اینفینیتی

اینفینیتی پس از ۱۰ سال همکاری با ردبول و رنو از فرمول یک خارج می‌شود

اینفینیتی پس از ۱۰ سال اسپانسری ردبول و رنو، در پایان سال ۲۰۲۰ از فرمول یک خارج می‌شود. این اقدام به برند لوکس نیسان اجازه می‌دهد تا تلاش و منابع خود را روی به چالش کشیدن رقبای پریمیوم خود و همین‌طور الکتریکی‌سازی سبد محصولاتش متمرکز کند. در ابتدا، اینفینیتی در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان اسپانسر تجاری ردبول در فرمول یک حضور یافت اما یک سال بعد به‌عنوان اسپانسر اصلی این تیم معرفی شد که این اقدام افزایش آگاهی نسبت به این برند لوکس ژاپنی را به دنبال داشت. در سال ۲۰۱۶ اینفینیتی در فرمول یک حتی فعال‌تر شد و به شریک فنی برای تیم فرمول یک رنو مبدل گشت و به توسعهٔ سیستم بازیابی انرژی تیم (ERS) کمک کرد.

رئیس موتوراسپرت نیسان و اینفینیتی «توماسو ولپ» دراین‌باره می‌گوید:

ما به حضور در فرمول یک و موفقیت‌ها و نقاط عطفی که کسب کرده‌ایم بسیار افتخار می‌کنیم. مشارکت ما در این ورزش طی ۱۰ سال گذشته پله‌های ترقی را طی کرده و ما نه‌تنها آگاهی از برند خود را افزایش داده‌ایم بلکه توانایی‌های فنی خود را هم تقویت کرده‌ایم. اکنون زمان مناسبی برای ما است تا منابع و تمام دانش خود که از طریق فعالیت‌های فرمول یک به دست آورده‌ایم را در تحقیق و توسعهٔ تکنولوژی‌های جدید و پیشرانه‌های آیندهٔ خود متمرکز کنیم

اینفینیتی در سال ۲۰۱۷ پروتوتایپ چشمگیر Q60 Project Black S را معرفی کرد که به سیستم ERS الهام گرفته از فرمول یک مجهز شده بود. این پروتوتایپ که بر اساس مدل Q60 Red Sport 400 ساخته شده بود، به دو سیستم کسب انرژی، پکیج باطری ۴.۴ کیلووات ساعتی، توربوهای الکتریکی و یک موتور الکتریکی مجهز شده بود که به‌صورت یکپارچه درون محور عقب نصب شده بود. به لطف این تکنولوژی‌ها، قوای محرکهٔ ۳ لیتری V6 هیبریدی دوگانهٔ این کوپهٔ اسپرت ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و Project Black S را در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    Q60 project black s رو چرا تولید نکردن??یکی از زیباترین خودرو های ژاپنی

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۲
  2. Aryan kia

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (564 ديدگاه)

    وای خدا حتی از آئودی rs5و بی ام و سری ۴ قشنگ تره

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۴
  3. جناب ایکس

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (765 ديدگاه)

    عجب ماشینیه این Q60 black s ولی بنظرم شتابش یه خورده کمه. (۴ ثانیه ۰-۱۰۰ با وجود تولید نیسان GTR با اون شتابش)

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. Me

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      برای ۲۰۱۷ خوب بود
      الان polestar 1 ازین شتابش کمتره

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
    2. Hadi

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2203 ديدگاه)

      کار خوبی کرد که از فرمول یک کشید بیرون و سرمایه اش رو میخواد صرف خودروهای پریمیوم بکنه…
      واقعاً اینفینیتی باید لوکس سازی بیشتری کنه تا به یکی از بزرگان تبدیل بشه…
      اینفینیتی به لطف نیسان پتانسیل واقعاً بالایی داره ?

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  4. Sina10

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    چقدر زیبا بود
    چرا تولید نشد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  5. Me

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    کرونا کل فرمول ۱ رو تعطیل نکنه صلوات

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. AHMET 2002

      ۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1419 ديدگاه)

      همه رفتن کسی با ما نمودش
      هوندا رفت
      اینفینیتی رفت
      بنز و فراری نرن صلوات

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  6. مهدی،:امید اینده

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    اصلا عکس اخر رو میبینم واقعا باید گریه کرد به حال خودمون
    چه عروسکی

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  7. R@m!n

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اصن رنگ مات رخ ماشینو زیر و رو میکنه. حبف که تولید نشد این مدل

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  8. ツSAMURAIツ

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    کاش تولید می شد
    حتی میتونستن از موتور GTR استفاده کنن

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  9. akrh78

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (996 ديدگاه)

    به یاد q50 eau rouge با موتور gtr و توسعه سباستین فتل که متاسفانه جلوتر از کانسپت نرفت ?
    توی فورزا هورایزن ۳ باهاش رانندگی کردم خیلی عالیه
    حیف شد تولید نشد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  10. آریا منش

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (161 ديدگاه)

    وقتی آقای پیمان کارگر مدیرعامل اینفینیتی شد ، تو دهنی بزرگی بود به کسانی که می گفتند ایرانیان مدیران خودروسازی خوبی نمی شوند ‌. اما الان یک ایرانی مدیرعامل یکی از بزرگترین لوکس سازان ژاپن است .اگر وضع خودروسازی ما اینجوری بخاطر ایرانی بودنمان نیست بخاطر غیر ایرانی بودن مدیران و رهبران کشور است

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  11. challenger

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    اینفینیتی همیشه بی ادعا بی حاشیه کلا شرکت ارام و خوبی هست دوسش دارم

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  12. مهرداد كمال

    ۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو فرمول یک موردی که وجود داره اینه که بیشتر از اسم شرکت ها اسم راننده ها بولد میشه برعکس مسابقات ٢۴ ساعته لمانز که همین باعث میشه خیلی از شرکتها سمت فرمول یک نرن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا