اشکودا

تجربه رانندگی با اشکودا ساپرب iV جدید

عرضه محصولات الکتریکی شده اشکودا با سرعت هر چه تمام‌تر ادامه دارد. اولین خودرو سیتی گو iV الکتریکی بوده و تنها هفت روز بعد از آن نیز ساپرب پلاگین هیبریدی معرفی شد. این خودرو که هم‌اکنون در بازار حضور دارد چند هزار پوند ارزان‌تر از فولکس‌واگن پاسات GTE می‌باشد.


این خودروساز چکی انتظار دارد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش ساپرب به این نسخه هیبریدی جدید اختصاص یابد و دلیل آن‌هم نیز واضح است. نگاهی سریع به آمار و ارقام نشان می‌دهد که خریداران شخصی و سازمانی می‌توانند با انتخاب این خودرو صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت و هزینه‌های مالیاتی داشته باشند.


از آوریل سال آینده، ساپرب iV مالیات پایین ۱۰ درصدی خواهد داشت. این در حالی است که مدل‌های دیزلی با مالیات ۲۷ درصدی عرضه می‌شوند. نسخه‌ی قوی‌تر حتی مالیات بیشتری دارد.


اشکودا می‌گوید خانواده خودروهای iV نشان مصرف سوخت کمتر از ۲ لیتری در هر صد کیلومتر خواهند داشت. مصرف سوخت واقعی این خودرو تنها کمی متفاوت خواهد بود که آن‌هم به سبک رانندگی و توانایی شارژ خودرو در خانه یا محل کار بستگی دارد.


شارژ این خودرو فرایند نسبتاً سرراست و ساده‌ای بوده و با استفاده از شارژر خانگی تنها ۳.۵ ساعت طول خواهد کشید. این خودرو شعاع حرکتی نسبتاً معقول ۵۵ کیلومتری داشته که برای اکثر کاربران شهری کافی است.


برای تشخیص ساپرب پلاگین هیبریدی از نسخه‌های استاندارد باید چشمان تیزبینی داشته باشید. درگاه شارژ در جلوپنجره پنهان شده و برای تمایز بیشتر باید به عقب خودرو بروید تا نشان‌های iV را ببینید. این خودرو تقریباً همان تریم های ساپرب استاندارد شامل SE، SE L، اسپورت لاین و L&K پرچم‌دار را ارائه می‌کند. البته خبری از نسخه پایه S و همچنین نسخه قدبلندتر ساپرب اسکات نیست.

قیمت این خودرو از ۳۱۹۷۰ پوند آغاز می‌شود که حدود ۴۵۰۰ پوند کمتر از ارزان‌ترین نسخه پاسات GTE می‌باشد. تمامی نسخه‌های این خودرو دارای رینگ‌های آلیاژی، حسگرهای پارک جلو و عقب و رادیو DAB هستند. حتی نسخه پرچم‌دار L&K ساپرب iV ارزان‌تر از هم‌خانواده خود بوده و این در حالی است که لیست تجهیزات مناسب آن شامل مواردی همچون صندلی‌های چرمی تهویه دار، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی می‌باشد.


ساپرب الکتریکی شده در جاده ترکیب بسیار خوبی از قدرت پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی را به نمایش می‌گذارد هرچند نیروی الکتریکی تنها برای مسیرهای کوتاه شهری مورداستفاده قرار می‌گیرد.


پرفورمنس خودرو خوب بوده و در برخی موارد مثل ترافیک و تقاطع‌ها این خودرو بهتر از نسخه‌های دیزلی عمل خواهد کرد و تعلل برخی مدل‌های مجهز به پیشرانه TDI و گیربکس‌های کند دیده نخواهد شد.


وقتی خودرو را کمی تحت‌فشار بگذارید پیشرانه حالت کم آوردن را هویدا خواهد کرد اما این موضوع برای خودروهای پلاگین هیبریدی همچون ساپرب iV عادی است. بهتر است همه‌چیز را به‌صورت نرمال پیش ببرید و از قوای محرکه بی حاشیه این خودرو لذت ببرید. iV خودرویی آرام و کروزر است.


سواری خودرو هم خوب است و فاصله بین محوری طویل آن گاهی اوقات در دست‌اندازهای بد باعث انتقال لرزش به کابین می‌شود. در کل ساپرب یکی از راحت‌ترین خودروها در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ بوده و با وجود قوای محرکه الکتریکی شده هم این سنت تغییری نکرده است.


استفاده از این نوع قوای محرکه کمترین تأثیر را روی فضای بار و کابین گذاشته و اینجا هم ساپرب دوباره می‌درخشد. فضای پای زیادی در بخش عقب وجود داشته و صندوق نیز بزرگ است. حتی مدل استیشن ساپرب هم عرضه می‌شود که فضای بار آن بیشتر است.

کیفیت خودرو درجه‌یک بوده و گزینه‌های ارتباطی زیادی شامل اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارد. صفحه‌نمایش نصب شده نیز پاسخ خوبی داشته و پشت آمپرهای دیجیتالی خودرو می‌تواند سرعت، وضعیت باتری، اطلاعات سفر و نقشه‌ها را نشان دهد.


ما همواره اشکودا ساپرب را دوست داشته‌ایم و این نسخه پلاگین هیبریدی جدید می‌تواند یکی از اعضای دوست‌داشتنی خانواده باشد. در جاده‌های خیس و سرد اروپایی، این خودرو پایداری فوق‌العاده‌ای داشته و قوای محرکه هوشمند آن مصرف سوخت برجسته‌ای بر جای می‌گذارد. این حقیقت که هیچ رقیب دیگری نمی‌تواند ترکیبی از فضای زیاد و کابین سطح بالا را ارائه کند باعث تمایز ساپرب شده است.

مشخصات اشکودا ساپرب iV SE L

  • قیمت: ۳۴۷۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی بنزینی (پلاگین هیبریدی)
  • قدرت/گشتاور: ۲۱۵ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. ارش

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    اشکودا تویوتا اروپائیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Khosrow

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    علیه؟ علییی / علییییی / سری ۷ یواش ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مجتبی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظرم اشکودا گیر این چراغ ها و جلو پنجر مسخرش افتاده خیلی زشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Farzad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چراغ عقباش قشنگه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. احمدرضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (355 ديدگاه)

    همونی هست که باید باشه
    نه خیلی شلوغ و زشت و نه خیلی ساده و بدون آرایش
    زیبا و متین
    واقعن فوق العادس این اشکودا
    حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا