آمار تولید پراید، پژو، سمند در سال 1390

به گزارش «دنیای اقتصاد» و به نقل از «ایسنا» در حاليكه توليد انواع خودروهاي سواري در ايران در سال گذشته معادل 9/3 درصد افزايش يافته، اما توليد پرتيراژ‌ترين خودروهاي سواري كشور در سال قبل با كاهش مواجه بوده است . . .

# در سال 1390 تعداد انواع پرايد توليدي در دو شركت سايپا و پارس خودرو در مجموع با كاهش 7/0 درصدي بالغ بر 611,458 دستگاه شد.

# توليد انواع پژو در شركت ايران خودرو با كاهش 9/7 درصدي به رقم 441,981 دستگاه رسيد.

# توليد سومين خودرو پرتيراژ‌ كشور يعني سمند در شركت ايران خودرو با افزايش 1/6 درصدي به 141,220 دستگاه رسيد.

# سال گذشته مجموع توليد سه خودرو پرتيراژ كشور به 1,194,659 دستگاه رسيد كه اين رقم 5/84 درصد از كل توليد خودروهاي سواري كشور را شامل می‌شود. مجموع توليد سه خودرو پرتيراژ كشور در سال گذشته نسبت به سال 1389 معادل 8/2 درصد كاهش يافت.

مطالب مرتبط

33 دیدگاه

    1. میثم
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      جالبه که تولید پراید از پر فروش ترین ماشین سال 2012 در جهان هم بیشتر بود !!
      خدا لعنت کنه حامیان تولیدات داخلی رو…

      پاسخ
  1. محمدعلی
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    هشت سال دفاع مقدس ما این قدر شهید ندادیم که ایران خودرو و سایپا با ماشین های آشغالشون کشته دادند

    پاسخ
  2. سهیل
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    اگه تموم ایران مثل منطقه آزاد میشد ماشینای خارجی اصل سوار شد چرا بریم سراغ پراید و سمند و..
    مستقیم میرفتیم سراغ ماشینای مثل شرکت تویوتا یا نیسان
    که مثل

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تا کی باید به تیراژ بالای ماشینای اشغالی مثل 405و پراید بنازیم .بابااینا ماشینای عهد بوق فرانسه و کره هستند .چرا جوونای ناز ایران بعد 30 سال هنوز باید عشقشون این اشغالا باشه .یعنی ما از کره ایها کمتریم .چرا خودرو سازان ما به جای فیس لیفت این ماشینا چنتا خودروی با کیفیت ملی طراحی و تولید نمی کنند؟واقعا چرا؟

    پاسخ
  4. مهرداد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بابا به خدا به کی برم بگم؟
    خداوکیلی به ترمزاش دقت کردین؟؟؟
    موقع ترمز گرفتن مثل لقمه های دوچرخه عمل میکنه!!!
    دارم جون میکنم بلکه پولام جمع شه برم pars lx بگیرم…(البته اگه باشه دیگه)
    خدایا خودت کمک ما فقیر فقرا بکن…

    پاسخ
  5. فرامرز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به احترام سکوت علی یه دقیقه سکوت

    پاسخ
  6. کیهان
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    جالبه هر سه این ماشینها جز کم بازده ترین ماشینها و همچنین کم امنیت ترین ها هستند. مخصوصا پراید که به قول یه نفری یه آلت قطالست! 405 هم در تصادفات به شدت آسیب پذیر است!

    پاسخ
  7. alireza
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    این همه ازشون بد میگیم ولی بازم میریم میخریم

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      مجبوریم دادا مجبوریم

      پاسخ
  8. کماندار
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    اگه روابط درست با دنیا داشتیم من به شخصه الان یه GM سوار بودم نه سمند نه پژو!

    پاسخ
  9. Ahmad
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    در وصف خودروهای هم ردیف پراید یا امثاله همین بس که گویند:
    «مرگ و زندگی دست بارتعالی است، پراید صرفا وسیله ست!»

    پاسخ
  10. محسن بلوکی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کیمیاد 21ملیون پول به یک پراید سب بدهد

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به احترام علی و فرزاد یه دقیقه دیگه سکوت…

    پاسخ
  12. سالار
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    كم بگيد جوون ها عامل تصادف هستن با رانندگي بدشون بريد يقه راه وترابري ماشين سازي و… بگيريد

    پاسخ
  13. حسین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    پراید پژو اینا عالین….اما به عنوان آشغالی

    پاسخ
  14. کسی که دوو را دوست داشت اما...
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من نمیگم ایران بشه منطقه ازاد من نمیگم برید ماشین
    از اروپا بیارید اینجا تولید کنید اصلا تو تولید همیناام موندید
    ولی مییییییییییییگم تر خدا اینایی که تولید می کنید به جایی برسونید که دیگه هیچ احتیاجی به پزو یا رنو نداشته باشیم
    برید ببینید هیوندا چی کار کرده کیا چی کار کرده
    که به اینجا رسیده
    هرروز نیاید یه اپشن مسخره رو ماشینتون بذارید بشه مدل سال
    واقعا باید گریست نه برا کارخونه برای خودمون

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا برای شرکت سایپا تسلیت میکم بابا جمع کنین اشغالا رو.

    پاسخ
  16. سینا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    واقعا چی میشه گفت توانایی شرکتای خودرو سازیمون همینه دیگه تازه اینام که تولید میکنند جای شکر داره

    پاسخ
  17. دزفول بدن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خودتون اذیت نکنید نظر بدهید همه ماشین ها حداقل یه عیب دارند و ی خوبید که دارند بوق دارند…..

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از نظر من مشکل اصلی آونجاست که این دوشرکت بیخودکی بزرگن و شرکتهایی غیر بهینه ای هستند و سود بدست آمده در سیستم آن هدر میرود و به همین دلیل قابلیت انعطاف پذیری در برابر فشار خارجی را ندارد و نمی تواند با شرکت های خارجی رقابت کند.اگر این مشکلات با برنامه ریزی برطرف شود آنوقت شرکتهای قطعه سازی بروزتر و سریع تر میتواند حرکت کند.و ایران خودرو منتظر نمی ماند تا اوضاع بهتر شود بعد برند جدیدش را تولید کند!!!! این اتلاف وقتها به ضرر ایرانی است.

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    هر کسی که کافر و از دین برگشته باشه بخوای مسلمونش کنی بیاری بشونیش جلوی پراید و با سرعت 160 خود به خود هر مدل دعا که بگی میخونه

    پاسخ
  20. هادی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقا برا خودرو ساز های ما کیفیت ملاک نیست.مهم چند تا چیزه که مهم ترینش کنترل جمعیته.

    پاسخ
  21. ehsan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    اسمه رینگای این پریاد اخری چیه ؟ خیلی خوشگله

    پاسخ
  22. كاظم
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    اينقدر توليد كنيدتا خيابونامنفجربشن!!!!!بابالامصبا تا كي ميخواهيد اين اشغالارو بزنيد!!!!!20سال!30سال!يك قرن شمشي!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  23. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    ای خدا کاری کن که از بین برن …

    پاسخ
  24. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هرجا سخن از اعتماد است خندم میگیرد (سایپا مطمئن)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.