آئودی

آینده در اتوبان! تست شتاب آئودی RS E-Tron GT

۳.۳ ثانیه… این مدت‌زمان موردنیاز برای رسیدن آئودی RS E-Tron GT جدید از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این محصول بدون آلایندگی شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از R8 E-Tron فراموش شده است که خب سوپرکار الکتریکی تمام‌عیار از ارباب حلقه‌ها بود. این در حالی است که RS E-Tron GT جدید محصولی برای چهار نفر بوده و فضای بار و کابین بیشتری دارد. موضوع جالب اینکه محصول تازه‌نفس آئودی در جاده و اتوبان سریع‌تر از آنچه خود شرکت ادعا کرده ظاهر می‌شود.

کانال یوتیوب اتومان تی وی بدون اتلاف وقت به سراغ این خودرو رفته و ویدئویی از تست شتاب و سرعت نسخه پرچم‌دار RS را در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان منتشر کرده است. با اینکه لاستیک‌های زمستانی RS E-Tron GT روی عملکرد این خودرو تأثیر منفی گذاشته‌اند اما محصول الکتریکی آئودی همچنان توانسته شتاب تحسین‌برانگیز ۳.۲ ثانیه را ثبت کند.

شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در ۱۰.۵ ثانیه ثبت شده و نهایتاً سرعت خودرو به ۲۵۶ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است. البته سرعت واقعی خودرو در آن زمان ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده اما سرعت شمارهای مدرن معمولاً ارقام بالاتری را نشان می‌دهند.

برای سدانی با وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم، این عملکردی احساس‌برانگیز محسوب می‌شود. راننده همچنین مشتاق بوده تا زمان لازم برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را نیز بفهمد چراکه این عملکرد در اتوبان‌ها بیشتر مدنظر است زیرا برای سبقت‌گیری اهمیت بالاتری دارد. RS E-Tron GT توانسته در حدود ۷ ثانیه این مأموریت را کامل کند.

با استفاده از لاستیک‌های تابستانی و پهن‌تر که گشتاور را بهتر به جاده منتقل می‌کنند شاید ارقام یاد شده اندکی بهبود یابند. اگرچه این خودرو پورشه تایکان توربو S یا تسلا مدل S پلاد نیست اما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به‌روزرسانی: در ویدئوی جدیدی که توسط CarWow منتشر شده، آئودی RS E-Tron GT عملکرد بهتری داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    آدولف هیتلر سازنده اولین بزرگراه با دسترسی محدود واسه جابجایی سریع نیروهای ارتش تو سرتاسر آلمان نازی اون زمان بوده

    موافقم 19
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    من یه سفر چند ماهه به آلمان داشتم و متوجه شدم گرفتن گواهینامه تو آلمان اصلاً راحت نیستش مثلاً واسه نمونه کسایی که میخان گواهینامه بگیرن باید کلاسای مخصوص آموزش کنترل ماشین تو سرعتای بالا رو طی کنن بخاطر این که رفتار ماشینا تو سرعتای بالای 144 کیلومتر در ساعت متغیر هستش و درکل میشه گفت آلمانیا با توجه به آموزشایی که میبینن خیلی خوب از پس اتوبانای کشورشون بر میان

    موافقم 26
    مخالفم 0
  3. نا شناس.

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    0 تا 100 = 3.2 ثانیه
    0 تا 200 = 10.5 ثانیه
    100 تا 200 = 7 ثانیه
    حداکثر سرعت 250 کیلومتر.
    قیمت = 140 هزار دلار (منبع سایت پدال )
    میزان پیمایش با هر بار شارژ = 383 کیلومتر ( منبع سایت پدال )

    خیلی خوبه. به عنوان اولین خودرو تمام برقی اسپرت آئودی واقعا خوبه.
    فقط میزان پیمایشش کمه…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. سرزمین آفتاب

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا طراحی زیبایی داره من که خوشم آمد
    بنظرم ماشین موفقی میشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کسی‌ اطلاعاتی‌ داره که بتونه وزن اینو با تسلا مدل اس مقایسه کنه
    یعنی‌ جنس متریال قسمت‌های مختلف،میزان سختی بدنه و شاسی و …
    اطلاعتتون رو به اشتراک بذارین نمیدزدنتون

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا