اوپل رکورد، تصوری از یک پرچم‌دار قرن بیست و یکمی

از سال 1953 تا 1986، اوپل رکورد در کلاس خودروهای اجرایی چالش مهمی برای محصولات اروپایی محسوب می‌شد.


این خودرو با فرم‌های بدنه‌ی گوناگونی شامل کوپه، کانورتیبل، سدان و استیشن عرضه می‌شد و در جاده‌های آن زمان بسیار به چشم می‌خورد.

در نهایت اوپل رکورد به همراه مدل مشابه اما بزرگ‌تر سناتور جای خود را به خودروی پرچم‌دار امگا دادند.

اوپل امگا که با همراهی جنرال موتورز توسعه یافته بود عنوان خودروی سال اروپا در سال 1987 را به خود اختصاص داد و تا سال 2003 در خط تولید باقی ماند. در همین سال شاهد معرفی دومین نسل امگا بودیم؛ اما نقش سدان پرچم‌دار امگا به مدل میان سایز وکترا داده شد و آن‌هم سرانجام به فرم اینسیگنیایی درآمد که امروزه می‌شناسیم.

این خودرو سال پیش به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافت و در استرالیا با برند هولدن و در آمریکا و آسیا نیز با برند بیوک به فروش می‌رسد.


با کاهش فروش خودروهای سواری مرسوم و استقبال روزافزون از کراس اوورها و شاسی بلندها، اوپل که هم‌اکنون زیر چتر حمایتی پژو-سیتروئن قرار دارد علاقه‌ی زیادی به توسعه‌ی خودرویی بزرگ‌تر از اینسیگنیا نشان نمی‌دهد؛ اما یکی از هنرمندان صنعت به نام لوئیس کارلوس مورنو تلاش کرده چنین خودرویی را تصور کند. او برای طراحی چنین خودرویی از زبان طراحی کنونی اوپل، پروفایل کوپه مانند و نمای عقب بسیار نرم و روان سود برده است.


فرم مدرن اوپل رکورد باعث خواهد شد رقبایی همچون آئودی A7 و مرسدس بنز CLS احساس نگرانی کنند. با تمامی این تفاسیر، این رندر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. mahdy
    سوابق: (1847 دیدگاه) ,

    تو عکس چهارم نمای عقبی شبیه پورشه نیست

    پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (844 دیدگاه) ,

    اخ اخ وکترا / هنوزم بهش فکر میکنم / خیلی های بود ..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.