آئودی

بررسی تخصصی آئودی A6 آلرود 2019 جدید

از نظر بسیاری از افراد، نسل قبلی آئودی A6 آلرود خودرویی برای افراد مردد بین شاسی بلندها و استیشن‌ها بود. البته آئودی گفته بود که این خودرو بهترین‌های هر دو کلاس خودرویی را ارائه می‌کند اما خب برخی نیز به این گفته‌ها اعتقاد چندانی نداشتند.


پس از عرضه‌ی نسل جدید A6 استاندارد در سال پیش ارباب حلقه‌ها به آرامی تعداد اعضای این خانواده را گسترش داده و اول از همه نسخه‌ی استیشن را عرضه کرد و اخیراً هم مدل‌های S6 TDI را معرفی کرده است. هم‌اکنون نوبت به مدل خشن‌تر A6 آلرود رسیده و اگرچه قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا هنوز اعلام نشده اما ما فرصت راندن آن را پیدا کرده‌ایم.


آئودی A6 آلرود در آلمان فقط با پیشرانه‌ی دیزلی ۶ سیلندر عرضه خواهد شد. این پیشرانه با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی همراه است. سه تریم در دسترس هستند که در ابتدا مدل پایه‌ی ۴۵ TDI و مدل رده میانی ۵۰ TDI عرضه خواهند شد. خودروی حاضر در تست از نوع پایه بوده و قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد اما فعلاً برنامه‌ای برای عرضه‌ی این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی وجود ندارد.


این نسخه از A6 احتمالاً حدود ۵ هزار و ۳ هزار پوند گران‌تر از نسخه‌های سدان و استیشن خواهد بود اما در آن خبری از نسخه‌ی اسپورت S Line نیست.


البته تجهیزات این خودرو کاملاً راضی‌کننده بوده و نسخه‌های پایه از رینگ‌های ۱۸ اینچی و دو صفحه‌نمایش مشابه نسخه‌ی استاندارد A6 سود می‌برند. انتظار می‌رود تمامی مدل‌ها دارای سیستم پارک پلاس، ناوبری MMI و کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی خاص آئودی باشند.


ویژگی خاص A6 آلرود سیستم تعلیق بادی آن است که از دامپرهای تطبیقی نیز برخوردار می‌باشد. بسته به حالت رانندگی و سرعت خودرو، ارتفاع این خودرو می‌توان به‌صورت خودکار بین ۱۵ تا ۴۶ میلی‌متر تغییر یابد.


اگر شما خودرو را در حالت آفرود به حرکت درآورید ارتفاع خودرو تا ۳۰ میلی‌متر بالا رفته و این حالت تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حفظ می‌شود. در بزرگراه‌ها که مسیر هموار است سیستم تعلیق عملکرد خوبی داشته و سواری بسیار آرام و راحتی را به ارمغان می‌آورد.


البته مشکل خودرو به وزن بیشتر آن مربوط می‌شود. آلرود حدود ۱۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه استاندارد A6 آوانت مجهز به سیستم کواترو بوده و به این ترتیب مدل پایه‌ی ۴۵ TDI در هندل کردن وزن ۲۰۵۰ کیلویی خود به تقلا می‌افتد.


ما مشکلی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نداریم اما پیشرانه‌ی یاد شده در زمان سبقت گیرها یا عبور سریع از تقاطع‌ها کمی تأخیر را نشان می‌دهد. سرعت گرفتن خودرو کمی بیش از حد طول می‌کشد و تا دور ۲۵۰۰ آن قدرت واقعی پیشرانه خود را نشان نخواهد داد.


این موضوع کمی عجیب است و در بسیاری از پیشرانه‌های دیزلی دیگر دیده نمی‌شود؛ اما زمانی که خودرو سرعت گرفت شاهد سواری لذت‌بخش آن خواهید بود. فرمان دینامیک خودرو دقیق بوده و بازخورد خوبی دارد و حتی استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی هم خللی در کار سیستم تعلیق وارد نکرده و دست‌اندازها با نرمی هرچه‌تمام‌تر جذب می‌شوند. کنترل حرکات بدنه نیز به خوبی صورت می‌گیرد و خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها و مسیرهای پیچ‌درپیچ همانند شاسی بلندها تلوتلو نمی‌خورد و همانند یک استیشن به زمین می‌چسبد.


البته سؤال ما هنوز باقی مانده است: آلرود یک خودروی خانوادگی است یا ترکیبی از یک استیشن و شاسی‌بلند؟ این بسته به موقعیت شما دارد. A6 آلرود به اندازه‌ی شاسی‌بلند Q7 آرام یا جادار نیست و همچنین همانند یک A6 سواری نمی‌دهد؛ اما به عنوان ترکیبی از این دو عملکرد خوبی داشته و ما هم بی‌صبرانه منتظر مسابقه‌ی آن با مرسدس E کلاس آل ترین هستیم.

همانند نسل قبلی، آئودی A6 آلرود یک خودرو با دو شخصیت است. در واقع این خودرو یک همه‌کاره‌ی تواناست. با ارتفاع متغیر از سطح زمین و وجود سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل قفل شونده، این خودرو می‌تواند در آفرود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و درعین‌حال به یک استیشن راحت تبدیل شود. انتخاب دراین‌باره به عهده‌ی خود شماست.

مشخصات آئودی A6 آلرود ۴۵ TDI کواترو ۲۳۱PS

  • قیمت: ۵۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۲۲۸ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. doubt

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من آخر نفهمیدم تو خودرو کاکپیت به چی میگن!! بچه ها کسی میتونه دقیق توضیح بده؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      کاکپیت به کابین میگن که معروف ترینش کاکپیت هواپیما هستش.اینجا منظورش پشت آمپرهای مجازی آئودی هستش!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        این جمله رو از کاکپیت هواپیما میگیرن(اتاقک یاکابین خلبان)
        اما اینجا بیشتر منظورش از کاکپیت پشت آمپرهای های دیجیتال مانیتور خودروهای آئودی هستش.در هرصورت این کلمه یه اصطلاح تخصصی برای هواپیما هستش و راحتر اینه که اینجا به زبان ساده گفته بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من به هیچ وجه این کلاس رو دوست ندارم. هرچند این ماشین جذاب تر از رقباست اما من یکی به هیچ وجه یک سدان ویا یه SUV رو ول نمیکنم که خودروهای این کلاس رو خریداری کنم.هرچند بخاطرکاربردی بودن در اروپا فروش بالایی دارن ویا آمریکا.اما اصلا جذابیت یک سدان یا یه کراس اوور رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا