بنتلی

بنتلی مولسان 6.75 ادیشن، پاداش بازنشستگی سدانی لوکس و نمادین!

بنتلی مولسان در حال خداحافظی با بازار است اما این خودروساز بریتانیایی با معرفی نسخه سفارشی ۶.۷۵ ادیشن می‌خواهد وداع باشکوهی با این سدان بزرگ و لوکس داشته باشد. در حقیقت هدف از تولید این مدل سفارشی گرامی داشت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری است که سال‌های سال در بطن مولسان تپیده است. بنتلی تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت و پس از آن فلایینگ اسپور به عنوان سدان پرچم‌دار بریتانیایی‌ها انجام‌وظیفه خواهد کرد.

مولسان ۶.۷۵ ادیشن بر پایه نسخه اسپید این خودرو شکل گرفته است. در بدنه این خودرو شاهد چراغ‌های جلو و عقب با تریم کروم هستیم. لوگوی B بنتلی روی کاپوت، جلوپنجره و خروجی‌های اگزوز نیز ظاهری تیره دارند. خودروی موردبحث از رینگ‌های ۲۱ اینچی ۵ پره با عناصر مشکی استفاده می‌کند. وقتی هم کاپوت را بالا بزنید شاهد ورودی مشکی‌رنگ بجای نمونه‌ی نقره‌ای عادی خواهید بود.

وقتی هم وارد کابین شوید نشان ۶.۷۵ ادیشن را روی صندلی‌ها خواهید دید. کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع نیز طرحی شبیه درپوش روغن پیشرانه دارند. بنتلی همچنین نشانگرها و ساعت خاصی را برای کابین تدارک دیده است. با باز کردن درب هم لوگوی ۶.۷۵ ادیشن روی زمین می‌تابد.

با خداحافظی مولسان، بنتلی اعلام کرده قوای محرکه هیبریدی را در سال ۲۰۲۳ روی فلایینگ اسپور نصب خواهد کرد. این شرکت فعلاً جزئیات بیشتری از پیشرانه یاد شده را منتشر نکرده است. احتمالاً این سدان از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی الکتریکی شده بنتایگا که قدرت ۴۴۳ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد سود خواهد برد.

بنتلی اولین بار از نام مولسان در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ و روی رولزرویس سیلور اسپیریت ریبج شده استفاده کرد. در سال ۲۰۱۰ هم این نام دوباره احیا شده و روی نسل فعلی این سدان بکار رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    یعنی دیگه کلا تولید نمیشه یا قرار نسل جدید بیاد؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    دیگه بنتلی با نام مولسان نخواهیم داشت، البته مدل فلایینگ اسپور خودروی جذابتر و با عملکرد بهتر از مولسان هست اما حس اشرافیت مولسان بیشتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Just bentley continental

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    حیف این مدل جایگزین نداشته باشه تنها رقیب فانتوم بود.
    فلایینگ اسپار یه کلاس پایین تره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    متاسفانه این خبر میتونه بدترین خبر سال ۲۰۲۰ باشه
    بازنشستگی لوکس ترین ماشین بنتلی
    به شخصه که حالم گرفته شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. محمدهادی

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    اوووووفففففف
    عجب سدان لوکس بیصدا و سنگینی بود،حیفففف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OUTIS

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (57 ديدگاه)

    حیفه که دیگه تولید نشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    فلاینگ اسپار محشره اما در یه سگمنت قرار میگیره با گوست… فانتوم اینطوری تقریبا بی رقیب میشه! البته حس میکنم بخاطر فروش کم مولسان این سیاست اتخاذ شده… مولسان عالی بود اما فانتوم این بازار رو در دست داشت حتی فکر میکنم میباخ اس600 فروشش بهتر از مولسان بوده… شاید اینطور بنظر میرسه که بنتلی نتونست در زمینه خودرو های صرفا فوق لوکس بازار رو به اندازه رولزرویس بدست بگیره بخاطر همین کانتیننتال جدید رو در اوج لوکس بودن بهش چاشنی اسپورت بودن به اندازه قابل توجه ای اضافه کرد… تا دیگه کسی بین ریث و کانتیننتال نمونه و اختلاف این دو ماشین زیاد شد تا بنتلی چندان با رولز سرشاخ نشه… همین اتفاق برای فلاینگ اسپار هم افتاد و خب در هر دو مورد کمپانی بنتلی موفق بود و بنظرم خیلی هوشمندانه خودشونو از زیر سایه رولز کشیدن بیرون چون تو میانگین مردم رولز انتخاب اول بود و بعد بنتلی ولی الان کاملا انتخاب بسته به سلیقه و نیاز شده… همین اختلاف سطح اسپورت بودن در بین بنتایگا و کولینان هم دیده میشه اما بنظرم بنتلی نتوسنت کاری کنه تا راه مولسان رو یکم از فانتوم جدا کنه بنابراین تصیمیم به بازنشسته کردنش گرفت…
    ولی خب به هرحال بودن دو حق انتخاب خیلی بهتر بود و خودش باعث پیشرفت میشد و درکل خبرناراحت کننده ای برای دوستداران ماشین بخصوص دوستداران ماشین های لوکس بود…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا