آئودیمرسدس بنز

EV یا V8؟ درگ آئودی RS E-Tron GT و مرسدس E63 S AMG

بارها رقابت خودروهای الکتریکی با نمونه‌های درون‌سوز را دیده‌ایم اما چنین رقابت‌هایی همیشه می‌تواند جذاب باشد و به همین دلیل، کارواو در جدیدترین درگ خود، سوپر سدان مرسدس E63 S AMG را در برابر آئودی RS E-Tron GT قرار داده است. علیرغم اینکه قوای محرکهٔ این دو خودرو کاملاً باهم متفاوت است، مشخصات آن‌ها شباهت زیادی به هم دارد ولی بااین‌وجود هرکدام در مقایسه با دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مرسدس یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت خود دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، آئودی از ۶۴۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که توسط دو موتور الکتریکی تولید می‌شود و کل آن بلافاصله پس از فشردن پدال گاز در دسترس قرار می‌گیرد. هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردارند اما رقیب الکتریکی نزدیک به ۳۴۰ کیلوگرم از همتای بنزینی سنگین‌تر است که رقم قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید.

البته در پرفورمنس واقعی فقط قدرت و وزن دخیل نیست بلکه نحوهٔ استفاده از قدرت نیز بسیار اهمیت دارد. این در حالی است که در قوای محرکهٔ بنزینی و الکتریکی نحوهٔ استفاده از قدرت کاملاً متفاوت است و این موضوعی است که به‌خوبی در این ویدئو نشان داده می‌شود. در درگ اول، آئودی با وجود وزن بسیار سنگین‌تر و برتری جزئی در قدرت، به‌طور پیوسته از مرسدس دور می‌شود و به‌راحتی پیروزی را از آن خود می‌کند. همین موضوع در مسابقهٔ رولینگ هم تکرار می‌شود و درحالی‌که گیربکس E63 S در حال معکوس دادن است، E-Tron GT فوراً دور می‌شود.

اما در مسابقهٔ رولینگ دوم داستان کمی متفاوت است. در این رقابت، مرسدس در دنده سه قفل می‌شود و بدون از دست دادن زمان برای معکوس دادن، پابه‌پای آئودی پیش می‌رود. این حرکت شانه‌به‌شانه تا انتها ادامه دارد و دو خودرو هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. نتیجهٔ این مسابقه آن‌قدر نزدیک است که برای مشخص کردن برندهٔ واقعی بحث زیادی بین مت و یانی ایجاد می‌شود. درهرحال، شاید در پیروزی مرسدس در رولینگ دوم تردید باشد اما در تشخیص برندهٔ آزمایش ترمز هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد زیرا رقیب اشتوتگارتی در اینجا به لطف وزن سبک‌تر خود زودتر متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

RS E-Tron GT

مرسدس E63 S AMG

پیشرانه ۲ عدد الکتریکی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۴۶ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس دو سرعته ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۴۷ کیلوگرم ۲۰۱۰ کیلوگرم
قیمت ۱۱۱,۹۰۰ پوند ۹۹,۵۶۵ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (977 ديدگاه)

    بجز شتابش چیز دیگه ای نداره بخوایم انتخابش کنیم آئودی رو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Porsche 911

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (374 ديدگاه)

      درسته که برقیه
      ولی جدای از شتاب و ….
      طراحی داخلی و خارجیش و کیفیت ساختش بی نظیره و تو کمتر ماشینی پیدا میشه
      خودم اگه باشم E63 بر میدارم ولی جدای از الکتریکی بودن آئودی کلی جذابیت دیکه هم داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (977 ديدگاه)

        اتفاقا خودمم نطرم خیلی مثل شماست
        ولی طراحی و کیفیت بنز هم خیلی عالیه و ارزونترم هست یه وی ۸ هم داره توپیست هم بهتره برا همین گفتم بجز شتاب برتری با بنز هست هرچند طراحی ائودی رو برتر میدونم
        در کل من همه جا گفتم که این ائودی بهترین خودروی برقیه (البته شاید شما تایکان رو برتر از ای ترون بدونید که اونم ….) یعنی بخوام یه سدان برقی بخرم حتما اینو میخرم کیفت ساخت عالی داره شتاب خوب داره طراحی خیلی عالی داره
        قبلا گفتم الانم میگم ائودی از نظر من بهترین ماشین برقیه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Porsche 911

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (374 ديدگاه)

          دقیقا درسته👌
          من هم تایکان و etron gt رو برترین برقی ها میدونم
          طراحی عالی
          پرفورمنس خوب و کیفیت فوق العاده بالا
          ولی اینجا مرسدس خیلی بهتره
          یه V8 ۴ لیتری و لوکس بودن و پرستیژ بنز رو داره که عالی هست

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. Amin

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1249 ديدگاه)

    مرسدس کلی ارزون تره ، پرفورمنس آئودی رو در خط مستقیم تقریبا داره، حداکثر سرعتش بیشتره , ترمز هاش قوی تره ، خوش صدا تره ، و کلی هم لوکس تر و باشکوه تر هست ، پس e63 sرو انتخواب میکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Philipp

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    بهترین درگی که در این مورد دیدم درگ CLA S تیون شده با مدل ۳ پرفورمنس بود
    جفتشون ۴۹۰ اسب
    و ۶۶۰ گشتاور داشتن
    و نتیجه؟
    توی درگ با هم از خط رد شدن (تسلا یه ۵ سانتی جلوتر بود)
    توی رولینگ هم تسلا له شد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    مرسدس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسین

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    ای خدا چقدر از این بنز e کلاس بدم میاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Sina10

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    فکر میکنم این درگ همه چیز رو درباره برقیا توضیح بده
    و چرا توی هر پیستی که میرن ، ۹۵ درصدشون یا تقریبا همشون نسبت به رقبا رکورد ضعیف تری میزنن یا بهتر بگم بسیاری از آنها رکورد های فاجعه و ضعیفی میزنن ،
    ترمز گیری بخوبی نشون میده این تفاوت ها رو
    و توی خط مستقیم رقبای بنزینی رو تحقیر میکنن
    من اینجا هر دو رو دوست داشتم ، ولی خب جذابیت اون V8 یه چیز دیگه است
    قیمتش هم کلی گرونتره ائودی
    آئودی توی این عکس قیافه اش کمی ساده تر از مرسدس دیده میشه ، البته طراحی هر دو عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. datsun

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2094 ديدگاه)

    یکی از ناعادلانه ترین کاری های که میشه انجام داد همین برگزاری مسابقه درگ بین برقی و درون سوزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. AMG GT R

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (561 ديدگاه)

    من مرسدس رو بیشتر دوست دارم ولی انصافا آئودی طراحیش خیلی تو دل برو هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    بدون شک مرسدس ، من عاشق موتور و طراحی داخلیشم ، نمونه کامل یک ماشین لوکسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سهند

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (559 ديدگاه)

    انتخاب من مرسدس است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1611 ديدگاه)

    عجیبه چه کسایی سمت این آئودی میرن وقتی ای ۶۳ با قیمت پایین تر در دسترسه!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Amir Machine

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (969 ديدگاه)

      تازه از خود آئودی هم میشه RS7 رو با قیمت ۹۷ هزار پوند خرید!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. akrh78

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1078 ديدگاه)

    مت واتسون تو رولینگ تا کره ماه هم ادامه میداد تا بالاخره از ائودی رد بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    رینگ های ای ترون خیلی جذابن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ارشیاsvj

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1589 ديدگاه)

    تنها دفعه ای که برقی رو به بنزینی ترجیح میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. آریا ماشین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    آئودی از بهترین برقی های بازاره ولی فکر نکنم کسی باشه که صدا و لذت خودروی بنزینی رو ول کنه و برای ۰.۲ ثانیه بره آئودی بخره اونم با ۱۲ هزار پوند قیمت بیشتر برا همین انتخاب من بنزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا