درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می‌تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی‌ترین رقبای خود باشد.

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت‌کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد 250 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونهٔ حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانهٔ آن به 300 اسب بخار قدرت و 405 نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین‌حال A110 هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که این اسپرت فرانسوی سبک‌ترین عضو گروه است.

در سینهٔ تویوتا سوپرا پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و با 340 اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را دراین‌بین دارد. پورشه کیمن GTS از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با 365 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت مجهز است که قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

آزمایش اول مسابقهٔ درگ ایستاده است که نتیجهٔ واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می‌شود. البته مهم‌ترین علت این پیروزی وزن سبک‌تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان 12.1 ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقهٔ رولینگ (در حال حرکت) در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کیمن GTS است که با اختلاف پیروز می‌شود و آلپاین نمی‌تواند آن‌را مغلوب کند.

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما بااین‌حال کیمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می‌شود؛ بنابراین سوپرا در هیچ‌کدام از این تست‌ها پیروز نمی‌شود اما عملکرد قابل‌توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می‌دهد زیرا کیمن GTS و TT RS نسخه‌های بالایی خانوادهٔ خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخهٔ کوپه داشته و سنگین‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

 

پورشه کیمن GTS

تویوتا سوپرا

آئودی TT RS

آلپاین A110

پیشرانه 2.5 لیتری H4 توربو 3 لیتری I6 توربو 2.5 لیتری I5 توربو 1.8 لیتری I4 توربو
قدرت 365 اسب بخار 340 اسب بخار 400 اسب بخار 300 اسب بخار
گشتاور 430 نیوتن متر 500 نیوتن متر 480 نیوتن متر 405 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ عقب
حداکثر سرعت 290 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,393 میلی‌متر 4,380 میلی‌متر 4,201 میلی‌متر 4,180 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,475 میلی‌متر 2,470 میلی‌متر 2,505 میلی‌متر 2,420 میلی‌متر
وزن 1405 کیلوگرم 1520 کیلوگرم 1540 کیلوگرم 1103 کیلوگرم
قیمت 64,911 پوند 56,094 پوند 52,695 پوند 46,910 پوند

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (3100 دیدگاه) ,

    بین این 4 خودرو انتخاب من پورشه کیمن GTSهستش!!!
    البته همشون عملکرد بسیار خوبی دارن در نوع خودشون وهیچکدوم ضعیف نیستن.اما پورشه کیمنGTS رو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  2. مهدی ۹۱۱
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    رنو با ۳۰۰ اسب وزمان ۱۱/۵ثانیه عجیبه و خیلی عجیب

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3100 دیدگاه) ,

      آلپاین A110 استفاده شده در این درگ نسخه کارخونه ای نیست و تیونینگ شده هستش. و الا درگ های وجود داره از آلپاین A110 که کندتر از رقباست!!!! درضمن این ماشین وزن بسیار پایینی هم داره!!!!

      پاسخ
  3. مهدی ۹۱۱
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    و بازم عجیب ایودیttrs با ۴۰۰ اسب اخر میشه ایودی که رکورد ۱۱/۵ داره تو تستای مختلف پورشه و کیمن طبیعی هست عملکردشون ولی رنو و ایودی نه

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1478 دیدگاه) ,

    برای رقابت با پورشه در هر کلاسی باید بهترین باشی
    پورشه برای دوم شدن ساخته نشده ❤❤

    پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    رنو آلپاین فوق العادس….
    و فوق العاده تر از اون یه مهندسی فرانسوی
    برای ثبت اون تایم و شکست این سلاطین….

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (3100 دیدگاه) ,

    البته من قبلا درگ بین پورشه کیمن و آلپاین A110 رو دیدم که پورشه پیروز میشه.ولی آلپاین A110 این رقابت نسخه تیونینگ شده هستش!!!!!!!

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    باید بگم قبل از دیدن از کلیپ و با دیدن مشخصات خودروها رو کاغذ اصلا فکر نمیکردم نتیجه همیچین چیزی بشه. در واقع عملکرد پورشه و بعد آلپاین (هرچند تیون شده) منو به تحسین واداشت. با دیدن این جور کلیپ ها واقعا میشه فهمید که پورشه یعنی چی و چرا قیمتش از همه بالاتره

    پاسخ
  8. مجتبی نادری
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درسته پورشه اسپورت سازه اصیلیه اما آلپین سالهاست که ماشینهای اسپورت خوبی ارائه داده از طرفی باوجود توان خروجی این رکورد عالیه و وزن کم خودرو از توانایی شرکت سازندس چیزی از ارزش آلپین کم نمیشه درحدخودش فوق العادس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.