آئودیلکسوس

درگ دَه سیلندرهای تنفس طبیعی، آئودی R8 در برابر لکسس LFA

لکسس LFA به لطف برخورداری از یک نیروگاه V10 تنفس طبیعی با دورگیری سریع و مهندسی یاماها، یکی از خوش‌صداترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود؛ اما این سوپراسپرت ژاپنی خودرویی تولید محدود بود که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد؛ بنابراین کسانی که هم‌اکنون خواهان یک سوپراسپرت دَه سیلندر تنفس طبیعی جذاب و خوش‌صدا هستند می‌توانند سراغ آئودی R8 بروند. حال LoveCars این دو سوپراسپرت V10 را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.

در این رقابت بیست سیلندری، آئودی خودروی قوی‌تری است زیرا پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته نسخه‌ای که در این ویدئو حضور دارد، از نوع روباز یا اسپایدر R8 است که کمی سنگین‌تر بوده و ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از سوی دیگر، در سینهٔ LFA یک قلب ۴.۸ لیتری V10 قرار گرفته که ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند سوپراسپرت لکسس قدرت کمتری نسبت به رقیب آلمانی دارد اما از مزیت وزن کمتر هم برخوردار است که به آن شانس پیروزی در درگ را می‌دهد.

با پایین آمدن پرچم آغاز درگ، LFA جلو می‌افتد زیرا R8 علیرغم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، با کمی تأخیر حرکت را آغاز می‌کند؛ اما در ادامه آئودی خود را به رقیب ژاپنی می‌رساند و تقریباً هنگام رسیدن به نیمهٔ مسیر، پیشتاز می‌شود و هنگامی‌که خودروها از خط پایان عبور می‌کنند، R8 تقریباً به‌اندازهٔ یک خودرو جلوتر است. بااین‌حال، هرچند LFA پیروز رقابت نمی‌شود اما باید توجه داشت که تاریخ مهندسی آن به حدود یک دهه قبل بازمی‌گردد و با توجه به این سن و سال، عملکرد بسیار خوبی را نسبت به آئودی مدرن‌تر به نمایش می‌گذارد.

مشخصات فنی

لکسس LFA

آئودی R8 اسپایدر

پیشرانه ۴.۸ لیتری V10 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۵۶۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته AMT ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۷۷۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    Lfaیک شاهکار بود چقدر زیبا و قوی بود این ماشین البته r8هم یکی از بهترین ماشین های من هست و هردو ماشین صدای خاص ۱۰سیلندر رو برخوردار هستند‌

    موافقم 57
    مخالفم 7
    1. M.A.S

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (816 ديدگاه)

      شما آئودی R8 داری؟

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. nikzad

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        نه داداش ما که دستمون به پرایدم نمیرسه منظورم اینکه مورد علاقمه.

        موافقم 29
        مخالفم 0
      2. Hadi

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        LFA……
        تعریف کامل یک خودرو اسپرت ??

        موافقم 8
        مخالفم 4
    2. ممد ژانگولر

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3537 ديدگاه)

      R8 با اینکه دیرتر استارت زد با وزن بیشتر لکسوس LFA یک لقمه چپش کرد ?

      موافقم 10
      مخالفم 12
  2. حسین دهمرد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    گیربکس amt چجوریه؟

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      هم اتومات هس هم دستی
      یعنی هم کامپیوتر ماشین میتونه تعویض کنه هم راننده هروقت دلش خواست میتونه تغییر بده دنده رو
      کلاچ از زیر پا حذف شده اما مث اتومات های دیگه مبدل نداره و همون سیستم قدیمی کلاچ رو داره فقط کامپیوتر تعویض رو انجام میده(تقریبا مث تیپ ترونیک اما با تکنولوژی قدیمی تر و ساده تر)
      برلیانس و بعضی محصولات چری و ام وی ام ازش استفاده میکنن

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. حسین دهمرد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        ممنون چون من قبلا درباره ی این گیربکس خوندم فک کنم یه مطلبی درباره ی ۲۰۶ بود انتظار نداشتم تو یه سوپر اسپورت همچین چیزی باشه. البته که طرفدار راحت ترین و سرراست ترین راه حلها هستم.نه خیلی ساده و ابتدایی نه اونقدر پیچیده که نشه دستکاری و تعمیرش کرد.ولی واسه لکسوس دیدم تعجب کردم گفتم بپرسم .

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. XLE

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (134 ديدگاه)

          ۲۰۶ که گیربکس۴۰۵ روشه??

          موافقم 4
          مخالفم 5
    2. OMID

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مخفف automated manual transmission
      همون گیربکس دستی که اتوماتیک شده
      دیگه مبدل گشتاور نداره
      مکانیسمش کامل مشابه گیربکس دستیه ولی اتوماتیک شده
      نمونش لامبورگینی اونتادور
      بهش robotized manual transmission هم گفته میشه

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        درسته
        به AMT گیربکس دستی بدون کلاچ هم گفته میشه
        همونطور که گفته شد، ساختار این گیربکس‌ها کاملاً مشابه گیربکس دستیه با این تفاوت که کلاچ گیری بصورت خودکار انجام میشه و راننده بدون کلاچ گرفتن فقط دنده‌ها رو عوض میکنه
        البته نسخه تمام اتوماتیک AMT هم هست که تعویض دنده رو هم بصورت خودکار انجام میده

        موافقم 10
        مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        ممنون. گرفتم چندتا ربات کار تعویض دنده رو به جای دست انجام میدن.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. M2F....GHI

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      Amt مخفف automated manual transmission یا گیربکس دستی اتومات شده یا گیربکس نیمه اتوماتیکه.بدین منظور که شیفت کردن باهاش دستیه ولی با استفاده از قطعات هیدرولیکی مث فراری انزو یا قطعات الکترونیکی مث لامبورگینی آونتادور.کلاچ نداره ولی شیفت اتومات هم نداره و خودت دائما باید از پشت فرمون شیفت کنی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه درک مسخره ای انگار آئودی نمی خواست پدال گاز رو فشار بده با تاخیر هم شروع کرد با مدل روباز هم مسابقه داد مگه مجبورین ماشینی که مشخصات فنیش متعلق به یه دهه پیشه رو با یه سوپر اسپرت روز مقایسه کنین که اینقدر تخفیف بدین؟!..

    موافقم 24
    مخالفم 17
  4. مازیار

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    LFA عشقه بهترین اسپرت آسیایی تا به امروز

    موافقم 29
    مخالفم 10
  5. Me

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    Deutschland
    ??

    موافقم 17
    مخالفم 10
  6. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عشق است LFA
    یه دونه LFA رو به صد تا R8 نمیدم
    نمیدونم چرا ولی هیچوقت از ماشین های AUDI مخصوصا R8 خوشم نیومده

    موافقم 30
    مخالفم 38
    1. ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      Lfa و gtr بزاری سر هم انگشت کوچیکه r8 هم نمیشن اونا اگه مهندسی داشتن خوشون موتور و گیربکس و شاسی رو تولید میکردن مثل پورشه که گیربکسش به تنهایی یه شاهکاره واسه خودش نه اینکه موتور از یه جا گیربکس از یه جای دیگه بیاد همین جی تی آر خودت گیربکسش امریکاییه حالا بماند بقیه موارد که واسه موتور و شاسی هم کمک گرفتن ولی نخواستن عموم توجه شن البته طراحی بدنه بیرونی و داخل کابین رو خودشون انجام دادن خاستی لینک منبع معتبر هم میدم

      موافقم 14
      مخالفم 13
  7. M2F....GHI

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    صدای موتور v10 آئودی و لامبو خیلی زیاده مگه نه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    آر8 602 اسب بخار اشتباه نوشتن دوما لاستیک های آر8 کم باد بود وگرنه خیلی بیشتر جلو میفتاد

    موافقم 6
    مخالفم 4
  9. M.A.S

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    ای کاش یه بار ائودی ار هشت رو کنار وایپر TA تو درگ ببینیم
    R8 قبلی کنار وایپر و لکسوس رقابت جذاب تری میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. ارشیاsvj

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    وااااای
    چه صداهایی!!!?????

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا