آئودی

آئودی Q9 برای رقابت با ب‌ام‌و X7 و مرسدس GLS به بازار می‌آید؟

سال‌ها است که در اینترنت شایعات زیادی در مورد احتمال ساخت شاسی‌بلند آئودی Q9 پخش شده که البته تاکنون هیچ‌کدام رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند اما حالا وب‌سایت آلمانی اتوبیلد ادعا کرده است که این خودرو به‌عنوان رقیب مستقیمی برای ب‌ام‌و X7 و مرسدس بنز GLS تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد. قطعاً Q9 شاسی‌بلند بزرگ‌تر و لوکس‌تری از Q8 خواهد بود اما اگر این گزارش اتوبیلد واقعیت داشته باشد، انتظار می‌رود شاسی‌بلند پرچم‌دار آئودی برخلاف Q8 کنونی، ضمن ارائهٔ فضای کافی برای هفت صندلی، استایل سنتی‌تری داشته باشد.

آئودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ نام تجاری Q9 را به همراه نام‌های SQ2 و SQ4 به ثبت رساند. از بین این سه نام، فعلاً فقط SQ2 به تولید رسیده است اما شاید در آینده نام Q9 هم راهی خط تولید شود. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد این شاسی‌بلند بزرگ در دست نیست اما اگر نهایتاً آئودی چنین ماشینی را تولید کند، احتمال ساخت نسخه‌های اسپرت S و RS آن‌هم وجود خواهد داشت. اگر این اتفاق روی دهد، RS Q9 می‌تواند از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکس‌واگن استفاده کند که هم‌اکنون نسخه‌ای از آن با ۶۰۰ اسب بخار قدرت زیر کاپوت مدل‌های آئودی RS6، RS7 و RS Q8 قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. MAHDI

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه بزرگ جسه دیگه از آلمان!!!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا