دوئل آئودی A7 و مرسدس بنز CLS

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وششم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کوپه

دوئل‌های گروه سدان‌های کوپه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

آئودی A7

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 6,111 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 8,311 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 4,810 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 3,852 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 81 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی عالی و زیبا، تکنولوژی‌های استاندارد سطح بالا، عملکرد درجه‌یک، کابین جادار

نقاط منفی: تغییرات نه‌چندان کلی نسبت به نسل قبل، فاقد هیجان مرسدس بنز CLS، سواری خشک

 

مرسدس بنز CLS

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 3.6 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 5,116 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 8,294 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,839 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 943 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد

حفاظت از کودکان: 90 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 77 درصد

سیستم‌های ایمنی: 62 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ دوست‌داشتنی، چسبندگی و تعادل عالی، کابین باشکوه

نقاط منفی: هنوز کارایی را قربانی کرده است، هزینه‌های نگهداری بالا، فضای تنگ عقب

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A7 55 TFSI مرسدس بنز CLS450
پیشرانه 3 لیتری V6 3 لیتری I6
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 340 اسب بخار 365 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر 500 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.7 ثانیه 4.7 ثانیه
مسافت 400 متر 13.3 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 205 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر ترکیبی 9.4 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 158 گرم/کیلومتر 181 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 63 لیتر 66 لیتر
وزن 2019 کیلوگرم 1998 کیلوگرم
طول 4.97 متر 4.99 متر
فاصلهٔ محوری 2.92 متر 2.94 متر
حجم صندوق بار 535 لیتر 340 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 41,821 پوند 49,988 پوند
قیمت موردبررسی 48,950 پوند 54,721 پوند
قیمت پایه آمریکا 68,995 دلار 76,145 دلار
قیمت موردبررسی 68,995 دلار 76,145 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. Amir
    سوابق: (667 دیدگاه) ,

    به نظرم آئودی بهتره طراحیش شاهکاره خصوصا داخلش فوق العادست.نویسنده محترم سواری خشک رو جزو نقاط منفی آئودی ذکر کرده اما خدمتتون بگم در بررسی مجله carwow بین a7 و cls و بی ام و سری 6 GT آئودی با تعلیق بادی راحت ترین و بهترین سواری رو داشت.
    رای من ارباب حلقه ها…

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره
      جفتشون فوق العادن
      اگه به من بگن یکی از این 2تارو انتخاب باید کنم، خود کشی رو ترجیح میدم:))))))

      پاسخ
      1. Ali.usa
        سوابق: (327 دیدگاه) ,

        جفتشون خوبن
        ولی کاش cls همون فیس میموند اون وقت این حرفو نمیزدین
        خیلی خوب بود چرا اخه

        پاسخ
        1. majid
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          نمیدونم چرا چند ساله ماشینا دارن زشت میشن. متنفرم از این قیافه ی بنز. اصلا ب عظمت بنز نمیخوره این طراحی. بیشتر شبیه دنا و برلیانس هست تا بنز. نسل قبلی بهتر بود. حتی سانتافه و آزرا 2019 هم قیافشون مسخره شده نسل قبل آزرا بخدا عالی بود.

    2. آریا
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      با وجود اینکه عاشق بنز و مخصوصا s کلاسم ولی خداییش این‌چراغای برلیانس h220 خیلی مسخرن…

      پاسخ
    3. Car Lover
      سوابق: (329 دیدگاه) ,

      1-ستاره سه پر پرچمش بالاعه
      2-عکس برلیانسو اگه کنار عکس بنز بزارید واقعا برلیانس تو ذوق میزنه پس تو واقعیت خیلیم بد نیس بنز
      3-فروش این مدل ائودی تو امریکا چرا انقد از سی ال اس بیشتره؟؟!! تازه امریکاییا بنزو بیشتر میپسندن..
      فک کنم این مدل بنز دیرتر وارد نمایندگیا شده درسته؟؟!

      پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    بازم رسیدیم به طراحی ناامید کننده بنز ، قیمت طراحی داخلی طراحی خارجی سیستم کواترو جا دار بودن همگی از سر تر بودن آئودی خبر میده ، متاسفانه اینجاس که عاشقان بنز الان میریزن سر ما که اینجوری نیست ولی من خودمم طرفدار بنزم ولی منطقی نه لج و لجبازی

    پاسخ
    1. جی کلاس مرسدس
      سوابق: (146 دیدگاه) ,

      طرفدار که نیستی وقتی مسی طرفدار چیزی هست که به همه بدشو اگرم واقعا باشه نمیگه این تزهای روشن فکری هم پدر مارو دارورده تعصب اتفاقا خوبه ولی تعصب زیاد بده

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1309 دیدگاه) ,

      دقیقا نسل قبلی بنز cls که توی خیابونهای همینجا هم هست هنوز هم نگاه ها رو برمیگردونه
      اما این نسل اونقدر هیجان انگیز نیست وقتی توی کلاسی خاص هست که مشتری خاص داره و میزان فروش کل خودروهای این کلاس شاید به ۵۰.۰۰۰ هم در همه دنیا نرسه!!!
      طراحی عقب که واقعا پخته نیست
      قوس عقب بیش از اندازه زیاده
      طراحی کابین بسیار زیباتر از این داره بنز روی خودروهای دیگه اش که نقطه قوتشونه و تقریبا بهترین طراحی داخلی هر کلاس اما اینجا نه
      جلو هم که فقط طراحی جلو پنجره ستاره ای بنز جذابه، اما گرافیک چراغها هنوز با امضای بنز ناپخته است که این مورد رو توی رونمایی خودروهای جدیدش همین چند روز قبل به نقطه قوت تبدیل کرده
      اما اینجا هنوز جذاب نیست
      و اینکه در عالم واقع هم اختلاف قیمت حدود ۱۰.۰۰۰ دلار برای انتخاب بین ۲ رقیب آلمانی با کیفیت با قدرت فنی پایاپای قطعا زیاده

      پاسخ
  3. cfz
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    هردو عالی
    ولی من cls رو ترجیح میدم خصوصا نسخه amg 53
    از طراحی داخلی تمام کامپیوتری اعودی زیاد خوشم نمیاد نمای بصری جذابی نداره برعکس سی ال اس که کابینش فوق العادست

    پاسخ
  4. The notorious critic
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    معلومه بنز.آدم بایه نگاه می فهمه که تراهیه بنز شکیل تر و آیرودینامیک تره.موتورش هم که بهتره وطراحیه داخلش هم لوکس تره ولی تراحی داخلی آئودی رو خیلی دوست دارم چون واقعا زیبا وپیشرفته است.

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (1067 دیدگاه) ,

      طراحی درسته دوست عزیز

      پاسخ
  5. ..Hossein
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    چه گروه جذابی
    چشم بسته هم یکیشو انتخاب کنی ضرر نکردی

    اما باز جالبه که سردبیر محترم گفت تو گروههایی که دوتا خودرو از یک برند موجود باشه با هم رقابت میکنن اما باز اینجا این اتفاق نیوفتاده.
    اگر فرم بدنه فرق میکنه که خب نباید تو یک گروه قرار میگرفتن چون ممکنه هر دو برسن فینال اگر که قرار گرفتن باید امکان رقابت رو در رو براشون وجود داشته باشه

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    طراحی جدید مرسدس مسخره ست…
    یه کلام

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    سلام ؛ من به آئودی رای ندادم صرفا به خاطر نمای خیلی زشت عقب cls و فرم گرافیک چراغ های عقب بنز که منو یاد اولین نسخه های need for speed میندازه.

    پاسخ
  8. حسام
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    خدایی تا حالا یه آئودی دیدین که طراحی داخل کابین خشگل و تکنولوژیک نباشه

    پاسخ
  9. بهنام
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    قبلأ بین cls و E کلاس اگه مردد بودین میتونستین بخاطر طراحی جذاب و زیبا و اون خیز زیبای خطوط، cls رو انتخاب کنی تا در مقابل فضای محدودتر ردیف عقب در ناحیه ی سر و گردن حداقل از مزیت زیبایی و خاص بودن در خانواده ی مرسدس برخوردار باشی ولی در نسل جدید اون مزیت بطور کامل از بین رفت و بنظرم دیگه دلیلی برای انتخاب سی ال اس در بین رقبا وجود ندارد در حالی که رقبا در مقابل راحتی و تکنولوژی همرده با مرسدس از مزیت طراحی زیبا نیز برخوردارن. انتخاب من A7

    پاسخ
  10. Infinite
    سوابق: (374 دیدگاه) ,

    پدال عزیز
    شما مگر مد نظر نداشتید تا در هر کلاسی اگر هر برند دارای دو نماینده بود، هر دو نمایند رو در مقابل هم قرار بدید تا یک نماینده بیاد بالا؟
    طبق این قاعده باید CLS و AMG GT 4Door در مقابل هم قرار میگرفتند.

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (419 دیدگاه) ,

      بله حرف شما کاملاً درسته اما در این گروه در مرحلۀ مقدماتی، آئودی و ب‌ام‌و روبروی هم قرار گرفته بودن که ب‌ام‌و شکست خورد اما چون تعداد راه‌یافتگان به مرحلۀ بعدی فرد بود، ب‌ام‌و طبق قانون شکست با کمترین اختلاف، به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.
      به همین دلیل اگه در این مرحله مرسدس‌ها روبروی هم قرار میگرفتن، دوباره باید آئودی در برابر ب‌ام‌و قرار میگرفت و دوئل تکراری میشد.

      پاسخ
  11. ak_oo7
    سوابق: (542 دیدگاه) ,

    من نسل قبل جفتشونو ترجیح میدم

    پاسخ
  12. Amir Machine
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    صدردصد آئودی
    تقریباً در همۀ مقایسه‌های بین این دو ماشین، آئودی برنده شده و تو بررسی‌ها هم امتیاز بیشتری گرفته
    این نسل از CLS کاملاً ناامیدکننده‌س، حیف نام بزرگ CLS و اون الهۀ زیبایی نسل اول که حالا به این روز افتاده

    پاسخ
  13. ahmad
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    با اینکه ائودی رو خیلی دوست دارم ولی به بنز رای دادم .

    پاسخ
  14. MAHDI
    سوابق: (2933 دیدگاه) ,

    http://gearopen.com/rides/new-audi-a7-sportback-mercedes-benz-cls-vs-bmw-6-series-gt-comparison-79716/

    https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/cls/103982/mercedes-cls-vs-audi-a7-sportback

    این دوتا مقایسه ورقابت بین این دوخودروهستش که دریکیش بی ام و۶gt هم حضور داره.البته مجلهcarwoow هم یه رقابت بینشون انجام داده که کلیپ تصویری هستش

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2933 دیدگاه) ,

      اولین رقابت بین cls جدید وآئودیa7جدید وهمینطور بی ام و سری۶ gt که دراصل عضواین کلاس نیست وفقط یه خودروی کاربردی هستش این نتایج رو در آخر به دست آوردن.
      جایگاه اول:بی ام و سریgt6
      جایگاه دوم: آئودیa7
      جایگاه سوم:مرسدسcls

      رقابت دوم بین مرسدسcls هستش باآئودیa7 که نتیجه اینطور میشه.
      جایگاه اول:آئودیa7
      جایگاه دوم:مرسدسcls

      پاسخ
  15. Khosrow
    سوابق: (1143 دیدگاه) ,

    کابین ائودی زیباست ولی به هم ریخته ست / بدنه CLS خیلی زیباتر از ائودی هست / در کل ندید مرسدس ..

    پاسخ
  16. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    برنده نهایی : مرسدس AMG GT 4 door
    و من در این دوئل با احترام خیلی زیاد به A۷ ، مرسدس cls رو انتخاب میکنم تنها به خاطر هیجان رانندگی بیشتر .

    پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (1243 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی ک تقریبا در یه حده
    میمونه طراحی و قیمت ک طراحی کابین جفتشون زیباس اما ائودی یکم لوکس تره و طراحی خارجی هم ائودی دست برترو داره تقریبا و تو بحث قیمتم ک معقولتره ائودی رو انتخاب کنم!

    پاسخ
  18. پنبه صورتی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من به ائودی رای میدم
    ولی بخوام واقعا یه ماشین کوپه یا کوپه سدان بخرم اول از همه کوپه میخرم و دوما یه تویوتا GT86 میخرم یا نهایتش لکسوس RC

    پاسخ
  19. Mآsكvيch
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    دوئل الکی هست چون خیلی مشخصه ی برنده این کلاس Amg gt 4door هست ✌🏻
    اینجا هم هر دو عالییی

    پاسخ
  20. ALIREZA034
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت نویسندگان محترم سایت پدال.لطفا بفرمایید تاپ اسپید هر ماشینی رو بر اساس کدوم منبع ذکر میکنید؟آخه ٢٠٠ کیلومتر برای این ماشین ها یکم کم نیست؟!!!این سرعتو ٢٠۶ هم میره

    پاسخ
  21. Abbas
    سوابق: (362 دیدگاه) ,

    هر دو فوق العاده عالین،دیه مجبوری ب یکیش رای دادم ولی چرا امتیازات cls انقد کمه؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.