آئودیمرسدس بنز

مقایسهٔ هایپر هاچ‌بک‌ها! آئودی RS3 یا مرسدس A45 S AMG؟

در سال‌های اخیر، هاچ‌بک‌های داغ به خودروهای بسیار سریع با قدرت فراوان و تکنولوژی‌های پرفورمنس محور تبدیل شده‌اند اما درعین‌حال، شخصیت کاربردی نسخه‌های ضعیف‌تر خود را حفظ کرده‌اند. در صدر این سگمنت، پادشاه مطلق هایپر هاچ‌بک‌ها یعنی مرسدس A45 S AMG حکمرانی می‌کرد اما حالا یک مدعی جدید یعنی آئودی RS3 می‌خواهد تاج پادشاهی مرسدس را بگیرد.

با خروج ب‌ام‌و از این بازی، (قوی‌ترین نسخهٔ سری ۱ یعنی M135i رقیبی برای مرسدس A35 و آئودی S3 است) حالا نبرد فقط بین آئودی و مرسدس جریان دارد. A45 و RS3 هردو هاچ‌بک‌های پنج‌در هستند اما پرفورمنس و قیمت آن‌ها نزدیک به گرند توررها و کوپه‌های اسپرت است. بااین‌همه، کدام‌یک از این دو هایپر هاچ‌بک پادشاه این کلاس خواهد بود؟ بیایید مقایسه را با بررسی مشخصات فنی دو خودرو آغاز کنیم.

به‌طور خلاصه، مرسدس با ۲۱ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به آئودی، هنوز هم قوی‌ترین هاچ‌بک داغ بازار محسوب می‌شود اما گشتاور هردو ۵۰۰ نیوتن متر است. علاوه بر این، هردو به گیربکس دوکلاچه، سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری، لانچ کنترل و حالت دریفت مجهز هستند. هرچند آئودی در قدرت مغلوب رقیب اشتوتگارتی می‌شود اما در پرفورمنس، ۰.۱ ثانیه زودتر از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و درصورتی‌که به پکیج RS داینامیک مجهز باشد، ۲۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت بیشتری دارد.

بیرون

هرچند قدرت و پرفورمنس خودروها را به‌راحتی از طریق اعداد و ارقام می‌توان مقایسه کرد، اما طراحی همیشه امری سلیقه‌ای است. به همین دلیل، هیچ‌گاه نمی‌توان با قاطعیت طراحی یک خودرو را از دیگری برتر دانست. بااین‌حال، در اینجا A45 و RS3 هردو با گلگیرهای عریض و جلوپنجره یا ورودی‌های هوای بزرگ، بشدت تلاش می‌کنند تا تهاجمی به نظر برسند. بااین‌وجود، آئودی احتمالاً نمای ساده‌تری دارد زیرا مرسدس از قطعات آئرودینامیکی برجسته‌تری مثل اسپویلر سقفی چشمگیری برخوردار است که در غالب پکیج آئرودینامیک سفارشی ارائه می‌شود. در بخش سر اگزوزها اما هرچند در سپر عقب مرسدس چهار سر اگزوز به چشم می‌خورد، در پشت هر جفت فقط یک لوله اگزوز وجود دارد درحالی‌که در آئودی کاملاً برعکس بوده و پشت دو سر اگزوز بیضی‌شکل آن در هر طرف، دو لوله اگزوز دیده می‌شود.

داخل

در داخل، هردو خودرو با صفحه آمپرهای تمام دیجیتالی و نمایشگرهای بزرگ، کاملاً تکنولوژیک و پیشرفته به نظر می‌رسند و به لطف آلکانترا و تریم‌های رنگی، بسیار حال هوای اسپرتی دارند. A3 که کمی جوان‌تر از رقیب بوده و از جدیدترین زبان طراحی داخلی آئودی استفاده می‌کند، به دو نمایشگر مجزا از هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است. از سوی دیگر، در A کلاس مثل محصولات کمی قدیمی‌تر مرسدس شاهد استفاده از دو نمایشگر افقی متصل‌به‌هم هستیم اما شاید در آینده و در فیس‌لیفت A کلاس، مثل نسل جدید S کلاس، از زبان طراحی جدید مرسدس با نمایشگر عمودی بزرگ در کنسول میانی استفاده شود.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، شما کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های داغ را انتخاب می‌کنید؟ آیا سراغ سریع‌ترین هاچ‌بک دنیا از آئودی اسپرت می‌روید یا قوی‌ترین هاچ‌بک دنیا از مرسدس-آام‌گ را ترجیح می‌دهید؟

مشخصات فنی

 

آئودی RS3

مرسدس A45 S

پیشرانه ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت

کدام هایپر هاچ‌بک را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ائودی رو بخاطر تاپ اسپید و داخل اسپرت تر انتخاب میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Shirko

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      ائودی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      A45 S AMG 👍

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. الف.ی

      ۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1524 ديدگاه)

      فکر نمیکنم تاپ اسپیدش خیلی تو مقایسه به کار بیاد
      البته معیارا متفاوته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. porsche

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    قطعا آئودی

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Audi e_tron gt

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      انتخاب منم آئودی rs3👌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. porsche

        ۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        واقعا آئودی عالی کار کرده
        داخل مرسدسم زیادی شلوغه

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Amin

          ۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1076 ديدگاه)

          مرسدس از نطر فنی خیلی پیشرفته تر هست ، با ت جه به اینکه حجم موتورش ۲۵ درصد کمتر اما قدرتش بیشتره ، و در پیست پرفورمنس بهتری داره احتمالا

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. porsche

          ۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (606 ديدگاه)

          اتفاقا یکی از دلیل برتری آئودی پیسته

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
  3. سهند

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    اگرچه از هاچبک ها اصلا خوشم نمیاد ولی اینجا انتخابم آئودی است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. AMANTE

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    بین این دو انتخاب من Audi RS3 هست.
    اما اگه بخوام یک هاچ بک قوی انتخاب کنم صد در صد میرم سراغ VW Golf R یا هاچ بک های ضعیف تر این دو شرکت یعنی A35 یا S3 چون بنظرم ۴۰۰ اسب یا بیشتر به درد هاچ بک ها نمیخوره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (363 ديدگاه)

    بخاطر گیربکس بنز

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. مازیار

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (613 ديدگاه)

    رای من آئودی

    اما هاچ بک داغ کوپه باشه جذاب تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. Ninja

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (948 ديدگاه)

    اینجا ائودی ولی یه مزدا سه توربو (یا کرولا جی ار و سویمک ار) هم کار راه بندازع

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    انتخاب سخته ولی بنز با اختلاف سنی نسبتا کمی داره تازه موتورش ۵۰۰ سی سی و ۱ سیلندر کمتر از آئودی داره گیربکسشم خوبه و یک دنده بیشتر داره ولی طراحی امری سلیقه ایه من پشت آئودی جلو مرسدس رو انتخاب کردم ولی داشبورد هر دو در یک سطح بود و عالی بودند . پس انتخابم مرسدس بنز .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. عرفان

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    خب من با اینکه طرفدار شدید ائودی هستم خصوصا rs6 که دیوانه وار خوبهههه و تو کلاس خودش خدایی رو دستش نیست ولی اینجا نظرمو بدون تعصب میگم
    در بخش داشبورد خدایییی بنز (اصلا با داشبورد ائودی ارتباط برقرار نکردم !)
    در بخش طراحی بیرونی خودو نما عقب ائودی خیلی بهتره
    نما جلو دوتاشون خوبن اما چون بنز چند وقتیه معرفی شده چشم من بیشتر بهش عادت داره پس بنز
    اما بخش فنی و موتور
    موتور ۵ سیلندر ائودی واقعا وسوسه کنندس و جذابه
    اما موتور بنزم کم چیزی نیست و سبک خاص خودشو داره !!!!
    ولی به طور کلی اون اختلاف هایی که تو اعداد دارن برام مهم نیست (اینکه مثلا بنز ۲۱ اسب بیشتر یا شتاب ائودی ۰.۱ دهم ثانیه سریع تره )اینقدر تفاوت جزیی در دنیای واقعی و داخل خیابون اصلا مشهود نیست پس نمیشه از رو اعداد نظر داد
    اما در سیستم بخش انتقال قدرت خب من کلیپ هایی که مقایسه بین کواترو و فورماتیک دیدم خدایی کواترو برتر بود و اصلا یکی از دلایل علاقه من به ائودی اصلا همین سیستم کواترو هست
    اما خب بنز هم بی تجربه نیست و نمیتونیم بگیم که فورماتیک بده که
    نتیجه کلی چون دوتاشون عالین پس دیگه انتخاب برمیگرده به سلیقه و بنز باز بودن یا ائودی باز بودن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. امیرحسین

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    همه می‌دونند من آئودی رو تو آلمان ترجیح میدم
    ولی خدایی بنز هم خوب کار کرده طراحی بیرونش ک اصن به آئودی نمی‌رسه ولی فنی و کابین بنز خوبه ولی باز آئودی خشن و خوف

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. HamiD

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1629 ديدگاه)

      داداش
      شما تازه ۳۰ تا سابقه دیدگاه داری
      از کجا همه میدونن که انتخابت آئودیه؟!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. علی

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (104 ديدگاه)

        درسته میفرمایید ولی زیاد بودن دیدگاه مهم نیست حرف حساب مهمه

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      2. Roham

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (502 ديدگاه)

        😂😂😂😂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. datsun

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    هایپر هاچ بک چه صیغه یه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (564 ديدگاه)

    آئودی خیلی خوشگل تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. Ninja

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (948 ديدگاه)

    اینجا آئودی رو انتخاب می‌کنم ولی یه مزدا ۳ توربو (کرولا جی ار یا سوی ار) کار راه بندازه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (445 ديدگاه)

      من همیشه ته دلم ژاپن بوده به همین خاطر مزدا ، ولی بین این دو آئودی چون مرسدس
      شلوغ کاری زیاد کرده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  14. Philipp

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    ار نظر ظاهری که برابرن
    از نظر پرفورمنس هم این موتور ۲ لیتری مرسدس حرف نداره پس بنز

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. GT

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    اصلا مهم نیست که آئودی سریعتره من مرسدس را انتخاب میکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Audi e_tron gt

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      مهم نیست!!
      آئودی خیلی انتخاب بهتری است اینطوری نیست که بگیم مهم نیست که آئودی بهتره و مرسدس را می خواهم
      چون خوب بودن و سریع تر بودن ماشین مهمه اسم ها اهمیت زیادی ندارند
      که در اینجا آئودی اسمش پایین تر هم نیست
      البته سلایق شما هم محترم است🙏

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. Philipp

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    چرا انقدر رای ها نزدیکه….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. akrh78

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (995 ديدگاه)

    موتور ۵ سیلندر آئودی یکی از خاص ترین موتور ها هست و صدای بسیار دلنشینی داره، خیلی فراتر از ۴ سیلندر تقویت شده مرسدس هست
    جلو آئودی خیلی عالیه ولی عقبش میتونست یکم خشن تر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (995 ديدگاه)

      یه نکته جالب
      وزن آئودی ۲۰ کیلو بیشتر از مرسدس هست همچنین ۲۱ اسب بخار کمتر داره اما با این حال سریعتر از بنزه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Roham

        ۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (502 ديدگاه)

        به خاطر سیستم انتقال قدرتشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  18. رامتین

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    از نظر طراحی آئودی کاملا سرنره. شتاب و تاپ اسپید بهتری هم داره. البته ملت ما نشون داده که ۹۰درصد بر مبنای تعصب رای میدن و درست بشو هم نیستیم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. حسین+دهمرد

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    تنها دلیلی که هاچبک بگیرم احتمالا بخاطر بی پولیه که اونم باز میرم دنبال جنس ارزون. ولی اگه اندازه اینا پول داشته باشم منکه تا صد سال پول یه سدان حسابی رو نمیدم پای قاچ بک.
    روی کاغذ مرسدس قویتره ولی مرسدس هزاریم که باشه بازم یه چهار سیلندره. درسته موتور آیودی یکم وحشیانه دور میگیره ولی رفتار خاصتری داره پسر بد این کلاسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. محمد مختاری آذر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    قطعا آئودی بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  21. آریا ماشین

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (612 ديدگاه)

    مرسدس amg a45 s

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. علی

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    آئودی جواهر هست با اینکه وزن سنگین تری داره و قدرت کمتر بازم سریعتر هست خوبه این ثابت میکنه مهندسی انتقال قدرت کواترو بهتره انتخابم آئودی هست با اینکه عاشق مرسدس هستم ولی کواترو پادشاه انتقال قدرت هست بقدری دقیق عمل میکنه که تابحال کسی نتوانسته از کواترو ایراد بگیره چون بی نقص هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. علی

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من تعصب روی بنز دارم ولی چهارحلقه آئودی رو میبینم با نشان کواترو نبضم بالا و پایین میشه پسر این آئودی عقل و دل آدمو با هم میبره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. علی

    ۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    با این آئودی میتونی بجنگ سوپر اسپرت مدل های ۲۰۱۵ به پایین بری ترس بدلت راه ندی خط و نشان بکشی پشت چراغ قرمز . فنی که دقیق هست طراحی داخلش فرمون و صندلی‌ها که دیوانه وار زیباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا