آستون مارتین

آینده‌ پیشرانه 12 سیلندر استون مارتین چگونه خواهد بود؟

تا زمانی که قوانین اجازه دهند، استون مارتین ارائه‌ی محصولات 12 سیلندر خود را ادامه خواهد داد. این را یکی از مدیران رده‌بالای این برند بریتانیایی به تاپ گیر گفته است. سخنان مارک ریچمن مشابه نظراتی است که مدیران برندهای پرفورمنسی همچون لامبورگینی و فراری اعلام کرده‌اند. آن‌ها قبلاً گفته بودند پیشرانه‌ی 12 سیلندر خود را تا زمانی که امکان داشته باشند حفظ خواهند کرد.


این مدیر ارشد گفته است:

واضح است که پاس کردن استانداردهای آلایندگی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ اما من فکر می‌کنم توانایی حفظ پیشرانه‌های 12 سیلندر وجود دارد. ما از وضعیت موجود و همچنین قوانین آتی کاملاً آگاه هستیم.


با توجه به تاریخچه‌ی استون مارتین در دوران پس از جنگ جهانی می‌توان گفت محصولات 12 سیلندر این شرکت اخیراً معرفی شده‌اند اما به سرعت مدل‌هایی قدرتمند و نرم ظهور کرده‌اند. در سال 1999 خودروی ونتیج 12 سیلندر مبتنی بر DB7 معرفی شد. این خودرو اولین محصول مجهز به پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.9 لیتری تنفس طبیعی بود. در سال 2017 نیز شاهد معرفی DB11 با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.2 لیتری توئین توربویی بودیم که قدرت 600 اسب بخاری داشت.


مدیر استون می‌گوید:

این خودرو یکی از قلب‌های اصلی ما یعنی یک پیشرانه 12 سیلندر را دارد.

اگر قوانین باعث شوند پیشرانه‌ی 12 سیلندر استون مارتین ناگهان حذف شود، این برند حداقل خودرویی فوق‌العاده خاص خواهد داشت. پیشرانه‌ی 6.5 لیتری تنفس طبیعی والکری قدرت 1000 اسب بخاری داشته و حداکثر دور آن به 10500 می‌رسد. ردلاین این پیشرانه نیز 11100 است. یک کمک هیبریدی باعث می‌شود قدرت کل به 1160 اسب بخار می‌رسد. البته نقطه‌ضعف این پیشرانه نیز بازسازی کامل آن در هر 100 هزار کیلومتر می‌باشد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    با اینکه آینده از آن موتورهای الکتریکی هست ولی من همچنان علاقه مند موتور های بنزینی هستم ..

  2. فقط انگلستان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (808 ديدگاه)

    به نظر من اگر قرار باشه دو تا برند رو به عنوان با پرستیژترین و باکلاس ترین برندهای جهان معرفی بکنیم یکیش حتما آستون مارتین هستش.

    1. ADAK

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (811 ديدگاه)

      به به
      بعد اون یکی برند دیگه چیه ؟؟!!!

  3. فريد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (213 ديدگاه)

    الکتریکی ها معلوم نیست کی بتونن مشکل مسافت رو حل کنن (تو حالت کاملاً الکتریکی) تا اون موقع فقط بنزینی 🤩

    1. Sajjad

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1639 ديدگاه)

      اون ماشین های پلاگین هیبرد هستن که این مشکل رو دارن وگرنه الان اکثر الکتریکی ها حداقل برد 400 کیلومتری دارن

      1. Amirferrari

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (352 ديدگاه)

        اومدی از الکتریکی ها دفاع کنی خرابترش کردی،خودرو پلاگین هیبرید همون هیبریدی هستش که میشه باهاش یه مسافت کوتاه رو (حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر)فقط با تکیه بر باتری ها طی کرد که به وقت نیاز موتور میره رو حالت هیبریدی(موتور بنزینی و برقی)،اما الکتریکی ها چون فاقد موتور درون سوز هستن اگه با مشکل شارژ رو به رو بشن بر خلاف پلاگین هیبریدی ها واسش جایگزینی ندارن!واسه همین مشکل شارژ فقط دامن گیر الکتریکی هاست و پلاگین هیبریدی ها تو این زمینه هیچ مشکلی ندارن…

        1. Sajjad

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1639 ديدگاه)

          دوستمون گفت الکتریکی ها توی حالت تمام الکتریکی
          بهتر بود میگفت هیبریدی ها توی حالت تمام الکتریکی مشکل مسافت دارن
          در صورتی که خودروی الکتریکی حالتی به اسم تمام الکتریکی ندارن و اون پلاگین های هیبریدی هستن که حالت تمام الکتریکی دارن که برد کمی داره ولی خودروهای الکتریکی بردشون مناسبه و مثل هیبریدی ها توی حالت تماما برقی کم نیست
          مرسی بابت توضیحت ولی من منظورم چیز دیگه ای بود

  4. ایمان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2222 ديدگاه)

    عکس آخری رو وقتی دیدم مخم هنگ کرد
    خفن ترین موتور تنفس طبیعی تاریخ
    یک هایپرکار فوق العاده در راهه
    ❤❤ V۱۲ ❤❤

  5. علی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    دمش گرم ایول استون واقعا رویای هر عاشق ماشینی هست اینو بدون شک میگم خیلی براش احترام قائلم .ایول

  6. ho³ein

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ی سوپرلگرا با رنگ خاکستری مخصوص استون مارتین با رینگ های مشکی و دیگر هیچ…
    دیگه هیچی از این زندگی لعنتی نمیخوام

  7. Mercede kaviani

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (429 ديدگاه)

    موتورهای احتراق داخلی هم اگر سوختشان هیدوژن باشد مثل مدل مسابقه استون مارتین هم الودگیشان صفر است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن