آئودیب ام ومرسدس بنز

نبرد هشت سیلندرهای تنفس طبیعی قدیم، M3، C63 و RS4

سه‌گانهٔ ژرمن‌ها یعنی آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز سال‌ها است که رقیب اصلی یکدیگر هستند و تقریباً در همهٔ سگمنت‌ها نماینده‌ای دارند که با یکدیگر رقابت می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین محصولات این سه شرکت که نبرد سختی باهم دارند، آئودی RS4، ب‌ام‌و M3 و مرسدس C63 AMG هستند. هر سهٔ ماشین‌ها امروزه از پیشرانه‌های توربوشارژ استفاده می‌کنند که در آئودی ۲.۹ لیتری V6، در ب‌ام‌و ۳ لیتری شش سیلندر خطی و در مرسدس ۴ لیتری V8 است. این ماشین‌ها اما در نسل قبلی هر سه از موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کردند که جذابیت زیادی داشت.

هرچند در نسل کنونی هر سهٔ این خودروها طبق رویهٔ کوچک‌سازی موتورها از پیشرانه‌های توربوشارژ کم‌حجم‌تر استفاده شده اما موتورهای V8 تنفس طبیعی قبلی جذابیت بیشتری برای طرفداران داشتند. حال CarWow در جدیدترین درگ خود، نسل قبلی M3، RS4 و C63 را در برابر هم قرار داده تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است. آئودی RS4 به یک موتور ۴.۲ لیتری V8 مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تنها خودروی گروه است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد و به همین دلیل با ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم هست.

در زیر کاپوت مرسدس C63 AMG بزرگ‌ترین موتور این رقابت یعنی نیروگاه افسانه‌ای ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی خودرو را حرکت دهد؛ و آخرین خودرو یعنی ب‌ام‌و M3 هم از یک موتور ۴ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که کمترین قدرت را در این جمع دارد اما M3 با ۱۶۰۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی گروه هم هست. با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

آئودی RS4

مرسدس C63

ب‌ام‌و M3

پیشرانه ۴.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۵ کیلوگرم

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. Sina

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (509 ديدگاه)

    زمانی که ماشین ها واقعا ماشین بودن….!
    پر قدرت و کم استهلاک

  2. Hamidreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (694 ديدگاه)

    سلطان C63
    واقعا یکی از نمادین ترین خودرو های مرسدس هست!
    خیلی خوبع
    قطعا به اون دوتا ترجیح میدمش
    البته طراحی آئودی هم خوب بود ؛ عملکردش هم همینطور

    1. فرامرز

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1312 ديدگاه)

      این ام۳ مدل دو نسل قبل هست که بیش از ۱۰ سال پیش منقرض شده در حالیکه مرسدس و ائودی برای یه نسل قبل هستن و تا همین ۴-۵ سال پیش تو بازار بودن. اتاق ای۹۰ از سال ۲۰۰۴ رو تولید بود و با توجه به جذابیت های بیشتر ای۹۲ خیلی مورد توجه قرار نگرفت

      1. MAHDI

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4383 ديدگاه)

        همین M3 درسته که در خط مستقیم کندتره چون قدرت و گشتاور خیلی کمتری داره.اما در پیست M3 خیلی سریع تره.
        جدای از زمان گیری هایی که چندمجله انجام دادن از زمان گیری ۱۸ پیست که باهم زمان ثبت کردن M3 در ۱۶ پیست زمان سریع تری رو ثبت کرده و C63 در ۲ پیست سریع تر بوده.
        در مورد نسل فعلی M3 و C63 هم درگ بین M3 معمولی و C63 پایه رو من ندیدم چون همیشه C63S حضور داشته. در رقابت درگ C63S از M3 معمولی سریع تر هستش. اما درگ های بین M3 کامپتیشن و C63S نتیجه متفاوت دارن. اما درگ های بین M4CS یا M3CS با آلفارومئو جولیا و مرسدس C63S پیروزش M4CS و M3CS هستن.
        اما در پیست بازم M3 معمولا سریع تر بوده. در نسخه کامپتیشن که کاملا سریع تره و در نسخه M3CS و M4CS که کلا در سطحی بالاتر هستش که پیست هایی بوده که در پیست کمتر از ۲ دقیقه ای حدود ۸ ثانیه سریع تر بوده.

        مجله CAR SALES یه رقابت به شدت جذاب بین مرسدس C63S فیس لیفت و ب ام و M3CS انجام داده که اول رقابت درگ انجام میدن و بعد در پیست زمان گیری میکنن.یکی از زیباترین رقابت های بین این دوماشین هستش که دیدم. از دستش ندید اگه به این سبک رقابت ها علاقه دارید.

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    انجین ۶.۲ لیتری مرسدس شاهکاره، حیف که جایی در دنیای مدرن نداره 🙁 چیزی که برام تو این تست جالب بود، قیمت زیاد M3ه، در حالی که معمولا ب‌ام‌های کارکرده، قیمت کمتری نسبت به مرسدس‌های هم رده دارن؛ احتمالا این سی کلاسه، کارکردش خیلی بالاست.

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    این نسل‌های مرسدس و ب‌ام‌و رو مقایسه کردم، تنها نقطه ضعفی که c کلاس نسبت به سری سه داشت، چسبندگی کمتر عقب خودرو بود، اونم با کمی مهارت رانندگی، قابل حله.

  5. محمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (536 ديدگاه)

    میشه پست درد ناک نزارین🥺
    باز دم مرسدس گرم
    اگر قوانین آلایندگی نبود الان دنیا پر از محصولات ۱۰لیتریه ۱۶ سیلندر بود با این قیمت سوخت به خصوص از برند دوج

    1. Saeed

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (651 ديدگاه)

      موتوری که شما گفتی واسه بوگاتیه که هنوزم تولید میشه
      وایپر موتورش ۸ لیتری ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی بود

  6. MAHDI

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4383 ديدگاه)

    این نسل M3 در خط مستقیم کندتر از C63 بود که البته مشخصات هم کاملا نشون میده چون ۴۰ اسب بخار قدرت کمتر و ۲۰۰ نیوتن گشتاور کمتری داره اما خوب در مقابل M3 حدود ۱۰۰ کیلو وزن سبک تری داره!!!!
    اما در عوض M3 در پیست خیلی سریع تر از C63 بود. برای مثال از حدود ۱۸ زمانگیری که در پیست بین این دو خودرو وجود داره در ۱۶ پیست M3 سریع تر بوده با اختلاف قابل توجه!!!!
    (( نمیدونم چرا CARWOW چندهفته است درگ جدیدی نداره. این رقابت رو یکبار دیگه چندهفته پیش انجام دادن البته اونجا C63S و M4 معمولی هم حضور داشتن.شاید بخاطر شرایط این بیماری هستش که درگ های جدید بین خودروهای جدید رو ندارن))

  7. Sina

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    وقتی که C63 BLACK اومد واقعا فوق العاده بود.
    یکی از نسل های خوب C کلاس

    1. Sina

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (513 ديدگاه)

      M3 اون دوران هم عالی بود

  8. آریا ماشین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (392 ديدگاه)

    انتخاب من مرسدس که سریعترین و ارزون ترین ماشین اینجاست و اون موتور افسانه ای…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X