آئودی

عرضهٔ مدل پرچم‌دار آئودی E-Tron S به بازار با قیمت پایهٔ 91 هزار یورو

سرانجام زمان عرضهٔ نسخهٔ اسپرت‌تر آئودی E-Tron S به بازار فرارسیده و این کراس‌اوور الکتریکی در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت‌بک راهی بازار اروپا شده است. قوی‌ترین عضو خانوادهٔ E-Tron اولین خودروی تولید انبوه بازار محسوب می‌شود که به سه موتور الکتریکی مجهز است. از این سه موتور، دو عدد در عقب و یکی در جلو نصب شده است. نتیجهٔ این ترکیب، قدرت بیشتر و درنتیجهٔ پرفورمنس بالاتر است.

به گفتهٔ آئودی، حداکثر خروجی این سه موتور ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۳ نیوتن متر گشتاور است که البته این اعداد فقط برای مدت هشت ثانیه هنگام فعال کردن حالت S ارائه می‌شوند. درهرحال، به لطف این نیرو، E-Tron S ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

در شرایط رانندگی عادی، قوای محرکهٔ این کراس‌اوور الکتریکی مجموعاً ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری ۹۵ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۷۰ کیلومتر را برای E-Tron S فراهم می‌کنند. همچنین امکان شارژ این باطری‌ها با شارژرهای سریع تا ۱۵۰ کیلوواتی هم وجود دارد که به ادعای آئودی از ۵ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف حدود نیم ساعت شارژ می‌کنند.

بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری E-Tron S با نسخه‌های ضعیف‌تر افزایش حدود ۵ سانتیمتری عرض آن است که به خاطر گلگیرهای عریض‌تر ایجاد شده و با رینگ‌های بزرگ‌تر و سپرهای تهاجمی‌تر با دیفیوزر عریض در عقب همراه شده است؛ اما در E-Tron S با وجود ظاهر تهاجمی‌تر، هنوز ضریب درگ ۰.۲۶ نسخهٔ اسپرت‌بک و ۰.۲۸ نسخهٔ معمولی حفظ شده است.

E-Tron S علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به لطف دو موتور الکتریکی در عقب، از سیستم کنترل گشتاور بُرداری واقعی روی محور عقب هم سود می‌برد. همچنین در این خودرو سیستم تعلیق بادی تطبیقی که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، با تنظیمات خاص S همراه است و می‌تواند ارتفاع از زمین را تا ۷۶ میلی‌متر افزایش دهد. سیستم انتخاب حالات رانندگی آئودی نیز در E-Tron S هفت حالت مختلف را ارائه می‌کند.

به گفتهٔ آئودی، شخصیت رانندگی اولین کراس‌اوور الکتریکی این شرکت که نشان S روی آن قرار گرفته، تمایل بیشتری به محور عقب دارد و در صورت درخواست راننده قابلیت ارائهٔ دریفت را هم دارد. سیستم ترمز E-Tron S نیز در جلو به دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه مجهز است که خریداران می‌توانند آن‌ها را با رنگ نارنجی سفارش دهند. این ترمزها به‌صورت استاندارد پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵ پنهان شده‌اند اما امکان سفارش رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی هم وجود دارد.

این کراس‌اوور الکتریکی اسپرت آلمانی از پاییز امسال در اروپا عرضه می‌شود و قیمت آن در بازار داخلی آلمان از ۹۱,۴۳۵ یورو برای E-Tron S و ۹۳,۶۲۸ یورو برای E-Tron S اسپرت‌بک آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    بی حاشیه و دوست داشتنی
    مثل آئودی
    همیشه طراحی های آئودی عالی بوده ??

    موافقم 23
    مخالفم 4
  2. مهزیار

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    دیروز به بایرنیا دادن
    خوشا بحالشان

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا