آستون مارتین

نیم‌نگاهی به آینده استون مارتین در لندن

استون مارتین با نمایش دو نمونه از خودروهای آتی خود برخی جزئیات نقشه راه آینده‌اش را اعلام کرده است.


رپید E اولین خودروی تمام الکتریکی استون مارتین بوده و کانسپت لاگوندا ویژن نیز خبر از تولد دوباره‌ی این برند داده است. این محصولات خبر از تولید محصولات تمام الکتریکی استون مارتین در آینده می‌دهند.

رپید E به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی این خودروساز بریتانیایی تنها به تعداد ۱۵۵ دستگاه ساخته خواهد شد.


سیستم دو پیشرانه‌ی رپید E قدرت حدود ۶۰۲ اسب بخاری را به چرخه‌ای عقب فرستاده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. این خودرو در کارخانه‌ی سنت آتان استون مارتین در ولز تولید خواهد شد. اولین شاسی‌بلند این برند یعنی DBX هم در همین کارخانه‌ی جدید روی خط تولید خواهد رفت.


یکی از دست‌اندرکاران تولید این خودرو گفته است:

رپید E اثبات کننده‌ی تعهد استون مارتین به استراتژی قرن دوم خود است. داشتن قوای محرکه‌ی الکتریکی دیگر یک آرزو نیست بلکه به واقعیت تبدیل شده است. ما در حال تولید خودروهای تمام الکتریکی‌ای هستیم که استراتژی آتی ما را تشکیل خواهند داد.

او ادامه می‌دهد:

ما تلاش‌های زیادی برای اطمینان از استانداردهای عملکردی بالا انجام داده‌ایم. به همین منظور رپید E دارای محدوده حرکتی حدود ۳۲۰ کیلومتری و قابلیت شارژ ۸۰ درصد ظرفیت باتری در زیر ۳۵ دقیقه می‌باشد.

کانسپت لاگوندا ویژن هم پیش‌نمایشی از آن چیزی هست که می‌توانیم از برند لاگوندا انتظار داشته باشیم. این نام چند سال پیش توسط استون مارتین و به عنوان برندی فوق لوکس و انحصاری احیا شده است. کانسپت لاگوندا اساساً یک شاسی‌بلند است.


مارک ریچمن مدیر استون مارتین لاگوندا اظهار می‌دارد:

زمانی که لاگوندا را معرفی کردیم اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای احیای اولین برند لوکس و الکتریکی مطرح شد. ما قلمروی خاصی برای لاگوندا در نظر گرفته‌ایم. محصولات این برند برای مشتریانی است که خواهان جست‌وجوی بیشتر بوده و درعین‌حال می‌خواهند خیالشان از تأثیری که روی محیط‌زیست می‌گذارند راحت باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. fara2001

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من نمیدونم این طراحان استون انسان هستن یا فرازمینی چه کردن با طراحی لاگوندا روحم تازه شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    برا آستون مارتین باید یه کلمه به معنای فراتر از زیبا بسازن
    الان از چه کلمه ای استفاده کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا