آئودی

پشت فرمان آئودی S5 اسپورت‌بک 2020 جدید

شاید با نگاهی سریع به آئودی S5 اسپورت بک جدید بگویید که این خودرو چیزی بیش از بازطراحی و بهره‌مندی از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید را تجربه نکرده است؛ اما اشتباه می‌کنید، خیلی زیاد!

آئودی S5 اسپورت‌بک

اگرچه تغییرات یاد شده به چشم می‌آیند اما زیر بدنه‌ی ۵ درب و تیز این خودرو تغییرات مهندسی احساس‌برانگیزی رخ داده است. به‌طور ساده باید گفت S5 قبلی پیشرانه‌ای بنزینی داشته درحالی‌که این یکی از نوع دیزلی است.

این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲ لیتری توربو که به تکنولوژی کمپرسور الکتریکی جدید مجهز است سود می‌برد. به این ترتیب یک پیشرانه الکتریکی کوچک به توربو کمک می‌کند و تا تأخیر توربو حذف شود.

آئودی S5 اسپورت‌بک

شاید افراد به این تکنولوژی‌ها اهمیت چندانی ندهند اما می‌توانیم به شما بگوییم که چنین تکنولوژی‌ای باعث شده پیشرانه آئودی پاسخی بسیار تیز به دستورات راننده بدهد و این نیروگاه آهنین در دورهای پایین کاملاً گوش‌به‌زنگ عمل می‌کند. در دورهای بالا هم توربو با ژئومتری متغیر عملکرد معمولی‌ای دارد و توسط گازهای اگزوز بکار می‌افتد و پرفورمنس دلپذیری ارائه می‌کند.

آئودی S5 اسپورت‌بک

با قدرت ۳۴۲ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۷۰۰ نیوتون متری، S5 خودرویی سریع است. تنها ۴.۹ ثانیه زمان لازم است تا سرعت خودرو از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. اگرچه این عملکرد کاملاً درخور تحسین است اما این شتاب گیری بین دنده‌ای و انعطاف بین سرعت‌های مختلف است که نظرها را به خود جلب می‌کند.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در یک پیشرانه توربودیزل سنتی کاملاً جواب داده است. شایان ذکر است در این خودرو از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده شده و بنابراین S5 یک خودروی هیبریدی ملایم است.

آئودی S5 اسپورت‌بک

به این مجموعه باید یک باتری لیتیوم-یونی ۰.۵ کیلووات ساعتی کوچک را اضافه کرد که در صندوق جا خوش کرده است. استارتر-ژنراتور در نظر گرفته شده نیز در برخی مواقع از بار کاری پیشرانه کم می‌کند. بین سرعت‌های ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت پیشرانه می‌تواند به‌صورت کامل خاموش شود و خودرو تا ۴۰ ثانیه بدون اتکا به نیروگاه درون‌سوز حرکت کند.

البته برخی جنبه‌های منفی هم درباره S5 وجود دارد. در کل سواری خودرو خوب است. دامپرهای تطبیقی ۱۰۰۰ پوندی تکان های بدنه را به خوبی کنترل می‌کنند اما در دست‌اندازها و چاله‌های بزرگ کابین کمی لرزش را به خود خواهد دید.

آئودی S5 اسپورت‌بک

S5 در بزرگراه خودرویی پایدار و خونسرد به نظر می‌رسد و در جاده‌های پرپیچ‌وخم نیز چابکی خود را نشان می‌دهد. با وجود سیستم چهار چرخ محرک کواترو هم رانندگان از بابت کشش و پایداری خاطرجمع خواهند بود.

برسیم به داخل کابین که تریم فیبر کربن بکار رفته باعث تزریق اسپورت بیشتر به آن می‌شود. از نظر کیفیت نیز S5 همانند سایر محصولات ارباب حلقه‌ها بوده و مکانی باکیفیت را به نمایش می‌گذارد. به این موارد باید صفحه مرکزی ۱۰.۱ اینچی و کاکپیت دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را اضافه کرد که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند.

آئودی S5 اسپورت‌بک

سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی پاسخ‌های سریعی داشته و از اپل کارپلی و اندروید اتو و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند پشتیبانی می‌کند.

علیرغم وجود خط سقف شیب‌دار، هنوز هم فضای سر و پای کافی در عقب S5 اسپورت بک وجود دارد. البته فضای بار ۴۳۰ لیتری صندوق خیلی زیاد نیست.

آئودی S5 اسپورت‌بک

با قیمت ۵۳۶۲۵ پوندی، S5 اسپورت بک خودروی ارزان‌قیمتی نیست اما خب شما این قیمت را برای طراحی زیباتر پرداخت می‌کنید. این خودرو از لیست تجهیزات استاندارد زیادی برخوردار بوده و همه این‌ها را با پرفورمنس و مصرف سوخت مناسب ترکیب کرده است.

تغییرات ظاهری و بهبودهای تکنولوژیکی رخ داده در S5 اسپورت بک به خوبی با قوای محرکه‌ی جدید همراه شده‌اند. این خودرو سریع، ریلکس و مجهز بوده و توازن مناسبی بین پرفورمنس و راندمان ارائه می‌کند. هندلینگ پایدار S5 نیز قابل‌تحسین است اما آرزو داشتیم که ای‌کاش سواری خودرو کمی بخشنده‌تر بود…

مشخصات آئودی S5 اسپورت بک

  • قیمت: ۵۳۶۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۲ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دیدگاهمان نگاه کردن و حصرت خوردن است که بفرمایید نوشتیم . امر دیگه ای نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. .

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    موتور دیزل روی خودروی اسپورت کاملا بی معنی و مسخرس s5 و s6 جدید فقط به درد پیرمردای پول دار میخورن برا چی موتور بنزینی به اون نازی رو حذف میکنید آخه

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. 917

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      به چند دلیل باهات مخالفم
      1- موتور دیزلی گشتاور زیادی تولید میکنه و این نوع ماشینها شتاب اولیه فوقالعاده ای دارن
      2- دیزل سوخت ارزانتری به نسبت بنزین هست و با اینکه شما فرمودین “پیرمرد پولدار” در تناقضه
      3- هر ماشینی یه کاربرد داره و کاربرد این نوع ماشینها رانندگی روزمره لذت بخشه با چاشنی سرعت، نه رقابت تو مسابقات. پس نیازی به سریعترین یا قویترین بودن نیست
      4- پیشرانه بنزینی حذف نشده و به عنوان آپشن میشه انتخابش کرد اما نمونه استاندارد موتور دیزلی داره(میتونید برید تو سایت آئودی ببینید)

      در ضمن بهتره برای احترام به بقیه یه نام کاربری ثابت برای خودت انتخاب کنی و فعالیت سالم تری تو سایت داشته باشی

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        تازه دیزل رو با استفاده از چیزای اضافی بسیار پاک کردن.
        دیزلی ها اسمشون بد در رفته و قبلا زیاد جالب نبودن ولی الان خیلی بهتر شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سینا BMW

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این S5 و نسخه RS5 فوق العاده جذاب هستن،
    طراحیش بی نظیره.
    داخلش هم جذابه،
    اصلا همه آئودی هانسل جدید زیبا هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Nikzad

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    مصرف سوخت متناسب حس اسپورت کابین زیبا اینا خصوصیات بارز آئودیه. ولی جدای از اینها چقدر گشتاور خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من باشم دیزل رو ب بنزین ترجیه میدم هم ارزونه هم گشتاورش خیلی بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. جواد خطر

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    میشِ تو دَستِ یِ ماشینای لوکس قَرارِش داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    موتور دیزل قدرت و گشتاور فوق العاده ای داره مصرفشم کمتره و در کل انتخاب معقولانه تری هستش…
    اما من مدل بنزینی رو‌ بیشتر دوست دارم…
    طراحی و تکنولوژی ماشین هم که حرفی برای رقبا باقی نمیذاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا