بنتلی

بنتلی مولسان 6.75 ادیشن، پاداش بازنشستگی سدانی لوکس و نمادین!

بنتلی مولسان در حال خداحافظی با بازار است اما این خودروساز بریتانیایی با معرفی نسخه سفارشی 6.75 ادیشن می‌خواهد وداع باشکوهی با این سدان بزرگ و لوکس داشته باشد. در حقیقت هدف از تولید این مدل سفارشی گرامی داشت پیشرانه 8 سیلندر 6.75 لیتری است که سال‌های سال در بطن مولسان تپیده است. بنتلی تنها 30 دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت و پس از آن فلایینگ اسپور به عنوان سدان پرچم‌دار بریتانیایی‌ها انجام‌وظیفه خواهد کرد.

مولسان 6.75 ادیشن بر پایه نسخه اسپید این خودرو شکل گرفته است. در بدنه این خودرو شاهد چراغ‌های جلو و عقب با تریم کروم هستیم. لوگوی B بنتلی روی کاپوت، جلوپنجره و خروجی‌های اگزوز نیز ظاهری تیره دارند. خودروی موردبحث از رینگ‌های 21 اینچی 5 پره با عناصر مشکی استفاده می‌کند. وقتی هم کاپوت را بالا بزنید شاهد ورودی مشکی‌رنگ بجای نمونه‌ی نقره‌ای عادی خواهید بود.

وقتی هم وارد کابین شوید نشان 6.75 ادیشن را روی صندلی‌ها خواهید دید. کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع نیز طرحی شبیه درپوش روغن پیشرانه دارند. بنتلی همچنین نشانگرها و ساعت خاصی را برای کابین تدارک دیده است. با باز کردن درب هم لوگوی 6.75 ادیشن روی زمین می‌تابد.

با خداحافظی مولسان، بنتلی اعلام کرده قوای محرکه هیبریدی را در سال 2023 روی فلایینگ اسپور نصب خواهد کرد. این شرکت فعلاً جزئیات بیشتری از پیشرانه یاد شده را منتشر نکرده است. احتمالاً این سدان از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی الکتریکی شده بنتایگا که قدرت 443 اسبی و گشتاور 700 نیوتون متری دارد سود خواهد برد.

بنتلی اولین بار از نام مولسان در سال‌های 1980 تا 1992 و روی رولزرویس سیلور اسپیریت ریبج شده استفاده کرد. در سال 2010 هم این نام دوباره احیا شده و روی نسل فعلی این سدان بکار رفت.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. امیر علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (361 ديدگاه)

    یعنی دیگه کلا تولید نمیشه یا قرار نسل جدید بیاد؟

  2. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    دیگه بنتلی با نام مولسان نخواهیم داشت، البته مدل فلایینگ اسپور خودروی جذابتر و با عملکرد بهتر از مولسان هست اما حس اشرافیت مولسان بیشتره

  3. Just bentley continental

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    حیف این مدل جایگزین نداشته باشه تنها رقیب فانتوم بود.
    فلایینگ اسپار یه کلاس پایین تره.

  4. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    متاسفانه این خبر میتونه بدترین خبر سال ۲۰۲۰ باشه
    بازنشستگی لوکس ترین ماشین بنتلی
    به شخصه که حالم گرفته شد

  5. محمدهادی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اوووووفففففف
    عجب سدان لوکس بیصدا و سنگینی بود،حیفففف…

  6. OUTIS

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حیفه که دیگه تولید نشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن