آستون مارتین

معرفی ونتیج رودستر سفارشی، به یاد اولین خودروی استون مارتین

استون مارتین از نسخه خاص ونتیج رودستر که ادای احترامی به قدیمی‌تری خودروی این برند یعنی A3 می‌باشد رونمایی کرد.

استون مارتین خودروی شاسی شماره ۳ را ۱۰۰ سال پیش در کارخانه آبینگدون رود لندن و به عنوان یکی از ۵ پروتوتایپی که پیش از تولید نهایی مونتاژ شدند تولید کرد. در دل این خودرو یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱ اسب بخار قرار داشت. A3 در سال ۱۹۲۲ یک رکورد در موتور کلاب بر جای گذاشت و به سرعت ۱۳۶ کیلومتر در ساعت رسید. این خودرو توسط استون مارتین خریداری و به‌طور کامل بازسازی شده است.

اما ونتیج رودستر سفارشی که ادای احترامی به A3 می‌باشد توسط بخش Q این برند ساخته و پرداخته شده است. تنها ۳ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هریک دارای جلوپنجره منحصربه‌فرد با تریم آلومینیوم روشن و مشکی مشابه A3 می‌باشد. استون مارتین همچنین از نشان‌های میراث خود در این سه خودرو استفاده کرده است.

تغییرات متنوعی هم در کابین رخ داده‌اند. برای مثال صندلی‌هایی با پوشش جدید و نشان هریتیج استون مارتین دیده می‌شوند. ونتیج رودستر موردبحث همچنین دارای طرح دکمه‌های مشابه A3 است.

مدیر بخش Q و پروژه‌های سفارشی استون مارتین می‌گوید:

استون مارتین در بهترین زمان فرصت گرامیداشت قدیمی‌ترین محصول خود را پیدا کرده و من به تیم خودم افتخار می‌کنم که چنین خودروی جذابی را تولید کرده‌اند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6028 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    بَه‌بَه
    چقدر این استون‌مارتین خوشگله
    چقدر این استون‌مارتین با اصالته
    چقدر باکلاسِ
    چقدر بدون حاشیه و بدون نگاه کردن به رقبا در تلاش برای متمایز بودن خودش و ثابت کردن خودش به عنوان یک خودروساز انگلیسی هست .

    خودروهایی همچون بنتلی ، رولزرویس ، مینی ، که روزگاری معروف به انگلیسی اصیل بودند ، دیگر اصیل آلمان هستند با پشتوانه‌ی نام انگلیسی‌ها ،!
    این استون‌مارتین هنوز هم اصیله حتی با اینکه رئیس خوش‌شانس جدید پیدا کرده !

    محصولات استون‌مارتین را باید در یک نمایشگاه در کنار دیگر برندها و خودروها نگاه بکنید از نزدیک تا بفهمید چه میگویم و باور کنید حتی بیشتر از ایتالیا‌یی‌ها و آلمانی‌ها گیرایی دارند و به قول معروف چشم استون سگ دارد که آدم را میگیرد !

    اما خب یه مسئله‌ای‌ هم هست که هیچگاه نتوانست پا به پای رقبایش حرکت کنه و همیشه در حاشیه بوده اما مورد احترام تمام عاشقان خودرو از هر برند و تعصب !!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2704 ديدگاه)

      ونتیج نسل قبلی زیباتر بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. mahan

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      دقیقا خودروسازی انگلیسی درسته که همهشون صاحب انگلیسی ندارند ولی اکثرا اون رخ کار و ادا اصول انگلیسی رو دارند!یک بررسی کرده بودم دیدم از یک طرف ناراحت کننده هست که اکثرا شرکت های انگلیسی مالکین غیرانگلیسی دارند ولی از طرفی هم خوش حال کننده هست چون باعث زنده بودنشون شده.
      ۱.لوتوس متعلق به پروتون هست.۲.واکسهال متعلق به استلانتیس هست.۳.مینی برای بی ام و.موریس.۴.موریس موتورز الان برای چین هستش سایک موتور(گروه خودروسازی شانگهای).۵.لندرور برای تاتاموتورز.۶.رولزرویس برای بی ام و.۷.خودروسازی اسپریت با فروش ۷۰دردص سهامش به TGA هست ۸.جگوار کارز متعلق به تاتاموتورز.۹.بنتلی متعلق به فولکس واگن.۱۰.ام جی هم رفت برای سایک و کلا ماهیتش ازدست رفت.۱۱.استین موتور هم متعلق به سایک شده.۱۲.استون مارتین هم (۹۰درصد برای هولدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری عربی:شرکت‌های سرمایه‌گذاری ادیم، شرکت الدار و پرو درایو هست) و (۱۰درصدش هم برای فورد هستش)
      لیست بالا شرکت های انگلیسی بود که مالکیتشون برای شرکت های غیرانگلیسی هستش و برند های لیلاند و روور منحل شدن و از این همه کارخانه ها ۳ برند مکلارن و مورگان و تی وی ار مالکیت خودشون رو خودشون دارند!
      تجربه رنت کردن db9 رو داشتم و چند روز دستم بود و بنظرم زیاترین یا جز زیباترین و باابهت ترین dbها هستش.مورد دیگه اینه که نمیدونم درسته یا نه شنیدم استون مارتین ها در زمین های خیس در سرعت های بالا چسبندگی که رقبا دارند و ندارن!و از خندلینگ یک پله پایینتر هستند.راستش db9 هم انچنان نسبت به رقبا برتری نداشت فقط خوبیش این بود که یک استون مارتین با اداواطفار انگلیسی بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. UNAS

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      به به
      به به
      تاثیرگذاری رسانه اینجا خودشو نشون میده ها !!!!
      (سبک صحبت علی بخردی) تازه خوبه ایشون فن بی ام و هستن و دشمن تویوتا
      وگرنه تو دیگه …

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Amin

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    در این رنگ خیلی زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. مهدی موتور

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اقا اندازه پورشه هم قیمتش تو پیست سریعه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مازیار

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (615 ديدگاه)

      کدوم اتومبیل اندازه پورشه هم قیمتش تو پیست سریعه که این دومیش باشه؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (950 ديدگاه)

        Neissan GT_r R35 Nismo
        جی تی ار چند سالی از پورشه هم قیمتش یعنی ۹۱۱ سریعتر بوده
        البته قبلنا الان به گرد پای ۹۱۱ هم نمیرسه راتیتش
        اگه هم باور نمیکنید بدونین تو سال ۲۰۱۵ جی تی ار نیسمو با قیمت کمتر از ۹۱۱ رکورد زد اونم تو نوربر جایی که پورشه توش سلطانه
        ولی الان هیچ خودرویی راستش نمیشناسم هم قیمت پورشه تو پیست اونقدر سریع باشه یه جورایی پورشه سلطان پیسته مخصوصا تو نوربر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2318 ديدگاه)

          سلطان جی تی ار بزرگوار تمام قوانین رو بهم زده و ارامش سوپراسپرت هارو هم گرفته سلطان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Ninja

          ۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (950 ديدگاه)

          با بوگاتی کل مینداخت بزرگوار کاوازاکی با جت هم درگ داشته این اسطوره وقتی معرفی شد پزشتاب ترین بود بعد ویرون البته با ویرون یکی بود توشتاب ولی……..
          تو نصف پیست های دنیا یا بهتره بگم تو هر پیستی که رفت از رقبا سریعتر بوده و رکورد زده
          و وقتی بحث قیمت و استهلاک هم میاد بهترینه
          یعنی شد شتاب تاپ اسپید قیمت قیافه صدا موتور هندلینگ استهلاک و تیون پذیری
          و تو همون دوران لقب گودزیل بهش دادن اوایل معرفی
          یعنی بهترین بود و بعد از ار ۳۴ یا اسکای لاین معروف ( اونایی که حتی تو بازیبا هم بازی کردن اینو میدونن که زمان خودش هیولایی بود یا بهتره بگیم گودزیلا بود ) وای چه حالی میکردیم با بازی کردن و روندن گودزیلا تو بازی ار بهترین گودزیلا بود و در کنار مزدا ار ایکس ام ایکس سوپرا ae و سوبارو لنسر و اینا اسطوره ژاپن هست
          در کل بهتره بگم این ار ۳۴ بود که منو عاشق خودرو کرد و مزدا تویوتا میتسوبیشی نیسان و حتی سوبارو باعث شدن من عاشق ژاپن شم و با ار ۳۵ عاشق تر از همیشه شم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. mopar

        ۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        والا زمانی که وایپر اومد(acr)تو ۱۴ تا از پیست های جهان رکورد دار بود…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. Regra,loaded

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (110 ديدگاه)

    داخلش ساده و قدیمی هست
    احساس یه ماشین ۲۰۱۶ رو میده به آدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مسعود

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    طراحی بیرونش که عالیه داخلشو باید یکم به روز کنن
    البته من طراحی سوپرلگرا رو بیشتر از این دوست دارم کلا زیباترین محصول استون به نظرم سوپر لگراس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Hamid

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    از نظر من استون مارتین ونتیج باید با فیس DB10 تولید میشد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      نمیدونم چرا این شرکتا با کوچیک کردن چراغای جلوشون ابهت ماشین رو پایین میارند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. porsche

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    عالیه👌👌👌

    مخصوصا کابینش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. mahan

    ۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    همیشه احساس می کنم داخل استون برای لوکس بودن یکسری چیزا کم داره و کابینش مثل یک کابین خودروی لاکشری با قیمت بالا نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمد مختاری آذر

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا آستون مارتین یکی از سوپرکار های عالی بوه است این خودرو هم اقعا زیبا هستش من چی بگم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ADAK

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    بنازم موتور AMG GT رو…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا