اشکودا

مشخصات احتمالی اشکودا اوکتاویا 2020 جدید

چهارمین نسل اشکودا اوکتاویا قبلاً وارد فاز تست‌های جاده‌ای شده و چند ماه پیش تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شده است.

رندر غیر رسمی اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۰
از نظر طراحی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد زیرا این خودرو در زمان تست‌ها از بدنه نسل فعلی استفاده کرده است. البته برخی خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند نسل جدید این خودرو از چراغ‌های جلوی دوبل مشابه با نسل قبلی مرسدس بنز E کلاس استفاده خواهد کرد و طراحی کلاسیک‌تری خواهد داشت.


جراحی پلاستیک این خودرو باعث اضافه شدن جلوپنجره جدید با عناصر کرومی به نمای جلو خواهد شد و چراغ‌های نیز طراحی متفاوتی خواهند داشت. کابین جدید اوکتاویا ۲۰۲۰ به جدیدترین تکنولوژی‌ها شامل سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و پشت آمپرهای دیجیتالی مجهز خواهد شد.


زیر پوست نسل جدید نسخه به روز شده از پلتفرم MQB دیده خواهد شد. این معماری در هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف نیز به کار خواهد رفت و البته نسل بعدی سئات لئون و آئودی A3 نیز از این پلتفرم بهره‌مند خواهند شد.


نیروبخش این خودروی جمع‌وجور چکی چندین پیشرانه بنزینی خواهد بود. هنوز صحبت درباره جزئیات زود است اما به نظر می‌رسد پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو قدرتی حدود ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت و نسخه RS آن انتظار می‌رود خروجی حدود ۲۵۰ اسب بخار را ارائه خواهد کرد.


همچنین به نظر نمی‌رسد اشکودا علاقه‌ای به حذف پیشرانه‌های دیزلی در اوکتاویا داشته باشد و گفته شده که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی جدید جایگزین پیشرانه ۱.۶ لیتری فعلی می‌شود.


نسل بعدی اشکودا اوکتاویا طبق انتظارات از قوای محرکه هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی نیز بهره‌مند خواهد شد. هنوز زمان رونمایی دقیق این خودرو مشخص نیست اما انتظار داریم آن را اواخر سال آینده یا اوایل سال ۲۰۲۰ ببینیم.

تصاویر مربوط به نسل فعلی اکتاویا می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این که محصولات اشکودا رو تجربه نکردم اما احساسی که نسبت به این برند دارم اینه که ماشینای خیلی کم دردسر و بی آزاری هستن که واقعا راضیت میکنن. ماشینی که حالا حالاها دوست نداری عوضش کنی . ماشینی که کمبودی در اون حس نمیکنی.
    بعضی برندها هستن که طبق آمار و ارقام همه چیزشون خیلی خوبه ها، اما همیشه با خودت میگی تا فلان مدل یا فلان برند هست، چرا برم سراغ اون؟
    اما در مورد برندهایی مثل اشکودا، ولوو و چند تا دیگه این حسو ندارم. رد شدن ازشون یه حس پشیمونی به آدم میده. برندهای دوست داشتنی هستن.
    شاید بخاطر بی هیاهو بودنشونه و فقط من این حسو دارم. نمیدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدامین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      مزدا و هوندا هم هستن:)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا