احتمال کوچ مدیر پیشرانه‌های ب‌ام‌و به آئودی

به نظر می‌رسد که آئودی و ب‌ام‌و در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به تبادل مدیران خود می‌کنند. روزنامه‌ی آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung گزارش داده که آقای مارکوس دوزمن مدیر توسعه‌ی پیشرانه‌ی اسبق ب‌ام‌و در سال 2020 به سمت مدیرعاملی آئودی گمارده خواهد شد.

Markus-Duesmann
بنا به گفته‌ی این روزنامه، دوزمن کار خود به عنوان مدیرعامل ارباب حلقه‌ها را از اول آوریل سال آینده میلادی شروع خواهد کرد.

دوزمن به دکتر هربرت دایسی خواهد پیوست که قبلاً مدیر توسعه‌ی ب‌ام‌و بوده و هم‌اکنون مدیرعامل گروه فولکس‌واگن می‌باشد. دایس در سال 2015 بود که از باواریا به مقر فولکس‌واگن در ولفسبورگ نقل‌مکان کرد.

هربرت دایس
هربرت دایس

دوزمن جایگزین راپرت استادلری خواهد شد که در سال 2018 و به خاطر رسوایی آلایندگی دیزلی بازداشت شد. اگر به خاطر داشته باشید، دیزل گیت فولکس‌واگن از بخش توسعه پیشرانه‌ی آئودی شروع و همین امر در نهایت به دستگیری استادلر منجر شد. فولکس‌واگن می‌خواست از شر این مشکلات خلاص شود و به همین خاطر تمرکز خود را روی مدیران رده بالای ب‌ام‌و گذاشت.

البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه دوزمن به عنوان عضوی از هیئت‌مدیره‌ی ب‌ام‌و دارای بند عدم رقابت در قرارداد خود است. روزنامه‌ی یاد شده گزارش داده قرارداد این مدیر ارشد ب‌ام‌و تا 30 سپتامبر 2019 اعتبار داشته اما مشخص نیست که آیا فولکس‌واگن و ب‌ام‌و قبلاً درباره‌ی این جابجایی صحبت کرده‌اند یا خیر.


گفته شده طرح مباحث مربوط به خروج دوزمن از حلقه‌ی مدیریتی ب‌ام‌و از آینده‌ای نزدیک شروع خواهد شد. البته خبر رسیده مدیر توسعه پیشرانه‌ی ب‌ام‌و که تا خاتمه‌ی قراردادش با این برند چند ماهی بیشتر باقی نمانده می‌تواند به عنوان مدیرعامل بعدی آئودی انتخاب شود.


صرف‌نظر از صحت‌وسقم این خبرها، ما تحولات آتی گروه فولکس‌واگن را با دقت دنبال خواهیم کرد و در صورت انتشار اخبار جدید آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. محمد حسین
    سوابق: (370 دیدگاه) ,

    ای کاش وقتی در خط اول خبر به “تبادل مدیران بین آئودی و ب ام و” اشاره میشه ، نمونه هاش هم ذکر میشد.
    پاراگراف های بعدی فقط به جابجایی دکتر دایس اشاره کرده

    پاسخ
  2. افشین زنوزی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بند عدم رقابت: Non-compete clause

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.