اوپل

اولین تجربه رانندگی با اوپل کورسا الکتریکی 2020

اوپل/واکسهال کورسا یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار بریتانیا بوده و جوانان، خانواده‌ها و سازمان‌ها این خودرو را دوست دارند؛ اما هاچبک اوپل انقلابی‌ترین قدم خود در عصر مدرن را برداشته است.

اوپل کورسا الکتریکی

این کورسا الکتریکی است و همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد نسخه‌ای تمام الکتریکی از این سوپرمینی محبوب می‌باشد. این خودرو جایگزینی بدون آلایندگی است که مستقیماً خریداران کورسای استاندارد را هدف گرفته است.

اوپل کورسا الکتریکی

کورسا الکتریکی جزو خانواده رو به رشد خودروهای الکتریکی کوچک است که در بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند؛ اما برخلاف آن خودروها، کورسا الکتریکی مزیت نامی آشنا را نشان می‌دهد. این خودرو بر پایه جدیدترین نسل کورسا بنا شده و جزو فرزندان ارشد خانواده است.

اوپل کورسا الکتریکی

دو نسخه فول در دسترس بوده که یکی SE Nav با قیمت ۲۷۶۶۵ پوند و دیگری Elite Nav است که ۳۰۳۱۰ پوند قیمت داشته و ما هم همین نسخه را تست کرده‌ایم. این قیمتی هنگفت برای خودرویی است که همواره با ارزش بالا در مبلغ پرداختی شناخته شده اما خب کورسا الکتریکی اولین محصول واقعی از همکاری پژو-سیتروئن و این برند می‌باشد.

اوپل کورسا الکتریکی

با انتقال مالکیت اوپل/واکسهال به این خودروساز فرانسوی، پلتفرم جدیدی با نام CMP در اختیار ژرمن‌ها قرار گرفته است. این معماری در خودروهای گوناگون گروه پژو-سیتروئن از جمله پژو ۲۰۸، شاسی‌بلند ۲۰۰۸ و دی اس ۳ کراس بک بکار رفته است. این پلتفرم در دومین نسل موکا و سیتروئن C4 نیز دیده می‌شود.

اوپل کورسا الکتریکی

پلتفرم CMP باعث شده کورسا الکتریکی در همان خط تولید نسخه‌های بنزینی و دیزلی مونتاژ شود و این امر باعث ایجاد انعطاف در زمینه تولید و پاسخگویی به نیازهای مشتریان می‌شود. مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو زیر کف قرار گرفته و یک پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری نیز اکسل جلو را به حرکت درمی‌آورد. البته افزایش وزن این خودرو نسبت به نسخه‌های بنزینی سه سیلندر تنها حدود ۳۰۰ کیلوگرم بوده است. البته این اختلاف وزن تفاوت زیادی ایجاد کرده است. ما جدیدترین نسل کورسا را به خاطر وزن کم خود ستایش کرده‌ایم اما اضافه شدن باتری سنگین‌وزن باعث شده سواری و هندلینگ نسخه الکتریکی این خودرو تحت تأثیر قرار گیرد.

اوپل کورسا الکتریکی

اوپل تنظیمات سیستم تعلیق را برای هماهنگی با وزن بیشتر تغییر داده و فاصله بین محوری کورسا الکتریکی نیز کمی بیشتر است. کیفیت سواری خودرو در سرعت‌های پایین خیلی تغییر نکرده اما وقتی سرعت افزایش یابد کیفیت آن کاهش خواهد یافت.

اوپل کورسا الکتریکی

شتاب گیری اولیه خودرو شاید باعث لبخند شما شود اما در پیچ‌ها هیجان چندانی نخواهید داشت. مرکز ثقل خودرو هم به خاطر باتری‌ها پایین‌تر آمده و تکان های بدنه نیز به خوبی کنترل شده است. موقعیت رانندگی کورسا الکتریکی نیز مشابه نسخه‌های استاندارد است؛ اما وزن بیشتر قطعاً روی عملکرد خودرو در پیچ‌ها تأثیر گذاشته است. این خودرو زودتر از مدل‌های استاندارد شروع به نشان دادن کم فرمانی می‌کند. البته این ویژگی‌ها برای یک خودروی الکتریکی کوچک عادی هستند.

اوپل کورسا الکتریکی

فرمان هم بازنگری شده اما همانند فرمان نسخه استاندارد کورسا کاملاً بی‌حال و کرخت است. میزان ترمز احیا شونده را نیز می‌تواند با استفاده از انتخاب‌گر سواری تغییر داد. البته حس پدال ترمز کورسا الکتریکی کاملاً طبیعی می‌باشد.

اوپل کورسا الکتریکی

اما آنچه که بیش از هر چیزی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد هسته اصلی این خودرو یعنی قوای محرکه الکتریکی و تکنولوژی شارژ آن است. باتری ۵۰ کیلووات ساعتی کورسا الکتریکی بزرگ‌ترین باتری برای خودرویی با این ابعاد و قیمت نیست اما احتمالاً نیازهای اکثر افراد را تأمین خواهد کرد. این خودرو شعاع حرکتی ۳۳۶ کیلومتری دارد و پشتیبان آن نیز پیشرانه الکتریکی قوی و آرام است که نیازهای راننده را برطرف می‌کند.

اوپل کورسا الکتریکی

سه حالت رانندگی وجود دارد که حالت نرمال به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده و شما می‌توانید در دنیای واقعی به برد حدود ۲۹۰ کیلومتر دست پیدا کنید. در حالت نرمال قدرت پیشرانه به ۱۰۸ اسب بخار محدود می‌شود. این حالت توازن خوبی بین راندمان و قدرت ایجاد کرده و بنابراین شما می‌توانید بدون حس کم‌رمقی خودرو را به پیش ببرید.

اوپل کورسا الکتریکی

در حالت اسپورت شما به قدرت ۱۳۴ اسبی دست پیدا می‌کنید اما خب برد خودرو کمتر می‌شود. این حالت باعث می‌شود سبزترین نسخه کورسا به سریع‌ترین نسخه آن بدل شود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیه‌ای را بر جای بگذارد. اگر بیشتر سفرهای کوتاه می‌روید و شارژر نیز در دسترس شما هست حالت اسپورت می‌تواند سفرهای سریع‌تر و هیجان‌انگیزتری را رقم بزند.

اوپل کورسا الکتریکی

سومین حالت نیز اکو است که قدرت را به ۸۱ اسب بخار محدود کرده و روی پاسخ پدال گاز تأثیر می‌گذارد. در این حالت بیشترین برد ایجاد شده اما خب سرعت گرفتن نیز سخت‌تر خواهد شد.

اوپل کورسا الکتریکی

بهترین حالت این است که کورسا الکتریکی را در حالت نرمال قرار داده و به تکنولوژی شارژ استاندارد آن تکیه کنید. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توانید ۸۰ درصد باتری را در حدود نیم ساعت شارژ کنید. استفاده از شارژر خانگی نیز باعث خواهد شد باتری در حدود هفت و نیم ساعت شارژ شود.

اوپل کورسا الکتریکی

کابین کورسا الکتریکی همان مشخصات نسخه‌های استاندارد را داشته و بنابراین فضای زیادی در بخش جلو وجود دارد. البته صندلی‌های ردیف عقب کمی تنگ هستند. فضای بار ۳۰۹ لیتری نیز با خوابیدن صندلی‌ها به ۱۱۱۸ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

اوپل کورسا الکتریکی

اگرچه قیمت نسخه الکتریکی این خودرو بالاتر از نسخه‌های بنزینی و دیزلی است اما کیفیت کابین خیلی تغییر نکرده است. فضای کابین محیط خوشایندی است اما در مقایسه با پژو ۲۰۸ الکتریکی چنگی به دل نمی‌زند. بخشی از صندلی‌ها و فرمان پوشش چرمی دارند اما برای خودرویی با قیمت ۳۰ هزار پوند حس ناامید کننده‌ای دارند.

اما خب از نظر تکنولوژی و قیمت هماهنگی وجود دارد. تریم Elite Nav به صفحه لمسی ۱۰ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی، صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم‌های کمک‌راننده متعدد مجهز شده است.

اگرچه این خودرو تجهیزات خوبی دارد اما از این حقیقت که کورسا الکتریکی شرایط اقساطی گران‌بهایی دارد نمی‌تواند فرار کرد. با اقساط ماهانه کمتر پژو ۲۰۸ الکتریکی در دسترس است که لوکس‌تر حس شده و برد و شارژرهای مشابهی دارد.

اوپل کورسا الکتریکی خودرویی با تکنولوژی سطح بالا و آشناست که بسیاری از خریداران را به خود جذب خواهد کرد؛ اما این سوپرمینی جدید فاقد ارزش بالا در مقابل مبلغ پرداختی بوده و به سختی می‌توان رقیب هم‌خانواده آن یعنی پژو ۲۰۸ الکتریکی را فراموش کرد خودرویی که لوکس‌تر حس شده و شرایط اقساطی بهتری دارد.

مشخصات اوپل کورسا الکتریکی Elite Nav

  • قیمت: ۳۰۳۱۰ پوند
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۳۳۶ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    من ترجیح میدم با ۳۰هزار پند یه مدل ۳ بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سروش

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      مدل ۳ کمتر از ۴۰هزار پوند نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        قیمت مدل ۳ از ۳۵هزار دلار شروع میشه که معادل ۲۷هزارپوند میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ثبات

          ۱۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (34 ديدگاه)

          معادل گیری قیمت صرفا درست نیست.مالیات و …. هست که برای هر کشور متفاوته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      با اینکه ماشین خوبیه ولی ۳۰ هزار پوند انصافا خیلی گرونه
      تو این بازه قیمتی ماشین های خیلی خوبی میشه انتخاب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Archi KHAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    با انتقال مالکیت اوپل/واکسهال به این خودروساز فرانسوی، پلتفرم جدیدی با نام CMP در اختیار ژرمن‌ها قرار گرفته است

    ؟!!
    شاهین جان جمله درسته ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      بله درسته
      اوپل المانیه و به مالکیت گروه psa که فرانسویه درومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    دسته دندش خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    همه کمپانیهای خودرو سازی آلمان در حد کاملا مطلوب هستن و کمتر کسی میتونه بیاد ازشون ایراد بگیره مگر اینکه کسی بخاد ایرادای الکی و بنی اسراییلی بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      عزیزم مقایسه ی اونا بین خوب و خوبتره. کسی هم از اینجا اگه ایراد بگیره، نسبی میگه وگرنه معلومه که پرانتقادترین جنس اونا هم واسه ما پادشاهه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4439 ديدگاه)

        حسین متاسفانه بله اوپل کورسا که خوبه کار مردم ایران به جایی رسیده برندای آشغال چینی واسشون پادشاهه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارشیاsvj

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      من یه ایراد از کورسا بگیرم؟
      دیفرانسیل جلو،حتی تو اپشناشم RWD,AWD نداره??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      در واقع با یه فرانسوی طرفیم نه یه آلمانی پلتفمش رو از پژو سیتروئن گرفته یعنی حدود ۷۰٪ از فرانسه وارد آلمان میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4439 ديدگاه)

        ولی در نهایت بهش میگن ماشین آلمانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. AMIR-REZA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    صفحع کیلومترش چه باحاله …
    شعاع حرکتیشم بد نیست ….
    کلا هاچ بک جذابیه…..
    اما اگه من بخوام یه ماشین تقریبا با این قیمت بخرم قید الکتریکیو میزنم میرم سراغ مزدا 3 توربو چهار چرخ متحرک اونم با 23000 دلار…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارشیاsvj

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    gt86 تازه هم سریعتره هم جذابتر و البته ارزون تره(با ۳۰۰۰۰ تا البته)

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. (Saeed(peugeot

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوب و عالی هستش ….. که از آلمانی ها جز این هم انتظار نمیره …..و نسخه بنزینی این ماشین مثل هر سالش جز پر فروش ترین های کلاس خودش هست ….
    امیدوارم نسخه الکتریکی هم فروش خوبی و رقم بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohammad.khalili

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به پای تسلا مدل 3 نمیرسه تسلا مدل3. با قیمت یکم بالاتر هم برد بیشتری داری و هم امکانات بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین قلی پور

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    تک جا به کل ایران خودرو سایپا می ارزه ببین تو چه روزی افتادیم??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا