آئودی

معرفی آئودی RS Q3 جدید، گلولهٔ 400 اسبی

آئودی نسل جدید کراس‌اوور اسپرت RS Q3 را در دو نسخهٔ معمولی و اسپرت‌بک معرفی کرده است. مهم‌ترین قسمت این خودرو زیر کاپوت آن است یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

به لطف این ترکیب، هردو نسخهٔ RS Q3 ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما حداکثر سرعت آن‌ها به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته کسانی که خواهان سرعت بیشتری هستند می‌توانند به‌صورت سفارشی، حداکثر سرعت این کراس‌اوورهای اسپرت آئودی را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهند.

ویژگی‌های عملکردی RS Q3 اما به این موارد محدود نمی‌شود زیرا این خودرو از تنظیم اسپرت سیستم تعلیق برخوردار شده که ارتفاع از سطح زمین را ۱۰ میلی‌متر کاهش داده است. علاوه بر این، مهندسان سیستم فرمان را اصلاح کرده و سیستم ترمز عملکرد بالایی را هم روی خودرو نصب کرده‌اند. این ترمزها از دیسک‌های ترمز فولادی سوراخ‌دار خنک‌شونده با اندازهٔ ۱۴.۸ اینچ در جلو و ۱۲.۲ اینچ در عقب به همراه کالیپرهای شش پیستونه تشکیل شده‌اند.

اما خریدارانی که خواهان قدرت توقف بیشتری هستند می‌توانند ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای آلومینیومی مونوبلاک تازه توسعه‌یافته را سفارش دهند. دیسک‌های سرامیکی این ترمزها در جلو بزرگ‌تر و ۱۵ اینچی هستند اما اندازهٔ آن‌ها در عقب تفاوتی با نمونه‌های فولادی ندارد. همچنین امکان سفارش سیستم تعلیق اسپرت RS با سیستم کنترل پویایی شاسی هم وجود دارد. این آپشن، کمک‌فنرهای فعال را به همراه دارد که در عرض میلی‌ثانیه به شرایط پاسخ می‌دهند.

اما علاوه بر ارتقاءهای فنی و عملکردی، آئودی در ظاهر RS Q3 هم تغییراتی ایجاد کرده تا از نسخه‌های معمولی متمایز گردد؛ بنابراین، این کراس‌اوور اسپرت در جلو از جلوپنجرهٔ برجسته‌ای با طرح داخلی لانه‌زنبوری مشکی‌رنگ برخوردار شده و سپر جلوی تهاجمی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و تیغه‌های بومرنگ شکل هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

در پروفیل جانبی خودرو گلگیرهای برجسته‌شده‌ای جلب‌توجه می‌کنند که رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی را زیر خود جای می‌دهند. اسپویلر منحصربه‌فرد عقب به همراه سپر ویژهٔ RS با دیفیوزر یکپارچه و سر اگزوزهای دوتایی بزرگ بیضی‌شکل هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری کراس‌اوور اسپرت آئودی هستند. در سپر عقب خودرو نیز تیغه‌ای افقی کار شده که در دو رنگ آلومینیومی مات یا مشکی براق قابل انتخاب است.

ویژگی‌های خاص RS Q3 در داخل آن‌هم ادامه پیدا کرده و حالا راننده غربیلک فرمان D شکلی را با پدال‌های تعویض دندهٔ جدید در دست می‌گیرد. دیگر ویژگی‌های برجستهٔ کابین این خودرو نیز شامل پا رکابی‌های چراغ‌دار، تریم مشکی براق و صندلی‌های چرمی با نشان RS می‌شود. علاوه بر این، صندلی‌های چرمی ناپا با دوخت متضاد و تریم لانه‌زنبوری هم قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که خریداران می‌توانند از بین تریم‌های آلومینیومی، مشکی پیانو یا کربنی یکی را انتخاب کنند.

پذیرش سفارشات خرید RS Q3 مدل ۲۰۲۰ در اروپا از ماه اکتبر آغاز می‌شود و از اواخر امسال هم راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. قیمت نسخهٔ معمولی این کراس‌اوور اسپرت در آلمان از ۶۳,۵۰۰ یورو آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت‌بک هستند حداقل باید ۶۵ هزار یورو پرداخت کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir.ferrari

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    ملقب به بچه اوورس?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Oslob22

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چقدر خوبه که مه شکن نم نم داره حذف میشه و بیشتر طراحی حای جدید مه شکن ندارن. به نظرم چیز اضافه ای بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    ایودی سبز رنگ از عقب شبیه لامبورگینی اوورس هست عقب لامبورگینی اوورس که سقف کوتاه شده خیلی بد هست.هر دو اگر سپر جلو توری مشکی نداشت و بسته بود خیلی زیباتر میشد.اگر سقف سانروف بزرگ داشت بهتر بود.اگر اندازه کراس اور بود و بزرگتر بود بهتر بود و ابعاد کراس اورهای ایودی کوچک هست.ایودی قرمزاگر شاخه های رینگ مستقیم بود بهتر بود و شاخه رینگ مارپیچی بد هست و ایودی سبز رنگ رینگ مشکی بد هست.اگر خط استیل سپر عقب که دو اگزوز متصل شده نداشت بهتر بود مثل عکس سپر عقب ایودی قرمز که این خط استیل متصل اگزوز داره بد هست .ایودی قرمز رنگ طراحی بیرونی بهتری داره به خاطر ابعاد بزرگتر و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی ۹۱۱

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یه سوال درگ ۲۰۱۹ موتور ترند کی برگزار میشه و چه خودروهایی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یه طوری گفتن درگ موتور ترند من فکر کردم توهمون یمی دو روز برگزار میشه. الان یک ماهه ازش گذشته اما هنوز ازش خبری نیست.منم دقیق خبر ندارم چه خودروهایی حضور دارن. اما فکر میکنم پیروز درگ 2019 مکلارن سنا باشه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۵ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        همیشه اواخر سال میلادی برگزار میشه
        بین نماینده های ماشینهای انتخابی اسپورت سال از دیدگاه موتور ترند برگزار میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. بهنام

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    چقدر خودروهایی با رنگ های اینچنینی خیابان های شهر را زیباتر میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا