آلفا رومئوطراحی

آلفارومئو LEA، کانسپتی مجازی اما فوق‌العاده جذاب!

نام آلفارومئو با برخی از زیباترین و جذاب‌ترین خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای گره خورده و اگرچه کانسپتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد پروژه‌ای رسمی نیست اما از ویژگی‌های تاریخی این برند در مبحث طراحی برخوردار می‌باشد.


این کانسپت ویژه حاصل ذهن خلاق لوئیجی ممولا بوده و LEA نام گرفته که مخفف عبارت Linea Emozionante Aerodinamica می‌باشد. این کانسپت کم ارتفاع و دو درب از طراحی متمایزی برخوردار است که به زیبایی عناصر رترو با قطعات مدرن‌تر ترکیب کرده است.

شاید نمای جانبی این کانسپت بهترین زاویه‌ی آن باشد. نمای جلو دارای دماغه‌ای تیز با یک جفت چراغ گرد است. رینگ‌های غیرعادی نیز جلوه‌ای دیگر به این خودرو داده‌اند درحالی‌که درب‌های کوچک و شیشه‌های متصل شده به شیشه‌ی جلو نیز از سایر ویژگی‌های آن می‌باشند. زاویه‌ی کناری همچنین نمایی از اسپویلر عقب را نیز نشان می‌دهد.


در بخش عقب برخی قطعات فیبر کربنی به چشم می‌خورند. همچنین چهار خروجی اگزوز و چراغ‌های متعلق به فیلم‌های علمی تخیلی از ویژگی‌های این بخش می‌باشند. قطعاً این بخش نیز به اندازه‌ی سایر بخش‌های کانسپت LEA جذاب هستند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی طراحی این کانسپت می‌توان به چراغ‌های جلوی عمودی، مه شکن‌های کروی، اسپویلر فیبر کربنی و جلوپنجره‌ی کوچک آلفارومئو اشاره کرد. کاپوت نیز میزبان خروجی‌های هوا بوده و دوربین‌های آئرودینامیک نصب شده بجای آینه‌های سنتی نیز بر ماهیت مدرن این خودرو اشاره دارند.


سوپرکار بعدی آلفارومئو جایگزین C8 Competizione خواهد بود و از طراحی پیشرانه وسط سود خواهد برد. اگرچه خودروی یاد شده شبیه این رندرها نخواهد بود اما انتظار داریم استایلی متفاوت و متمایز داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. تویوتا موتورز

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    عالیه این طرح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    از نمای جانبی بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ATRACTTIVE-FATAL-DECEPTIVE- SO BEAUTIFUL

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    Gt 86 رو توسعه دادن؟ / چیه این ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      خسرو??؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا