسط توی آلمان میباخ هدیه بدید از پس مالیاتش برنمیاد

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Sina_carshow

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    با زبون طراحی جدید فولکس واگن کاملا میخونه و من به شخصه از دیزاینش خوشم اومد

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. Sina_carshow

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    راستی بچه ها یک سوال پدال یا بچه های پدال گروه تلگرامی هم دارین؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2540 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز
      کانال تلگرام نداریم، گروه و تالار گفتگوی آزاد هم نداریم

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. griffon

        ۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2814 ديدگاه)

        والا بهتر همین پای مطالبم کامنتا بازه همش کل کل بی خود و بی فایده میبینیم

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          دونه دونه کامنت ها مجبوریم بخونیم و تایید بزنیم انقدر که فحش داره
          عجیب نیست که غیر پدال، اکثر سایت‌هایی خودرویی، کامنت‌ها رو بستن

          موافقم 30
          مخالفم 0
  7. جنوب

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (334 ديدگاه)

    بنظرم این کلاس یعنی استیشن واگن کاربردی ترین خودرو هستش
    یچیز منعطف برای خیلی از افراد

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. امین

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (611 ديدگاه)

      برای استفاده بهترین هست ، بخصوص اگر در جایی باشی که نسخه دیزل ارائه بدهند دیگه‌ محشر ، در نسل جدید موترهای دیزل ( بعد ۲۰۱۴) استهلاک کم، مصرف سوخت بسیار کم ، ریسک خرابی نسبت به بنزینی خیلی کمتر هست.

      موافقم 7
      مخالفم 0
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خوب شده جادار و مطمئن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. امین

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (611 ديدگاه)

    نسل قبل خیلی جادار و مناسب جابجایی‌های طولانی بود ، البته نسخه واریانت که در ایران نیست فضای بار و دسترسی خیلی بیشتر در اختیار میگذاشت، حال این مدل کلا از نظر سایز یک پله بزرگتر که و بیشتر نزدیک شده به هم خانواده اش آئودی A6 در حالی‌ که نسل قبل در اندازه A4 بود ، البته فاصله‌محوری فقط ۴ سانت تغییر کرده.
    در کل این برای جاده گزینه جذاب‌تریاک نسل قبل میکنه اما برای داخل شهر بخصوص شهرهای بزرگ یا شلوغ و اروپا ، سختی رفت آمد و جای پارک باعث میشه خریداری که میخواد فلوکس‌ داشته باشه ، انتخاب بین پاسات و گلف واریانت از قبل مشخص تر هست. تفاوت اندازه این دو الان بیشتر از گذشته شده.
    پاسات کیفیت و دوام خیلی خوبی داره ، البته در مورد بازار ایران صحبت نمیکنم نمیدونم چقدر با کیفیت بنزین و … در ایران تونستن سازگار باشند.
    اما مهمترین تفاوتش با رقیب هاش در هندلینگ بسیار جذابش هست.
    رقبای از کره ژاپن و آمریکا در این زمینه حریفش نمیشوند.
    قابل قیاس نیستند

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. Hadi

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    واقعا خیلی زیبا و پخته تر شده هر چند نسل قبلش زیبا تر بود…
    کابین عالی شده 👌
    کاش سدان هم داشت…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. حسین دهمرد

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2478 ديدگاه)

    جادار مثه کراس اور. هندلینگ در حد سدان. یواش یواش داره از استیشن خوشم میاد.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (170 ديدگاه)

    امروزه کلاس سدان ها امروزه پیشرفت داشته اکورد و کمری پرچمدارن این کلاس هستند اما من ۵۰۸ انتخاب می‌کنم به دلیل طراحی اسپرت و موتور قدرت مندش طراحی یک سدان اسپرت داره که تاحدی هم کوپه کار شد و یک نکته مثبتش دو دیفرانسیل بودن شتاب زیر ۵ ثانیشه

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2540 ديدگاه)

      کمری TRDدلم می خواد موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۳۰۰ اسب بخار صفر تا صد ۵/۵ ثانیه قیمت ۳۳ هزار دلار
      مدل دو دیفرانسیل هم داشت تا پارسال

      موافقم 18
      مخالفم 3
  13. Enayat

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    آنچنان خودرو خاصی نسبت نسل آخر هوندا آکورد نیست به جز امکانات اینفوتیمنت که داره ولی باید بیاد به بازار و در عمل ببینیم چی هست….
    ولی فکر کنم بیشتر پسند اروپایی ها باشه…

    موافقم 2
    مخالفم 10
  14. مهدی

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    طراحی داخلی خیلی خوبی داره ،باز هم آلمان برگ برنده رو کردش
    فروش خوبی خواهد داشت…..

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. 🤡🤡🤡

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    فلوکس واگن
    داس آتو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. silent

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    استیشن فقط آعودی ،بقیه اصلا در قد و قوارش نیستند .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. مهردادکمال

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    اگر من بودم با کمی ارتفاع دادن و تقویت شاسی و البته با کمی پلاستیک اضافی محصولی میدادم مثل سوبارو کراس ترک!! بنظرتون بهتر نبود؟

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا