آئودیفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن گلف R و آئودی RS3

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت سوم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کامپکت

 

آئودی RS3

فولکس‌واگن گلف R

؟

مرسدس-آام‌گ A45

هوندا سیویک تایپ R

؟

ب‌ام‌و M140i

رنو مگان RS

؟

 

فولکس‌واگن گلف R

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

آئودی RS3

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۴

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف R

آئودی RS3

پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر ۲.۵ لیتری پنج سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۶ ثانیه ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۳ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۶۱ گرم/کیلومتر ۱۹۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۵۵ لیتر
وزن ۱۵۱۲ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
طول ۴.۲۷ متر ۴.۴۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۶۳ متر
حجم صندوق بار ۳۴۵ لیتر ۳۳۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۴,۱۳۵ پوند ۴۴,۷۲۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۴۰,۶۸۰ دلار ۵۵,۸۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10074450]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    آئودی اونقدی که گرونتره، بهتر نیست؛ لذا گلف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Radin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    الان واقعا نمیدونم کدومو انتخاب کنم:| آئودی هم گرونتره هم قوی تره ولی نمیشه انتخابش نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هیچ دلیلی برای انتخاب گلف نیس عملا
    فقط قیمتش بالاس یکم ک اونم با این همه تفاوت در عملکرد طبیعیه و منطقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. kian

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آئودی هم زیباتر ه هم فنی بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PlymouthBarracuda

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (130 ديدگاه)

    قطعا ارباب حلقه ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mahdy

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    وقعا گلف حرفی برای گفتن نداره جلوی این نماینده جذاب ارباب حلقه ها
    واقعا این موتور 5 سیلندر آئودی رو دوس دارم
    البته اختلاف قیمت چشمگیری هم دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahdy

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فولکس باید زبان طراحیشو عوض کنه خیلی سادس
    ضعغش جلو آئودی داره داد میزنه وحشتناک زبان طراحی فولکس ساده و بی روحه نه تنها خارج ماشین بلکه کابین هم به شدت افتضاحه لامصب توش مثه تندر 90 میمونه از بس سادس
    ولی خب چه شود دوئل مرسدس A کلاس با هوندا سیویک جونم اون دوئل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      تاحالا از نزدیک دیدی این ماشین ها رو؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        نکته بسیار ظریفی هست
        اینا تو عکس یه چیزن تو واقعیت از زیر زمین تا طبقه 7 اختلاف دارن
        البته توی بعضی فیلم ها هم میشه اونا رو نزدیکتر به واقعیت لمس کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ShoMpeT

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (271 ديدگاه)

          دقیقا همین طور هست، اکثر ماشین ها توی عکس و فیلم طراحی جالبی ندارند! من خودم عاشق طراحی گلف هستم، اما وقتی توی عکس میبینمش از خودم میپرسم از چی این خوشم میاد آخه!

          به هر حال، من هم کاملا موافق این هستم که فولکس باید یک دست حسابی روی طراحی گلف بکشه، توی نسل بعدی یعنی MK8 به قول خودشون تنها چیزی که دیجیتال نیست فرمون ماشین هست، باید ببینیم طراحی خارجی ماشین چی خواهد شد.

          ایودی هم که از نظر طراحی هر روز بهتر از دیروز میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. akrh78

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      فولکس واگن برند اقتصادی و مردمی هست
      ولی ایودی لوکس سازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. More

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی سنگینن چه خبره 1.6 تن هرچقدر سبک تر نرم تر و سواریشم بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    آئودی عاایه باید با پورشه و بی ام دبلیو مقایسه بشه نه فولوکس واقعا آئودی خیلی خاص و هرکسی سوار نمیشه کسی که بهترین میخواد آئودی سوار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (271 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ایلیا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بجز طراحی داخلی کهمن عاشق دیوانه ی طراحی داخلی گلفم در اکثر موارد آئودی بهتره، البته گرونترم هست، اگه علاقم به برند آئودی نبود شاید بخاطر قیمت کمتر به گلف رای میدادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حامد تقی پور

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هر دو ماشین فوق العاده ای هستن با این که آئودی گرونتره ولی پرفورمنس بهتری نسبت به گلف مورد بررسی داره ولی خود گلف هم از اون هاچ بک های داغ این روزگاره
    من نمی گم کدوم بهتره ولی می گم
    انتخاب اولم :آئودی
    انتخاب دوم: گلف R

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا