تست سرعت و شتاب آئودی RS7 اسپورت بک 2020

همه می‌دانیم که خودروسازان آلمانی درباره‌ی انتشار مشخصات عملکردی محصولات خود کمی مرموزانه عمل می‌کنند و آئودی هم از این قضیه مستثنا نیست. این بار درباره‌ی آئودی RS7 اسپورت بک جدید صحبت می‌کنیم که طبق گفته‌های سازنده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیه‌ای دارد اما در شرایط واقعی می‌بینیم که کاکپیت دیجیتالی خود آئودی عدد 3.4 ثانیه را نشان می‌دهد.


خودرویی که مشاهده خواهید کرد دارای دستگاه Vbox در داخل خود بوده و به‌طور دقیق اعداد پرفورمنس RS7 اسپورت بک را ثبت می‌کند. محصول جدید ارباب حلقه‌ها توانسته شتاب 3.4 ثانیه‌ی را با فعال بودن لانچ کنترل ثبت کند. موضوع جالب اینکه خودروی آئودی در بهترین وضعیت خود شتاب 3.38 ثانیه را نیز به دست آورده که با R8 V10 پلاس قبلی قابل مقایسه است. همچنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت هم در 11.9 ثانیه ثبت شده که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از گفته‌های آئودی می‌باشد.


وقتی‌که نفر دوم در کابین نشسته و باک هم کاملاً پر باشد، مسافت 400 متر در 11.8 ثانیه طی می‌شود که احتمالاً با حذف نفر دوم و کم کردن از میزان سوخت داخل باک این رقم به حدود 11 ثانیه نزدیک‌تر خواهد شد. البته که عملکرد این خودرو خوب است چراکه RS7 اسپورت بک خودروی سبکی نبوده و وزن 2065 کیلوگرمی (بدون راننده) دارد.


خب صحبت از وزن شد و باید گفت تست کننده‌ی این خودرو واقعاً حس نکرده که با محصول سنگین‌وزنی طرف است چراکه فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق بادی و تطبیق‌پذیر احساس خاصی را ایجاد کرده‌اند. به این موارد باید تعویض‌های دنده‌ی سریع و هندلینگ تیز را هم اضافه کنیم که باعث می‌شود بزرگ‌ترین اسپورت بک آئودی از نظر چابکی در کلاس خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. البته همه‌چیز عالی نیست زیرا استانداردهای آلایندگی سخت‌تر در اروپا باعث شده‌اند آئودی فیلتر ذرات بنزین را روی خودرو نصب کند که روی صدای تولیدی پیشرانه تأثیر گذاشته است.


به یاد داشته باشید که آئودی با RS7 تنها در آغاز راه بوده و نسخه‌های داغ‌تر آن احتمالاً از قوای محرکه هیبریدی با قدرت بیشتر استفاده خواهند کرد تا یک جایگزین مستقیم برای RS7 پرفورمنس قدیمی به دنیا آید. همچنین مدل RS6 واگن نیز شاید الکتریکی شود چراکه از نظر فنی با خودروی موردبحث مشابه بوده و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آن در صورت همراه شدن با واحدی الکتریکی قطعاً قدرت فراتری از 591 اسب بخار کنونی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. L-H-P-TT
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    لامصب چه رخی داره ….
    فک کن موتور V10 لامبور رو بندازی روش با دو تا توربو اما بوست کم …..
    و یه چیزی تو مایه های 800 تا 1000 اسب ازش بکشی بیرون ….
    به به …..
    واقعا به به ….

    پاسخ
  2. سروش
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    لامصب چقدر لوکس سازای آلمانی تنوع دارن. از هر خودرویی انقدر با نسخه های مختلف ارائه می کنند که خدا رو شکر در مقام انتخاب نیستم … گیجه بگیرم. شکرگزاری تلخ

    پاسخ
  3. سیاوش
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این موتوروش بنزینیه ؟

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1700 دیدگاه) ,

    فقط کافیه بخش پرفورمنس آئودی ( RS ) وارد عمل بشه
    اون موقع دیگه با یک هیولای دوست داشتنی طرفیم

    پاسخ
  5. paghini
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    جلو پنجره و اون فاصله کاپوت تا ورودی های هوارو از روی ایرانخودرو و ماشین دنا کپی کردن
    جایی که ائودی داره میره سال ها پیش ایران خودرو رفته

    پاسخ
  6. رامتین
    سوابق: (1663 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه اما من BMW آن هم M8 و آنهم در ورژن گرن کوپه را چیز دیگری میدونم.

    پاسخ
  7. ایلیا
    سوابق: (644 دیدگاه) ,

    عکس اول حسی شبیه سوناتا جدید داره.
    ماشین مورد علاقه ی منه این ماشین، چه این نسل چه نسل قبلش، کاش میشد نمونه rs رو از نزدیک ببینم

    پاسخ
  8. حسین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هم جذابیت طراحی داخلی و خارجی هم تکنولوژی هم سیستم کواترو آئودی یک سر و گردن از بنز و بی ام و بالاتره بدون تعصب و اقرار و دقیقا طبق گزارش ها و تست های مجله های معتبر دنیا

    پاسخ
  9. محمدهادی
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آلمانیا همشون کارشون درسته
    ولی من Bmw بازم…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.