آئودیپورشهتویوتارنو

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می‌تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی‌ترین رقبای خود باشد.

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت‌کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونهٔ حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانهٔ آن به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین‌حال A110 هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که این اسپرت فرانسوی سبک‌ترین عضو گروه است.

در سینهٔ تویوتا سوپرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و با ۳۴۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را دراین‌بین دارد. پورشه کیمن GTS از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با ۳۶۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

آزمایش اول مسابقهٔ درگ ایستاده است که نتیجهٔ واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می‌شود. البته مهم‌ترین علت این پیروزی وزن سبک‌تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان ۱۲.۱ ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقهٔ رولینگ (در حال حرکت) در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کیمن GTS است که با اختلاف پیروز می‌شود و آلپاین نمی‌تواند آن‌را مغلوب کند.

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما بااین‌حال کیمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می‌شود؛ بنابراین سوپرا در هیچ‌کدام از این تست‌ها پیروز نمی‌شود اما عملکرد قابل‌توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می‌دهد زیرا کیمن GTS و TT RS نسخه‌های بالایی خانوادهٔ خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخهٔ کوپه داشته و سنگین‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

 

پورشه کیمن GTS

تویوتا سوپرا

آئودی TT RS

آلپاین A110

پیشرانه ۲.۵ لیتری H4 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ عقب
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۳۹۳ میلی‌متر ۴,۳۸۰ میلی‌متر ۴,۲۰۱ میلی‌متر ۴,۱۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۷۵ میلی‌متر ۲,۴۷۰ میلی‌متر ۲,۵۰۵ میلی‌متر ۲,۴۲۰ میلی‌متر
وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۱۰۳ کیلوگرم
قیمت ۶۴,۹۱۱ پوند ۵۶,۰۹۴ پوند ۵۲,۶۹۵ پوند ۴۶,۹۱۰ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بین این 4 خودرو انتخاب من پورشه کیمن GTSهستش!!!
    البته همشون عملکرد بسیار خوبی دارن در نوع خودشون وهیچکدوم ضعیف نیستن.اما پورشه کیمنGTS رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. مهدی ۹۱۱

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    رنو با ۳۰۰ اسب وزمان ۱۱/۵ثانیه عجیبه و خیلی عجیب

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      #وزن

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آلپاین A110 استفاده شده در این درگ نسخه کارخونه ای نیست و تیونینگ شده هستش. و الا درگ های وجود داره از آلپاین A110 که کندتر از رقباست!!!! درضمن این ماشین وزن بسیار پایینی هم داره!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 2
  3. مهدی ۹۱۱

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    و بازم عجیب ایودیttrs با ۴۰۰ اسب اخر میشه ایودی که رکورد ۱۱/۵ داره تو تستای مختلف پورشه و کیمن طبیعی هست عملکردشون ولی رنو و ایودی نه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. معین م

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      پورشه و کیمن ؟؟??

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    برای رقابت با پورشه در هر کلاسی باید بهترین باشی
    پورشه برای دوم شدن ساخته نشده ❤❤

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    رنو آلپاین فوق العادس….
    و فوق العاده تر از اون یه مهندسی فرانسوی
    برای ثبت اون تایم و شکست این سلاطین….

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      آلپین تیون شده بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. porschesport

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طبق معمول عملکرد عالی پورشه و البته الپاین

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته من قبلا درگ بین پورشه کیمن و آلپاین A110 رو دیدم که پورشه پیروز میشه.ولی آلپاین A110 این رقابت نسخه تیونینگ شده هستش!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. حسین

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    باید بگم قبل از دیدن از کلیپ و با دیدن مشخصات خودروها رو کاغذ اصلا فکر نمیکردم نتیجه همیچین چیزی بشه. در واقع عملکرد پورشه و بعد آلپاین (هرچند تیون شده) منو به تحسین واداشت. با دیدن این جور کلیپ ها واقعا میشه فهمید که پورشه یعنی چی و چرا قیمتش از همه بالاتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. مجتبی نادری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درسته پورشه اسپورت سازه اصیلیه اما آلپین سالهاست که ماشینهای اسپورت خوبی ارائه داده از طرفی باوجود توان خروجی این رکورد عالیه و وزن کم خودرو از توانایی شرکت سازندس چیزی از ارزش آلپین کم نمیشه درحدخودش فوق العادس

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا