ایستگاه خبر

هیوندای با النترای 2021 چه در چنته دارد؟

رپورتاژ: محصولات هیوندای سالیان سال است که در ایران شناخته شده هستند. شاید در پس زمینه ذهنی بسیاری از ایرانیان، هیوندای اکسل گوشه‌ای از خاطراتشان باشد. خودرویی که ابتدا به عنوان یکی از خودروهای جدید دهه ۷۰ شمسی وارد ایران شد و کم‌کم به ناوگان تاکسیرانی اضافه شده و به تدریج به خاطره‌ها پیوست. بعد از آن نمونه‌های بسیاری از تولیدات هیوندای به ایران وارد شده که یکی از محبوب‌ترین این خودروها هیوندای النتراست. النترا در تمام دنیا شهرت خوبی دارد. هیوندای به مرور زمان در فیس‌لیفت‌های مختلف، اشکالات فنی، ظاهری و رفاهی این خودرو را برطرف کرده و بعد از هر بار فیس‌لیفت، یک خودروی جدید و متفاوت پیش روی خریدار قرار می‌دهد؛ که شاید همین دلیل اقبال به هیوندای النتراست. خودرویی که هر روز بهتر از دیروز خود را نشان می‌دهد.

هیوندای النترا ۲۰۲۱، کریستالی در ویترین هیوندای

هیوندای النترا در کشور ما طرفداران زیادی دارد. خودرویی کامپکت با ویژگی‌های خاص که توانسته بازار خوبی را در ایران تجربه کند. شرکت کرمان‌موتور لاینی را برای هیوندا النترای مونتاژ شده در نظر گرفته و نمونه‌های نسبتاً خوبی را هم عرضه کرده است. اما النتراهای موجود در ایران مربوط به نسخه‌های پیش از سال ۲۰۱۹ میلادی می‌باشند. خودروهای دهه جدید میلادی، تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌های قدیمی خود دارند. طراحی‌های فانتزی و بعضاً اغراق شده در کنار ویژگی‌های فنی و امکانات رفاهی که هر روز با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد بهتری دارند، دنیای خودرو را هر روز عجیب‌تر کرده است. هیوندای هم از این قاعده مستثنی نیست. بر طبق روال همیشگی این کمپانی در بهبود کیفیت خودروهای خود، در نسخه ۲۰۲۱ با نمونه متفاوتی از هیوندای النترا روبه‌رو می‌شویم. نسل جدید طراحی کاملاً متفاوتی با نمونه‌های قبلی النترا دارد. می‌توانرگه‌هایی از شباهت را میان هیوندای النترای ۲۰۲۱ و سوناتای ۲۰۲۰ دید،اما باز هم طراحی النترا ساختارشکنی بیشتری دارد. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مانند یک کریستال پرتراش است. اولین نکته‌ای که در ظاهر این خودرو به چشم می‌آید، جلوپنجره بزرگ و مشبک این خودروست که به یک صفحه با طراحی هندسی خاص ختم می‌شود. خطوط نرم و شیب‌دار روی کاپوت، کاملاً در تضاد با خطوط شکسته و بومرنگ شکل نمای جانبی است. این خطوط شکسته و مثلثی در نمای عقب هم ادامه پیدا کرده و از هیوندای النترای ۲۰۲۱ ظاهری لوکس و متفاوت ارائه می‌کند. کابین هیوندای النترا ۲۰۲۱ فراتر از خودروهای کره‌ای و آسیایی، تمام المان‌های یک کابین لوکس را داراست. آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید، ۲ مانیتور ۱۰.۳ و ۸ اینچی است که یکی در پشت فرمان و به جای نمایشگر آمپرها قرار گرفته و دیگری در وسط داشبورد، که مجهز به رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو است.علاوه بر این هیوندای تمام آپشن‌های رفاهی خودروهای لوکس را برای النترای ۲۰۲۱ در نظر گرفته است. فضای داخل کابین هم نسبت به نمونه‌های قبلی بازتر شده و سرنشینان جلو و عقب نشیمن راحت‌تری را تجربه می‌کنند. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مجهز به موتوری ۲ لیتری با قدرت ۱۴۶ اسب بخار است. جعبه دنده IVT که مخصوص خودروهای هیوندای است برای این مدل النترا در نظر گرفته شده است. کمپانی هیوندای، النترای ۲۰۲۱ را با موتور هیبریدی هم به بازار عرضه کرده که برگ برنده این خودرو در رقابت با خودروهای هم سطحش است. در مدل هیبریدی، یکموتور برقی به کمک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۳۹ اسب بخار آمده است.

تاثیر کرونا بر عرضه‌های خودروهای ۲۰۲۰

بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی، برنامه‌های زیادی برای عرضهنمونه‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خودروهای خود داشتند. اما شیوع بیماری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، بسیاری از بافته‌های این کمپانی‌ها را رشته کرد. هیوندای هم النترای ۲۰۲۱ را بیشتر رأی بازار ایالات متحده در نظر گرفته بود. اما روند شیوع این بیماری و به طبع آن بسته شدن مرزها و توقف صادرات و واردات، برنامه‌ها را به تعویق انداخت. مشاهده ی آگهی های خودرو در دیوار و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که بازار خودرو در کشور ما هم روزهای پر جنب و جوشی را تجربه نمی‌کند. برای دیدن عملکرد هیوندای النترا ۲۰۲۱ و بررسی بازار این خودرو باید منتظر بود تا این بیماری دست از سر دنیا و آدمهای آن بردارد.

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMIR-REZA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    جواب : هیچی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dayan5775

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      تو اون ده باری که سوارش شدی روندیش فهمیدی هیچی نداره؟ یا تو جی تی ای؟!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMIR-REZA

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        این چیزی که گفتم هم برا طنز بود و هم برای کمی تفکر …..
        بیشتر چیزی که من باهاش مشکل دارم طراحیشه که خودم زیر کامنتم اینو گفتم ولی از نظر فنی مشکل خیلی جدی باهاش ندارم و یه دلیل دیگه این حرفم سلیقه است (سلیقم اینه که با کره ای ها حال نمیکنم اگه شما هم سلیقه ات با من فرق میکنه احترام میذارم به سلیقت چون سلیقه ها متفاوته)….
        در ضمن من بیش از ده بار سوار این ماشین شدم (البته نمونه 2015 که تو ایران موجوده )

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Dayan5775

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (217 ديدگاه)

          واقعیتش تو اون دو کلمه تفکری و طنزی نمیبینم هرجور حساب میکنم! مطلب هم راجع النترا ٢٠٢١ هست نه ٢٠١۵!

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      به نظرم که از سوناتا بهتر شده و بهش میاد
      ولی در کل جسارت تو طراحی باعث افتخاره که هیوندا از پسش بر امده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. AMIR-REZA

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        dayan5775
        آیا شما که اینقدر با تعصب حرف میزنی سوار همون 2015 هم شدی؟؟
        در ضمن تفکر در باره اینکه واقعا چی داره که شما داری خودتو انقدر حرص میدی واسه دفاع از این ماشین ؟؟
        طنز هم که مشخصه در جواب سوال هیوندای با النترای ۲۰۲۱ چه در چنته دارد؟
        همه چیز رو که نباید هجی کرد….
        ویه چیز دیگه این که من با آدمایی که فقط سر تعصب های غلط بحث میکنن خیلی صحبت نمیکنم و خودم هم تو کامنتم درباره سلیقه حرف زدم ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Dayan5775

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (217 ديدگاه)

          والا من سر جمع سه خط هم صحبت نکردم تو ۴٠ خط نوشتی بعد به من میگی حرص میخوری و با تعصب حرف میزنی! :)) خودتو اذیت نکن !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آقا امیر رضا
          دقیقاً با شما موافقم نه در مورد نقد الانترا ، بلکه در مورد بحث با متعصبان که کره‌ای را حتی به گفته خودشان جنسیس را از بوگاتی هم بزرگ‌تر و بهتر میبینند که چند وقت پیش حتی مثال و نقد هم میکرد در این مورد ، اسم نمیارم کی بود ، اونهایی که دیدند ، میشناسند ، تا دوباره بیشتر نشه بحث‌ها .

          اما من هم از الان تصمیم گرفتم بدون اهمیت دادن به متعصبان ، فقط نقد کنم و جواب انسان‌های نقد پذیر و محترم در کامنت‌ها را بدهم .

          از صبر و شکیبایی دوستانی هم که این مدت نسبت به کل‌کل‌های بی‌فایده و بی‌ثمر من با اشخاصی مشخص ، آزده خاطر شدند ، معذرت خواهی میکنم و سعی میشه دیگه فقط نقد و بحث با اهلش باشه و نه نااَهلش .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مدیرعامل

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (73 ديدگاه)

          0098 من طرفدار متعصب هیچ برندی نیستم ولی از حرفات پیداست اونی که خیلی موضوع رو جدی گرفته و شدیداً تعصبی داره در مورد ماشین کره ای نظر میده خود تویی … آخه عزیز من یه نقدی رو یه بار،نه دوبار،نه سه بار،نه هزار بار!!!! ولی تو دیگه کارت شده از صبح تا شب فقط نقدای تکراری و حوصله سر بر درباره برندهای کره ای!! زیاده روی و افراط گرایی تو هیچ موردی پسندیده نیست چون هر چیزی که از حدو تعادل خودش خارج بشه تبدیل میشه به دلقک بازیو لوده بازی و باعث میشه حوصله بقیه سر بره و اعصابشون خورد بشه و در نهایت بهت واکنش نشون بدن … حالا دیگه خودت بهتر میدونی اگه دوست داری ادامه بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      جالبه میگن چیزی در چنته نداره توهم بگووووو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سورنا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خداییش بی انصاف نباشید آخه چرا انقد در مورد کره ای ها بد میگید ؟
      شما حالا فرض کنیم به طنز گفتی اوکی
      من خودم بعد از فروختن اپتیما یه ٢٠١۴ ترخیص ٢٠١۵ گرفتم بخدا تا الان به جز سرویس اخ نگفته با اینکه نزدیک ۴٠٠ تا هم کار کرده چون به خاطر کارم همش میرم بابلسر و برمیگردم کرج
      بی انصاف نباشید کره ای ها هرچی باشن از چینی و داخلی بهترن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    همون نسل اولش قشنگ تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    والا تجربه ثابت کرده اگر روز قیامت هم باشه ، در ایران همه چیز فقط گران و گرانتر میشه و اصلاً بازار ایران کاری به کرونا و … نداره .

    یادمه سال ۲۰۰۸ تمام دنیا درگیر بحران اقتصادی بودند حتی حاشیه خلیج فارس نفت فروش عربی ، اما ایران در بهترین دوران اقتصادی میگذراند .

    پدال ، دوباره کامنت گذاشتن به مشکل خورده و مثلاً صبح کامنت میگذاری ، شب ذخیره میشه ، کلاً جریان چیه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. روح اله

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    وای چقد خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ظاهرا فیس لیفت و طراحی جدید فقط عبارت شده از بزرگتر کردن جلو پنجره ماشین ها حالا زشت یا زیبا بودنش خیلی مهم نیست فقط باید از هم عقب نمونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسام

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دوستان کسی دقت نکرد این یک رپورتاژ هست ، یعنی اگهی تبلیغاتی

    یعنی پشت این مطلبی که منتشر شده ، چه این سایت یا سایت های دیگه احتمال عرضه دوباره این خودرو های هیوندای و کیا توی ایران قوت گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    من ۳,۴ ماهی هست نسخه ۲۰۱۵ النترا را دارم. تعریف نباشه واقعا عالیست و در مقایسه با مزدا۳ خیلی سرتره. در ایران به دو صورت شرکتی و وارداتی ارایه شد. نسخه ۲۰۱۷اش طراحی جدید با موتور ۲لیتری داشت که ۱۵۵ اسب توان داشت اما متاسفانه در ایران نسخه MPI وارد کردن در حالیکه موتور gdi توان ۱۷۵داشت. بشخصه من اگر بخوام هر زمان ماشین جدید بگیرم فقط سدان آنهم کامپکت تا میان سایز انتخاب میکنم. واقعا کلاس جذابیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حالا یکی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    چقدر زشتی تو بچه!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    با این قیافه مضحک فکر نمی کنم چیزی در چنته داشته باشه. نه اصالت نه کیفیت نه برند مطرح نه ظاهر. عملا هیچی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا