آئودیبی ام و

درگ هم‌وطن‌ها! آئودی RS4 آوانت در برابر ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن

شاسی بلندهای پرفورمنس مدرن کابوس استیشن‌های سریعی هستند که مأموریت مشترکی برای ارائه پرفورمنسی قابل‌توجه در جعبه‌ای کاربردی بر عهده دارند. به منظور مشاهده اینکه آیا شاسی بلندهای پرفورمنس می توانند همان پرفورمنس سطح بالا و فضای زیاد کابین و بار را ارائه کنند یا خیر یک مسابقه درگ تدارک دیده‌ شده است.

اولین شرکت کننده این مسابقه محصولی از ب‌ام‌و است که برای تولید شاسی بلندها و سدان های سریع شناخته شده است. X3 M کامپتیشن از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با کد S58 استفاده کرده و قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. این پیشرانه عنوان قوی‌ترین پیشرانه ۶ سیلندر تاریخ ب ام و را یدک کشیده و از سیلندرها و میل‌لنگ فورج کاری شده سود می‌برد. این نیروگاه در مقایسه با پیشرانه B58 بکار رفته در X3 M40i بیش از ۹۰ درصد قطعات منحصربه‌فرد دارد.

ب‌ام‌و برای حفظ قابلیت اطمینان این پیشرانه تعداد ۵ تبادل کننده گرمای جداگانه شامل دو رادیاتور، دو اینترکولر و یک خنک‌کننده روغن پیشرانه را نصب کرده است. نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. تمامی این کارهای مهندسی منجر به ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قابل‌توجه ۳.۳ ثانیه‌ای شده است.

اما در طرف مقابل آئودی RS4 آوانت ایستاده که جزو بهترین استیشن‌های پرفورمنس بازار است. اگرچه شاسی بلندها از نظر پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما به سختی می‌توان با مرکز ثقل پایین‌تر یک استیشن رقابت کرد. این خودرو از نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری سود برده و این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار گوشه فرستاده شده و باعث ایجاد شتاب ۴ ثانیه‌ای می‌شود.

در نهایت این ارباب حلقه‌هاست که برتری خود را بر قدبلند ب‌ام‌و دیکته می‌کند. در روی کاغذ به نظر می‌رسید که X3 M کامپتیشن پیروز خواهد بود اما RS4 آوانت باعث سربلندی استیشن‌های پرفورمنس شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آئودی در RS4 لعنتی خیلی سریعه!!!
    مجله CAR MAG روزی کلیپ یه درگ رو بیرون میده که درگ بعدی درگ مرسدس GT4 63 و پورشه کرراS بود. و درگ بعد درگ مرسدس GT4 63 و سوزوکی سویفت اسپرت بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته ب ام و X3M کامپتیشن درکل سریع تر از آئودی RS4 هستش چون سریع ترین زمانی که آئودی RS4 در چندین درگ CARWOW ثبت کرده و همینطور تمام درگ های گذشته اش زمان 12.1 ثانیه بوده اما ب ام و X3M کامپتیشن معمولا زمان 11.8 ثانیه رو ثبت میکنه مثل درگ CARWOW که 11.8 رو ثبت کرد اما سریع ترین زمانش در شتاب گیری مجله کارانددرایو بوده که 11.6 ثانیه رو ثبت کرده!!!!
    مجله CARWOW هم جدیدترین درگی که انجام داده بین آئودی RS5 و تسلا3 پرفومنس و مرسدس GLC63s فیس لیفت هستش که اگه پدال مطلبش رو بزاره درگ جذابیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینجا X3M مسیر 400 متر رو در 12.5 ثانیه طی کرد که خیلی تفاوت داره با زمان 11.8 ثانیه درگی که CARWOW انجام داده و یا درگ های قبلی این ماشین و یا با زمان 11.6 ثانیه ای که ای ماشین در مجله کارانددرایو ثبت کرده که اونا هم در درگ های معمولی ثبت شدن.
      یک مثالش تسلا X هستش که در درگی که مجله CARWOW انجام داد که تسلا X در مقابل جیپ ترک هاوک و مرسدس GLC63 قرار گرفت تسلا X مسیر 400 متر رو در 11.8 ثانیه ثبت کرد!!!
      اما در درگ بعدی که تسلا X در مقابل لامبورگینی اوروس وووو… قرار گرفت اینبار تسلا X تونست مسیر 400 متر رو در 11.3 ثانیه ثبت کنه که اختلاف زیادی هستش!!!!
      یک خودرو و ثبت چندزمان توسط راننده اونم در یک مکان ویک مجله!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهراد

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (755 ديدگاه)

      خسته نباشی آقا مهدی / ماشالا خوب انرژی داری ‌و همرو دنبال میکنی / درود بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. JDM

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پدال از موقعی که سایت رو نو نوار کردی دیگه کسی حال و حوصله کامنت گذاشتن نداره.با گوشی که میایم خیلی شلوغ شده
    این نواری که بالای سایت گذاشتین خیلی قطوره
    تعداد دیدگاه ها تو لیست مطالب نمایش داده نمیشن
    اگر بتونید اون لیست رنگارنگی که بالای سایت و بالای مطالب اخیر قرار دادین به به پایین مطالب اخیر قرار بدین خیلی خوب میشه
    لیست مطالب اخیر هم یه مقدار حاشیه رنگارنگ داره
    اگر بتونید حاشیه رو از راست و چپ کمتر کنید عالی میشه
    فونت تیتر ها خوبه،اگر بتونید فونت نظرات رو بزرگتر کنید خیلی بهتر میشه
    تو قسمت نظرات فاصله پاسخ به یک دیدگاه یا نظر خیلی کمه.بطوری که اگر گذری رد بشید نمیفهمید که فلان دیدگاه دارای فلان جواب از یه شخص دیگه اس.
    این فواصل رو هم رعایت کنید عالی میشه.باتشکر✋

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود. ممنون از پیشنهادهای خوب شما. روی این موارد کار می کنیم تا انشاالله در سریع ترین زمان مشکلات برطرف شوند.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رامتین

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم ماهیت چنین درگهایی کاملا زیر سئواله. یا حتی تایم گیری در پیست نوربرگرینگ و… چون قانون آمار میگه بهیچ وجه نمونه غیر نرمال را تایید نکنید، چرا که سطح اطمینان را پایین میاره. بالاخره شرایط اون لحظه راننده، اشتباه در استارت زنی و… دخیله. حداقل چند بار باید تایم گرفته شه و اگر واریانس آزمایشی خیلی پرت بود، حذف بشه و سپس میانگین نتایج را در نظر بگیریم. شاید البته اجرای چند باره سخت باشه ولی در چنین درگهای کوتاه، 3-4 بار انجام دادنش فکر نکنم مشکلی باشه. تو یک چهارم مایل با این شرایط، تفاوت زیر 0.25 ثانیه بنظرم بهتره بگیم برابرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hamid...Audi

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اصولا دلیل وجود درگ اینه که زمان تایم ۴۰۰ متر به عوامل زیادی بستگی داره و از روی تایم نمیشه قضاوت کرد. وقتی دو تا ماشین کنار همدیگه قرار میگیرن توی ۹۵ درصد شرایط مثل همدیگه هستن ( تنها تفاوتشون میشه خطای راننده که با تکرار میشه اون رو هم حل کرد). شاید X3M توی ارتفاع پایین از سطح دریا و یا هوای خنک تر زمان ۱۱.۶ رو ثبت کرده باشه ولی مطمئن باش که RS4 Avant همونجا هم زمان کمتری رو ثبت میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      hamid جان مجله CARWOW بیش از 6تا7 درگ با آئودی RS4 انجام داده که نتیجه همه این بوده که مسیر 400 متر رو در 12.1 ثانیه طی کرده. اما اولین درگ X3M یا X4M در این مجله زمان 11.8 ثانیه بوده.
      بعدشم درگ بین آئودی RS4 و ب ام و X3M بازهم انجام شده که X3M پیروز میشه اما این درگ توسط مجلات معتبر انجام نشده.
      اما معتبرترین دلیل سریع تر بودن X3M زمانی هستش که در مسیر 400 متر طی کرده. اونم نه در مناطق مختلف بلکه در یک پیست و یک مجله. من تمام این درگ هارو توگوشیم دارم. یه سرچ بکن و درگ های آئودی RS4 رو در مجله CARWOW ببین و به زمانی که در مسیر 400 متر طی کردن رو ببین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hamid...Audi

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    MAHDI جان باز حرف من رو متوجه نشدی.
    اصولا دلیل برگزاری درگ اینه که تایم های مختلف با هم قابل مقایسه نیستن و به عوامل زیادی بستگی دارن. دیگه وقتی که درگ به وضوح سریعتر بودی RS4 رو نشون بوده دنبال تایم گشتن به نظرم کار اشتباهیه. همونجوری M5 و 720S خیلی از ماشینا رو نقطه کردن و طرفدارای اون ماشینا دنبال تایم میگشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      حمید آقا بنظرم داری یه جورایی جرزنی میکنی،خب درسته که بعلت های مختلف تو این کلیپ آئودی برنده شد اما بخاطر درگهای متفاوت دیگه که هر دو خودرو داشتن نمیشه برنده ی نهایی رو آئودی دونست،حالا چه تو این درگ برنده شده باشه چه بازنده
      مهم سوابق تایم هاست که قبلا ثبت شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا