نسل آیندهٔ آئودی R8 از نیروی الکتریسیته بهره خواهد برد
نسل آیندهٔ آئودی R8 از نیروی الکتریسیته بهره خواهد برد

نسل آیندهٔ آئودی R8 از نیروی الکتریسیته بهره خواهد برد

آئودی رسماً تأیید کرده است که در نسل آیندهٔ R8 از نیروی الکتریسیته استفاده خواهد شد اما هنوز معلوم نیست این سوپراسپرت آلمانی به چه نوع قوای محرکه‌ای مجهز خواهد بود. مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «الیور هافمن» اخیراً طی رویدادی در اروپا به Motoring گفته است این شرکت مفاهیم جالبی را برای نسل بعدی R8 در نظر گرفته و تأیید کرده است که این خودرو تنها از یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی نیرو نخواهد گرفت.

هافمن دراین‌باره گفته است:

من فکر نمی‌کنم ما جانشین R8 فعلی را صرفاً با یک پیشرانهٔ کاملاً تنفس طبیعی یا یک موتور درون‌سوز معمولی توسعه دهیم. ما در آیندهٔ R8 نیروی الکتریسیته را خواهیم داشت اما در مورد اینکه چه نوع الکتریکی‌سازی باشد هنوز تصمیم‌گیری نشده است. ما در حال کار روی این مفهوم هستیم و با هیئت‌مدیره تماس داریم اما هنوز در مورد مفهوم نسل آیندهٔ R8 تصمیمی گرفته نشده است. ما در مورد قوای محرکه و کل این سوپراسپرت مفاهیم بسیار بسیار جالبی داریم اما فعلاً هیچی تصمیمی در مورد نوع الکتریکی‌سازی آن وجود ندارد

R8 از سال 2006 به سبد محصولات آئودی وارد شد و از آن زمان نقش پرچم‌دار این شرکت را داشته است. نسل دوم این خودرو در سال 2015 رونمایی شد و هرچند پایه‌های طراحی آن تغییر چشمگیری نداشتند اما سالخورده به نظر نمی‌رسید. طی سال‌های آینده نیز نسل سوم R8 معرفی خواهد شد اما به گفتهٔ هافمن تا پیش از معرفی نسل سوم، آئودی اسپرت قصد دارد برنامه‌های خود برای به‌روزرسانی نسل فعلی با ارائهٔ مدل‌های جدید و هیجان‌انگیز را ادامه دهد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

    1. Infinite
      سوابق: (372 دیدگاه) ,

      مهمترین علت کمتر دیده شدن این خودرو در مقابل رقبا، پیشرانه مشترک این خودرو و لامبورگینی هوراکان هست. مشتری این سطح قیمتی از خودروها وقتی برند اسپرت‌تر لامبورگینی و عملکرد بهتر هوراکان رو میبینه تمایل بیشتری به خرید هوراکان پیدا میکنه. البته آئودی هم مقصر هست که این نسل رو جوری که باید، نه طراحی و نه بولد کرد و حداقل یک نسخه کاملا خاص و وحشی ازش ارائه نکرد.
      پ.ن: طراحی این نسل انصافا زیباست ولی نسل قبل در زمان خودش از نظر طراحی غوغا کرد. کاری که این نسل نکرد.

      پاسخ
  1. مهراد
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    چقدر خوبه این آئودی لعنتی
    تقریبا تمام محصولاتش زیبا و درجه یک هستن ، از همه مهمتر شرکت کم مدعا و بی حاشیه و متواضعیه بر خلاف خیلی شرکتای دیگه که نام نمیبرم

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (962 دیدگاه) ,

    این کامنتم بی ربطه اما به نظرم مهمه بدونیم.
    دررابطه با کاتالیسته
    تو تهران تقریبا نصف ماشینا کاتالیست رو برداشتن. حتی پدرم با پنجاه هزار تومن برا ماشین بدونه کاتالیست معاینه فنی گرفت.
    ما خودمون این مشکلاتی که داریمو برا خودمون درست میکنیم. از اینور اومدم وسط دوتا کوه شهری با ده میلیون جمعیت درست کردیم از اینور مینالیم چرا هوا الودس. از اینور نصف ماشینای تهران کاتالیست ندارن بعدم از اینور مینالیم چرا هوا الودس.
    خودم بارها با پدرم بحث کردم کاتالیس بزار اما به صورت عجیبی مقاومت میکنه. دلیلشم اینه بنزین کم میسوزه.اما این یه دروغی بود که یه سری تعمیرکارا برا اینکه مردم بیان کاتالیستشون رو بردارن جور کردن. کاتالیست اصلا و ابدا باعث کم سوختن بنزین نمیشه. حتی به نظرم برعکسه. برداشتن کاتالیست باعث تغییر خروج گازها میشه و حتی ممکنه تا ده درصد مصرف بنزینو بالا ببره. چرخه احتراق سریعتر میشه انگار
    پس بچه های خوبی و شهروندای خوبی باشین و کاتالیس هاتونو برندارین و هر مزخرفاتی رو که بهتون میگن گوش نکنین
    تو تلگرام خودم دیدم طرف گفته یه کاری میکنیم بنزین کمتر بسوزونی پیام دادم چیکار میکنی؟ گفتش کاتالیسو برمیداریم. این نشون میده هنوز این حقه ی کمتر سوزوندن وجود داره. پس گول سوختن کمتر بنزین رو نخورین

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (514 دیدگاه) ,

      هموناییم که میگن برمیداریم میان کاتالیست مسموم رو با فرآیند شیمیایی تمیز می کنن به اسم نو میفروشن ،
      البته ماشین ما یه ١۴ سالی هست که کاتالیست فابریکیش روشه، خود اگزوز سه چهار باری جوش کاری شده، تو معاینه رد شد خانومه گفت ببر تنظیم موتور،رفتم از مسئول تست پرسیدم گفت تو گاز خروجیت اکسیژن زیادی هست معلومه اگزوزت سوراخه و هوا میکشه ، دوباره بردم جوشش زدن معاینه رو هم قبول شد(تست نشتی هم راحته وقتی ماشین روشنه دستتو میگیری اطراف کاتالیست اگه باد خود یعنی سوراخه)، جدیدا به صدا افتاده گازو میدی ول می کنی دقیقا صدای “داززز” و “تررررر” میده ولی با این وضع پولی نمیمونه که خرج ماشین بشه،دو هفته پیش یه شیلنگ پرفشار هیدرولیک عوض کردم با مخزن و روغن و یدونه هم شارژ گاز کولر ناقابل ۵۶٠ تومن!ما که سواری داریم وضعمون اینه خدا به داد سنگین سوارا برسه

      پاسخ
      1. سروش
        سوابق: (97 دیدگاه) ,

        من کاتالیست رو برداشتم و عذاب وجدانی برای محیط زیست ندارم. اونی که ماشین رو ۴ برابر تو پاچه ما میکنه باید احساس مسئولیت کنه. کاتالیست رو برنداری رگباری باید موتور پیاده کنی یا اینکه هر سال ۱.۵ بدی عوض کنی!

        پاسخ
        1. بهراد
          سوابق: (514 دیدگاه) ,

          شاید اینجا اینکار به صرفه باشه
          ولی هوای لس آنجلس ، یه شهر به اون بزرگی از لحاظ وسعت که تو اتوبان دو ساعت راه داری از جنوب به شمال بری و شرق به غرب هم همینطور، به خاطر اهمیت به ماشین هاست، از هر ایالتی کاتالیست مخصوص خودشو داره و مثلا ساکن کالیفرنیا باشی نمیشه کاتالیست ایالت همسایه رو ماشینت باشه، رو سلامت جامعشون تاثیر میزاره .منم با تولید پیشرانه ef7 و tu5 و xu7 مخالفم ولی حداقلش اینه که استاندارد نگهشون داریم.چه موتوری چه برقی(زنون و ١٠١١ و …)

  3. Amir.ferrari
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آئودی ۱۰۰‌دستگاه از نسخه الکتریکی نسل فعلی r8 ساخت همش رو دستش موند فکر نکنم بخوادنسل بعد رو الکتریکی بسازه. تنها راه موفقیت واسه نسل بعدی r8 اینه که نسل بعدیش هم همچنان از موتور جانشین هوراکان با سیستم هیبرید استفاده کنه ولا غیر… آئودی قصدش اینه که یه خودروی الکتریکی اسپرت بسازه و واسه موفق شدن تو فروشش از محبوبیت نام r8 استفاده کنه ولی قطعا با شکست مواجه میشه چون r8 محبوبیتش رو از موتور تنفس طبیعی لامبو به دست اورده نه موتور بی بخار الکتریکی،بهتره به عنوان یه خودرو الکتریکی با اسم جدید از این خودرو یاد کنه تا زیر سایه موفقیت r8 از صحنه حذف نشده…

    پاسخ
  4. آریا ماشین
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    کم کم همه دارن الکتریکی میشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.