بررسی تخصصی آئودی A1 سیتی کارور جدید
بررسی تخصصی آئودی A1 سیتی کارور جدید

بررسی تخصصی آئودی A1 سیتی کارور جدید

آئودی پیش از این سبد پر و پیمانی از شاسی بلندها، کراس اوورها و استیشن‌های قدبلندتر داشته اما حالا به دنبال راه‌هایی برای سوددهی هرچه بیشتر در این بازار عجیب‌وغریب است.


خواه این روش‌ها شامل استفاده از خط سقف خمیده‌تر در Q3 محبوب باشد یا استفاده از برخی پوشش‌های محافظتی مشکی‌رنگ در A6 آوانت فرقی ندارد زیرا آئودی که به خاطر سیستم چهار چرخ محرک مشهور کواتروی خود شناخته می‌شود هر راهی را برای تولید محصولات متمایز و سودده انتخاب می‌کند.


اما برای اولین بار مهندسان این شرکت توجه خود را معطوف کوچک‌ترین محصولشان یعنی A1 کرده‌اند. نسخه‌ای جدید از این خودرو با نام سیتی کارور تولید شده که ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به منظور ارائه استایل آفرود بدون تأثیر منفی روی مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری طراحی شده است.


سیتی کارور طولی در حدود 4 متر داشته و همان ابعاد جمع‌وجور مدل A1 استاندارد را ارائه می‌کند. ظاهر گیراتر و خشن‌تر این خودرو به لطف افزایش حدود 50 میلی‌متری ارتفاع از سطح زمین، رینگ‌های متفاوت، رکاب‌های جانبی جدید و برخی متریال محافظ زیر بدنه به دست آمده است. این خودرو همچنین از جلوپنجره تک فریم مدل‌های Q و سپر عقب جدیدی استفاده می‌کند.


کابین آئودی A1 سیتی کارور تقریباً دست‌نخورده و بنابراین شاهد کاکپیتی پیشرفته، سیستم اطلاعات سرگرمی MMI و پشت آمپرهای دیجیتالی 10.25 اینچی خواهید بود. تجهیزات استاندارد زیادی که در این خودرو وجود دارد باعث خواهند شد خیلی به متریال ارزان‌قیمتی که در درب‌ها و بخش پایین کابین بکار رفته‌اند توجه نکنید.


سیتی کارور به عنوان تریمی جداگانه و متمایز مطرح بوده و مشتریان می‌توانند 2 پیشرانه و 2 نوع گیربکس دستی و اتوماتیک را برای آن انتخاب کنند. پیشرانه 3 سیلندر که با کد 30 TFSI شناخته شده و قیمت پایه 22040 پوندی دارد هم‌اکنون در دسترس بوده و مدل قوی‌تر 35 TFSI اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. گیربکس اتوماتیک هم 1540 پوند بر قیمت خودرو اضافه کرده و در مدل حاضر در تست نیز موجود بوده است.


سیتی کارور در مقایسه با آئودی A1 تریم اسپورت 1400 پوند گران‌تر بوده اما خب از رینگ‌های بزرگ‌تر 17 اینچی و نورپردازی داخلی LED برخوردار است. تمامی نسخه‌های این خودرو دارای چراغ‌های جلو و عقب LED، صندلی‌های جلوی اسپورت، سیستم تهویه مطبوع، پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش 8.8 اینچی هستند.


خریداران همچنین می‌توانند پکیج تکنولوژی 1695 پوندی را انتخاب کنند که شامل مواردی همچون ناوبری ماهواره‌ای، شارژ بی‌سیم گوشی و کاکپیت دیجیتال بزرگ‌تر است. پکیج پلاس 695 پوندی نیز شامل شیشه‌های دودی و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای است درحالی‌که پکیج‌های کامفورت و صدای 1150 دلاری باعث اضافه شدن سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن، سیستم پارک و صندلی‌های گرم شونده به خودرو می‌شوند.


آئودی امیدوار است ظاهر خشن‌تر و سواری نرم‌تر باعث فروش مناسب A1 سیتی کارور شود. شما در ارتفاعی بالاتر خواهید نشست هرچند تفاوت زیادی بین دو نسخه از A1 وجود ندارد. حدود 35 میلی‌متر از 50 میلی‌متر افزایش ارتفاع خودرو به سیستم تعلیق مربوط می‌شود و باقی نیز مربوط به لاستیک‌های بزرگ‌تر است.


این خودرو سواری مناسبی داشته و کمی سفت احساس می‌شود اما در دست‌اندازها و ناهمواری‌ها اصلاً خبری از ناهنجاری نخواهد بود. سرعت‌گیرها نیز مشکلی ایجاد نمی‌کنند و بدون حس ترس می‌توان از پیچ‌ها عبور کرد.


فرمان خودرو فاقد حس بوده اما می‌توانید با اطمینان بالا داخل A1 سیتی کارور بنشینید. تکان های بدنه به خوبی کنترل شده و چسبندگی زیادی وجود دارد. این در حالی است که A1 سیتی کارور خودرویی دیفرانسیل جلوست. گیربکس نیز نرم و دقیق بوده و چهار حالت رانندگی نیز وجود دارد.


خودروی حاضر در تست از پیشرانه بنزینی توربوی مدل ارزان‌تر استفاده کرده است. اجازه ندهید قدرت 114 اسبی این پیشرانه شما را گول بزند زیرا ابعاد سوپرمینی A1 وزن چندان بالایی نداشته و خیلی احساس نیاز به قدرت بیشتر را نخواهید داشت. این خودرو حتی به نرمی در بزرگراه‌ها سرعت گرفته و همان دینامیک سواری رشد یافته‌ای را ارائه می‌کند که از محصولات آئودی انتظار داریم.


اما مقایسه A1 سیتی کارور با دیگران کار سختی است زیرا خودروسازان معدودی دارای محصولی با مشابه در این کلاس هستند. اگر خواهان یک خودروی کلاس B با ارتفاع بیشتر و استایل مشابه یک شاسی‌بلند هستید باید مدل‌هایی همچون فیات 500X، فولکس‌واگن تی کراس و یا مینی کانتری من بزرگ‌تر را انتخاب کنید. هیچ‌یک از این خودروها ابعاد کامپکت A1 را ندارند.


آئودی A1 سیتی کارور جدید کمی ارتفاع بیشتر از سطح زمین و تریم شاسی‌بلند مانند دارد اما بدون جذابیت نیست. این خودروی کوچک قدبلندتر به لطف سیستم تعلیق و لاستیک‌هایی با پروفایل بیشتر سواری خوبی داشته و کابین پیشرفته آن نیز جزو بهترین‌های این کلاس است. البته هنوز هم برخی متریال ارزان‌قیمت در داخل خودرو دیده می‌شوند. همچنین شما با مبلغی که برای سیتی کارور می‌پردازید می‌توانید یک شاسی‌بلند کوچک کامل را بجای A1 سیتی کارور که یک سوپرمینی است خریداری کنید.

مشخصات آئودی A1 سیتی کارور 30 TFSI S Tronic

  • قیمت: 23580 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 114 اسب بخار/200 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 198 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      بجز قیمت، ایرادی بهش نمیشه گرفت
      همه چیز دقیق سر جاشه
      .
      ولی شما ۲۴۰۰۰ پوند واسه این ماشین میدید؟؟؟
      یا خودروهای سگمنت بزرگتر رو با همین قیمت و کیفیت و طراحی رقابتی انتخاب میکنید؟؟؟

      پاسخ
  1. Omid622
    سوابق: (651 دیدگاه) ,

    انصافا برای برندی مث آئودی این قیمت برای خریدار مقرون به صرفه هستش

    پاسخ
  2. مهراد
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    به به 😊😊 / بسیار زیبا و معقول / به علاوه هرچند ارزونه ولی با کلاسه / آدم ماشین اقتصادی هم میخره همچین چیزی بخره

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    یه پیشنهاد دارم مسولین محترم ! به شرکت معظم آئودی اطلاع دهند
    چهار حلقه نشان آئودی بشه سه حلقه و حلقه وسط هم کمی بالاتر باشه
    هم صرفجویی میشه و زیباتر
    ضمنا رنگ نشان پیشنهادی نسبت به دیدگاه طراحی برای هر خودرو متفاوت باشه
    نقره ایی – طلایی – مشکی – هفت رنگ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.