آکورا

انتشار تصاویر پتنت نسل جدید آکورا TLX 2021

نسل جدید آکورا TLX 2021 یکی از مورد انتظارترین خودروهای لوکس ژاپنی است که عرضه خواهد شد مخصوصاً اینکه قرار است نسخه پرفورمنس آن با پسوند تایپ S هم تولید شود.

اما آنچه باعث شده طرفداران به شدت منتظر تولید این سدان میان سایز باشند کانسپت آکورا تایپ S است که در جشنواره پبل بیچ ۲۰۱۹ معرفی شد. این طرح مطالعاتی پیش‌نمایشی از TLX استاندارد و تایپ S بود اما پرسش بزرگ این است که نسخه‌های تولیدی این خودرو تا چه میزان به نسخه مفهومی وفادار خواهند بود؟

خوشبختانه بخش اعظم جذابیت تایپ S کانسپت در TLX 2021 و به ویژه نسخه تایپ S آن حفظ خواهد شد. تصاویری که مشاهده می‌کنید این موضوع را تائید می‌کنند.

تصاویری که مشاهده می‌کنید پتنت های رسمی آکورا TLX 2021 هستند؛ اما چرا ما به نسخه استاندارد این خودرو اشاره کردیم؟ چون فاقد عناصر تایپ S همچون سپر جلوی گیرا با ورودی‌های بزرگ، دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی و… می‌باشد.

با این وجود ما شاهد یک خودرو با ظاهر اسپورت برای اکثر افراد هستیم که درعین‌حال ظاهر و تناسبات ظریف خود را نگه داشته است. البته این اولین بار نیست که آکورا TLX 2021 را می‌بینیم زیرا در جولای ۲۰۱۹ هم خبرهایی درباره این خودرو منتشر شده بود.

اگرچه اطلاعات رسمی زیادی از این سدان ژاپنی در دست نیست اما می‌دانیم که هر دو نسخه TLX از پلتفرم جدیدی که به‌طور ویژه برای این خودرو طراحی شده سود خواهند برد. انتظار می‌رود پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی هوندا آکورد در نسخه پایه بکار برده شود و همکار آن نیز گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهد بود. TLX جدید به‌صورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود و نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود.

اما انتظار داریم نیروبخش مدل پرچم‌دار تایپ S پیشرانه جدید ۶ سیلندر توئین توربو باشد. این پیشرانه قدرت بسیار بیشتری نسبت به پیشرانه ۳.۵ لیتری کنونی که قدرت ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۳۶۱ نیوتون متری دارد خواهد داشت. تایپ S به‌صورت استاندارد از نوع چهار چرخ محرک خواهد بود.

آکورا TLX جدید تابستان سال جاری میلادی معرفی می‌شود و مدل تایپ S نیز احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ پدیدار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    جذاب و گیرا….. باید دید نسخه تولیدی همین میشه یا نه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    ماشین های خوب اکورا به یک طراحی گیرا و جذاب احتیاج داشتن. امیدوارم که طراحی های جدید اکورا در حد بهترین های کلاس خودش باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    حیف که این ماشین داره بد زمانی عرضه میشه.
    بازار کراس پسند چیزی از زیبایی یه سدان نمیدونن.
    شایدم حق داشته باشن کراسها کاربردی تر هستن. برای یه خانواده که فقط یه ماشین میتونن داشته باشن کراس بهتره اما بشرطی که 4 چرخ محرک باشه وگرنه کراس دف جلو رو من اصلا نمیفهمم برای چی ساخته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا