آلفا رومئو

پایان راه آلفارومئو جیولیتا فرا رسید…

آلفارومئو جیولیا به پایان راه خود رسید… طبق گفته اتوکار، این هاچبک ایتالیایی پس از ۱۱ سال حضور در بازار روانه موزه می‌شود.

البته این خبری سورپرایز کننده نبوده است. مدیر بازاریابی این خودروساز ایتالیایی سال پیش سرنوشت ناخوشایند جیولیتا را اعلام کرده بود. هرچند پایان راه جیولیتا به معنی آغاز راه حضور کراس اوور توناله در بازار می‌باشد. اتوکار همچنین گفته چارچوب زمانی عرضه توناله به تعویق افتاده که احتمالاً دلیل آن همه‌گیری کرونا می‌باشد.

ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل جدید آلفارومئو از پرفورمنس قوای محرکه پلاگین هیبریدی توناله راضی نبوده و به همین خاطر خواستار بهبود آن شده است. این تصمیم به معنی تعویق عرضه کراس اوور جدید این برند ایتالیایی می‌باشد.

توناله در جایگاهی پایین‌تر از مدل‌های بزرگ‌تر جیولیا و استلویو قرار می‌گیرد و به دنبال کسب سهم مناسبی از بازار تشنه‌ی شاسی بلندها می‌باشد.

خبر مهم اینکه قرار است توناله روانه بازار آمریکا نیز شود هرچند شاید این خودرو در این بازار خیلی موفق نشود چراکه آمریکایی‌ها اکثراً به خودروهایی با ابعاد کوچک روی خوشی نشان نمی‌دهند.

با این وجود باید گفت خداحافظی جیولیتا با بازار به معنی کوچک‌تر شدن حداکثری سبد محصولات آلفارومئو است چراکه تا زمان عرضه توناله تنها ۲ خودرو توسط این شرکت عرضه خواهند شد. برخی رسانه‌ها می‌گویند این کراس اوور کوچک شاید تابستان سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

مدیرعامل جدید آلفارومئو به دنبال احیای این برند است. شکل‌گیری استلانتیس تحقق این هدف را میسر کرده و فرصت‌های بهتری در اختیار این خودروساز قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خُب ، این هم خاطره شد برای ما ، دیدنش هم نصیب ما شد

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      چرا خیلی ناراحت شدم وای چرا اخه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بخاطر پول…

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره،باز خوبه حداقل اینو از نزدیک دیدیم?

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Aran Milan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    جولیتا و البته میتو بیشتر فیات بودن تا آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 3
  3. گربه سرابی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    حیف شد خیلی ناز و ملوس بود ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. - A M I R -

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    عنوان های دوست داشتنی دارن به دست کراس اوور های به معنای واقعی بی مصرف، قتل عام میشن. بعید میدونم خودروسازی دیگه هیچ وقت دهه های طلایی 70 و 90 و… رو دوباره تجربه کنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      چرا ، داج فعلا در اوج هست، کاملا به قدیم و نوستالژی و اصالت پایبند بوده تا این لحظه

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. - A M I R -

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (728 ديدگاه)

        جناب رستمی نژاد درسته که داج همچنان داره در مقابل الکتریکی سازی مقاومت میکنه و به اصالتش پایبنده (که اگر نباشه ممکنه بخش بزرگی از بازارش رو از دست بده) اما این باعث نمیشه که بگیم ما داریم دوره طلایی خودروسازی رو تجربه میکنیم. الان کمپانی های آمریکایی جاه طلبی های دهه 60 رو دارن برای ساخت سدان های معرکه؟ کوپه های ژاپنی مثل دهه 90 افتادن به جون هم دیگه؟ طراحی های مرسدس به اندازه طراحی های برونو ساکو در اوجن؟
        چیزی که داریم میبینیم جو مسخره الکتریکی و کراس اوور سازیه با طراحی های تکراری و آشنا که همه کمپانی ها دارن دچارش میشن و همین باعث شده که یه خودروساز گمنام چینی بیاد سوپرکار تولید کنه! ابهت خودروسازی ریخته و این موثر از سلیقه مردمه و صدالبته مردم هم موثر از رسانه و تبلیغاتن.

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا ?

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. محمد رستمی نژاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          بله ، شما قطعا قطعا قطعا درست میگید
          ولی من فقط داج رو مثال زدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آقای رستمی نژاد الان شاید دوج خیلی قوی داره پیش می‌ره اما یه نگاهی به چارجر بنداز،بنظرت مدل ۱۹۶۹قشنگ بود یا این سدان چهاردر که هیچ نوستالژی خاصی نسبت به اون مدل نداره،شاید چلنجر قشنگ باشهاما هیچوقت دیگه مثل اون دوران نمیشه…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          حالا آقا آبتین ، چارجر جدید اون قدر ها هم بد نیست
          ظاهری یه کم مشکل دارا، موتوری و پرفورمنس خداس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          چارجر جدید از همه نظر و حتی ظاهر هم عالیه امروزه،اما اون حس زمخت و قلدر دهه ی ۶۰رو نداره متاسفانه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا امیر از دهه نود به بعد صنعت خودروسازی مرد….

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        وقعا مرد به جرات میتونم بگم قشنگ نصف افسانه های ژاپنی تا الان نابود شدن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          از نظر من همشون مردن،الان شما اثری از سلیکا یا داتسون میبینی؟یا سیلویا و ابهت ماکسیماهای اون دوره؟سوپرای جدید چی؟تونست جای خالی نسل چهارم رو پر کنه؟ از نظر من هیچ کدوم از این افسانه ها باقی نموندن،کراون هم که شد شاسی بلند…

          موافقم 3
          مخالفم 0
  5. مازیار

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2461 ديدگاه)

    دل کندن از جولیتا دهه هفتاد سخت تر از این بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4783 ديدگاه)

    آلفارومئو جولیتا تو چند سال اخیر یکی از پر فروشای بازار اروپا و آمریکا بوده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    هیییییییییی
    خیلی ناراحت میشم وقتی یه ماشین مخصوصا این جور ماشینا توقف تولید میشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. محمد مختاری آذر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خودروی خیلی خوبی بود ولی هنوز خوبه که جانشینی به نام توناله داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چه فایده وقتی یه کراس اوور بی مصرف و بدقواره بشه جایگزین این ماشین…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اینم نتیجه بازار پول دوست و عشق کراس اوور…

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      کلا نتیجه بدی داشت همچنین یه نتیجه دیگه هم داشت اولین خودروی توربوی لامبو ساخته شد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        و همینطور فراری رو مجبور به استفاده از توربو کرد…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. نعمت اله آزموده

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          نه ینطور نیست فراری هر موقع نیاز بوده از توربو شارژ استفاده کرده f40 288gto 488

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. پرهام و رهام

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    واقعا می‌خوام جای جولیتا رو بدن به این بی ریخت
    واقعا متاسفم ?‍♂️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Ninja

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    دارم به این فکر میکنم ابن گنده بیریخت با همین طراحی میتونست تبدیل به یه هاجبک زیبا بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظرم وقتی گلف هست کلا نباید شرکتی بیاد هاچبک بزنه. نه اینکه نمیتونه. حتی میتونه قویتر، زیباتر و… نسبت به گلف بزنه اما فروش نمیره! اروپایی ها این خودرو (گلف) را دوست دارند. نسخه 2 سیلندر 50 اسبی هم بزنه فروش میره، چون بهینه میسازه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Amirreza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اونا بعد ۱۰ سال تولید یه ماشین به این جذابی رو متوقف میکنن بعد اینجا ۹۰۰۰۰۰۰۰ سال طول کشید تا پراید رو از خط تولید خارج کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا