آئودی

معرفی آئودی A8 L امنیتی جدید، کشتی زمینی لوکس و ایمن

شاید چراغ‌های آبی LED را نبینید با خود بگویید که این هم یک آئودی A8 L استاندارد است؛ اما ما در برابر نسخه امنیتی جدید از این خودرو قرار داریم که بدون جزئیات بیشتری در روسیه معرفی شده است. این خودرو با استانداردهای حفاظتی VR9 تطابق داشته و از نظر استانداردهای امنیتی نیز در کلاس ۱۰ قرار می‌گیرد.

وزن این سدان لوکس و ایمن برابر با ۳۸۷۵ کیلوگرم است که دلیل آن نه تنها اقدامات امنیتی صورت گرفته بلکه سخت‌افزار بیشتر نصب شده توسط آئودی می‌باشد. یکی از نمونه‌های این کار می‌تواند سیستم آتش‌خاموش‌کن باشد که دارای نازل‌هایی در زیر بدنه، داخل گلگیرها، باک سوخت و زیر کاپوت می‌باشد. همچنین سیستم‌های الکترونیکی برای ارتباطات داخلی و یک باتری اضافی هم برای A8 L امنیتی جدید در نظر گرفته شده است.

تبدیل نسخه استاندارد A8 L به نمونه امنیتی نیازمند ۴۰۰ ساعت کار بی‌وقفه بوده است. تمامی محصولات زرهی آئودی توسط مقامات امنیتی تست می‌شوند تا سطح مقاومت آن‌ها در برابر تک‌تیراندازها، نارنجک‌های دستی و مسلسل‌ها بررسی شود. در سناریوهای واقعی، این خودرو حتی می‌تواند به لطف لاستیک‌های ران فلت از مهلکه بگریزد.

اگر خودرو گیر بیفتد و درب‌ها به‌صورت عادی باز نشوند یک سیستم جدید فعال خواهد شد که باعث انفجار خفیف شده و لولای درب‌ها شکسته می‌شود تا سرنشینان از خودرو خارج شوند. حتی سیستم هوای تازه نیز وجود دارد که اگر وجود مواد آلاینده را تشخیص دهد به‌صورت خودکار ورودی‌های هوا را خواهد بست. پس ‌از آن نیز هوای قابل‌تنفس وارد کابین خواهد شد.

اگرچه نسخه امنیتی این خودرو با نشان A8 معرفی شده اما در قلب آن پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی مدل S8 با همان قدرت ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر قرار دارد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای دارد که ۲.۵ ثانیه بیشتر از S8 بوده و دلیل آن نیز وزن اضافی A8 L امنیتی است. حداکثر سرعت خودرو نیز از ۲۵۰ به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

A8 L امنیتی با نسل بعدی مرسدس S کلاس گارد رقابت خواهد کرد. آئودی قیمت معادل ۷۵۰ هزار دلار را برای این خودرو در روسیه تعیین کرده و می‌گوید تحویل آن به مشتریان بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. موهاوی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال بازی snowrunner رو پوشش بده خیلی خفنه تریلرشو هم بزار
    وای یه چیزی میگم یه چیزی میشنوید فقط نصبش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    آئودی تو کلاس فوق لوکس بهتر از مرسدس S کلاس و BMW سری 7 هستش
    دمش گرم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اتفاقا آئودی و bmw تو شاخه فوق لوکس چن زیر شاخه های بنتلی و رولز رویس رو دارن با احتیاط بیشتری پیش میرن و مردس نهایاتا یه s با پسوند میباخ تولید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. iman

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    عاشق آئودیم انتخاب بین ماشیناش سخته . A3 . A4 . A5 .A6 . A7 . A8 . واقعا سخته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    در حال حاضر با اختلاف بهترین و زیباترین سدان لوکس جهان نسبت به بنز سری اس و بی ام و سری ۷ ایودی a8 هست .فقط اگر a8 بجای اگزوز مصنوعی دو اگزوز دایره ای داشت فوق العاده میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Saeed13r8

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    همین مونده یه دوشیکا بذارن رو کاپوتش?
    تانکی هست واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی و طراحی بیرونی a8 واقعا زیباست فقط تنها عیبی که داره اگر دو اگزوز دایره ای داشت خیلی عالی میشد و درست هست که لقب کوه تکنولوژی به ایودی a8 دادند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. هادی 8 سیلندر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    وایسا بنز هلوگرافیک رو به نمایش بزاره بعد نظرات میبینم
    همه دنیا فهمیدن بنز تو داشبورد شاهکار کرده الی ما ایرانی ها

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا